[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

ogentest


abcm2903

Vraag

  • Forumlid

Heren,

 

Ben vorige week medisch gekeurd,  ben brildragend.

Nu is er een issue met de visues (is waarnemingsveld oog)

Heb in december bij de optiek een nieuwe bril gehaald en ook voor zekerheid ogentest met als uitslag:  visus 0,7 linkeroog, 0,8 recheroog met bril.

 

Bij de medische keuring vorige week ook ogen laten meten, maar hier waren de waardes volgens de arts:  0,5 linkeroog, 0,65 rechteroog met bril.Ik twijfel of dit wel op waarheid berust, want

dat zou betekenen dat ik om de 3 maanden een betere bril moet, toch ?

Volgens de optiek kunnen de waardes in 3 maanden NOOIT zo achteruit gaan, zelfs niet bij een aggresieve oogziekte (welke ik niet heb).

 

Nu vrijdag a.s. naar oogarts voor herkeuring.

 

Heb begrepen dat waardes voor vrachtwagenchauffeur moeten zijn: 0,5 slechtste oog, 0,8 goede oog

 

Heeft iemand advies hoe of wat of ervaring ermee dat je eventueel ook met minder dan 0,8 zou mogen rijden ?

 

gr,

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Daar kan ik wel antwoordt op geven

 

Welke tijd heb je het laten doen In de morgen is het oog beter als in de middag Alleen zijn die apparaten wel in orde En worden ze wel eens getest

 

Pak je 10 apparaten ze zijn allemaal verschillend Ze horen het niet graag als je er op in gaat En proberen ze jou mond dood te maken  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

was begin avond, rond 18.00 uur,  vreemde is ook dat je een oog dicht moest doen.......zojuist bij optiek geweest,  waardes zijn 0,7 voor slechte oog, 0,8 voor goede   en met 2 ogen is het 0,85...

Dus maak me minder zorgen voor de oogarts morgen...

 

Voor de rest waren er geen bijzonderheden ...

 

 

gr,

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

aannemelijk dat per 2 ogen wordt gemeten, dat dat bepalend is.....en niet per oog als aantekening, je kijkt tenslotte met 2 ogen toch ??

Tegen mij werd toen letterlijk verteld dat mocht er iets met 1 oog gebeuren onderweg,bv ontstoken, je met 1 oog open verder zou moeten kunnen rijden

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden