[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nieuwe uitdaging


jeroen1987

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, ik ben Jeroen 28 jaar en woonachtig in Wageningen.

Intussen al weer 8 jaar werkzaam als chauffeur (eigen vervoer) bij een bedrijf in Veenendaal die allerlei machines verhuren.

De eerste 3 jaar heb ik deze vervoerd met een grote pick-up met daar achter een grote aanhanger met huif, en de laatste 5 jaar rijd ik ook op een bakwagen (daf cf)

Maar ik wil nu toch echt de "beroeps goederen vervoer" in.

En dan als nationaal oplegger chauffeur het liefste distributie werk (geen winkel distributie)

In de toekomst wanneer ik

Voldoende ervaring heb opgebouwd wil ik of LZV of zwaar transport gaan rijden.. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Aangezien ik bij mijn huidige werkgever alleen het "beperkte" C rijbewijs heb gehaald moet ik de code 95 nog behalen.

Het is wel een hele investering, maar tegenwoordig heb je weinig keuze.

Dus ik ben begin dit jaar naar een rijschool gegaan om me hiervoor aan te melden.

Vorige week zaterdag heb ik twee theorie examens afgelegd (V2C & V3C) en voor beide geslaagd.

En as. Donderdag heb ik een dag praktijk (toets besloten terrein & praktische toets) gevolgd door examen.

Mocht ik hiervoor ook slagen dan heb ik mijn code 95 in de zak.

Ook heb ik een intake gedaan op de oplegger, dit ging erg goed (bochtje achteruit & docken in een keer goed) en kreeg het advies om 12 uur te lessen voorafgaand aan het examen.

Er werd voorgesteld om 4 lessen van 3 uur te nemen, maar ik heb toch gekozen voor 6 lessen van 2 uur.

Ik heb inmiddels al wat lessen gehad en mijn examen staat gepland op vrijdag 4 maart.

Ondanks dat het aandocken met de intake in één keer goed ging, heb ik er met de lessen wel wat meer moeite mee.

Misschien dat het mee speelt dat ik in de avonduren les wanneer het donker is (mijn huidige werkgever weet niet van mijn lessen en plannen om weg te gaan)

En bij de intake kreeg ik een makkelijk dock met duidelijke lijnen op de vloer en zeeën van ruimte eromheen, en tijdens de lessen wat lastigere.. Zonder lijnen, geen verlichting etc.

Ik kom met de oplegger meestal niet helemaal recht voor het dock uit of een paar cm te ver naar links...

Het is toch een kwestie van goed oefenen nietwaar? Maar ik denk toch dat je het uiteindeljk in de praktijk moet leren. Maar op het examen moet ik het toch een keer goed doen

Ik hoop echt dat ik slaag, dan kan ik gaan solliciteren.. En misschien in de tussentijd al wat ervaring opdoen als weekend chauffeur aangezien ik nog aan een opzegtermijn vast zit.

Heeft er iemand misschien suggesties voor een goede werkgever in de omgeving van Veenendaal/Ede of omstreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast transploft

Gewoon op de pof!! Anders weet ik niet waar ik met mijn geld heen moet haha... Gemiddeld 100 overuren per 4 weken

gefeliciteerd Jeroen, geniet nog maar even van je vrije tijd met 100 overuren per 4 weken zal dat er niet echt meer inzitten, gok ik :LOL:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

gefeliciteerd Jeroen, geniet nog maar even van je vrije tijd met 100 overuren per 4 weken zal dat er niet echt meer inzitten, gok ik :LOL:

Haha bedankt! Ja mijn vrije tijd word wel wat minder... Maar ik ga straks zeker met plezier naar het werk, iets wat ik bij mn huidige baan niet echt meer deed.

Zolang mn gezin er niet onder lijd vind ik het prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vandaag was m'n laatste dag uitwerken bij m'n (nu oud-) werkgever!!

Heb als kleinigheidje nog een 24V tosti ijzer gekregen, en 3 platen met de namen van m'n vrouw en kinderen!

Nu een weekje vrij zodat ik thuis de kozijnen enzo nog even kan schilderen.. En dan begin ik maandag 6 juni eindelijk bij mijn nieuwe werkgever!!!

Heb er zin in

bewerkt door jeroen1987
  • Like 11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Haha spijker me er niet aan vast..

Maar ik had begrepen van m'n aanstaande collega's dat je er genoeg uren kan draaien.

Ik moet het allemaal nog ervaren maar ik vermoed dat een werkweek tussen de 50 en 60 uur zal liggen.. misschien bij uitzondering meer dan 60 uur...

Maar over een paar weken kan ik dat uit eigen ervaring zeggen!

Ik heb er persoonlijk absoluut geen moeite mee om volle dagen te maken, het is immers een geweldig beroep!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt Marco!

Witte spiegelkappen en twee cd kratjes voor het raam... Dat moet te herkennen zijn haha!!!

Ja ik zal ook veel op Duisland rijden om turf te laden inderdaad! Zodra ik mijn eigen wagen heb plaats ik wel een foto met de herkenningspunten.. zoals het er nu uitzien komen er 3 naamplaten voor voor het raam te liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

oh ja dat vaantje zit er niet meer, dat ligt onder mijn bed of zo  ;)

 

Heb wel eens horen klagen dat de matras van een Scania zo dun is, maar dat wordt toch niet duidelijk beter doordat er een vaantje onder ligt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nou ff plassie plegen dan pitten en dromen van een nieuwe auto, morgen om 7:30 op :D

Mag je morgen uitslapen of komt de zuster pas rond 7:30 terug van het stappen om je weer te kunnen laten plassen en aankleden Papa?

Jeroen alle succes vd wereld en een zeer net gebaar van je oud werkgever!

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mag je morgen uitslapen of komt de zuster pas rond 7:30 terug van het stappen om je weer te kunnen laten plassen en aankleden Papa?

Jeroen alle succes vd wereld en een zeer net gebaar van je oud werkgever!

grt. Wesley

Thanks Wesley!! Ja dat is zeker een mooi gebaar, gistermiddag was er zelfs een hele afscheids borrel voor mij geregeld!

En dat na 8 jaar dienstverband

...

Tsja, of ze zijn gewoon zo blij dat ik eindelijk weg ben!!... En dachten, daar moet op worden gedronken hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Yeaaaaah eindelijk is het dan zo ver!!!!

As. maandag begin ik bij mijn nieuwe werkgever als oplegger chauffeur.

Opzich best spannend aangezien ik nieuw ben in het "beroepsgoederenvervoer" en nog 0 ervaring heb op een oplegger.

Ik was hiervoor bakwagen chauffeur bij een bedrijf wat enkel "eigenvervoer" verichte.

Maar ik hou wel van een uitdaging, en ik mag as. maandag helemaal alleen op pad met een bijna nieuwe Scania R460 streamline!!

Ik moet om 6:00 bigbags laden met bloedmeel in Duitsland voor Veenendaal. En deze route rijd ik 3x die dag.

Zo kan ik een beetje wennen aan deze combinatie.

Ik heb er waanzinnig veel zin in!

En ik ga mijn ervaringen uiteraard met jullie delen hier op het forum.

De eerste weken zal het flink wennen zijn voor mij verwacht ik, maar uiteindelijk wordt het allemaal routine

bewerkt door jeroen1987
  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Yeaaaaah eindelijk is het dan zo ver!!!!

As. maandag begin ik bij mijn nieuwe werkgever als oplegger chauffeur.

Opzich best spannend aangezien ik nieuw ben in het "beroepsgoederenvervoer" en nog 0 ervaring heb op een oplegger.

Ik was hiervoor bakwagen chauffeur bij een bedrijf wat enkel "eigenvervoer" verichte.

Maar ik hou wel van een uitdaging, en ik mag as. maandag helemaal alleen op pad met een bijna nieuwe Scania R460 streamline!!

Ik moet om 6:00 bigbags laden met bloedmeel in Duitsland voor Veenendaal. En deze route rijd ik 3x die dag.

Zo kan ik een beetje wennen aan deze combinatie.

Ik heb er waanzinnig veel zin in!

En ik ga mijn ervaringen uiteraard met jullie delen hier op het forum.

De eerste weken zal het flink wennen zijn voor mij verwacht ik, maar uiteindelijk wordt het allemaal routine

 

Dat word 3x11 spanbanden trekken maandag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Let op Jeroen, als je bigbags laadt en lost met je vloer dat er geen scherpe zaken langs je wanden zitten.

Bijvoorbeeld ingelaste plaatjes en dergelijke. Daarop scheur je de zakken stuk. Klant niet blij en jij vegen!

Bedankt voor de tip, daar ga ik zeker op letten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden