[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Rooy logistics overgenomen door Jan de Rijk


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

En die voorste heeft ook rondje noord ?? En jij hebt al een lege staan neem ik aan. Anders staat hij op jou te wachten......

Ben Benieuwd. Week 2 weer oud gastel.

Mijn nieuwe staat met een nieuwe lege oplegger te wachten tot de eerste rit uit Alphen mijn kant op komt, hij heeft mijn tweede oplegger mee en zet die af zodat ik die kan leeg rijden, als hij het bakkie leeg heeft neemt die de lege mee terug. Dus hoeft die idd niet op mij te wachten tot ik ook leeg ben.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar het is toch niet officieel een lzv ofwel? Of is het automatisch een LZV wanneer de aanhanger eigenlijk een oplegger met dolly is? Hoop voor de bestuurder dat een eventuele stuuras wel vast staat als de dolly eronder staat. Kan je een beetje uit de voeten met zo een oplegger in de woonwijken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn nieuwe staat met een nieuwe lege oplegger te wachten tot de eerste rit uit Alphen mijn kant op komt, hij heeft mijn tweede oplegger mee en zet die af zodat ik die kan leeg rijden, als hij het bakkie leeg heeft neemt die de lege mee terug. Dus hoeft die idd niet op mij te wachten tot ik ook leeg ben.

 

Er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn.. al snap ik de logica niet dat jij met een lege motorwagen een gevulde aanhanger 'leeg moet rijden'..

Of is jouw bakkie ook gevuld en mag je her en der af- en aankoppelen?

 

Hoe is het met de laad-los voorziening (laadklep) gesteld? Zit dat er wel op of juist niet ivm gewichtsbesparing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij niet op die mini lzv, ik heb een trekkertje om zijn oplegger te trekken, of eigenlijk andersom, hij heeft een bakwagen met dolly om mijn trailertje mee te kunnen slepen, denk niet dat hun ver komen in bebouwd gebied, trailer is starre as, niks gestuurd, moest er weer aan wennen dat ik meer ruimte nodig heb als met mijn oude FM met city trailer, reed me klem bij een bekende klant, kon ik de teruguit weer eens oefenen.

En op alles zit een laadklep, ga toch echt niet tillen aan een wasmachine.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even het schuurtje bij het huisje houden. Het enige wat de NMA controleert is of een bedrijf niet een te grote machtspositie krijgt ( monopoly). Of dan Jan, Pjotr, Jean-Pierre of Ian op de bok zit maakt voor hun geen ruk uit, is niet hun taak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 Dat controleren wij hier wel. LOL  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Valt mee, de voorste is een vrachtwagen, de achterste mag dacht ik 5 ton wegen, kom je niet snel aan met een gemixte vracht witgoed.

 Als t een BE combi is ligt t eraan wanneer de chauffeur zijn rijbewijs gehaalt heeft,als dat na 19 januari 2013 is mag de aanhanger slechts 3500 kg wegen.

( als de chauffeur alleen een BE rijbewijs heeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De voorste ia gewoon een bestelbus, geen vrachtwagen.

Vraag me af wat zo' n ding eigenlijk mag trekken wat betreft gewicht.

Verstuurd vanaf mijn AT-AS45qHD met Tapatalk

 Dat ligt er maar net aan voor hoeveel de auto in de typegoedkeuring geregistreerd is.

Max voor t trekkende voertuig is 3500kg,en als je daar met n BE rijbewijs van na 19-01-2013 mee rijdt mag de aanhanger/oplegger ook niet meer zijn dan 3500 kg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voorbeelden van combinaties Gewicht auto (kilo)  Gewicht aanhanger (kilo)  Benodigd rijbewijs  2.400  850  Rijbewijs B  2.400  1.400  Rijbewijs B+ code 96  2.400  2.000  Rijbewijs BE  3.000  4.000  Rijbewijs BE (voor 19 januari 2013), anders rijbewijs C1E of CE

Fietsendrager is geen aanhangwagen

Hij gooit het beeld een beetje door elkaar , maar het eerste gewicht is het trekkende voertuig , en het tweede de aanhanger

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De voorste ia gewoon een bestelbus, geen vrachtwagen.

Vraag me af wat zo' n ding eigenlijk mag trekken wat betreft gewicht.

Verstuurd vanaf mijn AT-AS45qHD met Tapatalk

Voorste is toch echt een vrachtwagen, ziet er uit als een bestelbus dat klopt.

Maar ze hebben een vrachtwagen kenteken.

Oplegger mag in BE max 3500 kg hebben in de CE configuratie zoals afgebeeld wat meer, moet ik volgende week even in de papieren kijken wat ze mogen hebben.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

die lzv`s zullen ook wel geschiedenis zijn nu de Rooy electrolux aan de kant heeft geschoven.

nog wel steeds werkzaam nu voor de Rooy ?

 

 

Voorste is toch echt een vrachtwagen, ziet er uit als een bestelbus dat klopt.
Maar ze hebben een vrachtwagen kenteken.

Oplegger mag in BE max 3500 kg hebben in de CE configuratie zoals afgebeeld wat meer, moet ik volgende week even in de papieren kijken wat ze mogen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alles word gelijk wereldkundig gemaakt, Cor, maar buiten het forum om spreek ik dus ook mensen.

En mocht je bevestiging zoeken of willen, ik neem aan dat je wel eens in Alphen aan de Rijn komt.

Gewoon even langsrijden bij Elektrolux..... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dan laat ie die smartfoon maar ff voor wat het is en gaat op onderzoek uit! :D

 

Een ander steekt een sigaret op....

Eindelijk iemand die het door heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden