[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Opbrengst vrachtauto


andremast

Recommended Posts

Ik snap Ron zijn punt dat elke auto minimaal zijn eigen kosten op moet hoesten. Maar toch gaat dat bij met name grotere bedrijven niet op.

Daar krijg je te maken met klanten waarbij je het totale transport verzorgt. Een groot deel kun je dan heel efficiënt invullen, alleen sommige ritjes passen niet helemaal goed in het netwerk waardoor het dikwijls prettig is om auto's te hebben die de "left-overs" doen. Als je dan sec naar die auto kijkt, brengt hij het niet op. Maar die auto is wel het dement, zodat de andere ritten van de klant wel rendabel zijn. Uiteindelijk zul je dan ook naar de klantopbrengst / toegevoegde waarde moeten kijken. Niet puur naar één auto.

Overigens vertelt Ger in een ander topic dat hij op 230 uur per maand zit, dat is 52 per week. Daar zullen wellicht zijn OR bijeenkomsten nog af gaan en nu ook zijn vrije maandagmorgen. Maar ik vermoed dat hij dan op 200 per maand komt. Niet extreem hoog, maar ook niet extreem laag.

@ Ger, hoe werkt dat dan, laten ze je op maandag dan een minder lange dag maken, of denken ze dat je langer door kunt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Daar krijg je te maken met klanten waarbij je het totale transport verzorgt. Een groot deel kun je dan heel efficiënt invullen, alleen sommige ritjes passen niet helemaal goed in het netwerk waardoor het dikwijls prettig is om auto's te hebben die de "left-overs" doen. Als je dan sec naar die auto kijkt, brengt hij het niet op. Maar die auto is wel het dement, zodat de andere ritten van de klant wel rendabel zijn. Uiteindelijk zul je dan ook naar de klantopbrengst / toegevoegde waarde moeten kijken. Niet puur naar één auto.

Geheel mee eens. Mijn vorige werkgever deed eigenlijk een soort van 'eigen vervoer door een beroepsvervoerder': vol op, vaste route's adressenwerk voor één klant en bijna altijd leeg terug naar standplaats. Dit omdat de auto's op tijd terug moeten zijn voor de ritten van de volgende dag én omdat er altijd retouren en emballage overbleven. Voor hem is dat voldoende om het simpel te zeggen: zo werkt het bedrijf en het brengt wat op.

 

De andere kant van het verhaal: nu bij Loos, geen kleine jongen en heeft verschillende discipline's in huis. Van winkeldistributie tot bulk en tussenliggende blokvrachten. Allemaal aparte divisie's die wel samenwerken; ik ben eigenlijk ook zo'n left-over chauffeur. Voorbeeld: Donderdagmiddag uit Wognum vertrokken met 'n bak voor AH Zwolle (eigen werk), die vrijdagochtend gelost. Vervolgens in Zwolle 'n voorgeladen diepvriesrit opgepikt en uitgelost in Hillegom-Zandvoort-Haarlem-Beverwijk-Heemstede-Castricum en Heiloo (winkeldistributie); in Broek op Langedijk een vracht geladen voor Duitsland en die op vestiging Tiel afgekoppeld (eigen werk). Daar 'n lege trailer mee naar standplaats Ede om ook dat plaatje weer rond te krijgen/houden.

 

Het is dat een collega net 'n half uurtje eerder klaar was, anders was 'mijn' auto aansluitend de nachtdienst weer in gegaan met 'n ander poppetje er op. Zo werkt het bedrijf en het brengt ook wat op  ;)

Die ene trekker heeft in ieder geval goed z'n best gedaan  :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het hele pakket moet geld op leveren

Anders wordt het als je ZZPer bent, je kunt je dan eigenlijk geen enkele verliesgevende opdracht veroorloven, toch zul je ze vaak voor lief moeten nemen, denk maar eens aan wachturen die je niet mag schrijven, schrijf je ze wel dan krijg je die rit nooit meer  ;)

Of lege kilometers die niet betaald worden, etc. etc.

 :p

Lege kilometers kosten een ZZP-er (eigenrijder in dit geval) ook geld, maar ook daar geldt dat er naar het totale plaatje gekeken moet worden. Een goed betaalde rit laat je niet liggen als je er een (naar verhouding redelijk) stuk leeg voor moet rijden.

En wachturen kosten een ZZP-er feitelijk niets, (puur aan de kostenkant bezien) maar ze leveren hem/haar niets op........

Ander verhaal wordt het als je door onvoorziene wachturen een vervolgrit misloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het hele pakket moet geld op leveren, maar er mogen best een paar auto's "verlies" hebben, een voorbeeld zou kunnen zijn het voor laden van opleggers, dit breng niet veel geld op, maar wel veel tijdswinst. 

Anders wordt het als je ZZPer bent, je kunt je dan eigenlijk geen enkele verliesgevende opdracht veroorloven, toch zul je ze vaak voor lief moeten nemen, denk maar eens aan wachturen die je niet mag schrijven, schrijf je ze wel dan krijg je die rit nooit meer  ;)

Of lege kilometers die niet betaald worden, etc. etc.

 

En ZZPer kom nu niet aan dat je alle kilometers en wachturen betaald krijgt, ik heb ik genoeg mee te doen gehad, zelfs klanten horen zeggen "als je dat werk wil blijven doen moet je niet zeuren over een paar wachturen"  ook ZZPers die bij ons reden aan de telefoon gehad met het verzoek om het eens ter sprake te brengen in de OR vergadering, helaas gaat een OR daar niet aan beginnen  :p

Ik werk nu toch al een paar jaar als zzp-er, en ik kan je gewoon vertellen dat het een kwestie is van afspraken maken. 

Eerste wachtuur bij een klant wordt niet betaald, dat is het risico van het vak. Maar elk uur erna wordt gewoon betaald, niet vet maar wel betaald.

En bij het exceptioneel transport werden alle uren gewoon betaald, maar daar kreeg je een basis voor rijden per km en een uurtarief erboven op. 

Op die laatste manier werkte ik ook bij het leveren van bouwmarkten. 

 

Lege kilometers kosten een ZZP-er (eigenrijder in dit geval) ook geld, maar ook daar geldt dat er naar het totale plaatje gekeken moet worden. Een goed betaalde rit laat je niet liggen als je er een (naar verhouding redelijk) stuk leeg voor moet rijden.

Dat ligt ook aan de klant waar je voor rijdt en het aantal km's, maar ook aan de prijs die je afspreekt voor die volle rit heen. En een goede zzp-er weet zijn wegen om nooit helemaal leeg te hoeven rijden.

 

En wachturen kosten een ZZP-er feitelijk niets, (puur aan de kostenkant bezien) maar ze leveren hem/haar niets op.......

Wachturen kosten ook geld, in die tijd had je ook ander werk kunnen doen. Dat het niets oplevert wil niet altijd gelijk zeggen dat het niets kost. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, het gaat mij er helemaal niet om welke rit er geld opleverd of geld kost.

Ik heb gister al gezegd dat jij heel goed wist wat ik met mijn opmerking bedoelde. Jij heb een druk leven binnen het bedrijf (or en vakbonds zaken waar je volgens mij ook vrij voor krijgt, corrigeer me al ik er naast zit.) Daarnaast ben je iedere maandagmorgen thuis. Als jou auto nou gewoon reed in die tijd of dat jij bijvoorbeeld omdat ie zoveel andere functie's heb geen vaste auto meer heb kan ik daar in meegaan.

Maar jij geeft zelf aan dat hij stil staat. Vind je mijn opmerking dan raar dat ik zeg dat er op jou auto onmogelijk geld verdiend kan worden. Ook bij Vos zijn (ondanks een heel leger goedkoop volk) de marges op het transport niet zo hoog dat ze van dit soort dingen vrolijk worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, misschien heeft jouw wagen zijn centen al opgebracht.

Dat is het ook helemaal niet zo moeilijk om nog geld met die wagen te verdienen.

Schijnbaar is dat voor sommige mensen niet als mogelijkheid te bevatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je mij nou niet begrijpen...

Misschien ligt het aan de manier van uitleggen, ik snap je ook niet.

Ger geeft aan afgelopen jaar 230 uur per maand gewerkt te hebben. Dat zal nu door de vrije maandag zo'n 200 uur worden.

Das geen extreem hoge bezetting, maar ook niet extreem laag...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal eens een boekje open doen voor mensen die het interesseert doe voornamelijk internationaal werk op km basis dit zijn werkelijk gereden km en niet computer 

Rijd voor vaste bedrijven en kom altijd leeg terug of het nou Bordeaux is of Glasgow waar ik leeg kom kom altijd leeg terug  

km prijs is altijd het zelfde leeg of geladen .

Zit in de meubel en bed toebehoren vanaf fabriek naar de winkels door heel Europa

Soms doe ik ook korte ritten in Nederland en België daar hebben we vaste dagprijzen  

verder zit de tol niet in de km prijs deze word 1 op 1 afgerekend en een diesel clausule op de km prijs als deze stijgt of zakt

gemiddeld word er tussen de 2700 en 3100 km gereden per week

dit is op een vol jaar contract en word ieder jaar vernieuwd

En moet zeggen verdiensten zijn niet verkeerd en kunt je normaal voor alles verzekeren en een mooi salaris overhouden

rijk word je er niet van maar je kunt er goed van leven

 

m.v.g. rondentrucker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn maatje is eigen rijder en zegt in 9 maand moet je het verdienen, de rest is bonus en om komend jaar de vrije dagen en vakanties op te vangen.

Dan heeft hij een goede prijs ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal van die paar uur meer of minder niet afhangen. Net zo min als men denkt dat een auto persé 3 weken moet rijden als de vaste chauffeur met verlof is.

Na 3 weken een veelvoud aan schade als wat die auto met zijn paar ritten heeft opgebracht, als men de kost in 49 weken niet kan verdienen met die auto, dan lukt het in 52 weken ook niet

Er worden blijkbaar bij jullie werkgevers nog klappen geld verdiend. Gelukkig maar LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden