[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Sollicitatie-ervaringen


Dave_Nooitgedacht

Recommended Posts

Denk dat een overeenkomst kan zijn, dat ook piloot voor de buitenwereld een droomberoep is, maar dat er ook mindere kanten aan zitten?  (lijkt mij trouwens wel gaaf, met zoveel ton de lucht in gaan!)

Of dat, wanneer er een tekort aan arbeid is, ook deze hoog opgeleide mensen gewoon aan de kant gesmeten worden? Vanzelfsprekend zonder dat er naar persoonlijke omstandigheden gekeken wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat Dave-Nooitgedacht, door de omstandigheden van afgelopen jaren, in een negatieve spieraal is terechtgekomen.

Daardoor is het moeilijk om weer positief te denken, EN druk je jezelf in een slachtoffer-rol.

(Dit is geen aanval)

Er zijn best nog wel mogelijkheden in code 95 te halen.

Je kunt ook afspraken maken bij de desbetreffende instantie's om verspreid te betalen.

En misschien moet je gaan omdenken om het positieve er weer van in te zien.

Misschien kan je ook bij familie terecht, die snappen de situatie ook wel.

Dan je trots maar even aan de kant zetten.

Als je daarna weer leuk chauffeurswerkzaamheden hebt, en alles gaat weer voor de wind, denk je achteraf dat het wel meeviel.

Succes.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een tijdje terug ook naar een nieuwe baan gesolliciteerd .

Het viel mij op dat als ik een nette foto van mijzelf meestuurde, dat ik altijd een reactie terug kreeg.

En meestal kon ik ook op gesprek komen.

Dit is een jaar geleden.

Toen waren er hier in het noorden bijna helemaal geen vacatures.



bewerkt door Marco1977
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Als ie een vaste baan heeft wel,maar als je ,als aankomend piloot, voor een j*denfooi vliegtuigen over de wereld mag vliegen om je brevet geldig te houden,begrijp je ook wel dat t uitzicht op een vaste baan bij hun nog slechter is dan bij ons,chauffeurs.

'n collega van mij heeft zijn vlieg brevet , zelf betalen € 100.000 , vervolgens jezelf ergens inkopen om ervaring op te doen , weer €30.000. baasje failliet weg centen.

Hij zit nu zonder spaar centen weer bij ons op de auto , en om z'n brevet geldig te houden vliegt hij in het weekend met 'n gehuurd toestelletje als je de huur mee betaald mag je mee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik heb een tijdje terug ook naar een nieuwe baan gesolliciteerd .

Het viel mij op dat als ik een nette foto van mijzelf meestuurde, dat ik altijd een reactie terug kreeg.

En meestal kon ik ook op gesprek komen.

Dit is een jaar geleden.

Toen waren er hier in het noorden bijna helemaal geen vacatures.



Kijk, zo kan het ook.......... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'n collega van mij heeft zijn vlieg brevet , zelf betalen € 100.000 , vervolgens jezelf ergens inkopen om ervaring op te doen , weer €30.000. baasje failliet weg centen.

Hij zit nu zonder spaar centen weer bij ons op de auto , en om z'n brevet geldig te houden vliegt hij in het weekend met 'n gehuurd toestelletje als je de huur mee betaald mag je mee !

 

Vanaf waar vliegt hij (meestal)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dave neem contact op met soob  heb ik ook gedaan ik had vorig jaar door in de ww te zitten nog maar 7 uur nascholing staan

van en door de soob mocht ik  de overige 28 uur maken (betaald door soob) en heb ik binnen 2 maanden mijn voledige nascholing en nu mn code 95 op rijbewijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.

Het viel mij op dat als ik een nette foto van mijzelf meestuurde, 



 

 

Maargoed, wat is nu de moraal van dit verhaal?

 IK liet vroeger,als ik in een politiecontrole kwam,nogal eens een foto van de planners zien,

Dikwijls ging de samenwerking dan n stuk vlotter,en kwam ik er meestal met n waarschuwing vanaf.

 

:D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zzp ers willen toch graag als zelfstandige werken en ja dan heb je kosten die je liever niet hebt .

Volgens cao is mijn baas verplicht bepaalde kosten te betalen oa code95,bestuurderskaart,ADR,keuring voor verlengen rijbewijs.

Verzonden met mijn iPhone 6s

Gr Wilfred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ alleen als je ook vijf jaar bij een baas werkt gaat dat op. Want je hebt vijf jaar om je code uptodate te krijgen. Dus als je werkgever je na de contractperioden eruit gooit is ie niets verplicht. Ook de werkgever die je eruit gooit voor je vijf jaar is niets verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat Pieter via uzb werkte piste hij ook naast de pot wat betreft vergoedingen. Het SOOB kon hem ook niks bieden en hij heeft ook zelf zijn code95 moeten betalen en halen. Maar nooit zonder werk gezeten.

Ik vind het allemaal erg negatief overkomen. Snap best dat je ervan baalt maar om in die negatieve spiraal te blijven zitten, daar heeft niemand baat bij. Ook potentiele werkgevers niet. Zoeken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kun je via een uzb ook dingen voor elkaar krijgen en anders wellicht via het soob.

Je kan van het opleidingsgeld ook een deel via de belasting terug krijgen. Ik dacht iets van 40%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je bij elke werkgever maar een contract krijgt voor b.v. een jaar.

dan zul je toch elk jaar naar iets anders opzoek moeten gaan.

en ligt dat dan aan je zelf ??

Ja sorry maar ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Maar als een werkgever tevereden over je is lijkt het mij dat ze je toch een verlenging aanbieden? Of is dit heel kortzichtig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Als je alleen maar korte periodes via een uitzendbureau werkt zullen ze inderdaad ook niet je code 95 vergoeden.

De chauffeurs die bij ons via het uitzendbureau werken zijn allemaal mannen die het jaar door voor ons werken. Deze krijgen allemaal de code 95 wel via het uitzendbureau vergoed........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zelf aan de studie begint kan je deze weer terugkrijgen via de inkomstenbelasting. Mijn ADR heb ik zelf betaald (€700,=) en kreeg ruim de helft terug.

 

In eerste instantie was ik ook niet van plan om het zelf te betalen, maar omdat het uitzendbureau en de werkgever waar ik toen werkte (Van Gansewinkel) zich niet bepaald druk maakten om de code 95 moest ik wat. Dus een chauffeursdag via Van Gansewinkel (7h), een dagje zuinig rijden via het uitzendbureau (praktijk 7h) en mijn ADR zelf betaald (21h).

 

Nu bezig om een APK-tje te ondergaan (wat een afzetters zeg... €90,= voor 30 minuten) en dan alles op rijbewijs zetten. Tot 2021 onder de pannen. En over twee jaar weer mijn ADR....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen, even voor de duidelijkheid. Ik heb een stabiel arbeidsverleden van maart 1990 tot december 2012, waarvan ik in deze periode máár twee werkgevers hebt gehad.
Waarvan de laatste, goed is geweest, om mensen een worst voor hun neus te houden, en iedere keer wegtrekken, wanneer je er ook maar in de buurt kwam (deadline).
Nee, ik zie dingen niet negatief, en ik zit ook niet in een negatieve spiraal. Ik heb vaak vacatures gezien, echter allemaal ver buiten mijn regio (regio Brabant / Limburg).
Hier in het westen, was het echt kut met peren, en dat de ballen geluid gaf.

En bij SOOB kan ik niet terecht, omdat ik niet aan de voorwaarden voldoe.
Aan mijn familie heb ik geen klote. Ik zie ze al niet meer, sinds mijn 14e.

Een ding weet ik sinds gisteren, dat ik nog wat pegels terug krijg, van een bedrijf, wat nooit failliet zal gaan.
Wanneer dit op mijn konto zal staan, dat weet ik niet, maar genoeg om wat studies te doen volgen.

Eind 2012, had ik mijn rijbewijs CE al meer dan 20+ jaar, en sinds 1996 alleen met semi/euro dieplader gereden (graafmachines, dumpers, shovels, en andere machines), en heel enkele keer, met kipper -trailer, wanneer het even wat rustiger was. Wanneer men zegt, dat ik geen of onvoldoende ervaring heb, dan weet ik, dat de andere partij aan het spoken is, of beter gezegd, niet serieus.

Ik heb een representatief voorkomen, voor iemand van 46 zomers jong, en ik heb geen rare dingen aan mijn lijf, of plaatjes op mijn lichaam gekalkt.
Ik heb een sportieve figuur.
En het enige waar rook uit komt, dat is de uitlaat.
 

Ja sorry maar ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Maar als een werkgever tevereden over je is lijkt het mij dat ze je toch een verlenging aanbieden? Of is dit heel kortzichtig?

Verlening aanbieden, wie doet dit tegenwoordig? Alles gaat via een uitzendbureau, en rechtstreeks kom je nauwelijks niet aan de bak.

Tijdens de gesprekken, kreeg ik al meteen te horen, dat zij geen vaste contracten aanbieden, dus ik weet niet, waar jij deze onzin vandaan haalt.

In de afgelopen 3 jaar, heb ik veel gesprekken gehad, waarvan denk ik maar 1% van de werkgevers nog aan vaste contracten denkt, bij de andere kan je het wel vergeten.

Sinds begin 2013 tot heden

Ondanks dat de werkgever / inlener tevreden was, werd ik na 3 of 4 maanden weggetrapt, onder het mom, dat het even wat rustiger zou zijn of worden.
Paar maanden later, kon ik weer voor hun rijden. Na de derde keer, heb ik het geweigerd, met de mededeling, dat ik niet (mis/ge)bruikt wil worden.
Dat zij konden kiezen, het is alles of niets. Ik ben geen jojo.

Dus het ligt echt niet aan mij, wat doe ik dan verkeerd, als een werkgever deze praktijken uitvreet, of droom ik toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eind 2012, had ik mijn rijbewijs CE al meer dan 20+ jaar, en sinds 1996 alleen met semi/euro dieplader gereden (graafmachines, dumpers, shovels, en andere machines), en heel enkele keer, met kipper -trailer, wanneer het even wat rustiger was. Wanneer men zegt, dat ik geen of onvoldoende ervaring heb, dan weet ik, dat de andere partij aan het spoken is, of beter gezegd, niet serieus.

In 2009 was al duidelijk dat men in 2016 code95 op het rijbewijs moest hebben. Nederland is het enige land die uitstel heeft gevraagd en gekregen. Een beetje dom om niet gebruik te maken van die uitstel. Je had toen het goed ging  kunnen inversteren in jezelf en de code95.

 

... voor iemand van 46 zomers jong...

Tsja... Leeftijd begint nu wel op te spelen...

 

 

Verlening aanbieden, wie doet dit tegenwoordig? Alles gaat via een uitzendbureau, en rechtstreeks kom je nauwelijks niet aan de bak.

In september 2015 bij een werkgever in dienst gekomen. Hij gef me het voordeel van de twijfel en na 2 maanden proef een vast halfjaar contract. Ik kan nu zeggen dat er wanneer geen gekke dingen gebeuren ik in mei een verlenging tegemoet kan zien. Ik kan dat met zekerheid zeggen omdat hij in de afgelopen maand aardig in mij geïnvesteerd heeft.

 

Ondanks dat de werkgever / inlener tevreden was, werd ik na 3 of 4 maanden weggetrapt, onder het mom, dat het even wat rustiger zou zijn of worden.
Paar maanden later, kon ik weer voor hun rijden. Na de derde keer, heb ik het geweigerd, met de mededeling, dat ik niet (mis/ge)bruikt wil worden.
Dat zij konden kiezen, het is alles of niets. Ik ben geen jojo.

Dus het ligt echt niet aan mij, wat doe ik dan verkeerd, als een werkgever deze praktijken uitvreet, of droom ik toch?

Wat heb je zelf verkeerd gedaan? Schades, te laat komen op het werk of bij de klant, opdrachten niet goed uitgevoerd, ect? Ik begrijp best dat je moraal op een gegeven moment zakt, maar dan is het juist om je het beste beentje voor te zetten, ook al zien ze je niet staan. Daarnaast ben je gewoonweg te duur voor een uzb in tegenstelling wat je kan mbt wat je nog mag doen. Iemand van 18 mag nu eenmaal meer doen dan jij met je 46. En ja, iemand van 18 is qua loonkosten goedkoper.

 

Het is een samenloop van omstandigheden dat je nu in de put zit:

- Niet begonnen aan je code95.

- Veel tijdelijk werk (al wil dat niet zeggen dat een uzb/inlener in je wil investeren).

- Op dit moment je leeftijd.

- Mede omdat je nu geen werk hebt geen geld om in jezelf te investeren om de code95 te behalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen, even voor de duidelijkheid. Ik heb een stabiel arbeidsverleden van maart 1990 tot december 2012, waarvan ik in deze periode máár twee werkgevers hebt gehad.

Waarvan de laatste, goed is geweest, om mensen een worst voor hun neus te houden, en iedere keer wegtrekken, wanneer je er ook maar in de buurt kwam (deadline).

Nee, ik zie dingen niet negatief, en ik zit ook niet in een negatieve spiraal. Ik heb vaak vacatures gezien, echter allemaal ver buiten mijn regio (regio Brabant / Limburg).

Hier in het westen, was het echt kut met peren, en dat de ballen geluid gaf.

En bij SOOB kan ik niet terecht, omdat ik niet aan de voorwaarden voldoe.

Aan mijn familie heb ik geen klote. Ik zie ze al niet meer, sinds mijn 14e.

Een ding weet ik sinds gisteren, dat ik nog wat pegels terug krijg, van een bedrijf, wat nooit failliet zal gaan.

Wanneer dit op mijn konto zal staan, dat weet ik niet, maar genoeg om wat studies te doen volgen.

Eind 2012, had ik mijn rijbewijs CE al meer dan 20+ jaar, en sinds 1996 alleen met semi/euro dieplader gereden (graafmachines, dumpers, shovels, en andere machines), en heel enkele keer, met kipper -trailer, wanneer het even wat rustiger was. Wanneer men zegt, dat ik geen of onvoldoende ervaring heb, dan weet ik, dat de andere partij aan het spoken is, of beter gezegd, niet serieus.

Ik heb een representatief voorkomen, voor iemand van 46 zomers jong, en ik heb geen rare dingen aan mijn lijf, of plaatjes op mijn lichaam gekalkt.

Ik heb een sportieve figuur.

En het enige waar rook uit komt, dat is de uitlaat.

Verlening aanbieden, wie doet dit tegenwoordig? Alles gaat via een uitzendbureau, en rechtstreeks kom je nauwelijks niet aan de bak.

Tijdens de gesprekken, kreeg ik al meteen te horen, dat zij geen vaste contracten aanbieden, dus ik weet niet, waar jij deze onzin vandaan haalt.

In de afgelopen 3 jaar, heb ik veel gesprekken gehad, waarvan denk ik maar 1% van de werkgevers nog aan vaste contracten denkt, bij de andere kan je het wel vergeten.

Sinds begin 2013 tot heden

Ondanks dat de werkgever / inlener tevreden was, werd ik na 3 of 4 maanden weggetrapt, onder het mom, dat het even wat rustiger zou zijn of worden.

Paar maanden later, kon ik weer voor hun rijden. Na de derde keer, heb ik het geweigerd, met de mededeling, dat ik niet (mis/ge)bruikt wil worden.

Dat zij konden kiezen, het is alles of niets. Ik ben geen jojo.

Dus het ligt echt niet aan mij, wat doe ik dan verkeerd, als een werkgever deze praktijken uitvreet, of droom ik toch?

Ik weet uit eigen ervaring dat als je bij een goede baas zit, deze dingen nooit mee zal maken. Ik was 23 en soliciteerde, een jaar contract met E5 en 3 maanden proeftijd. Beviel het na dat jaar van beide kanten nog, dan werd dit omgezet naar onbepaalde tijd en E6..... Je raad het waarschijnlijk al, dit gebeurde. Dus er zijn heus nog wel prima bazen en het zijn echt geen sprookjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een ding weet ik sinds gisteren, dat ik nog wat pegels terug krijg, van een bedrijf, wat nooit failliet zal gaan.

Ik zou als ik jou was eerst dit probleem maar eens oplossen. Dit staat niet echt goed op je CV.

Ondanks dat de werkgever / inlener tevreden was, werd ik na 3 of 4 maanden weggetrapt, onder het mom, dat het even wat rustiger zou zijn of worden.

Paar maanden later, kon ik weer voor hun rijden. Na de derde keer, heb ik het geweigerd, met de mededeling, dat ik niet (mis/ge)bruikt wil worden.

Dat zij konden kiezen, het is alles of niets. Ik ben geen jojo.

Dan zijn zij ook klaar met jou nietwaar?

(Staat trouwens ook niet zo goed op je CV)

 

Dus het ligt echt niet aan mij, wat doe ik dan verkeerd, als een werkgever deze praktijken uitvreet, of droom ik toch?

 

Als je 20 jaar ervaring hebt weet je dat er ups en downs zijn in het transport ook qua seizoenen

Als er geen werk is dan is het er niet........ klaar.

Als je het aanbod de laatste keer wel had aangepakt had je nu misschien wel een vast dienstverband gehad.plus je code 95!!

Zij konden kiezen uit de grote bak met sollicitanten.

 

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden