[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrasene-Stekene


Gast Valkje

Vraag

Regelmatig gebruik ik deze weg vanaf Kallo naar Sint Niklaas en andersom.

Deze weg was uitermate handig om vanaf de E-17 dan naar Kallo te rijden om dan de liefkenshoektunnel te nemen in de spits om de Kennedy tunnel te omzeilen.

Maar helaas is deze weg nu afgesloten voor verkeer boven de 7,5 ton.

Borden vallen niet echt op, richting Sint Niklaas enigzins, maar vanaf Sint Niklaas bijna niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Sinds wanneer is een Eurovignet gratis, kost altijd nog €1250 per jaar of €8 per dag en dat is ook een soort van tol

Het woord zegt het al eurovignet, duidelijk bedoeld voor EU , tol steekt de Belgische staat zelf in de zak.

En dan hebben we het nog niet over het feit dat de Belgische transporteurs de tol gecompenseerd krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De Belgische transporteurs worden niet gecompenseerd, kunnen ook gewoon de volle mep betalen en de kilometerprijs hangt af van de Euro classificatie van de motor. Het "Euro"vignet was alleen verplicht in bepaalde landen waaronder de Benelux, Zweden en nog een paar waar ik zo snel niet op kom, niet in heel Europa dus, Duitsland heeft het toen afgeschaft met de komst van de Maut. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

België schaft toch ook het euro vignet af,zodra de tol is ingevoerd ?

 

Meen dit of ergens te hebben gelezen of gehoord op de radio,maar corrigeer me als ik fout ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ze zullen wel niet het kip met de gouden eieren slachten VOORDAT ze een nieuwe hebben lijkt mij.....

Duitsland heeft dat toen wel gedaan en zijn toen een hoop misgelopen als gevolg van "kinderziektes" in het mautsysteem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

België schaft toch ook het euro vignet af,zodra de tol is ingevoerd ?

 

Meen dit of ergens te hebben gelezen of gehoord op de radio,maar corrigeer me als ik fout ben.

Ze moeten eerst die vooroorlogse kasten fatsoenlijk aan de praat zien te krijgen, dat ding is 4 keer zo groot als het blauwe tolkastje voor Frankrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ze moeten eerst die vooroorlogse kasten fatsoenlijk aan de praat zien te krijgen, dat ding is 4 keer zo groot als het blauwe tolkastje voor Frankrijk

Nu heb ik wel begrepen dat je ook de Franse tolkast in België kan gebruiken.

Net als nu al van toepassing is bij de Liefkenshoek tunnel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu heb ik wel begrepen dat je ook de Franse tolkast in België kan gebruiken.

Net als nu al van toepassing is bij de Liefkenshoek tunnel.

 

Hangt van de provider af, Viaxxès (of zoiets) zou België, Frankrijk en Liefkenshoek op 1 kastje hebben, wij hebben dat Belgische kastje (kast :p ) van Satelic en die doet alleen België.

Liefkenshoek betalen wij via Franse bakje :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Ze moeten eerst die vooroorlogse kasten fatsoenlijk aan de praat zien te krijgen, dat ding is 4 keer zo groot als het blauwe tolkastje voor Frankrijk

valt wel mee hoor. Ik heb de zelfde als die we voor Frankrijk gebruiken

3f37bee932b4c504ce030f4cdc438a3f.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De Belgische transporteurs worden niet gecompenseerd, kunnen ook gewoon de volle mep betalen en de kilometerprijs hangt af van de Euro classificatie van de motor. Het "Euro"vignet was alleen verplicht in bepaalde landen waaronder de Benelux, zweden  en nog een paar waar ik zo snel niet op kom, niet in heel Europa dus, Duitsland heeft het toen afgeschaft met de komst van de Maut. 

 

 

Volgens mij was het Denemarken ipv Zweden   ;)

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

Welke wegen

De eurovignetheffing betaalt u bij het rijden op autosnelwegen in Nederland, België, Luxemburg, Denemarken en Zweden. In België ook op sommige andere wegen. Meer over de tolheffing in andere landen leest u in de 'Landeninformatie per land'.

 

 

Dat van Zweden heb ik echt nooit geweten :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

In Zweden is een vignet sowieso verplicht. Van Denemarken weet ik het eigenlijk niet.

Ook. Als je trouwens vanaf Flensburg Denemarken inrijdt, dan zie je ook een bordje staan dat er voor vrachtwagens tol betaald dient te worden.

Of daar nu het euro vignet of de brug vanaf Kolding richting Kopenhagen wordt bedoeld, weet ik ook niet.

Wanneer heb ik een Eurovignet nodig?

Als u chauffeur bent van een zware vrachtwagen betaalt u belasting zware motorrijtuigen (Eurovignet). Het vignet komt voor Nederlandse vrachtauto’s bovenop de motorrijtuigenbelasting.

Verplicht voor zware vrachtauto’s

Zware vrachtwagens belasten de wegen en het milieu extra. Daarom betalen chauffeurs van deze voertuigen belasting zware motorrijtuigen (Eurovignet).

Het Eurovignet is verplicht voor vrachtwagens die:

alleen goederen vervoeren;

op de autosnelweg rijden en

een toegestane maximummassa van 12.000 kilo of meer hebben. De aanhangwagen of oplegger tellen hierbij mee.

Landen waar Eurovignet vereist is

Het Eurovignet is verplicht in Nederland, België, Luxemburg, Denemarken en Zweden. Na betaling van deze belasting, mag u rijden op de snelwegen in deze landen.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-op-auto-en-motor/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-een-eurovignet-nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ze hebben wel een paar jaar tol nodig om al die sporen en gaten in de weg, en al die viaducten waar het beton vanaf brokkelt te repareren.

Gister aan valenciennes een grote rotzooi.

Maar wel 2 nw kastjes voor de tol.

bewerkt door andremast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ook. Als je trouwens vanaf Flensburg Denemarken inrijdt, dan zie je ook een bordje staan dat er voor vrachtwagens tol betaald dient te worden.

Of daar nu het euro vignet of de brug vanaf Kolding richting Kopenhagen wordt bedoeld, weet ik ook niet.

Wanneer heb ik een Eurovignet nodig?

Als u chauffeur bent van een zware vrachtwagen betaalt u belasting zware motorrijtuigen (Eurovignet). Het vignet komt voor Nederlandse vrachtauto’s bovenop de motorrijtuigenbelasting.

Verplicht voor zware vrachtauto’s

Zware vrachtwagens belasten de wegen en het milieu extra. Daarom betalen chauffeurs van deze voertuigen belasting zware motorrijtuigen (Eurovignet).

Het Eurovignet is verplicht voor vrachtwagens die:

alleen goederen vervoeren;

op de autosnelweg rijden en

een toegestane maximummassa van 12.000 kilo of meer hebben. De aanhangwagen of oplegger tellen hierbij mee.

Landen waar Eurovignet vereist is

Het Eurovignet is verplicht in Nederland, België, Luxemburg, Denemarken en Zweden. Na betaling van deze belasting, mag u rijden op de snelwegen in deze landen.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-op-auto-en-motor/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-een-eurovignet-nodig

Hoop toch echt dat dit niet waar is      :p

 

Snap je direct waar 'croudfunding' vandaan komt.

 

Hoe dan ook, bij ons gaat de directie ervan uit dat per voertuig (80/85% van de werkzaamheden vinden in het Belse plaats) het maar zo 8000 euro kan gaan kosten.

Gezien de bereidwilligheid van de klanten, om hier hun steentje aan bij te dragen... :nee: ...de zoveelste dreun die ons als west Europese chauffeurs weer een forse stap terug zet.

 

Maar, dat zal ook wel weer onze eigen schuld zijn......... :(  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nog even, en je komt na Hazeldonk of Eijsden niet eens een Nederlandse chauffeur meer tegen Pierre.

Wie weet wordt een rit Antwerpen straks wel een dikke internationale rit voor de elite chauffeurs.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat is het nu al bij ons...Cambrai of Frankfurt is wel de verste uithoek tegenwoordig. :rolleyes:

De wet en regelgeving gaat ons ook steeds meer belemmeren. Maar als je daar wat van zegt is het antwoord, het is maar zo'n klein groepje die dat werk nog doet, helaas die moeten maar wijken voor het grote doel. En wat is het grote doel? Korte ritjes en geen vaste auto meer. Dat is namelijk wat er gebeurd, maar we moeten de goedkope collega's terug dringen. Ten koste van alles.

Maar Pierre, waar wil je naar toe rijden? Er zijn namelijk nog zat bedrijven die nog ergens komen. En die vragen ook nog regelmatig chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden