[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoeveel werkt iedereen nu echt?


RealZeus

Vraag

  • Forumlid

Dat vroeg ik me af: hoeveel werken de meeste chauffeurs nu echt?

 

Persoonlijk wil ik best weer op de vrachtwagen, maar elke dag 15 uur werken vind ik op zich niet nodig. 10 tot 12 uur vind ik mooi zat, je moet per slot van rekening ook wel een keertje slapen en vrouw en kind knuffelen.  In de nacht had ik het nooit trouwens, daar varieerde het tussen de 8 en 12 uur, in de supermarktdistributie kwam het wel regelmatig voor en ik merk dat dat voor mij net wat te is om te doen op regelmatige basis.

 

Ik snap wel dat ik nu de knuppel in het hoenderhok gooi omdat er nou eenmaal een slag chauffeurs is die vindt dat dat er gewoon bij hoort, maar ik ben het daar niet mee eens. Dus vandaar mijn vraag. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

De éne week schrijf ik 60 uur per week, een andere week is het 80 uur.

En dan ben ik iedere avond thuis in mijn eigen bedje.

60 = zonder zaterdag 80 = met zaterdag.

 

Onder de 55 komt haast niet voor, ook niet in de rustige tijden.

 

Mij hoor je niet klagen, mag best meer zijn ( nu kan ik nog ). ;)

Dat het gaat ''werken'' op mijn lichaam begrijp ik uiteraard, (((( geeft niet, zou wel aardig wat af mogen bij mij :D  ))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dus omdat Robniat waarschijnlijk geen familiair leven heeft, en het er nu lekker van kan nemen, moet iedere chauffeur gewoon verplicht kunnen worden het hele jaar door 80 uur per week te werken?

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Even voorop gesteld, dat het niet mijn idee is geweest he, die 48 urige werkweek.

Ik ben zelf ook niet vies van een paar uurtjes extra dus omdat ik dit schreef wil dat zeker niet zeggen dat ik daar ook achter sta Rob.

Alleen ben ik het er wel mee eens dat er een "grens" moet zijn aan het aantal uren werken per week. Daarom ben ik ook blij, dat het een gemiddelde is over meerdere weken he.

Zo heb je wel wat meer mogelijkheden om de uren te spreiden.

Ik heb iets makkelijker praten inderdaad, omdat ik een 4 daagse werkweek heb van 35 uur. Alles daar boven is dus extra. Een extra dag werken is dus geen enkel probleem ondanks de overuren in die 4 dagen.

Maar wees eerlijk, 80 uur in de week, Hoelang gaat dat goed??

En daar is dus die gemiddelde 48 uur voor bedoeld, om een grens te stellen.

En of die 48 uur gemiddeld meer moet zijn (of zelfs minder) is weer een andere discussie.....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Luisteren naar je eigen lichaam, werk doen dat je bevalt en plezier in hebt, en de uurtjes vliegen sneller dan de minuten voorbij !

 

Ik ben jong, weinig vaste kosten, dus ik doe het absoluut niet voor het geld.

Heb een Manager / Planner diploma op zak, als ik geld wilden verdienen was ik ergens anders te vinden.

Maar dat is werk wat ik NIET wil doen, niet leuk vindt.

 

Je hele leven word bijna bepaald door andere mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je mag meer werken, 48 is gemiddeld.

Als 8 extra uren per week niet voldoende is om leuke dingen te bekostigen dan klopt er iets niet in je leven :rolleyes:

Andere kunnen dat realiseren met een 38 urige werkweek :p

Mijn vader werkte verplicht de zaterdag morgen, gewoon voor 100%, wil je terug hebben waar jou en mijn vader voor gestreden hebben en wat gelukkig in 1960 afgeschaft is, de 6 daagse werkweek

Ga knokken voor een beter uurloon in plaats van meer werk :mad:

Sorry maar wie ben jij om dat te zeggen dat je het niet goed doet in je leven, als je hoger inkomen wil hebben als de gemiddelde nederlander? Ik ben 25 en kom met een ver bovengemiddel salaris thuis, ik vind het maar al te prettig om in de schaarse vrije tijd leuke dingen te doen, met me vriendin en over een week met me kleine meid die geboren word.... Enja daar is nu eenmaal extra geld voor nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo niet nee, we blijven allemaal lekker achter die dikke boom staan en schelden op die 500 man die nog wel iets doen :rolleyes:

Maar moet ik dan zelf minder gaan werken, omdat er andere voor een 48 uurige werkweek zijn? We leven nu, en nu hebben we geld nodig en niet over een aantal jaar. Wat moet ik tegen de bank zeggen: ja sorry maar ik ben aan het strijden voor een beter uurloon, heb deze week maar 40 uur gewerkt en nu kan ik de rekening niet betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat heb ik wel gedaan ja. Niet de bank niet betalen, maar wel een tijdje zuinig aan moeten leven omdat ik gestaakt had en mijn werkgever me op 40 uur zette.

Maar je hoef niet zo nodig te staken hoor, een signaal afgeven naar de werkgever is vaak voldoende, kom eens naar een CAO vergadering met 3000 man, moet je kijken hoe vlug het geregeld is

Overigens zijn dat soort vergaderingen altijd op zaterdag. Moet jij die zaterdag werken, meestal is er de volgende zaterdag ook nog een op redelijke afstand.

Nee wij blijven achter de dikke boom en laten het de 500 mensen oplossen die nog wel hun nek uitsteken.

Ja maar dat uurloon he, dat is toch al jaren een lachertje? Je kan zoveel vergaderingen bijwonen als je wilt, het gaat toch niet veranderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja maar dat uurloon he, dat is toch al jaren een lachertje? Je kan zoveel vergaderingen bijwonen als je wilt, het gaat toch niet veranderen

Als je met 7 man op een bondsvergadering zit niet, nee. Zoals Ger terecht zegt: met een paar duizend man kun je wel een punt maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat kan heel lang goed gaan.

Misschien heb jij oude Steef nog gekend die bij van Straaten zat. Ik kwam bij hem op bezoek op zijn 75e verjaardag, maar hij was niet thuis omdat hij nog even snel naar Brussel moest met een spoedritje.

Tot zijn 80e reed hij nog elke week en tot zijn 70e zeker meer dan 80 uur per week, terwijl het in zijn tijd veel meer op je lichaam aankwam dan tegenwoordig.

Ik heb ook een collega gehad jaren terug en die man was 81 en reed elke avond nog ze ritje want hij kon het zogenaamd niet missen het rijden ja het financiele niet nee.

Maar buiten het financiele om het was gewoon extreem gevaarlijk met die man want zag echt niet wat die deed, reed regelmatig schade maar meldde niks en de vaste chauffeur werd er weer op aangekeken. Ik stond op een avond in keulen aan het dok en de beste man mocht op het dok naast me lossen maar er was echt zeeen van ruimte maar toch reed die bijna de hele auto van mij totall loss en zelf had ie nog niks in de gaten gelukkig liep ik zelf net buiten toen ik de klap hoorde maar voordat ik er was trok die nog een keer op en waagde nog een poging die uiteraard in mijn dieseltank eindigde.

Moraal van het verhaal: heb je de pensioenleeftijd gehaald stop dan ook met rijden want je bent geen supertrucker meer zoals 30 jaar geleden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Dat kan heel lang goed gaan.

Misschien heb jij oude Steef nog gekend die bij van Straaten zat. Ik kwam bij hem op bezoek op zijn 75e verjaardag, maar hij was niet thuis omdat hij nog even snel naar Brussel moest met een spoedritje.

Tot zijn 80e reed hij nog elke week en tot zijn 70e zeker meer dan 80 uur per week, terwijl het in zijn tijd veel meer op je lichaam aankwam dan tegenwoordig.

inderdaad Dolf. Tja uitzonderingen heb je altijd.

Mijn vader sjouwde ook altijd met zakken kolen van 50 kg. Ik ben een watje, en vind 25 kg al zwaar..... :LOL:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Die grens is er. En wel vastgelegd in de rijtijdenwet. Niet nodig om daar nog eens een wazige wet naast te leggen.

Iets wat ik nu wel een mooi resultaat vind van wat de bonden bewerkstelligd hebben is het recht op deeltijd-arbeid. Als jij minder wil werken -bijvoorbeeld vier dagen per week zoals Cor dat doet- dan is jouw werkgever verplicht daar aan mee te werken.

Nu moet dus dat grote deel van de werknemers die wel willen werken lijden onder die slappe zakken die niet voor hun rechten durven opkomen of die hun auto niet willen delen. Nee, dat is het probleem.

hoho Rob. Die 4 daagse werkweek is zeker niet mijn idee hoor. Dat staat in mijn contract zo, net als bij al mijn collega's. Ik ben net als jullie een chauffeur in hart en nieren, die niet echt moeilijk doet voor een uurtje meer. Ik heb altijd 6 dagen per week gewerkt, later meestal 5 dagen per week, en nu meestal nog steeds 5 dagen als het aan mij ligt hoor.

Morgen is ook mijn roostervrije dag, en ben ik gelukkig ook weer langs de weg te spotten. Niet alles is dus wat het lijkt.....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden