Spring naar bijdragen

lading zekering ADR


janutgrun
 Share

Recommended Posts

  • 8 years later...
  • Forumlid

Dank je wel voor die goede link!

Vervoer tegenwoordig veel klasse 2.2 en 8, terwijl dat in het verleden vooral klasse 1 was. Merk toch wel dat de kennis over de overige klassen (o.a. 2.2 en 8 dus) een beetje verdwenen is ondertussen.

 Om ADR te vervoeren heb je niet zoveel specifieke kennis van de klasse onderling nodig;je moet beseffen dat t spul waar je mee rijdt gevaarlijk is,of t nu kl 2 ,8 of 6 is maakt eigenlijk niet zo veel uit.

Je moet er van uit kunnen gaan dat de verzender/fabrikant zijn producten verpakt heeft in verpakkingen die geschikt zijn voor t product wat erin zit( je kunt dit controleren,maar de afzender is t verplicht)

Verder kun je weinig doen,je mag wettelijk een verpakking met ADR goederen niet openen tijden de rit en bij brand in de lading mag je zelfs helemaal niet blussen.

Ook met vlampunten en dampspanningen kun je niks,t is interessant t te weten,maar je kunt er verder niks mee.

 

Wat je ,als chauffeur wel in de gaten kunt( en moet) houden is het samenladings verbod en t samenladen van klasse 6 met levensmiddelen .

En evt routeplichtige goederen,en goederen die een verplichting hebben wat betreft parkeren en bewaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En het zijn juist die kleine regeltjes die het hem doen ;)

Heb juist besloten om me er weer wat op in te lezen nadat een collega een boete had gekregen van 3 of 4.500. Wat in onze ogen onterecht is, en wat hij ook aangevochten heeft. De zaak loopt nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En het zijn juist die kleine regeltjes die het hem doen ;)

Heb juist besloten om me er weer wat op in te lezen nadat een collega een boete had gekregen van 3 of 4.500. Wat in onze ogen onterecht is, en wat hij ook aangevochten heeft. De zaak loopt nog.

 Dan moet je toch wel wat uitvreten als je ,als chauffeur, dit soort boete's krijgt.

T kan zijn dat er een boete opgelopen word in dit formaat,maar dat gaat dikwijls over overtredingen die de afzender dan gemaakt heeft;verkeerde verpakking of foute etikettering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan moet je toch wel wat uitvreten als je ,als chauffeur, dit soort boete's krijgt.

T kan zijn dat er een boete opgelopen word in dit formaat,maar dat gaat dikwijls over overtredingen die de afzender dan gemaakt heeft;verkeerde verpakking of foute etikettering.

Bij mij lagen vorige week bij een il en t controle nog wat waterdruppels op het mangatdeksel, die beste man dacht eerst dat het product was maar dat was uitgesloten omdat ik onderlangs geladen was.. Was het wel bovenlangs geladen en was het restproduct wat uit de laadpijp was gekomen na het laden kon het geintje 4000 euro kosten.. Dus heel veel geks hoef je er niet voor te doen haha

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan moet je toch wel wat uitvreten als je ,als chauffeur, dit soort boete's krijgt.

T kan zijn dat er een boete opgelopen word in dit formaat,maar dat gaat dikwijls over overtredingen die de afzender dan gemaakt heeft;verkeerde verpakking of foute etikettering.

Hij was aangehouden door het KMCGS (korps militaire controleurs gevaarlijke stoffen, onze ilent zeg maar). Een pallet die hij mee had gekregen was 'verzegeld' volgens de defensie regels, dus hij mocht hem niet open maken. KMCGS trekt de pallet open,en er blijkt adr in te zitten. Hij heeft zich verdedigd met dat hij er niet in mocht kijken, maar dat kochten ze niet. De pallet was afgedekt met een stuk karton, die vastgetapet was, iets dat bij ons al decennia lang standaard procedure is, en dat wisten ze gewoon. Maar toch schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij was aangehouden door het KMCGS (korps militaire controleurs gevaarlijke stoffen, onze ilent zeg maar). Een pallet die hij mee had gekregen was 'verzegeld' volgens de defensie regels, dus hij mocht hem niet open maken. KMCGS trekt de pallet open,en er blijkt adr in te zitten. Hij heeft zich verdedigd met dat hij er niet in mocht kijken, maar dat kochten ze niet. De pallet was afgedekt met een stuk karton, die vastgetapet was, iets dat bij ons al decennia lang standaard procedure is, en dat wisten ze gewoon. Maar toch schrijven.

 Daar maakt een beetje (militaire) jurist zo gehakt van.

A;ls jij je aan de regels houdt door een verpakking niet te openen dienen zij dat te respecteren.

Overigens is dat bij het " gewone"ADR ook zo,als jij iets laad wat ,volgens de documentatie,géén ADR is en bij controle blijkt t wel SADR te zijn ,word jouw voertuig miosschien stil gezet,maar de prent gaat i.i.g niet op jouw naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij lagen vorige week bij een il en t controle nog wat waterdruppels op het mangatdeksel, die beste man dacht eerst dat het product was maar dat was uitgesloten omdat ik onderlangs geladen was.. Was het wel bovenlangs geladen en was het restproduct wat uit de laadpijp was gekomen na het laden kon het geintje 4000 euro kosten.. Dus heel veel geks hoef je er niet voor te doen haha

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 Dat begrijp ik,maar ook als je stukgoed ADR laad mag je geen open of beschadigde verpakking laden,daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Ook al is t geen ADR,komt er bij mij geen beschadigde colli in ,zonder opmerking op het vervoersdocument of ruggespraak met de planning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij werken met 'gewone' adr hoor, niks anders dan ander adr ;)

Dan dient de afzender/verlader"aan te geven dat t ADR goederen betreft,en is het zijn verantwoordelijkheid dat t conform de ADR eisen verpakt is ,en ter verzending word aangeboden.

Niet meer en niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niks aan de hand reindert,wat niet weet,wat niet deert. :angel:

 

Maar als ze er achter komen is Leiden( Reindert) in last. :ja:  :D  :kill:  :hamer:

 

Nee hoor meneer engel, zette altijd wel op de cmr vakje 18, the driver wasn't allowed staying behind the truck, during loading :D  :cool:  

 

Heb diverse malen aangegeven, niet in het bezit te zijn van adr certificaat. Maar douwde zei het er toch in. Dus bij aanhouding, ook voor hun de lasten! Ik houd mijzelf gewoon achterlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor meneer engel, zette altijd wel op de cmr vakje 18, the driver wasn't allowed staying behind the truck, during loading :D:cool:

Heb diverse malen aangegeven, niet in het bezit te zijn van adr certificaat. Maar douwde zei het er toch in. Dus bij aanhouding, ook voor hun de lasten! Ik houd mijzelf gewoon achterlijk.

Ben je lekker met je vak bezig!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij was aangehouden door het KMCGS (korps militaire controleurs gevaarlijke stoffen, onze ilent zeg maar). Een pallet die hij mee had gekregen was 'verzegeld' volgens de defensie regels, dus hij mocht hem niet open maken. KMCGS trekt de pallet open,en er blijkt adr in te zitten. Hij heeft zich verdedigd met dat hij er niet in mocht kijken, maar dat kochten ze niet. De pallet was afgedekt met een stuk karton, die vastgetapet was, iets dat bij ons al decennia lang standaard procedure is, en dat wisten ze gewoon. Maar toch schrijven.

 

Lijkt mij toch een dubbel gevoel te geven.. zo 'berispt' te worden door, in feite, (indirecte) collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden