[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De kloof tussen bonden en leden


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

Zet er dan ook even bij dat die 57% allemaal grote ondernemingen zijn, die zijn namelijk wel zo slim om samen te werken.

 

En wat betreft de regels die vakbonden nageleefd willen zien, vroeger keek de politie daar na onderweg nu kijken die ook al nergens meer naar en is het een puinhoop geworden.

Ga eens kijken op de parkings in het weekeind, ondanks de regels staan die op vrijdag om 18:00 uur al vol met witte platen.

Die 57% is over nadat de werkgeversorganisatie's dingen wilden regelen die de leden niet belangrijk vonden, daarvoor was het bijna 80%. En nee er zitten niet alleen grote jongens tussen het zal je verbazen dat het over het algemeen kleine ondernemers zijn met 5 tot 10 auto's. Ik ben zelf ook jaren lid geweest, maar ik doe te weinig transport vind ik om zeggenschap te hebben.

 

Dat de regels beter moeten worden gecontroleerd ben ik het helemaal mee een, maar het is niet de taak van een vakbond om deze controles te eisen. Want dit werkt ook tegen de leden zelf, de keerzijde is namelijk dat niet alleen de witte platen beter zullen worden gecontroleerd maar ook gele waaronder de leden.

 

Ik heb de zogenaamde onderbreking, dus de beschikbaarheid ook weleens gebruikt om mijn 3 uren op de kaart te krijgen.

En als ik dan aan het eind van de week kijk schrijft de tacho het dus gewoon weg als rust en voldoe ik aan de 9 - 3 regel.

 

steenhaas1, op 10 Dec 2016 - 10:42 AM, zei:

Voor Pierre

561 artikel 4 definities

Lees dan ook de andere definitie's over rust en pauze. Als je die goed leest lees je ook dat het gewoon niet mag. Iets met vrijelijk kunnen beschikken over de tijd.

 

 

Misschien is het een idee om de discussie over de vakbonden elders voort te zetten, er lopen nu twee verschillende discussies door elkaar; rij- en rusttijdenwet en het geëmmer over de bonden... :rolleyes:

 

Eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De parkeerplaats op hazeldonk oud douane terein willen ze vanaf volgend jaar 20 euro per nacht gaan vragen . .. dus die zal in het weekend vrij leeg zijn denk

 

 

Het kan ook makelijker hoor, kijk naar de overkant. Daar is altijd plek en de parking is netjes. Ook daar staan witte platen maar die verteren iets denk ik. Staan vaak oude collega's van Kalakuski...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan ook makelijker hoor, kijk naar de overkant. Daar is altijd plek en de parking is netjes. Ook daar staan witte platen maar die verteren iets denk ik. Staan vaak oude collega's van Kalakuski...

nu wel ja omdat het ze op hazeldonk staan maar als je daar 20 euro per nacht moet gaan betalen is daar geen plaats voor rij d'r maar eens langs kijk eens op een vrijdag avond nergens plaats dat wordt een probleem En grote rotzooi kun je op wachten bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ach Ger.....ik schat je iets hoger in dat je wel snapt wat ik met die opmerking bedoel

En nee...ik ben geen popiejopie figuur

 

Maar in het algemeen kun je best stellen dat de bonden voor iedereen bepalen wat,waar en hoe ze moeten gaan werken

CAO afspraken zijn bindend voor iedereen

(cabine / hotel discussie.......ik maak zelf wel uit of ik in mijn cabine wil slapen de hele week desnoods))

En DAT is nou wat jij zojuist opmerkt........dingen die ons niks aangaat hoe iemand zijn eigen leven indeelt

Het hele probleem is De bonden zijn in veel dingen de weg kwijt Door het vrije Europa is er veel verandert

Veel dingen zijn de bonden niet blij mee Zelfs dat ik het hier neer zit

En dat je niet ieder weekend in de auto mag slapen Dat begrijp ik ook niet Er zijn chauffeurs daar is de vrachtwagen ook hun huis Ook

Nederlandse chauffeurs

En wat de C.A.O. aan gaat moet veel meer Europees gedacht worden Dan zullen er veel problemen op gelost worden

Zo slim zijn de bonden niet en zeker niet met de S.P. leden er bij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Ja, dit was een actie van de politiebond én de havenwerkers.

Witte hesjes (bij de politiebond dan) aan. ;)

 

IK vind het een beetje vreemd artikel.. dat er niet meegedaan mag worden aan een actie kan je niet direct aan de FNV en de pensioenen relateren.

 

Stratenmakers / bouwvakkers hebben ook een zwaar beroep en die waren er ook niet, toch?

 

Tot slot, de TBV is dan toch ook een concurrent van de FNV, dus hebben ze wel een belang om ff op de FNV te 'schieten' lijkt mij. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Durashift:

Ja, dit was een actie van de politiebond én de havenwerkers.

Witte hesjes (bij de politiebond dan) aan. ;)

 

IK vind het een beetje vreemd artikel.. dat er niet meegedaan mag worden aan een actie kan je niet direct aan de FNV en de pensioenen relateren.

 

Stratenmakers / bouwvakkers hebben ook een zwaar beroep en die waren er ook niet, toch?

 

Tot slot, de TBV is dan toch ook een concurrent van de FNV, dus hebben ze wel een belang om ff op de FNV te 'schieten' lijkt mij. :rolleyes:

 

Het lijkt wel politiek. Ze zijn als de doods voor Franse en Belgische toestanden.

 

Jammer dat die chauffeurs bang waren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Murphy:

Ze stellen aan het eind van dat artikel een vraag, maar doordat de commentaren afgesloten zijn is er geen mogelijkheid voor antwoorden....

 

Tbv-nl zou de vraag zelf aan de bond kunnen voorleggen, liefst met de uitspraak van de heer Stam erbij. Het lijkt me eigenlijk ook niet meer dan normaal dat, als tbv-nl voor chauffeurs wil opkomen, ze het hier niet bij laten.

 

34 minuten geleden zei shompie:

Het lijkt wel politiek. Ze zijn als de doods voor Franse en Belgische toestanden.

 

Jammer dat die chauffeurs bang waren. 

 

Ik denk dat je doelt op dit stukje?
"Vooraf was er door enkele transporteurs overleg geweest met de havenpolitie om aan de actie mee te doen door middel van een poort blokkade. Dat werd goed gekeurd en was geen probleem. Op het moment dat de eerste 2 voertuigen wilde oprijden kwamen er 3 politieauto’s ter plaatse! De chauffeurs werd mede gedeeld, dat als ze zouden blokkeren dat ze aangehouden zouden worden. Uiteindelijk hebben deze chauffeurs ervoor gekozen om de actie af te blazen."

 

Erg kwalijk dit optreden van de politie (en ze hebben al zo weinig mensen... :rolleyes:) om met 3 auto's ter plaatste te komen en te dreigen met aanhouding, als er vooraf goedkeuring was verleend. Dat de chauffeurs eieren voor hun geld kozen neem ik ze niet kwalijk. De agenten hun optreden des te meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Leeuw:

 

Tbv-nl zou de vraag zelf aan de bond kunnen voorleggen, liefst met de uitspraak van de heer Stam erbij. Het lijkt me eigenlijk ook niet meer dan normaal dat, als tbv-nl voor chauffeurs wil opkomen, ze het hier niet bij laten.

 

 

Ik denk dat je doelt op dit stukje?
"Vooraf was er door enkele transporteurs overleg geweest met de havenpolitie om aan de actie mee te doen door middel van een poort blokkade. Dat werd goed gekeurd en was geen probleem. Op het moment dat de eerste 2 voertuigen wilde oprijden kwamen er 3 politieauto’s ter plaatse! De chauffeurs werd mede gedeeld, dat als ze zouden blokkeren dat ze aangehouden zouden worden. Uiteindelijk hebben deze chauffeurs ervoor gekozen om de actie af te blazen."

 

Erg kwalijk dit optreden van de politie (en ze hebben al zo weinig mensen... :rolleyes:) om met 3 auto's ter plaatste te komen en te dreigen met aanhouding, als er vooraf goedkeuring was verleend. Dat de chauffeurs eieren voor hun geld kozen neem ik ze niet kwalijk. De agenten hun optreden des te meer!

 

Ze hebben zich weg laten sturen.

 

Ik persoonlijk had mij aan het voornemen gehouden. Maar ik ga dus ook niet zomaar "ff" mezelf har maken voor iets. 

 

Maar bij mij begint er nu wel een gevoel van ongenoegen te komen.  Mijn zoon is laatst naar Den Haag Geweest. Ik ga volgende keer mee, eens is het genoeg.

 

Ook ga ik de volgende keer "protest" stemmen terwijl ik altijd VVD gestemd heb. Ik heb mezelf nog nooit zo in de maling genomen gevoeld als na de afgelopen verkiezingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had me ook weg laten sturen, dat geef ik meteen toe. Wat haal je je met een arrestatie aan ellende op de hals? Winnen doe je het in je ééntje toch niet van de staat...

Dat in de maling genomen voelen geldt voor inmiddels voor veel meer mensen, durf ik wel hardop te beweren...

Wat ik niet snap is, dat mensen na Rutte I en Rutte II tóch nog weer VVD hebben gestemd: Blijkbaar kun je dus mensen langdurig belazeren en leegknijpen, terwijl ze je daarvoor belonen door je tóch weer hun stem gunnen.

Daar kan ik met mijn bolle hoofd niet bij, hoewel ik weet dat alternatieven dun gezaaid zijn en voortdurend gedemoniseerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Leeuw:

Ik had me ook weg laten sturen, dat geef ik meteen toe. Wat haal je je met een arrestatie aan ellende op de hals? Winnen doe je het in je ééntje toch niet van de staat...

Dat in de maling genomen voelen geldt voor inmiddels voor veel meer mensen, durf ik wel hardop te beweren...

Wat ik niet snap is, dat mensen na Rutte I en Rutte II tóch nog weer VVD hebben gestemd: Blijkbaar kun je dus mensen langdurig belazeren en leegknijpen, terwijl ze je daarvoor belonen door je tóch weer hun stem gunnen.

Daar kan ik met mijn bolle hoofd niet bij, hoewel ik weet dat alternatieven dun gezaaid zijn en voortdurend gedemoniseerd worden.

 

Er moeten wel goede alternatieven zijn en die waren er niet. VVD was naar mijn idee wel een partij die voor ondernemers was. 

 

Ik had met de andere partijen nog minder. Daarom ook dat ik nu niet meer naar mijn gevoel luister. Ik ga "protest" stemmen.

 

Maar Leeuw, als jij uiteindelijk zover ben dat jij je auto midden op straat gaat zetten. Laat jij je dan wegsturen?

 

Ik zal niet snel in actie komen maar als ik echt ergens voor ga ga ik ervoor. En dan kunnen ze met 10 auto's komen maar ik laat me niet wegsturen.

 

Maar blijkbaar is Nederland er nog niet klaar voor. Mijn zoon gaat naar Den Haag en ik blijf thuis. Net als jij, ook jij ging niet heen. Dus "wij" zijn nog niet genoeg uitgeknepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei steenhaas1:

Jouw zoon is in verhouding tot zijn leeftijd alleen maar uitgeknepen Ron, jij hebt nog betere tijden meegemaakt.
Hij weet niet beter dan dat er uitgeknepen wordt door de regering, maar ging wel naar Den Haag.......

 

 

En daar heb ik ook respect voor. Maar ik merk wel dat hijn zich druk maakt om hele andere dingen dan ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden