[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gestolen trailers terecht, één al gesloopt...


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid

Nee ik kuur zoiets zeker niet goedMaar het zo toch heel normaal zijn als het op genomen wasEn een camera kan zo geplaatst worden dat er niemand bij kanMaar ja Als een beveiliging bedrijf te duur Dan krijg dit soort dingen allemaalBij Vos moest je vroeger door een sluis heen Zeg maar twee poorten Ger zal er alles van wetenHuub

Nee....... Het zou weer normaal moeten zijn dat je met je tengels van andermans spullen afblijft!

En nu leg je weer het probleem bij de eigenaars: die moet maar investeren in camera's en beveiliging? Denk dat jij geen flauw idee hebt wat een degelijke installatie kost en als dan een bedrijf dat te duur vind heeft het maar pech als er dan wat gestolen wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zitten toch alleen lussen in de weg.....Heb er wel eens gespoeld na openingstijd en dan kon je gewoon naar de poort rijden en ging die open.

 

Of je rijdt binnen bij de poort van ROMS, die was altijd open   :zegtniets:

 

Er zijn een paar plaatsen waar de wagens kunnen staan....de beveiligde parkeerplaatsen.....met camera's,

stroomdraden en poorten met code's/druppeltjes en de parkeerplaats op de thuisbasis zelf....daar gaat de poort vanaf de binnenkant idd automatisch op als je voor de poort staat.........misschien dat dit binnenkort wel anders wordt    

 

Als dat zo is wordt het niet voor ons niet makkelijker op, maar ja je moet het die k*ttenkoppen zo moeilijk maken als mogelijk is.......persoonlijk vond ik de opmerking van handen afhakken nog niet zo slecht......zijn ze naar 2 x betrapt te zijn op diefstal ook gelijk klaar met neuspeuteren.....

 

En de poort bij Roms.....die zullen ze ook nog wel ff tegen het licht houden........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wil ik er iets aan toe voegen

 

 

Ieder bedrijf die zijn voertuigen op een parkeer plaats heeft staan Dan is dat bedrijf ook er verantwoordelijk voor

 

En niet de chauffeur Want die mag blij zijn dat die er mee rijden mag

 

En vervoer je kost bare lading Dan ben je verplicht om je rust te nemen waar het voertuig onder controle staat O.K. Het kost geld

 

Als ik langs de weg een vrachtauto steel Waar ik zo binnen kan komen En vaak de contact sleutel er nog in zit

 

En hou wil de chauffeur of bedrijf het verklaren bij politie en verzekeraar

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wil ik er iets aan toe voegen

 

 

Ieder bedrijf die zijn voertuigen op een parkeer plaats heeft staan Dan is dat bedrijf ook er verantwoordelijk voor

 

En niet de chauffeur Want die mag blij zijn dat die er mee rijden mag

 

En vervoer je kost bare lading Dan ben je verplicht om je rust te nemen waar het voertuig onder controle staat O.K. Het kost geld

 

Als ik langs de weg een vrachtauto steel Waar ik zo binnen kan komen En vaak de contact sleutel er nog in zit

 

En hou wil de chauffeur of bedrijf het verklaren bij politie en verzekeraar

 

Huub

Daar ben ik nog niet zo zeker van.....

Als jij je eigen auto op een betaalde P zet moet je eens ff de borden lezen die daar staan....iets van directie en niet verantwoordelijk voor diefstal en schade.......je huurt een plekkie en niet het halve politieburo van Schubbekutteveen

bewerkt door hobbychauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kwam ooit bij een bedrijf waar ze kort ervoor enorme (voor die tijd dan) camera's hadden opgehangen die waren inderdaad goed zichtbaar vanwege hun grootte, ik zeg nog tegen die portier "zo zo het mag wat kosten?"  hoezo vraagt'ie "nou al die camera's?" Oh zegt'ie dat zijn allemaal neppers!!!  toen hij zich realiseerde dat hij dat eigenlijk niet mocht vertellen zei hij snel tegen mij "niet doorvertellen hoor"  nee hoor zal ik niet doen en heb dat ook zeker nooit  gedaan tot nu toe dan, maar ja er staat geen naam bij maar bij hoeveel bedrijven zouden er nu echte en/of neppers hangen of staan.

Het gaat erom dat het afschrikt, als je iemand op een zomerse avond in een dikke parka met capuchon ziet rondlopen dan denk je toch ook niet van "die gast kan het weleens koud hebben"

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel Mensen, wat mij betreft hoort iedereen gewoon met zijn poten van andermans goed af te blijven, al zouden de trucks met de deuren open naast de weg staan !

Maar helaas kan dat niet meer....

 

Even reageren op dat ijzerboertje gebeuren, ik lever vaak wat in omdat ik wel eens sleutel.

Tegenwoordig moet ik echter mijn naam en adres achterlaten door middel van identificatie :eek: , en zodra een schroothandel het niet vertrouwd meld hij dat bij de politie en overhandigt de identificatie gegevens. Ik heb begrepen dat die vergoeding daarvoor momenteel royaler is dan de schrootprijzen en zo kan de politie sneller de werkelijke daders pakken.

Hoe het helemaal precies werkt weet ik ook niet, en ze zullen vast net zo min blauwpetten willen zien als dat ik zelf doe, maar de basis klinkt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Praktische vraag? 

 

Zou Limpens de resterende stukken trailer terugkrijgen? Althans, zie daar in een filmpje gewoon nog 3 hele, nieuwe assen met 6 alcoa's en meer herbruikbaar spul, zoals steunpoten, kiepcylinder ed.

 

Ze hebben namelijk een eigen grote werkplaats die alles in eigen beheer repareert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Praktische vraag? 

 

Zou Limpens de resterende stukken trailer terugkrijgen? Althans, zie daar in een filmpje gewoon nog 3 hele, nieuwe assen met 6 alcoa's en meer herbruikbaar spul, zoals steunpoten, kiepcylinder ed.

 

Ze hebben namelijk een eigen grote werkplaats die alles in eigen beheer repareert.

Dat denk ik niet , de verzekeraar wordt eigenaar van de spullen als de verzekeraar uitbetaald , denk ook dat Limpens liever het geld uitbetaald wil dan aftrek en de resterende onderdelen , zou me trouwens niet verbazen als de verzekeraar dat probeert

bewerkt door suggs73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ik vind dat iedereen met zijn poten moet afblijven van andermans spullen.

 

maar deze diefstal is niet van deze tijd.

en hoe stom een bedrijf kan zijn is ook niet van deze tijd.

 

zo werd er rond 1998 op de moerdijk een pand van Nedlloyd geopend dit zou het best beveiligde pand worden van Nederlander.

als men het terrein op kwam moest je je melden bij de portier die schreef alles op en je mocht door rijden.

nu kwamen er ook diverse kleine charters die met een enkele trekker opleggers op kwamen halen.

deze konden naar melding door rijden het terrein op en melden bij de planning.

nu komt het er was een charter die reed het terrein op kort achter een andere wagen en als het bij de beveiliging druk was.

koppelde een container aan en reed vervolgens zo het terrein weer af.

en dit terwijl er zeven dagen ofwel het hele jaar dag en nacht beveiliging stond.

 

zo zie je maar dat niet iedere beveiliging betrouwbaar is.

een hoop geld en je hebt nog niets.

 

nee als ze oog hebben op je sullen pakken ze het toch wel.

alleen je kunt ze het zo moeilijk mogelijk maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Transportbedrijven moeten hun materiaal gewoon anders gaan beveiligen en een voorbeeld nemen aan de ict sector.

 

Elke onderdeel van de computer heeft zijn eigen registratienummer, dat automatisch naar de bouwer wordt doorgestuurd zodra de computer verbinding maakt met het internet. Als blijkt dat de computer die bij dat registratienummer toebehoord gestolen is, dan wordt de politie ingelicht en de computer weer opgehaald. De grote ict jongens begonnen om hun producten voor zichzelf te beschermen en inmiddels zie je dat het ook is doorgevoerd bij consumenten goederen. Je gestolen iPhone kan je op eenvoudige wijze opsporen door gewoon te kijken waar die is.

 

Vrijwel elk transportbedrijf maakt gebruik van GPS om te kunnen zien waar hun voertuig zich bevind. Een deel maakt ook nog gebruik van GPS om te zien waar de oplegger/aanhanger zich bevind. Met eenvoudige aanpassingen in de software zou het toch mogelijk moeten zijn dat er een alarm afgaat als een voertuig en/of oplegger verplaatst wordt, zonder dat het is vrijgegeven door de planning. Daar de planning niet altijd aanwezig is, ook de mogelijkheid om het automatisch te doen natuurlijk. Een minuut of 5 voor aanvang van de rit.

 

Daarmee voorkom je de diefstal niet, maar je maakt het voor de dieven wel moeilijker om ongezien die diefstal te plegen en verhoogd de pakkans weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar het wordt vaak voor een dief heel gemakkelijk gemaakt

Ik herinner me dat de politie een jaar of wat geleden hun 'politie keurmerk veilig wonen' introduceerde. Er kwam toen een politie ambtenaar langs om te kijken naar alle beveiliging alvorens wij die sticker kregen.

 

Die agent vertelde dat er grofweg 2 soorten dieven zijn;

 

1. gelegenheidsdieven

2. beroepsinbrekers.

 

De gelegenheidsdieven is die groep die van de gelegenheid gebruikt maakt en snel weer weg is. De beroepsinbrekers zijn de dieven die al lang weten wat ze willen stelen en de operatie stelen in werking zetten.

 

Het komt er eigenlijk op neer dat je gelegenheidsdieven geen kans moet geven. De beroepsinbrekers komen toch wel binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Maar het wordt vaak voor een dief heel gemakkelijk gemaakt

Pak Born maar is Waar auto's gemaakt worden

Ze houden het stil

Maar daar werden auto's gestolen aan de lopende band

En kijk maar is op veel plaatsen hoe gemakkelijk je een huis binnen kan komen

Huub

Huub, al staat het met een draaiende motor op de rijbaan, dan nog heb je met je poten van andermans spullen af te blijven klaar.

Geen dingen goed praten die fout zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik herinner me dat de politie een jaar of wat geleden hun 'politie keurmerk veilig wonen' introduceerde. Er kwam toen een politie ambtenaar langs om te kijken naar alle beveiliging alvorens wij die sticker kregen.

Die agent vertelde dat er grofweg 2 soorten dieven zijn;

1. gelegenheidsdieven

2. beroepsinbrekers.

De gelegenheidsdieven is die groep die van de gelegenheid gebruikt maakt en snel weer weg is. De beroepsinbrekers zijn de dieven die al lang weten wat ze willen stelen en de operatie stelen in werking zetten.

Het komt er eigenlijk op neer dat je gelegenheidsdieven geen kans moet geven. De beroepsinbrekers komen toch wel binnen.

toch maar weer het hand afhakken invoeren???? Maximaal 2x stelen en er is weer een dief minder......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal wat je zegt over die chassis. 25 jaar geleden reed me vader voor een bedrijf die heel af en toe wel is een container reden voor een klant en dan zei de baas altijd rijd maar met de losse trekker naar rotterdam en koppel maar n mooi chassis aan en ga maar opzetten en lossen bij de klant en als je ingeleverd heb zet dan het chassis weer op dezelfde plek terug en kom maar weer met de losse trekker naar huis.

Ik tolereren....is u wel wijs?

Ik bedoelde alleen dat het vaak wel erg makkelijk wordt gemaakt.

Enig idee hoeveel chassis er vroeger uit het Rotterdamse havengebied verdwenen zijn?

Nog steeds staan daar chassis zonder kingpin slot aan de straat afgekoppeld.

En ja...dan vraag je er wel een beetje om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal wat je zegt over die chassis. 25 jaar geleden reed me vader voor een bedrijf die heel af en toe wel is een container reden voor een klant en dan zei de baas altijd rijd maar met de losse trekker naar rotterdam en koppel maar n mooi chassis aan en ga maar opzetten en lossen bij de klant en als je ingeleverd heb zet dan het chassis weer op dezelfde plek terug en kom maar weer met de losse trekker naar huis.

Dan moest je vader ook niet raar opkijken als die de cabine uitgesleurd werd en een pak rammel kreeg van de eigenaar als die hem met die oplegger tegen kwam , ga dan maar eens uitleggen dat je hem alleen maar ff leende , zal best vaak gebeurd zijn dat er in de haven van alles verdween maar vindt nog steeds dat je van andermans spullen af moet blijven , maar goed ik zal wel uitstervend zijn .

Zijn trouwens ook wel bedrijven bij die niet meer weten waar ze een oplegger afgekoppeld hebben , denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dat is ook zo.....

 

Herrinner mij een rechtzaak uit Italie, een 10 jaar terug.

De verkrachter ging vrijuit want, oordeelde de rechter, de vrouw had aangezet tot omdat ze een strakke spijkerbroek aan had.....

En dat zegt meer over de rechter dan de aanrander... Lijkt wel een moslim. Ik vind dat iedere meid/vrouw zich net zo uitdagend maag aan kleden als ze wilt. Het is mooi toch? Maar denk er nog niet over om haar dan ook maar aan te raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor, gelijk bij de eerste keer beginnen. Geen gedoog beleid hanteren. Daar komt alleen maar verwarring van........

Zint eer gij begint......

Lijkt mij wat overdreven. Je moet mensen ook een kans geven hun leven te beteren (behalve moordenaars en pedoseksuelen dan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden