[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nieuwe uitdaging


jeroen1987

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, ik ben Jeroen 28 jaar en woonachtig in Wageningen.

Intussen al weer 8 jaar werkzaam als chauffeur (eigen vervoer) bij een bedrijf in Veenendaal die allerlei machines verhuren.

De eerste 3 jaar heb ik deze vervoerd met een grote pick-up met daar achter een grote aanhanger met huif, en de laatste 5 jaar rijd ik ook op een bakwagen (daf cf)

Maar ik wil nu toch echt de "beroeps goederen vervoer" in.

En dan als nationaal oplegger chauffeur het liefste distributie werk (geen winkel distributie)

In de toekomst wanneer ik

Voldoende ervaring heb opgebouwd wil ik of LZV of zwaar transport gaan rijden.. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Aangezien ik bij mijn huidige werkgever alleen het "beperkte" C rijbewijs heb gehaald moet ik de code 95 nog behalen.

Het is wel een hele investering, maar tegenwoordig heb je weinig keuze.

Dus ik ben begin dit jaar naar een rijschool gegaan om me hiervoor aan te melden.

Vorige week zaterdag heb ik twee theorie examens afgelegd (V2C & V3C) en voor beide geslaagd.

En as. Donderdag heb ik een dag praktijk (toets besloten terrein & praktische toets) gevolgd door examen.

Mocht ik hiervoor ook slagen dan heb ik mijn code 95 in de zak.

Ook heb ik een intake gedaan op de oplegger, dit ging erg goed (bochtje achteruit & docken in een keer goed) en kreeg het advies om 12 uur te lessen voorafgaand aan het examen.

Er werd voorgesteld om 4 lessen van 3 uur te nemen, maar ik heb toch gekozen voor 6 lessen van 2 uur.

Ik heb inmiddels al wat lessen gehad en mijn examen staat gepland op vrijdag 4 maart.

Ondanks dat het aandocken met de intake in één keer goed ging, heb ik er met de lessen wel wat meer moeite mee.

Misschien dat het mee speelt dat ik in de avonduren les wanneer het donker is (mijn huidige werkgever weet niet van mijn lessen en plannen om weg te gaan)

En bij de intake kreeg ik een makkelijk dock met duidelijke lijnen op de vloer en zeeën van ruimte eromheen, en tijdens de lessen wat lastigere.. Zonder lijnen, geen verlichting etc.

Ik kom met de oplegger meestal niet helemaal recht voor het dock uit of een paar cm te ver naar links...

Het is toch een kwestie van goed oefenen nietwaar? Maar ik denk toch dat je het uiteindeljk in de praktijk moet leren. Maar op het examen moet ik het toch een keer goed doen

Ik hoop echt dat ik slaag, dan kan ik gaan solliciteren.. En misschien in de tussentijd al wat ervaring opdoen als weekend chauffeur aangezien ik nog aan een opzegtermijn vast zit.

Heeft er iemand misschien suggesties voor een goede werkgever in de omgeving van Veenendaal/Ede of omstreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Het wordt je zo makkelijk mogelijk gemaakt. 

De tip dat een AH vaak bij een P en een PTT in het stratenboek zit is een beetje achterhaald  :D

Bij de meeste bedrijven, (zo niet alle bedrijven) mag je eerst een paar dagen met iemand mee. 

Zeker als je net je rijbewijs hebt.

 

Maar waar een ah zit, zit ook vaak een etos en gall en gall...

 

Vaak, niet altijd gaat dat op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

jeroen.

mijn op en of aanmerkingen zijn niet rot bedoeld.

maar topic 8 schrijf jij ik wil niet op een bakwagen ervaring genoeg.

dan blijkt dat je maar twaalf uur in een week rijd.

dan maak je de opmerking liever geen winkeldistributie.

hieruit proef ik dat je als het moeilijk word het liever niet doet ,maar bedenk wel als je met een oplegger ergens staat en het is moeilijk moet je het alleen oplossen.

ik hoop dat je snel werk vind maar met jou wensen wordt het moeilijk.

dus wat ik probeer te zeggen is ga niets uit de weg en pak wees niet crities op het werk pak alles aan.

want onderweg weg van de zaak sta je er alleen voor.

dus blaas niet te hoog van de toren

Ik zal mijn opmerking in post 8 even toelichten.

Dat ik aangeef dat ik liever direct op een oplegger begin en niet op bakwagen zou het mooiste zijn aangezien de praktijk dan aansluit op mijn lessen die ik nu volg.

Toen ik begon met mijn eerste les op de oplegger kreeg ik gelijk de opmerking van mijn instructeur dat ik rij als een "typische bakwagen chauffeur"

Ik ben bang dat zodra ik mijn CE gehaald heb en dan vervolgens weer een tijd met een bakwagen weg moet, ik weer helemaal moet omschakelen zodra ik wel met een oplegger weg mag.

Als het niet anders is, geen probleem.. Maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het voor mij het meest ideaal zou zijn als ik gelijk met de oplegger weg mag. Dan kan ik gelijk goede ervaring opbouwen in de praktijk. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wanneer je net een rijbewijs gehaald hebt, je nog niet kan rijden. Dit leer je niet met een paar lessen.. Vandaar dat de meeste bedrijven vragen naar ervaren chauffeurs.

..

Ik heb nooit gezegd dat ik max. 12 uur in de week op een bakwagen rijd.

Dat is een regel waar je aan moet voldoen wanneer je vrijgesteld word van code 95.

Maar aangezien ik daar niet aan voldoe (dus meer uren in de week rijd) heb ik al die tijd "zonder code 95" dus illegaal rond gereden..

We bedoelen het beide niet vervelend, er was enkel een communicatie foutje

Gr. Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tips voor Jeroen1987: Simon Loos, Peter Appel.

Hoe het bij Appel zit weet ik niet, maar bij Loos mochten we een dag naar Wognum en daar ging de mentor-chauffeur ons laten stoeien met de vrachtwagen. Het enige wat je dan aantikte was een pionnetje, maar je leert er wel weer van.

Kijk dat is een goede zaak, op deze manier word je eerst klaar gestoomd voordat je er alleen voor staat in de praktijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet hoe het bij de rest is, maar bij de Jumbo kreeg je een keurige routebeschrijving mee waardoor je precies goed uitkwam voor de losplaats. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Ik neem aan dat je in de winkel distributie ook een vaste route rijd?

Dan weet je uiteindelijk precies hoe je rijden moet, alleen de eerste keren is het allemaal nieuw en met zo'n routebeschrijving ben je al mooi geholpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat je in de winkel distributie ook een vaste route rijd?

Dan weet je uiteindelijk precies hoe je rijden moet, alleen de eerste keren is het allemaal nieuw en met zo'n routebeschrijving ben je al mooi geholpen!

 

Volgens mij niet overal. 

 

Per dag zijn er filialen die beleverd worden, en die moeten verdeeld worden over de chauffeurs. 

 

Des te meer route's je kent des te flexibeler je bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

zo jammer weer he JD.

Omdat u er nou niet geschikt voor was, gelijk maar zeggen tegen nieuwkomers dat ze maar vooral niet in de winkel distributie moeten gaan, want ja dat is werken hoor........... Pfffffff

Nee hoor. Waarom nou weer zo jammer dan ?

 

Ik geef dat advies op basis van mijn eigen ervaringen als beginnende klungel toen.

Tegen het werk zelf zag ik toen en nog steeds niet op hoor.

Het 'winkeldistributie-rijden', ja dat wel... Dat is en blijft toch echt wel een kunstje apart en ik kan iedere beginnend chauffeur aanraden hier niet in te beginnen.

Kijk, die eerste 2 à 3 dagen dat je 'meerijd' onder begeleiding van een zeer ervaren chauffeur pak je dan 6 tot 8 filialen en die ritten gaan natuurlijk altijd perfect. Want ja, die ervaren chauffeur is er bij hè en die praat je er wel doorheen.

Maar dan, dan ga je alleen op pad naar de rest van die 387 filialen in den lande en die hebben allemaal zo hun eigen byzonderheden. Ga d'r dan maar aan staan in je eentje.

 

Natuurlijk, er zullen altijd 'natuurtalenten' zijn en blijven die dit kunstje vanaf dag 1 beheersen.

Vanuit mijn ervaringen en waarnemingen in de praktijk geldt dit echter niet voor de meerderheid van de chauffeurs.

Er wordt nog altijd iedere dag en iedere week en iedere m.... en zo maar door, enorm veel schade gereden.

Eenieder op dit forum die dit ontkent heeft óf een enorm bord voor z'n harses óf leeft in een parallel universum waarin de wereld volmaakt is.

 

Mijn ervaringen van toen hebben mijn kijk op het chauffeurs-schap als vak enorm verslechterd. 

Je zou het kunnen vergelijken met jouw eerste sexuele ervaringen als jongeling.

Gaan die geweldig dan is er niets aan de hand..

Ben je echter misbruikt op wat voor manier dan ook , niet goed voorgelicht enzovoorts. Dan kan iedereen je vertellen dat die ervaringen bepalend zullen zijn voor de rest van je leven. En nee, jouw sexleven zal er dan in 90% van alle gevallen echt niet beter op worden hoor.

Dat zeg ik, het ware beter om niet direct in dat hele precieze winkeldistributie-werk te beginnen. Kleine stapjes... dan kom je er ook.

 

Nog steeds bestaat de mentaliteit; Jij hebt CE ??!! 

Dan zijn hier de papieren en de sleutels en daar staat de auto. 

Jij redt je verder wel hè ?

 

Maar nee hoor, nog altijd kun je domme verbazing krijgen als er weer es iemand schade heeft gereden. 

Dan is het niet: Het is nog een onervaren  chauffeur nee... Dan is het : Hij is een slechte chauffeur die ook nog es niet wil werken !

Gek genoeg was ie nou juist in dit best wel leuke vak gestapt vanwege die fijne uitdaging om hierin te mogen werken !

Maar nee hoor. Hij of zij is dan gewoon een kutchauffeur met een bedenkelijke werkinstelling.

En zo kunnen we eindeloos doorgaan.

 

Ik denk dat de Transportsector zelf es wat beter zou moeten kijken naar de manieren waarop iemand ingewerkt zou moeten worden. En met een 'paar daagjes' redden de meesten het nog steeds niet hoor.

Ik ook niet toen.

Maar het is net als met pissen in de wind. Je krijgt het gezeik altijd weer terug in je gezicht.

 

Het is ook hetzelfde als met dat TVM-camera in de cabine verhaal. Even niet opletten en dat ding gaat gillen mocht je in slaap vallen. Nergens de kritische notatie dat diezelfde chauffeur misschien wel vanwege die lange werktijden en korte rustpauzes wat minder oplettend zou kunnen worden.

Nog maar es hoor heren; Zodra je uitlogt op de boordcomputer gaat je 'rusttijd' van 9 uur in !

Voor iedere andere werknemer in andere sectoren geldt; Na 17.00 uur ga je lekker naar huis en mag je je de volgende dag weer om 08.30 melden - 'Rusttijd' = dan om ende nabij 14 uur ! Tijd die je lekker vrij mag invullen thuis met familie, t.v. , eten en verder allerlei andere nutteloze thuisactiviteiten.

 

Ik hoorde vorige week nog een transporteur vertellen dat veel van zijn chauffeurs werkweken willen maken van 50 uur en meer omdat zij dan zo hun 'rekeningen kunnen betalen'. 

Nee dat zeg ik : Goed bezig jongens.

Kleine stapjes..  Lijkt mij beter.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee hoor. Waarom nou weer zo jammer dan ?

 

 

Maar dan, dan ga je alleen op pad naar de rest van die 387 filialen in den lande en die hebben allemaal zo hun eigen byzonderheden. Ga d'r dan maar aan staan in je eentje.

 

Natuurlijk, er zullen altijd 'natuurtalenten' zijn en blijven die dit kunstje vanaf dag 1 beheersen.

Vanuit mijn ervaringen en waarnemingen in de praktijk geldt dit echter niet voor de meerderheid van de chauffeurs.

Er wordt nog altijd iedere dag en iedere week en iedere m.... en zo maar door, enorm veel schade gereden.

Eenieder op dit forum die dit ontkent heeft óf een enorm bord voor z'n harses óf leeft in een parallel universum waarin de wereld volmaakt is.

 

 

 

Dat heeft met inzicht te maken JD.

De een heeft het in zich en de ander niet.

Ja er wordt veel schade gereden in de winkeldistributie omdat je je kop er bij moet houden.

Elke keer is de situatie anders, geparkeerde auto's of spullen die in de weg staan.

Dat moet moet je als je aan komt rijden bekijken en het ook zien.

Daarom schrijf ik, de een blijft met zweet in de handen zitten en de ander heeft er geen moeite mee.

Maar de punten die jij aan haalt heeft niet iedereen moeite mee voor een ander is het een uitdaging.

 

Je krijgt een wagen mee en zoek het maar uit...  :confused:

Je krijgt zoals al eerder gezegd is een route beschrijving mee en anders kan je daar om vragen.

Daarop staan allerhande aantekeningen.

Luchtvering laten zakken!!! 

Let op de overhangende bomen/reclameborden!!! 

Let bij vertrek op de uitzwaai !!!!!!!

Bij het verlaten van het filiaal alles rechtdoor. Verplichte route !!!

En meer van die dingen. 

Verder zijn er altijd wel collega's waar je aan kan vragen of er bijzonderheden zijn als je naar een nieuw filiaal moet.

Dat is weer het voordeel van winkeldistributie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat je in de winkel distributie ook een vaste route rijd?

Dan weet je uiteindelijk precies hoe je rijden moet, alleen de eerste keren is het allemaal nieuw en met zo'n routebeschrijving ben je al mooi geholpen!

 

Als je een bepaald DC als standplaats hebt, dan heb je weliswaar elke dag een andere route, maar na verloop van tijd ken je de winkels wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Ik geef dat advies op basis van mijn eigen ervaringen als beginnende klungel toen.

Tegen het werk zelf zag ik toen en nog steeds niet op hoor.

Het 'winkeldistributie-rijden', ja dat wel... Dat is en blijft toch echt wel een kunstje apart en ik kan iedere beginnend chauffeur aanraden hier niet in te beginnen.

Kijk, die eerste 2 à 3 dagen dat je 'meerijd' onder begeleiding van een zeer ervaren chauffeur pak je dan 6 tot 8 filialen en die ritten gaan natuurlijk altijd perfect. Want ja, die ervaren chauffeur is er bij hè en die praat je er wel doorheen.

Maar dan, dan ga je alleen op pad naar de rest van die 387 filialen in den lande en die hebben allemaal zo hun eigen byzonderheden. Ga d'r dan maar aan staan in je eentje.

 

Zes tot acht filialen? Meestal hadden wij twee of drie ritten en dan had je hooguit vijf filialen. En wat Lientje ook zegt, die bijzonderheden hoor je echt wel.

 

 

 

Nog steeds bestaat de mentaliteit; Jij hebt CE ??!! 

Dan zijn hier de papieren en de sleutels en daar staat de auto. 

Jij redt je verder wel hè ?

 

Dat is wel slecht, ja. Ik ben ook wel eens in het diepe gegooid. Gelijk naar een krap adres terwijl ik nul ervaring met de trailer had. Heb een half uur staan klooien onder het toeziend oog van ervaren chauffeurs, maar het is wel gelukt.

 

 

 

Het is ook hetzelfde als met dat TVM-camera in de cabine verhaal. Even niet opletten en dat ding gaat gillen mocht je in slaap vallen. Nergens de kritische notatie dat diezelfde chauffeur misschien wel vanwege die lange werktijden en korte rustpauzes wat minder oplettend zou kunnen worden.

Nog maar es hoor heren; Zodra je uitlogt op de boordcomputer gaat je 'rusttijd' van 9 uur in !

Voor iedere andere werknemer in andere sectoren geldt; Na 17.00 uur ga je lekker naar huis en mag je je de volgende dag weer om 08.30 melden - 'Rusttijd' = dan om ende nabij 14 uur ! Tijd die je lekker vrij mag invullen thuis met familie, t.v. , eten en verder allerlei andere nutteloze thuisactiviteiten.

 

Dat merkte ik wel in de distributie. Die 9 uur rust is leuk als je in de auto slaapt, maar als je nog naar huis moet is dat veel te weinig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ok jeroen duidelijk.

ik zou dan willen aanraden om eens bij ddstrucking te gaan praten.

ga maar eens naar de site en je zie dat ze meer hebben als alleen maar het Kruitvat.

ik denk dat Jurgen je een goede begeleiding geeft daar kun je wat leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Ik neem aan dat je in de winkel distributie ook een vaste route rijd?

Dan weet je uiteindelijk precies hoe je rijden moet, alleen de eerste keren is het allemaal nieuw en met zo'n routebeschrijving ben je al mooi geholpen!

nee hoor. Ook bij ons is het elke dag weer een andere kant van het land op
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijnheer in de verbazing ! Nou ben ik zelf 'n beetje verbaast , u doet het voorkomen dat winkeldistributie ongeveer het moeilijkste is wat er bestaat !!

Wij doen met 'n auto of 30 bouw vervoer dat varieert van 'n bouwterrein met plenty ruimte  , tot adressen in voetgangers gebieden , we hebben alleen maar 3assige ongestuurde trailers met kooiaap . Er wordt weleens iets kapotgereden , maar het is echt geen dagelijks werk.

Nieuwe piloten gaan altijd mee met 'n ervaren jongen maar de meeste gaan de 2e dag toch zelf op pad ,meestal 'n ritje wat niet tijdgebonden is en waar ook 'n paar wekplaats leveringen bij zijn. En ja , ik heb ook  jongens zonder ervaring zien mee gehad , de meeste werken er nog . Er is geen een werkgever die je zo maar het diepe in gooit volgens mij .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat heeft met inzicht te maken JD.

De een heeft het in zich en de ander niet.

Ja er wordt veel schade gereden in de winkeldistributie omdat je je kop er bij moet houden.

Elke keer is de situatie anders, geparkeerde auto's of spullen die in de weg staan.

Dat moet moet je als je aan komt rijden bekijken en het ook zien.

Daarom schrijf ik, de een blijft met zweet in de handen zitten en de ander heeft er geen moeite mee.

Maar de punten die jij aan haalt heeft niet iedereen moeite mee voor een ander is het een uitdaging.

 

Je krijgt een wagen mee en zoek het maar uit...  :confused:

Je krijgt zoals al eerder gezegd is een route beschrijving mee en anders kan je daar om vragen.

Daarop staan allerhande aantekeningen.

Luchtvering laten zakken!!! 

Let op de overhangende bomen/reclameborden!!! 

Let bij vertrek op de uitzwaai !!!!!!!

Bij het verlaten van het filiaal alles rechtdoor. Verplichte route !!!

En meer van die dingen. 

Verder zijn er altijd wel collega's waar je aan kan vragen of er bijzonderheden zijn als je naar een nieuw filiaal moet.

Dat is weer het voordeel van winkeldistributie.

Ja, ja, ja, ja en nogmaals vele malen ja.

Je hebt helemaal gelijk Lientje. 

Het is precies zoals jij het beschrijft en ik kan het weten want ik heb het zelf ook allemaal gedaan en meegemaakt.

Laat verder onverlet dat je als beginnende klungel-chauffeur ondanks alle goede adviezen van ervaren collega-chauffeurs toch tegen onverwachte situaties aan kan lopen.

Hoe we dit verhaal verder ook draaien en kneden, feit is en blijft dat er nog altijd op dagelijkse basis veel schade in de winkeldistributie wordt gereden. Ook door 'ervaren chauffeurs' dus.

Voor een beginner lijkt deze wetenschap dan handig en dan dus ook niet handig hier je chauffeurscarrière in te willen starten.

Had ik die kennis toen gehad, dan was ik nooit in de winkeldistributie begonnen.

Vandaag de dag heb ik de ervaring dan wel en kun je me niet meer gek krijgen .

Kom maar op denk ik dan.

Maar voor een beginner.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijnheer in de verbazing ! Nou ben ik zelf 'n beetje verbaast , u doet het voorkomen dat winkeldistributie ongeveer het moeilijkste is wat er bestaat !!

Wij doen met 'n auto of 30 bouw vervoer dat varieert van 'n bouwterrein met plenty ruimte  , tot adressen in voetgangers gebieden , we hebben alleen maar 3assige ongestuurde trailers met kooiaap . Er wordt weleens iets kapotgereden , maar het is echt geen dagelijks werk.

Nieuwe piloten gaan altijd mee met 'n ervaren jongen maar de meeste gaan de 2e dag toch zelf op pad ,meestal 'n ritje wat niet tijdgebonden is en waar ook 'n paar wekplaats leveringen bij zijn. En ja , ik heb ook  jongens zonder ervaring zien mee gehad , de meeste werken er nog . Er is geen een werkgever die je zo maar het diepe in gooit volgens mij .

Het is zeker één van de moeilijkste chauffeursbanen die er bestaan. Geen twijfel over mogelijk.

En dus ook bij jullie wordt er regelmatig wat 'kapot gereden'... Zegt mij genoeg.

En jawel, er zijn zát werkgevers die je nog altijd zo het diepe in gooien.

Waarom weet ik niet maar zou zo maar te maken kunnen hebben met tijdgebrek en/of kostenbesparingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Nee hoor. Waarom nou weer zo jammer dan ?

Omdat het jou "ding"  niet bleek te zijn (winkel distributie dus) Wat dus niet voor iedereen geldt, zeg jij dus dat een nieuwe chauffeur er niet aan moet beginnen.

En dat terwijl de sector juist zit te springen op nieuwe mensen.

Waar vindt je een betere ervaring dan in de winkel distributie?????

Ik geef dat advies op basis van mijn eigen ervaringen als beginnende klungel toen.

Die dus zeker niet representatief zijn voor de rest ........

Tegen het werk zelf zag ik toen en nog steeds niet op hoor.

Maar je kwalificeer het wel als slecht

Het 'winkeldistributie-rijden', ja dat wel... Dat is en blijft toch echt wel een kunstje apart en ik kan iedere beginnend chauffeur aanraden hier niet in te beginnen.

En dat terwijl het juist in deze sector de beste leerschool is......

Kijk, die eerste 2 à 3 dagen dat je 'meerijd' onder begeleiding van een zeer ervaren chauffeur pak je dan 6 tot 8 filialen en die ritten gaan natuurlijk altijd perfect. Want ja, die ervaren chauffeur is er bij hè en die praat je er wel doorheen.

Maar dan, dan ga je alleen op pad naar de rest van die 387 filialen in den lande en die hebben allemaal zo hun eigen byzonderheden. Ga d'r dan maar aan staan in je eentje.

Dat moet toch iedereen leren. En leren doe je door vallen en opstaan. Wat wil je dan??? Met iemand mee, die je eerst al die 387 filialen voor rijd????? En je aan je handje begeleid???

 

Natuurlijk, er zullen altijd 'natuurtalenten' zijn en blijven die dit kunstje vanaf dag 1 beheersen.

​Iedereen heeft het moeten leren, zelfs ik....... Je wordt niet als natuur talent geboren, maar dat wordt je door ervaring.......

Vanuit mijn ervaringen en waarnemingen in de praktijk geldt dit echter niet voor de meerderheid van de chauffeurs.

Er wordt nog altijd iedere dag en iedere week en iedere m.... en zo maar door, enorm veel schade gereden.

Is ook geouwehoer..... Laat ik nou eens 1 (kleine) schade per jaar rijden, en dat met dik 90000 km per jaar, altijd in binnensteden rommelen. Is dat wekelijks zoals jij stelt?????

Eenieder op dit forum die dit ontkent heeft óf een enorm bord voor z'n harses óf leeft in een parallel universum waarin de wereld volmaakt is.

Dus ik heb een bord voor mijn kop????

 

Mijn ervaringen van toen hebben mijn kijk op het chauffeurs-schap als vak enorm verslechterd. 

Je zou het kunnen vergelijken met jouw eerste sexuele ervaringen als jongeling.

Hoho JD, wat weet jij over mijn sexuele ervaringen???? Praat eens met mijn vrouw, ook zij kan jou nog heel wat leren hoor  LOL 

Gaan die geweldig dan is er niets aan de hand..

Ben je echter misbruikt op wat voor manier dan ook , niet goed voorgelicht enzovoorts. Dan kan iedereen je vertellen dat die ervaringen bepalend zullen zijn voor de rest van je leven. En nee, jouw sexleven zal er dan in 90% van alle gevallen echt niet beter op worden hoor.

Dat zeg ik, het ware beter om niet direct in dat hele precieze winkeldistributie-werk te beginnen. Kleine stapjes... dan kom je er ook.

En toch zal iedereen zeggen, dat het de beste leerschool is. Je leert er pas echt op de centimeter sturen, werken onder (eventuele) tijdsdruk enz......

Nog steeds bestaat de mentaliteit; Jij hebt CE ??!! 

Dan zijn hier de papieren en de sleutels en daar staat de auto. 

Jij redt je verder wel hè ?

Dan heb je echt bij een verkeerd bedrijf gewerkt. Mijn ervaringen zijn echt anders...... Zeker bij grote namen als Peter Appel, Simon Loos, en "mijn" eigen Hema hebben een prima leerschool

Maar nee hoor, nog altijd kun je domme verbazing krijgen als er weer es iemand schade heeft gereden. 

Tussen schade en schade zit nogal verschil he, je hebt schade's die echt niet te vermijden zijn, en schade's die............ 

Dan is het niet: Het is nog een onervaren  chauffeur nee... Dan is het : Hij is een slechte chauffeur die ook nog es niet wil werken !

Gek genoeg was ie nou juist in dit best wel leuke vak gestapt vanwege die fijne uitdaging om hierin te mogen werken !

Maar nee hoor. Hij of zij is dan gewoon een kutchauffeur met een bedenkelijke werkinstelling.

En zo kunnen we eindeloos doorgaan.

Dat zijn jou woorden he, niet de mijne...

Ik denk dat de Transportsector zelf es wat beter zou moeten kijken naar de manieren waarop iemand ingewerkt zou moeten worden. En met een 'paar daagjes' redden de meesten het nog steeds niet hoor.

Ik ook niet toen.

en ook dat zegt weer meer over jou, dan over de rest. Zoals je weet ben ik zelf ook jaren mentor chauffeur bij ons bedrijf geweest. Bij ons gaat een nieuwe chauffeur standaard 2 dagen mee.

Dit is zeker voldoende. Heel zelden, vraagt een chauffeur om een dag extra (op eigen kosten) omdat hij/zij nogal onzeker is.........

Maar het is net als met pissen in de wind. Je krijgt het gezeik altijd weer terug in je gezicht.

 

Het is ook hetzelfde als met dat TVM-camera in de cabine verhaal. Even niet opletten en dat ding gaat gillen mocht je in slaap vallen. Nergens de kritische notatie dat diezelfde chauffeur misschien wel vanwege die lange werktijden en korte rustpauzes wat minder oplettend zou kunnen worden.

Kom op zeg. Hou nu toch eens op, over die lange werkdagen. Geef gewoon toe, dat het chauffeurswerk niet voor jou weggelegd is

Nog maar es hoor heren; Zodra je uitlogt op de boordcomputer gaat je 'rusttijd' van 9 uur in !

Daar heeft iedere chauffeur toch mee te maken. Hoor je anderen chauffeurs hier erover klagen???? Nee, alleen jij hebt moeite met werkdagen van gemiddeld 12 uur..... Wij niet hoor.....

Voor iedere andere werknemer in andere sectoren geldt; Na 17.00 uur ga je lekker naar huis en mag je je de volgende dag weer om 08.30 melden - 'Rusttijd' = dan om ende nabij 14 uur ! Tijd die je lekker vrij

mag invullen thuis met familie, t.v. , eten en verder allerlei andere nutteloze thuisactiviteiten.

Weer een teken dat je niet in de wieg gelegd bent voor het chauffeurs vak

Ik hoorde vorige week nog een transporteur vertellen dat veel van zijn chauffeurs werkweken willen maken van 50 uur en meer omdat zij dan zo hun 'rekeningen kunnen betalen'. 

Nee dat zeg ik : Goed bezig jongens.

Kleine stapjes..  Lijkt mij beter.

Stoppen met het chauffeurswerk, dat lijkt mij voor jou beter. Je kunt deze sector niet aan passen aan jou wensen JD, dit is de transport, daar moet je in passen, en dat doe jij blijkbaar niet.......

 

Sorry J.D. Je zal in het dagelijks leven best een prima kerel zijn hoor, maar je bent (en zal nooit) een chauffeur "in hart en nieren" worden.

Je hebt te veel wensen die niet in dit vak passen.....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Maar de allergrootste problemen zit em in de losplekken van de filialen zelf. Ze zitten soms/vaak op plekken die je ter plekke het angstzweet kan doen uitbreken (AH Velp is daar een mooi voorbeeld van).

 

Hela Velp, das een mooie, lucht eraf en naar binnen met die bak.

Ik ben er 20 jaar geleden vaak geweest, lossen daar bij Jos die stresskip. :ja: 

 

Bestaat die Bertus Ederveen uit Veenendaal nog, reed 20 jaar geleden met een dikke volvo voor AH :rolleyes:

bewerkt door funtrucker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb dit topic geopend met een bepaald doel, het doel om een goede werkgever te vinden aan de hand van de verhalen en adviezen van jullie ervaren chauffeurs.

Nou dat doen jullie allemaal met erg veel enthousiasme.. Dank daarvoor!

Dat zegt mij genoeg over hoeveel plezier jullie in je werk hebben. En dat is erg positief!!!

Ik vind het echt tof dat jullie met jullie ervaringen en kijk op het vak, mij willen helpen met het maken van de juiste keuze.

Het is mij duidelijk geworden dat er meerdere takken zijn in de transport, de winkel distributie om maar eens een voorbeeld te noemen

Iedereen staat voor zijn eigen tak en verdedigd deze dan ook. (Begrijpelijk)

Gelukkig vind niet iedereen dezelfde tak van transport mooi, anders zou het een mooie boel worden nietwaar?

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is mij duidelijk geworden dat er meerdere takken zijn in de transport, de winkel distributie om maar eens een voorbeeld te noemen

Wist je dat nog niet dan? :p

Jawel hoor, maar niet dat er zoveel onderscheid gemaakt werd tussen deze takken.

Het is net alsof je bij een wedstrijd Ajax Feijenoord staat te kijken haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jawel hoor, maar niet dat er zoveel onderscheid gemaakt werd tussen deze takken.

Het is net alsof je bij een wedstrijd Ajax Feijenoord staat te kijken haha

 

En dan kan je winkeldistributie nog uitfilteren in de supermarkt distributie, wat m.i. vrij regionaal is met meerdere ritten op een dag tot het rijden voor een bepaalde winkel keten die vanuit 1 of 2 centrale DC hun keten (NL/Benelux/Europa) bevoorraden. ;)

Volgens mij bestaat het bedrijf niet meer. Reden o.a. voor de Norfolk Line en op Rusland.

Hierbij een link met foto s van de mooie Globetrotters: https://www.flickr.com/photos/28626000@N06/sets/72157642251166825/

Bertus is volgens mij  al een tijdje niet meer onder ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden