[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijbewijs eerder verlengen voor code 95?


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben 68 jaar en heb op mijn rijbewijs een code 95 staan die verloopt in januari 2017 net zoals mijn rijbewijs. Ik zou graag nog wat jaartjes op de vrachtauto blijven rijden.....

Heeft het zin om mijn rijbewijs nu al te verlengen (voor 10 sept. 2016) en zo ja wordt dat de datum van de code 95 ook automatisch verlengd of blijft die op de datum van januari 2017 staan. Ik kom er op internet niet uit.

Of moet ik nu werkelijk voor januari 2017 die scholing doen voor code 95....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu wel ja, maar vorig jaar kon het nog wel.

Dat klopt,maar dat is omdat ,als je een nieuw rijbewijs aangevraagd had,dit rijbewijs dan 5 jaar geldig is,met code 95 erop.

T.S zn rijbewijs verloopt ( denk ik) omdat hij in 2017 70 jaar oud word.

De leeftijd voor t verlopen van hetC/D rijbewijs is opgetrokken tot t jaar waarin je 75 word.

Had ie vorig jaar vernieuwd was ie 67 jaar en was t geldig gebleven tot 2020.

 

Overigens kun je gewoon een nieuw rijbewijs aanvragen,en krijg je dat ook zonder problemen,alleen zit er dan geen code 95 meer op,die je nodig hebt om beroepsmatig goederen te mogen vervoeren.

Heb je van je uitstekende pensioen :D  :D  een dikke camper gekocht waar je t C rijbewijs voor nodig hebt,mag je daar gewoon de weg mee op.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het heeft geen zin om uw rijbewijs te verlengen de code 95 datum veranderd daardoor niet. U moet helaas voor het aflopen van uw code 95 in 2017 opnieuw 35 uur scholing volgen. U krijgt dan een nieuwe afloop datum van de code in 2022.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden