[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer onder de pannen


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

Zo, net even mijn bolletje laten knippen, dus kunnen er weer tegenaan. Zo nog even onder de douche, boodschappen doen, tassen pakken en dan met de middag weer weg.

 

Ben misschien komend weekend of weekend erop weer terug? Maar heb er zin in, met die blerrende en stinkende diesel, de snelwegen te bestieren. :cool:

 

Stinkende diesel? Jij rijdt nog met euro 0?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen dinsdag vetrokken voor kort rijtje richting Hamm. 3 adressen groente. Daarna ritje Una tautliner met 26 ton staal. Vrijdag vertrokken naar Padborg en opgeladen met Noor. Sta nu op autohof route 64 vlakbij Neuss hof mijn 24 uur te maken. Morgen 10.00 uur lossen.

Verzonden van smartphone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben maandagmorgen vertrokken bij autohof vlakbij Neuss Norf. Heb teruggeladen in Monchengladbach voor Prominent de Lier. Ben na maken van de uren omgekoppeld en ben vertrokken met 4 adressen groenten, te weten Essen Botrop 1 in de buurt van Rees daarna richting de A67 binnendoor naar Gronau. Heb uren gemaakt bij AC Holten aan de A1. Vanmorgen trailer gelost en straks laden voor Duitsland.

Gisteravond ging ik even pak shag halen bij BP aan de A1, reed ik even een controlle in opbouw binnen. Denk wel 40 man politie ilt douane belastingdienst alles was aanwezig. Zelfs Duitse polizei was dar. Na dat ik terugkwam mocht ik zonder controlle doorrijden!! Had dus geluk deze maal.

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanaf maandag eigenlijk vrij korte ritjes gemaakt, maar wel goed voor de nachtrust. Heb gistermiddag geladen voor weer een korte trip, te weten Bornheim. Heb afgelopen nacht aan Venlo tradepoort gestaan. Vanmorgen 06.00 uur vertrokken, en sta nu bij Landgard Bornheim te wachten op mijn beurt.

Na lossen ga ik leeg goed laden voor Hollandplant. Na lossen is het tijd voor de 45 uur. Ben tenslotte 2 volle weken van huis geweest.

Lever deze middag de Scania in, en ga maandag verder in een Volvo globetrotter 460 pk. Eindelijk een vaste auto!!!!!

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ben ik weer even, niet lang want ben vanavond weer op pad. (als het goed is, ben ik morgen zondagavond tot maandagavond weer even thuis?)  Volgend weekend ook weg, want er zijn er bij die wegmoeten.

 

Heb afgelopen week in de achtertuin van NL gereden, namelijk Duisburg, Keulen, Wuppertal, Meckenheim, en 1 keer om gekoppeld te Kerpen. De ritten waren divers (tautliner/koeltrailer) kort maar intensief te noemen. Heb ook kennis mogen maken met de Grossmarkt te Keulen, met de wirwar aan tentjes en adressen. De 2de maal naar deze markt was best spannend, want heb daarvoor `s nachts 01.30 uur staan laden in NL, en ging dus met paar uur achterstand op pad. Maar gelukkig nergens geen gezeik, of retour gestuurd, zelfs niet bij Edeka Meckenheim, waar ik 1 uur 30 te laat aankwam, nam men probleemloos de 3 blokkers aan.

 

Heb aansluitend terug geladen bij Fiserbach te Engelskirchen, en afgeleverd bij de Graaf te Oosterhout. Nu dus even thuis en de boel gewassen. Straks maar even inkopen doen bij de super, voor komende week, en dan weer weg.

 

De auto welke voor mij op de straat is gezet, is een Volvo globetrotter 420 pk met automaat. Het is schijvenauto met al wel miljoen op de teller, maar rijdt verder goed, en kan er rechtop in staan. 1 minpunt, er zit geen koellade in. Gezien ik maar contract heb van 5 maanden, wacht ik even met aankopen van een toch wel dure koelbox.

 

Kwam afgelopen dinsdag bij de haven weg na afleveren van een taut, kwam plots uit het niets een klpder voor mij rijden met het welbekende bord volgen aan. Ik dus aan de kant met later oom agent op de bijrijdersstoel, welke mij vroeg rijbewijs en kenteken te geven. Ook vroeg hij de schijven van lopende dag en maandag ervoor. (kreeg mondelinge waarschuwing omdat ik geen kenteken had ingevuld op de schijf, en geen boete. Die schijven toch :D )

 

Of ik wist waarom ik aan de kant werd gehaald, waarop ik zei Keine anhung. Kreeg van de beste man ter plaatsen een rijverbod en € 230 boete, voor het niet hebben van kappen op de trekassen :eek: Weer wat geleerd, want dat wist ik echt niet, maar achteraf de chef wel, welke ik direct gebeld heb. Op 2500 meter vanaf plaats delict, zat een dealer waar ik later snel 2 kappen heb afgehaald, waarna ik de reis kon voortzetten :cool:  (moest groente laden)     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

O, spatborden, moest er even over nadenken.

Onvoorstelbaar wat er allemaal verzonnen wordt om een chauffeur maar een prent in de maag te kunnen splitsen!

 

Als je met losse trekker rijd horen ze er op te zitten.

 

Officieel horen ze er met keuren ook op te zitten....... Heb ik ooit eens gehoord..... Gebeurd nooit, en krijg je wel een steekproef, dealer heeft er wel wat in de hoek staan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet beter als dat het verplicht is met ADR, en dan alleen met tank/tank container (kunnen steentjes door de tank slaan sprak een diender in D. ooit eens)..... :rolleyes:

Als het anders is heeft die man dagwerk zmz.

Kijk eens om je heen, een beetje tautliner staat een trekker zonder kappen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met oplegger hoeven de kappen er niet op te zitten (onderkant trailer vormt dan de bescherming). Zonder oplegger of met tankoplegger moeten ze er wel op zitten omdat er dan geen bescherming aan de bovenkant is. Heeft dus niets met adr te maken enkel met afscherming van de wielen (ronddraaiende gevaarlijke delen).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

 

 

Of ik wist waarom ik aan de kant werd gehaald, waarop ik zei Keine anhung. Kreeg van de beste man ter plaatsen een rijverbod en € 230 boete, voor het niet hebben van kappen op de trekassen :eek: Weer wat geleerd, want dat wist ik echt niet, maar achteraf de chef wel, welke ik direct gebeld heb. Op 2500 meter vanaf plaats delict, zat een dealer waar ik later snel 2 kappen heb afgehaald, waarna ik de reis kon voortzetten :cool:  (moest groente laden)     

Vreemd dat je daar voor bekeurd wordt?? Je reed toch niet met een losse trekker??? Ik heb op mijn motorwagen ook geen echte kappen erop zitten.

Wij hebben een plaat voor en een plaat achter het wiel, en de bodem van de afzetbak zou dan als kap fungeren.

Dat hebben al onze auto's zo, tot de laatste 19 nieuwe auto's bij ons. Officieel mag ik ook niet zonder laadbak op de openbare weg rijden heb ik begrepen.

Die hebben wel een losse deksel op de spatborden, maar die halen enkele chauffeurs er bij ons af, omdat die zo beschadigd met het op en afzetten van de laadbakken. 

ik weet niet beter, dan dat er alleen kappen op moeten zitten (bij nieuwere auto's) als er dus geen laadbak op staat bij ons, en bij een trekker oplegger, als er geen trailer achter hangt........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na tekst en uitleg begreep ik die tuut wel. Het ging om de gevaarzetting wanneer men rijdt zonder kappen, (blote banden :D ) kunnen er kiezels of stenen vanuit de band op de trek as, gelanceerd worden.

 

En ja, reed met lossen trekker. Als er een trailer aanhangt, is er niets aan de hand, en kunnen eventueel opspattende kiezels stenen, tegen de onderkant van de trailer worden gelanceerd.     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Het is best wel een rare discussie, want de banden van de trailer, kan ook genoeg vanaf worden gelanceerd richting publiek. De boete van € 230 was voor de volle 100% uit het wettelijke oom agent boekje. Deze man hielt zich vast aan de wetgever, en de wetgever heeft hierop € 230 boete gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Officieel mag ik ook niet zonder laadbak op de openbare weg rijden heb ik begrepen.

........

ik weet niet beter, dan dat er alleen kappen op moeten zitten (bij nieuwere auto's) als er dus geen laadbak op staat bij ons

 Je ziet ook wel auto's met wisselbaksysteem waarbij er een rubber flap gemonteerd is ipv een vaste kap. Geen kans op schade met op en afzetten want dat rubber geeft toch wel mee. Overigens zie je dat ook nog wel eens als een auto vers van de fabriek komt en er nog een opbouw op moet.

 

Na tekst en uitleg begreep ik die tuut wel. Het ging om de gevaarzetting wanneer men rijdt zonder kappen, (blote banden :D ) kunnen er kiezels of stenen vanuit de band op de trek as, gelanceerd worden.    

 

Jou trekas zal het een zalige zorg zijn als die een steentje voor zijn kiezen krijgt...de voorruit van de auto achter je denkt daar anders over (of de fietser naast je)  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo, ben hedenmiddag rond de klok van vijven weder gekeerd, van een 6 daagse Duitsland. Tikte deze afgelopen week de 86,5 uur aan, waarmee gezegd kan worden, dat het seizoen ontploft (aangevangen ist :cool: )  Ben wel kuis verrot, want zit half te slapen, maar nog wel even tijd voor een bericht.

 

 

Maandag begon gelijk goed, want kreeg ff 6 adressen voor de kiezen, maar was fit, want had net de 24 uren achter de bekende kiezen. :D Dus rap de trailer vol batsen, en gaan met die banaan. Bijkomend detail, wel ff direct terugkomen voor de next one on Tuesday. Heb werkelijk waar gevlogen, en op paar minuten na binnen de 15 uren weer terug voor het dock. :cool:

 

Dinsdag nacht 4 klanten en woensdag nacht 3. Donderdag nacht had ik er weer 5, waarvan 21 blokkers op 1 adres, want het was ananas knal dag bij de Netto Duisburg, ein ananas fur 1 € am samstag :cool:

 

Vrijdag had ik een moeilijke dr tussen, want moest 2 adressen bio zooi laden. 1ste adres was in de haven, en liep redelijk soepel en dus goed. Maar het 2de  laadadres gaf toch wel ff wat problemen en gevloek mijner zijde, want dat verkooptuig was geen zins van plan, de 12 blokkers bio te sorteren op klant. Maar goed, ook hier weer goed uitgekomen, en zelf de zooi maar gegroepeerd zoals ik moest lossen, waarna ik kon gaan slapen.

 

De 1ste losser was Wuppertal en de 2de Keulen, waarna ik Leergut laden muss op de Grossmarkt van Keulen. De chef nog even aan de lijn, van klap um de 3 maar over dan ben je er zo. Nou dat zo werd even later want plots zoals altijd, was plots vanaf Ede de A12 afgesloten zodat ik de A30, A1, A50 en zo weer naar de A12 kon rijden. Kan niet overal aan denken, dan maar stukje om.

 

Dacht lekker 83 km/h op de cruise, maar werd uiteindelijk weer vol hengsten, om de deadline (venstertijd) te halen. Ook deze maal weer gelukt, 1ste adres 15 min zu fruh, en den zweite 20 min. :cool:

 

Daarna snel geladen en op richting zu hause. De chef gaat maandag lossen, zodat ik mijn 45 ertussen kan zetten. Heb het wel nodig, want ben gewoonweg compleet gesloopt!!!            

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden