[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

RWS fotograafeert rustende collegas op de vluchtstrook??


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Vanavond stond ik in de dagelijkse files vanaf Utrecht richting Gorinchem en steevast staan er dan wel enkele buitenlandse collega's te pauzeren op de vluchtstrook. Echter viel mij vanavond op dat er een ijverige RWS medewerker deze auto's stond te fotograferen inclusief close-up van de kentekenplaat en vervolgens weer verder reed naar de volgende rustende collega. Zou hier dan daadwerkelijk wat mee gedaan worden? Toevallig iemand die dit weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

RWS heeft inderdaad BOA's, en mogen hiervoor bekeuren. Sterker nog ze mogen voor alle verkeerstaken schrijven, alleen dit fotograferen gebeurd om de werkgevers te beboeten. 

Het is ook de bedoeling dat in de toekomst bij herhaaldelijke overtredingen de vergunning wordt nietig verklaard binnen Nederland. Maar of Nederland dat laatste voor elkaar krijgt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

RWS heeft tegenwoordig wel WIS'n die BOA zijn en dergelijke boetes mogen uitschrijven

dan zouden ze toch ook wel een copytje ervan aan de chauffeur afgeven en weg sturen lijkt mij.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geloof het of niet, maar dat mag in de VS wel. Ze hebben liever dat je stopt om te rusten dan dat je een ongeluk veroorzaakt. Nou doet vrijwel niemand dat want dat rust niet echt lekker.

Aangezien er hier met grote regelmaat voertuigen aangereden worden die om uiteenlopende redenen op de vluchtstrook staan begrijp ik wel dat het hier niet mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet hier echt om lachen.

Op de ring van Antwerpen staan zelfs regelmatig Nederlandse collega`s ook netjes te pauzeren als de tacho begint te knipperen.

Vooral de mensen die de gok nemen om sint Job te halen.  :D

Arjan spreekt over pauze en niet over nachtrust. 

Allemaal erg makkelijk gezegd en gedaan, dan zoek je toch maar een parkeerplaats op.

Doe gewoon een rekensom.

Overschrijding van de RTW heb je 4 weken bij je versus een 45 minuten stop op een vluchtstrook.

Die overschrijding is geheel betaalbaar in heel de EU.

Lees jij en versta jij de verkeersinformatie van elk land waar je in rijd ?

En als jij ergens vreemd bent, de Shell mist bij Breukelen en dat ineens een malloot besluit aan tunneldosering te gaan doen,dan tikken je minuten erg snel weg.

Want neem alleen al de A2, vanaf Breukelen is de echt eerst goede mogelijkheid om te parkeren voor Geldermalsen, die Texaco.

Bereik die maar eens in de spits.

Ga de autobaan af en je komt steeds vaker parkeerverboden tegen voor vrachtwagens.

Maar een bord die je de weg wijst naar een plek waar je wel kan staan is nergens te bekennen.

En als ik ergens niet echt bekend ben, duik ook ik niet zomaar de autobaan af, wie weet waar je uitkomt en of je überhaupt ergens veilig kan gaan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft geen 4,5 uur te rijden. Kunt hem na 4 uur ook gwoon aan de kant zetten. Het blijft lastig soms met de rijtijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

 

Ik spreek uit ervaring dat ook ik met een rijtijd op mijn kaart 3.45 minuten Breukelen voorbij reed.

En dan verrast werd door die tunneldosering.

Toen stond ik ook bij IJsselstein voor het tankstation op de vluchtstrook,daar het hele tankstation volstond met collega`s, NEDERLANDSE, met nog 2 minuten over.

Achter mij schoven ook buitenlandse collega`s maar aan.

Is het nu omdat een buitenlander zich indekt om zijn pas te besparen omdat hij pauze maakt op de vluchtstrook en wij dan roepen,bekeuren die hap, gooi ze het land uit ?

Terwijl als ik op de A1 aan mijn uren zit in Frankrijk, ik zelfs mijn wagen kan parkeren in een pechstrook, zelfs 9 uur kan maken en de wegbeheerder er pionnen achter zet, zonder een prent te krijgen ?

Bah, in plaats eens af te geven hoe enorm wij achterlopen met onze infra, mogelijkheden tot parkeren, nee, wijzen wij naar de mensen die het probleem duidelijk zichtbaar maken en dat we van mening zijn dat die mensen dan gestraft moeten worden.

Succes als jezelf een keer in de knoei komt over de grens, door een misrekening...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de infra hier achter loopt en er dan ook nog parkeerplaatsen gesloten worden, is zeker waar en belachelijk...

Maar -serieuze vraag, ik kom er namelijk niet-, worden in Frankrijk ook parkeerplaatsen langs de snelweg dagenlang bezet gehouden door Oostblokkers die daar kamperen in afwachting van...?

Het is inderdaad zo dat je maximaal 4,5 uur mag rijden, als je dan de gok neemt de laatste minuten op te rijden en je vindt dan geen parkeerplek, wie is er dan verantwoordelijk?

Het gaat natuurlijk allang niet meer om één keer, het begint zo langzaamaan heel normaal te worden dat er op de vluchtstrook gestopt wordt om pauze te maken en moeten we dat goedkeuren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Het gaat natuurlijk allang niet meer om één keer, het begint zo langzaamaan heel normaal te worden dat er op de vluchtstrook gestopt wordt om pauze te maken en moeten we dat goedkeuren?

 

JA, dat is de concequentie van weinig parkeerplaatsen en een belachelijke hoge boete bij overschrijding rijtijden wet.

Dan heb je weinig keuze denk ik.

En begin nou niet dat je na 3,5 uur al een p-plaats moet gaan zoeken want dan snij je je zelf wel heel erg in de vingers.

Want dan moet je ook al 3..... 4 x van de snelweg af om te koekeloeren of je een p-plaats hebt.

En dan wetende dat er waarschijnlijk geen enkel plekje over is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en nee... Dat de staat zorgt voor een te weinig parkeerruimte is niet het enige probleem. Het feit dat overal vrachtwagens op belading staam te wachten kost ook veel parkeerruimte. En dat hebben we te danken aan de keuze voor buitenlandse transporteurs door een deel onze industrie en handel. En dan moeten wij dus indirect (belastinggeld om parkeerplaatsen te bouwen) maar voor hun voordeel opdraaien? Laat die verladers zelf maar voor een plek zorgen, waar hun vervoerders kunnen staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar heb je wel een punt.

Dus op de P-plaatsen langs de snelwegen/provinciale wegen is het vanaf morgen verboden ONBELADEN te parkeren !!

 

Dan moeten we WEL alle industriegebieden 24/uur open stellen voor parkeren van trucks.

Want daar moeten dan maar de trucks wachten die op een nieuwe lading wachten

(lijkt me veeeeeeel logischer als ze dat op een industriegebied doen  ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een grens stellen, van max 15 of 24 uur ergens te staan? Industrieterreinen zitten er ook niet op te wachten, wat ik wel kan begrijpen. Er is teveel versmeerd, kapot gemaakt en gejat...

 

Of gewoon bij de verlader op het terrein? Zij zijn diegenen die die vrachtwagens inhuren...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en nee... Dat de staat zorgt voor een te weinig parkeerruimte is niet het enige probleem. Het feit dat overal vrachtwagens op belading staam te wachten kost ook veel parkeerruimte. En dat hebben we te danken aan de keuze voor buitenlandse transporteurs door een deel onze industrie en handel. En dan moeten wij dus indirect (belastinggeld om parkeerplaatsen te bouwen) maar voor hun voordeel opdraaien? Laat die verladers zelf maar voor een plek zorgen, waar hun vervoerders kunnen staan.

 

Dat is marktwerking.

Nuchter genomen,waar wij vroeger koploper in waren is ons markt aandeel sterk gereduceerd.

Neem nu de luchtvaart.

Pas nadat onze transport markt implodeerde, mede door onze eigen bedrijven die middels een buitenlandse vestiging dus op de transport markt deel wilde blijven maken van die markt, zijn er nu ineens volop vergaderingen over de luchtvaart,omdat onze Europese luchtvaartmaatschappijen niet meer kunnen concurreren met bedrijven uit het oosten, omdat die bedrijven er andere regels op na houden en goedkoper vliegen.

Dat er dus een maatstaf moet komen om die concurrentie het hoofd te bieden.

Waarom de luchtvaart wel hoog op de agenda staat en de transport niet, de spelregels zijn er anders.

 

Maar Duitsland en België en Frankrijk breiden ook hun parkeer plaatsen uit, draag jij daar ook aan bij ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk nou eens naar de landen om ons heen. Duitsland heeft grote parkings en grote autohofen.

Nu even geen discussie dat die ook altijd vol staan. Daar is iets meer vrachtverkeer dan hier. Het gaat even om de groote.

Kijk naar frankrijk.

Grote parkings langs snelwegen. Met giga ruimtes bij routiers

Ook in frankrijk is er voor een dorp altijd wel ergens een parkeerplaats. Als je daar de snelwegen af draait heb je er zo 1 gevonden. Desnoods een verharding in de berm.

Oostenrijk heeft om de 5 kilometer wel een parking.

Maar het ligt ook soms een beetje aan de chauffeur.

Ik heb me ook wel eens misgerekend. Draaide dan in het buitenland meestal de snelweg af en ging dan op een industrieterrein staan.

De infrastructure in nederland is prima... maar met parkings is het een drama.

Daar zou nederland nog iets van kunnen leren door naar onze buurlanden te kijken.

Soms is het ook een kwestie van nadenken.

Bij hazeldonk nederland uit bij de shell staan er zo 20 op de opritvluchtstrook.

Terwijl de grote parking bij joost en de douane aan de overkant bijna leeg is.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is het ook een kwestie van nadenken.

Bij hazeldonk nederland uit bij de shell staan er zo 20 op de opritvluchtstrook.

Terwijl de grote parking bij joost en de douane aan de overkant bijna leeg is.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

 

Euh...kweet niet,maar ik kom er echt elke nacht voorbij, maar bij Kanters staat het tegenwoordig in de nacht ook propvol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Soms is het ook een kwestie van nadenken.

Bij hazeldonk nederland uit bij de shell staan er zo 20 op de opritvluchtstrook.

Terwijl de grote parking bij joost en de douane aan de overkant bijna leeg is.

Is het ook mogelijk dat dergelijk parkeergedrag in hun thuisland vrij gebruikelijk is?

In dat geval is zeker de werkgever er op aan te spreken omdat die iemand de weg op stuurt naar landen waar andere regels, wetten, gebruiken en gewoontes zijn dan in je eigen habitat. En natuurlijk dient de "piloot" ook zich zelf enigszins te verdiepen in die materie.

Als je naar Engeland gaat weet je toch ook dat het wenselijk is om aan de andere kant van de vangrail te rijden, dan je gewend bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Duitsland en België en Frankrijk breiden ook hun parkeer plaatsen uit, draag jij daar ook aan bij ?

 

Waarom zou ik? Ik betaal hier mee aan de infrastructuur, net zoals de Belgische en Franse belastingbetalers dat in hun eigen land doen. Dat anderen ook gebruik maken van onze infrastructuur, net als wij in het buitenland, is prima. Maar parkeerplaatsen langs de snelweg zijn natuurlijk geen campings...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden