[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Rooy logistics overgenomen door Jan de Rijk


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

De overname van De Rooy Logistics door Jan de Rijk is een feit. De Rooy is per 22 december officieel overgenomen door de Brabantse logistiek dienstverlener.

Jan de Rijk kondigde eind september aan De Rooy te willen inlijven. De overname is goedgekeurd door toezichthouder ACM.
Geëffectueerd

De Rooy Logistics is een zelfstandig familiebedrijf. De logistiek dienstverlener, opgericht in 1923, beschikt over vijf locaties in het midden en zuiden van het land.

 

Lees verder op: >>Logistiek.nl<<

 

 

Ze zijn er blijkbaar al veel langer mee bezig geweest, maar dit had ik niet verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ging het slecht dan met De Rooy? of is het een "kwaadaardige" overname of wellicht een concurrent minder voor Jan de Rijk, als dat zo is dan kan je beter je concurrent maar inlijven.

Grt. Henry

Feit is, dat het zelfs zonder faillissement of krimp, gewoon weer Nederlandse arbeidsplaatsen gaat kosten.

Daar kan je rustig vergif op innemen.

En de NMA keurt het nog goed ook.

Er is weer een gedegen onderzoek gepleegd.....niet dus.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tsja, over azijnzeikerts gesproken.

Je zou ook per ongeluk het positieve in kunnen zien.

JdR reed al voor de DAF en met deze overname/inlijving versterkt ome Jan zich binnen de nationale distributie en kunnen er zeker arbeidsplaatsen behouden blijven.

Als JdR dit niet had gedaan was het definitief uit met De Rooy en zijn personeel....

Maar, ach, nee, stom van mij, JdR is een vuil bedrijf want die werkt met hongaren/bulgaren en roemenen.....

 

 

Stom van mij :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En de NMA keurt het nog goed ook.

Er is weer een gedegen onderzoek gepleegd.....niet dus.

Even het schuurtje bij het huisje houden. Het enige wat de NMA controleert is of een bedrijf niet een te grote machtspositie krijgt ( monopoly). Of dan Jan, Pjotr, Jean-Pierre of Ian op de bok zit maakt voor hun geen ruk uit, is niet hun taak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even het schuurtje bij het huisje houden. Het enige wat de NMA controleert is of een bedrijf niet een te grote machtspositie krijgt ( monopoly). Of dan Jan, Pjotr, Jean-Pierre of Ian op de bok zit maakt voor hun geen ruk uit, is niet hun taak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daar heb je inderdaad gelijk in.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Murphy, hoeveel van die "prutsers" (zoals ze ook weleens benoemd worden) oftewel "Pjotrs" hebben alweer in de besneeuwde bermen gelegen van het prachtige Noorwegen, Zweden of Finland, heb jij daar enig zicht op? en niet met een Noorse krant aan komen hobbelen want die taal is ons niet machtig hier, dus als je wat te melden hebt hierover gaarne even je vertaling erop los laten, overigens wil dat niet zeggen dat andere dan Oost Europese chauffeurs daar de bermen bevuilen, integendeel zelfs, ik las vd week ergens dat er ook van deze pareltjes zonder kettingen de sneeuw en ijsvlaktes bestormen.

 

Terug OT, dat Jan de Rijk met veel Oost Europese chauffeurs rijdt is algemeen bekend, maar zou door die overname dan ook gaan betekenen dat "JdR" al die "Hollandse" chauffeurs er in No Time uit zal gaan werken????

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Tjonge wat een aannames weer zeg......

Maar die de Rooy Logistics, is dat die met die oranje wagens uit Son onder andere, of die blauwe????

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Goed opgemerkt Cor, het us inderdaad de blauwe. Ik had daar zelf nog niet eens bij stil gestaan. Maar zijn dat verschillende bedrijven of is dit ook van Jan en Gerard de Rooy?

Zie verder trouwens http://www.logistiek.nl/logistieke-dienstverlening/nieuws/2015/9/jan-de-rijk-wil-de-rooy-logistics-overnemen-101139480

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Murphy, hoeveel van die "prutsers" (zoals ze ook weleens benoemd worden) oftewel "Pjotrs" hebben alweer in de besneeuwde bermen gelegen van het prachtige Noorwegen, Zweden of Finland, heb jij daar enig zicht op? en niet met een Noorse krant aan komen hobbelen want die taal is ons niet machtig hier, dus als je wat te melden hebt hierover gaarne even je vertaling erop los laten, overigens wil dat niet zeggen dat andere dan Oost Europese chauffeurs daar de bermen bevuilen, integendeel zelfs, ik las vd week ergens dat er ook van deze pareltjes zonder kettingen de sneeuw en ijsvlaktes bestormen.

 

Terug OT, dat Jan de Rijk met veel Oost Europese chauffeurs rijdt is algemeen bekend, maar zou door die overname dan ook gaan betekenen dat "JdR" al die "Hollandse" chauffeurs er in No Time uit zal gaan werken????

 

Grt. Henry

De noorse statistieken geven hooguit cijfers van "buitenlandse" vrachtwagenchauffeurs.

Hier wordt geen onderscheid gemaakt in oost of west europeesche prutsers....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus Doornekamp dacht bij de rooy te gaan werken, maar werkt nu bij jdr......

Jammer, ik werk nog steeds bij de Rooy in Son, vestiging Oud Gastel, afdeling warehousing, standplaats Harderwijk, die dus niks te maken heeft met de Rooy logistics dat gevestigt is in Eindhoven bij de DAF fabrieken.

Ook al zou JdR ook geen verkeerde werkgever zijn.

Ik lust namelijk geen azijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid


Ik heb er totaal geen probleem mee dat er anderen hier rijden, waarom is het ons alleenrecht om vrachten te rijden.

Ik vermoed zelfs dat de meeste hier ook alles zo goedkoop mogelijk hun spulletjes willen kopen, en zo meehelpen aan de leegstand van winkelpanden, want on-line is het goedkoper, heb ik ook geen probleem mee, je kan je kop in het zand steken of rustig afwachten op nieuwe kansen of de concurrentie aangaan.
Dat is nu eenmaal marktwerking.

bewerkt door Knoalster
1e regel verwijderd ivm kerstgedachte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Goed opgemerkt Cor, het us inderdaad de blauwe. Ik had daar zelf nog niet eens bij stil gestaan. Maar zijn dat verschillende bedrijven of is dit ook van Jan en Gerard de Rooy?

Zie verder trouwens http://www.logistiek.nl/logistieke-dienstverlening/nieuws/2015/9/jan-de-rijk-wil-de-rooy-logistics-overnemen-101139480

Wij zijn trouwens ook blauw.

7350f3ab994fca6fe01cef801419f1d8.jpg

Dit zijn onze nieuwe mini LZV combi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoef alleen de achterste leeg te maken, deze mini lzv komt vanaf Alphen ad Rijn naar Harderwijk om die af te leveren, dan ga ik de noordelijke provincies onveilig maken om hem leeg te krijgen.

Ik vind dat al zat, krijg maar D6 knv betaald.

Heb er ook bewust voor gekozen om met de BE combi te gaan rijden op het Noorden, nog redelijk rustig verkeer en vriendelijke mensen daar die nog niet zo gejaagd zijn als midden en zuid Nederland.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoef alleen de achterste leeg te maken, deze mini lzv komt vanaf Alphen ad Rijn naar Harderwijk om die af te leveren, dan ga ik de noordelijke provincies onveilig maken om hem leeg te krijgen.

Ik vind dat al zat, krijg maar D6 knv betaald.

Heb er ook bewust voor gekozen om met de BE combi te gaan rijden op het Noorden, nog redelijk rustig verkeer en vriendelijke mensen daar die nog niet zo gejaagd zijn als midden en zuid Nederland.

 

 

En die voorste heeft ook rondje noord ?? En jij hebt al een lege staan neem ik aan. Anders staat hij op jou te wachten......

 

Ben Benieuwd. Week 2 weer oud gastel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden