Spring naar bijdragen

Maar eens gemeld hier ben sinds jaar weer zelfstandig

rondentrucker
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Ja wil jullie mededelen dat naar een jaar rijden ik moet zeggen het is best nog te doen ook op latere leeftijd.

Had voor een klein bedrijf gereden in Heerlen dwars door Europa maar helaas was ik te duur en dit terwijl hij loon achter liep,

En naar een jaar eindelijk een week vakantie had maar hoefde niet terug te komen of ik zou op de Duitse loonlijst dan mocht ik blijven.

Naar 30 jaar op Nederlandse loonlijst en altijd 110 procent ingezet was dit blijkbaar niet voldoende dus hup de ww in.

naar verschillende uitzendbureaus en bazen gesolliciteerd te hebben . Was ik denkelijk toch te oud of te duur had ik de stap maar gezet en een ondernemer plan geschreven  .

naar enkele contacten van vroeger gesproken te hebben , en vaste contracten waren te krijgen op jaar basis

km prijs naar gereden km en niet computer en diesel clausule waren we aardig op weg om weer zelf te starten .

Toen het belangrijkste nieuw of toch tweedehands trekker kopen . Heb er de kosten op los gelaten en toen toch maar een tweedehands trekkertje gekocht

En moet zeggen was de beste beslissing tot op heden

Verder als onderhoud en kleine reparaties loopt deze als een trein .

naar de eindbalans over 2015 ben ik zeer tevreden en moet zeggen dat een baas winst moet draaien okay maar ik heb een heel mooie eindbalans  

Dit had ik veel eerder moeten doen

Verder voor er Commentaar komt ja  ben ook verzekerd voor ziekte en arbeidsongeschiktheid  

kost wat ongeveer 400 euro per maand

Het werk is zeer divers ene week op Schotland dan Frankrijk en Engeland soms Benelux  

Nou hoop dat jullie ook fijn werk hebben ik ben ieder geval weer Europa onveilig aan het maken hahaha

post-6270-0-16944900-1454857516_thumb.jp 

• Like 24
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Goed te horen Rondentrucker.

Ik ben altijd wat sceptisch als mensen die in jouw situatie zitten voor zichzelf gaan beginnen. De verkeerde beweegredenen wat mij betreft. Maar jij bewijst dat het dus ook wel goed kan gaan. En dat is mooi.

Bedankt dat je het even wilde delen met ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Goed te horen Rondentrucker.

Ik ben altijd wat sceptisch als mensen die in jouw situatie zitten voor zichzelf gaan beginnen. De verkeerde beweegredenen wat mij betreft. Maar jij bewijst dat het dus ook wel goed kan gaan. En dat is mooi.

Bedankt dat je het even wilde delen met ons!

Hij mag van geluk spreken Dat die een goede opdracht gever gevonden heeft

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Mijn Opdrachtgever en mij gaan al jaren mee in de transport en het vervoer wat wij doen is al jaren het zelfde .

Zit al 30 jaar in de transport en weet echt wel wat kan en niet kan

Praat vaker met chauffeurs die ook al jaren in de transport zitten maar echt geen benul hebben wat de kosten en de baten zijn .

Zijn twee verschillende dingen en moet beide beheersen als je het wil redden

Maar ook een goede opdrachtgever kan over de kop gaan denk daaraan.

Zorg altijd dat je genoeg geld achter de hand hebt om door te kunnen starten mocht je opdrachtgever opgeven

En geef nooit je boekhouding uit handen zorg dat je zelf weet wat erin komt en uit gaat

verder ja je wordt er niet rijk van maar een goede boterham zit er echt wel in ook met verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en ziekte

nou wens jullie weer allemaal een goede en veilige kms deze week

vertrek maandag weer naar Schotland

rond ritje van 3000 plus

m.v.g. Rondentrucker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

And remember... het is 'het' transport... Niet 'de'. Die term komt van een paar vage types die een Facebook-pagina begonnen, zonder dat ze een idee hadden wat de konsekwenties waren.

Het enige wat zij bereikten is dat nu iedereen 'de transport' zeggen. Terwijl dat helemaal fout is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Ooooooh, 'de' niet goed, 'het' wel..................grinnik, je roept het wel over je uit hoor Rob................. :angel:

Maar goed dat 'het' gebeurd in 'de' sector...........toch ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 months later...
  • Administrators

....

Verder voor er Commentaar komt ja  ben ook verzekerd voor ziekte en arbeidsongeschiktheid  

kost wat ongeveer 400 euro per maand

....

attachicon.gifIMAG0060 (800x450).jpg

En pensioen?

Hoop dat het goed blijft gaan met jou en jouw bedrijf!

De banen liggen in die regio niet voor het oprapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...
  • Forumlid

Naar 18 maanden eindelijk eens paar weekjes vrij waren aardige maanden , maar tijd voor de batterijen bij te laden.

Gaat echt super kan niet klagen truck rijd als een tierelier .

En zoals ik al aangeef aan werk geen gebrek

Gemiddelde is per week 3200 km voor een venter met gemiddeld tussen de 20 en 28 adressen niet slecht

En dat de regering het pensioen heft gejat kan ik ook niets aan doen.

Vut regeling was ja dat we eruit konden met 57 want het is een zwaar beroep .

Dus moest ik nog 5 jaartjes     (dus niet)

Geld zou in de normale pensioenpot komen   (dus niet) 

Ja en als ik nu mijn pensioen datum intik staat er een vraagteken

Dus praat niet over pensioen heb er genoeg aan betaald meer als 30 jaar

Weg is Pech met deze regering mogen wel nog steeds betalen voor die thuis zitten

http://i66.tinypic.com/2s656de.jpg[/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ja het werk was de eerste maanden zeer veel in Zuid Frankrijk .Maar dit veranderde snel .

Zit nu rond 90 procent op Engeland Schotland .

Maar dit houd in op Maandag vertrekken de hele week door Engeland en Schotland en vrijdags weer naar huis

alle tol Engeland Belgie betaald door de opdrachtgever verder alle km vergoed leeg , vol zelfde prijs

We rijden met dieselclausule dus daar ook geen verassingen.

naar bijna 2 jaar moet ik zeggen goede keuze .

Maarja was het een keuze zat in de ww ervoor ,  en zag er niet naar uit dat de bazen op een oudere chauffeur zaten te wachten .

Teminste niet met een normale betaling (maarja woon ook in het zuiden)

Zover ik weet Ben ik goed verzekerd net als een werknemer alleen ja werkeloos dat kun je niet verzekeren en werk heb ik genoeg

Daar waar ik rij rijden meerdere eigenrijders en ook transporteurs met de zelfde contracten

Alleen ik heb geen personeel zij wel dus zijn mijn kosten ook wel lager dan een transporteur

Hoop dat het jullie ook allemaal goed gaat met mij ieder geval SUPER

Beetje inside willen jullie natuurlijk ook hier paar cijfers 2015

kosten truck met onderhoud afschrijving  16500 euro

Diesel netto                                               31000 euro 

verzekeringen,acc,                                      8500 euro

onkosten eigenrijder                                    9950 euro

onverziene uitgave                                      3500 euro

belastingen                                                    920 euro

totale uitgave was ongeveer   71.500 euro

inkomsten waren  bijna 120.000 euro

Dus geen slecht jaar want bij de kosten zat al 9950 euro voor de chauffeur :p

maar je moet wel nog geld reserveren voor nieuw materiaal en voor je pensioen daar ik prive niets meer opbouw bij een baas

m.v.g. Rondentrucker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Op z'n minst zou je toch één euro verwachten voor de gereden km toch? of is het nu al zo slecht geworden dat ze voor amper 0.90 cent de km gaan rijden?

Met een Ferrytrailer op en neer naar Italië levert al 1.08 euro per gereden km op en ook bij die opdrachtgever wordt de Tol betaald in alle landen die men doorkruist en ook de dieselclausule is daar geldig, dan liever richting Italië dan naar dat altijd en eeuwige zeiknatte UK/Schotland LOL

Bij DFDS betalen ze nog beter heb ik mij laten vertellen en die gasten rijden ook nog met een trailer van hun en daar mag je in Belgenland gewoon nog Rode Diesel ingooien, is wel met een Belgische kentekenplaat natuurlijk en je rijdt niet alleen op de UK maar ook Spanje/Italië/Zwitserland etc. daar kan je ook veel km maken als je dat zou willen.......................

Of voor dit Engelse bedrijf: http://www.heritageint.co.uk/heritageoppurtunities.html 

Zijn zoon heeft dit bedrijf: http://www.kingbrook.co.uk/

Daar heb ik per jaar weleens enkele maanden voor gereden via mijn werkgever dan wel te verstaan en naar behoren betaald volgens mijn"Baasje" van toen, die had geen klagen als je ernaar vroeg en dat kon gewoon want de lijntjes waren kort en informeel bij ons toen.

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

volgens mij weten jullie dat ik in 2015 gestart ben dus geen heel jaar gereden heb en ja mijn km prijs zit boven de 90 cent

mis 4 en half maanden voor een compleet jaar

Daar komt boven op dat ik ook weken ertussen heb met dagprijs omdat we ook

binnenland werk doen

met vaste dag prijs

m.v.g. Rondentrucker

Link naar opmerking
Deel via andere websites