[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De kloof tussen bonden en leden


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

....

"We stonden en erbij, en keken er naar".

Dat is precies wat er op het CF gebeurt.

Wil men ECHT iets aan de situatie doen, dan zoek je het hoger op, je gaat een beweiging oprichten, je zoekt de media (kranten/radio/tV) op.

Blaten over hoe slecht het wel niet is, enkel op het CF heeft bijzonder weinig effect op de situatie.

Hooguit op de bloeddruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet speciaal op jou als persoon Zeus. Meer op iedereen die steeds maar op Routier zitten te vitten. Of is t soms niet waar wat hij te berde brengt? En natuurlijk is het (veel) te laat. Alleen, wij zagen dit 15jaar geleden al aankomen, maar de politiek draaide hun hoofd weg

Verstuurd vanaf mijn B15Q met Tapatalk

 

Ja, het is wel waar. Maar het glas is bij hem altijd halfleeg in plaats van halfvol.

 

En we zijn te laat, wat wil je er nu nog aan doen? Het enige wat je kunt doen is zorgen dat je een betere chauffeur wordt, misschien dat dat helpt. Dat je je onderscheid door je gedrag en je kleding. Misschien (met de nadruk op misschien) zijn er nog bedrijven die kwaliteit verkiezen boven kwantiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zou eens kunnen beginnen om z'n alle lid van 'n vakbond te worden, daar dan met goed onderbouwde argumenten te komen.

En wellicht kunnen van dat oogpunt uit aktie's ondernomen worden die wel hout snijden !

 

De vakbond, daar ben ik destijds lid van geweest. We waren maar liefst met 7 man op de vergadering voor de CAO. En er is geen punt overgenomen in de onderhandelingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zou eens kunnen beginnen om z'n alle lid van 'n vakbond te worden, daar dan met goed onderbouwde argumenten te komen.

 

 Daar word ook niet gereageerd op kritische vragen of ideeën die hun goedkeuring niet wegdragen.

Dan moet je echt massaal lid zijn en aanwezig op bijeenkomsten en met je beide vuisten op tafel slaan om gehoor te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Daar word ook niet gereageerd op kritische vragen of ideeën die hun goedkeuring niet wegdragen.

Dan moet je echt massaal lid zijn en aanwezig op bijeenkomsten en met je beide vuisten op tafel slaan om gehoor te vinden.

Lezen europeaan lezen, MET Z'N ALLE LID WORDEN. ! en je mond open doen !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lezen europeaan lezen, MET Z'N ALLE LID WORDEN. ! en je mond open doen !!!!!!

Lezen opa,toen de bomen nog tot de hemel groeiden werd er al geen hond lid van de bond,en als ik nu zoal een lees hoeveel mensen zich de laatste jaren aangesloten hebben constateer ik dat dat aantal alleen maar minder geworden is.

 

Maar wat ik bedoel is ;als je een critische vraag stelt op dit forum aan een vooraanstaande vakbondsleider,over zijn beleid krijg je een nietszeggend antwoord en word er overheen gelult.( ik bedoel i.d.d die lifesessie hier m.b.t het doorbrengen van wekelijks rust in de cabine) 

En als men er hier al overheen lult zal dat opbijeenkomsten niet veel anders zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze enquete had ik afgelopen week in mijn meeldoos.

Wat is jouw ervaring?

CNV Vakmensen is in november gestart met een online community voor werknemers. Binnenkort kan elke werknemer uit de sector Beroepsgoederenvervoer actief deelnemen aan Je Achterban.

Op Je Achterban kun je terecht met al je vragen, je mening geven en ervaringen delen op het gebied van Werk en Inkomen.

Je Achterban is een nieuwe manier om in contact te komen met je collega’s uit de sector en met de experts van CNV Vakmensen.

Omdat we willen weten wat Je Achterban verandert in jouw ervaring met het contact met ons, vragen wij je deze korte vragenlijst in te vullen. Als Je Achterban is gestart stellen we je nog een keer dezelfde vragen en weten we wat er veranderd is.

Je kunt het onderzoek starten via deze link:

Klik hier om direct deel te nemen

Met vriendelijke groet,

Tjitze van Rijssel

Bestuurder Vervoer & Logistiek

Een antwoord van degelijke strekking heb ik ook gegeven in mijn reactie hier op.

Maar of daar ook een reactie op zal komen, betwijfel ik. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nooit gezegd dat ik het zelf wel "even" zou regelen.

Maar heb in die "enquete" wel aangegeven dat indien men net zo met de vragen om gaat als hier op het forum (daar genoemd chauffeursportaal) het bijvoorbaat gedoemd is om te floppen. En dat er daardoor eerder leden zullen bedanken, dan dat ze er leden mee zullen aantrekken.

Ben en blijf van mening dat veel vakbondsbestuurders (te) ver van de dagelijkse praktijk afstaan. De antwoorden van Tjitze hier op het forum hebben dat vermoeden alleen maar bevestigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Lezen opa,toen de bomen nog tot de hemel groeiden werd er al geen hond lid van de bond,en als ik nu zoal een lees hoeveel mensen zich de laatste jaren aangesloten hebben constateer ik dat dat aantal alleen maar minder geworden is.

 

Maar wat ik bedoel is ;als je een critische vraag stelt op dit forum aan een vooraanstaande vakbondsleider,over zijn beleid krijg je een nietszeggend antwoord en word er overheen gelult.( ik bedoel i.d.d die lifesessie hier m.b.t het doorbrengen van wekelijks rust in de cabine) 

En als men er hier al overheen lult zal dat opbijeenkomsten niet veel anders zijn

Dat er steeds meer leden afhaken klopt, maar jammer genoeg om de verkeerde reden. En ja, daar zijn de bonden zelf ook de oorzaak van helaas........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je achterban is iets anders, je zet er je vraag neer en in de loop van de volgende dagen/week (weet ik veel) wordt je vraag beantwoord, het is geen forum

Daar heb ik ze dus ook op gewezen. Dat ze het over een heel andere boeg zullen moeten gooien, anders is het op voorhand gedoemd om te floppen.

Maar we wachten het eerstmaar even af. De tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat betreft het CF en "je achterban" daar zit een wezenlijk verschil tussen, CNV kreeg op de seconde afgemeten tijd om alle vragen te beantwoorden, na 1,5 uur stond de hulpsmurf klaar om de boel te sluiten. Ja dan valt het niet altijd mee om alles beantwoord te hebben, zeker niet als je niet weet hoe een en ander werkt.

Je achterban is iets anders, je zet er je vraag neer en in de loop van de volgende dagen/week (weet ik veel) wordt je vraag beantwoord, het is geen forum 

 Als t hem er aan gelegen was zijn beleid te verdedigen en mij ( en nog n paar) te overtuigen van zijn gelijk,had hij hier kostenloos een account aan kunnen maken.

IK heb hem ( en zijn maat,Tjeert Orie) ook een privé mail gestuurd en om wat meer uitleg gevraagd,daar heb ik van Orie een "out of office "

mail van gekregen en van v Rijssel ,tot op de dag van vandaag,NOOIT( sorry voor de stemverheffing) iets meer over gehoord.

 

IK ben geen eenling he Ger,de vraag die ik had hebben anderen op dit forum en daarbuiten ook,er was dus een uitgelezen kans om zijn standpunt te verdedigen en mijn/onze kritiek te weerleggen,of zich eventueel onze bezorgdheid te delen en zijn standpunt daar aan aan te passen

Dat moet niet uitmaken of ik die vraag in dit forum stel of in een samenkomst van een vakbond.

OOk t feit dat ik geen lid ben van zijn club,t CNV,( ben al meer dan 50 jaar bij FNV) maakt daar niks uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

FNV ahhh dat is die club die tot 3 keer toe mijn dossier kwijt was, nou laat dan maar een vraag onbeantwoord blijven, dat heb ik toch wat liever :p

europeaan, we hebben allemaal onze fouten, en die van jou is op dit moment dat je blijft zeuren over een vraag aan een club die verder niets voor je betekent ;)

is dat wel een fout Ger???

Ik begrijp Peter wel. Het is tekenend wat de "achterban" op dit moment voelt.

Het is dan ook zaak dat de bonden (allemaal he) is wat meer zouden luisteren en "ons" serieus zouden nemen.

Dat Peter niet eens wen reactie terug krijgt vindt ik erg genoeg ja.

Wij kunnen niet zonder goede bonden, maar hun zijn ook niets zonder leden toch???

Het een kan niet zonder het ander dus.

Wanneer komt dat besef weer terug???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Cor het zijn onze bestuurders en onderhandelaars, niet onze slaven.

Het zijn gewoon mensen die in loondienst staan en onze shit opruimen, het zijn geen mensen die maar moeten vliegen als wij piepen, de vakbond zijn wij en wij zullen ons in moeten zetten zodat zij hun werk voor ons kunnen doen.

Wanneer komt dat besef weer terug :mad:

sorry Ger, maar dit vindt ik een te makkelijk antwoord.

Tuurlijk zijn "wij" de bond. Maar Peter stuurt een persoonlijke mail, en dan nemen ze niet eens het fatsoen om te antwoorden. Al zou het maar doorgeschoven worden naar iemand anders van de bond?.

En dit is niet een op zichzelf staand feit he.

Als de bond ons serieus zou nemen, moeten ze beginnen met vragen (hoe moeilijk ook) te beantwoorden.

Als ik jou een vraag stuur, maakt niet uit, per mail of persoonlijk, verwacht ik een antwoord terug.

Ik deel wat dat betreft het betoog van Peter wat betreft de sessies hier op het forum. Het is geen excuus dat ze moesten wennen aan deze manier van communiceren. Kom dan later met een hoed antwoord. Beter laat dan helemaal niet.

En ook ik ben al dik 30 jaar lid van de bond hoor (alleen een andere sector tegenwoordig), dus heb wel degelijk recht van spreken, toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ga daar maar is aan beginnen Waarom er zoveel weg lopen

Waarom zijn er zoveel mensen on te vrede in Nederland Was Zaterdag in Amsterdam De PVV aanhang was daar aan de gang

Wil er niks mee te doen hebben Woorden schieten mij te kort Verder zal ik er maar niet op in gaan

Huub

ga daar dan ook niet heen Huub, je reist zelf de PVV na, en dan hier schrijven dat je er niets mee van doen wil hebben???? :LOL: bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ga daar dan ook niet heen Huub, je reist zelf de PVV na, en dan hier schrijven dat je er niets mee van doen wil hebben???? : LOL:

Even iets recht zetten

 

Ik was voor andere dingen in Amsterdam En loop een plein over Waar ze volop aan de gang waren met heel veel politie er bij

 

Heb het alleen op een afstand gezien En niet meer

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Anton woonde niet in Amsterdam hoor. Maar in Landsmeer )of net iets verder in Den Ilp in de barakken met meerdere vrouwen (dat dan weer wel :LOL: ).

Nu weet ik ook gelijk wat Huub daar wou doen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FNV ahhh dat is die club die tot 3 keer toe mijn dossier kwijt was, nou laat dan maar een vraag onbeantwoord blijven, dat heb ik toch wat liever  :p

europeaan, we hebben allemaal onze fouten, en die van jou is op dit moment dat je blijft zeuren over een vraag aan een club die verder niets voor je betekent  ;)

 Dus je vind dat  het hebben van kommentaar ,op het antwoord van een kritische vraag "zeuren" :mad:

Ger ,dat valt me tegen van je;je verlaagt jezelf ook tot het niveau van geen uitleg te willen/kunnen geven van een bepaald standpunt.

En ja, ik zal iedere gelegenheid hier aanwenden om er op te wijzen dat ik ,wat dat betreft ,niet tevreden ben met het antwoord van de heer v Rijssel.

Naar mijn idee laat hij duidelijk merken dat hij,wat betreft dit probleem,mijlenver afstaat van t standpunt van zijn leden/de mensen waar hijn voor in de bres dient te springen,het probleem niet begrijpt of t niet wil begrijpen.

Naar mijn bescheiden mening is dat een vakbondsman onwaardig

 

 IK ben niet de enige die er anders over denkt dan de hr v Rijssel,dat blijkt wel uit reactie die men links en rechts,op dit forum of elders kan lezen.

Hij kan zich zo melden bij mij hoor;hij hoeft maar een account hier aan te maken en we discussieren er op los,hij kan mij ook een PB sturen.

Hij heeft ook mijn Email adres ,mijn telefoonnumer en mijn GSM nummer.

 

En zolang hij dat niet doet blijf ik maar "zeuren"over zijn beleid en instelling.

Dat ik niet bij CNV aangesloten ben doet niks ter zake,zij hadden destijds overal deze flyers liggen en die waren gericht aan ïedereen'lid of geen lid",en de wetgeving die TvR( verbod op wekelijkse rust in de cabine) wilt is ook voor iedere chauffeur,en niet alleen voor CNV leden.

 

 

Kijk ,en dat ze bij FNV 3 dossiers zijn kwijtgeraakt is natuurlijk ook niet goed te praten :kill:  :kill:  :hamer:  :hamer: ,onbelangrijk waar t over ging.

Maar jou kennende zal dit geen probleem geweest zijn ,je hebt gegarandeerd een back up achter de hand. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub was er niet voor Geert hoor maar voor : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

attachicon.gif1968_heyboer001.jpg

 

Anton maar die hield weer meer van een natte mossel in plaats van garnalen  :ja:                                                     LOL

  Een mossel word maar een jaar of 13/14.

Dan gaat er haar op groeien en heet t ineens "poesje" :D  :D

 

 

 

 

( waar heb ik die wijsheid ook weer vandaan)

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden