[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rij en rusttijden hoe zit het?


Michel105

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 1-3-2023 om 05:19 zei 1934:

Goedemorgen,

 

Tja ik ben nog van het schijven tijdperk.

 

 

 

Ps we rijden beiden weg met een chauffeurs kaart die al een week daar voor ongebruikt is.

Schijf of digipas maakt niet uit; de wet is hetzelfde voor iedereen ,de manier van registreren is alleen anders.

Je moet,na vetrek, na 30 uur een pauze inlassen van minimaal 9 uur.

En je mag binnen die 21 uur die je voor je werk hebt slechts 10 rij uren hebben per man/vrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei europeaan:

 

Je moet,na vetrek, na 30 uur een pauze inlassen van minimaal 9 uur.

En je mag binnen die 21 uur die je voor je werk hebt slechts 10 rij uren hebben per man/vrouw.

Denk dat je bedoelt dat je na 21 diensturen, dus la/lo plus rijden 9 uur rust moet maken.
Dus in een tijdsbestek van 30 uur 21 uur diensttijd plus 9 uur rust en je kan weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei kiepenboer:

Denk dat je bedoelt dat je na 21 diensturen, dus la/lo plus rijden 9 uur rust moet maken.
Dus in een tijdsbestek van 30 uur 21 uur diensttijd plus 9 uur rust en je kan weer

Je hebt helemaal gelijk.:ok:

Het is natuurlijk binnen 30 uur een rustpauze van 9 uur voltooien.

Stommigheidje mijnerzijds.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Maakt nie uit, 
Misschien die 21 uur om beide je 10 rijuren te maken en heb je een uurtje
om 5 keer de pasjes te wisselen.
Nu gaat dat met de huidige tacho,s wel snel.
Maar heb wel eens dubbel gereden met de ouwe tacho, en dan ben je al 
snel 5 minuten verder voor je pasjes weer gereed zijn om te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
Op 5-3-2023 om 22:07 zei kiepenboer:

^^Maakt nie uit, 
Misschien die 21 uur om beide je 10 rijuren te maken en heb je een uurtje
om 5 keer de pasjes te wisselen.
Nu gaat dat met de huidige tacho,s wel snel.
Maar heb wel eens dubbel gereden met de ouwe tacho, en dan ben je al 
snel 5 minuten verder voor je pasjes weer gereed zijn om te rijden.

Ons (oud ?) lid Sindaco heeft hier ooit eens uitgelegd dat je, bij dubbel bemand rijden, je beter , in iedere dienst,  van 30 uur 2 x 9 uur kunt rijden dan 2 x 10 uur, eventueel een chauf 10 uur en de andere 9 uur.

Je mag ,ook bij dubbel bemand rijden ook maar 2 x per week 10 uur rijden

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar die uitleg (gewoon belangstelling).

Bewaar je dan dat 10e uur van de 2e chauffeur voor noodgevallen?

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei europeaan:

Ons (oud ?) lid Sindaco heeft hier ooit eens uitgelegd dat je, bij dubbel bemand rijden, je beter , in iedere dienst,  van 30 uur 2 x 9 uur kunt rijden dan 2 x 10 uur, eventueel een chauf 10 uur en de andere 9 uur.

Je mag ,ook bij dubbel bemand rijden ook maar 2 x per week 10 uur rijden

En als je nu een terugreis  van meer dan 1600 km hebt red je het niet met 2 keer 9
Dus gewoon een uurtje of 3 en weer wisselen.
Je bent niet verplicht om 4,5 uur aan een stuk te gaan stampen met het risico
dat je daar weer overheen gaat terwijl het niet nodig is.

En inderdaad als je niet boven de 9 hoeft te komen doe je dat ook niet.

We gingen ook wel eens dubbel s,morgens vanuit Brabant rond 4 uur weg om te laden in
omgeving Ambt Delden en dan s,avonds lossen Oostenrijk, nou dat redde je makkelijk
met 18 rijuren en binnen de 21 uur.
Wel gelijk als je bij het hok stond om te lossen passen eruit, snel lossen en daarna
stond vaak het eten bij de boer klaar plus halve litersbiertje


Da mis ik wel un bietje😎

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei ayla:

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar die uitleg (gewoon belangstelling).

Bewaar je dan dat 10e uur van de 2e chauffeur voor noodgevallen?

 

Groet Ron

IK probeer die posting van Sindaco terug te zoeken en kom daar dan z.s.m. op terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Edit:

 

Dat mag maar twee keer per week,Sindaco,die jaren dubbelbemand reed met zn vrouw, heeft hier wel eens iets daarover uitgelegd;

T kwam er op neer dat je ,dubbelbemand,beter de ene chauffeur 10 uur en de andere chauffeur 9 uur kunt maken,en dat dagelijks afwisselt.

Dan kun je n.l iedere dag 19 uur maken.

Anders is het na 2x 2x10 uur;2x2x9 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden