[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Handhavingsactie naar mogelijk frauduleus transportbedrijf


RSS feed

Recommended Posts

Gast shompie

wat zie ik nu weer over het hoofd?????

Een leuk ouderwets bedrijf met mensen met een goede instelling????????

Het bedrijf wordt verdacht van fraude op grote schaal...... Wat is dan die goede instelling???

Sorry Ron, ben ik dan echt van een andere planeet????

Nee hoor Cor.

Er zijn nog mensen die met heel veel plezier daar werken. En ja hetnis een ouderwets bedrijf, zoals er vroeger zovele waren.

En ja Cor, ze.worden van alles VERDACHT.

En nu weet ik dat het hier de gewoonte is om voor eigen rechter te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

normaal gesproken bellen ze eens in de zoveel jaar op om te vragen of je wat wilt opsturen, of als ze in de buurt zijn komen ze wat administratie ophalen,.

dat dit met zoveel mensen gebeurt en in de media komt, zal de vakbond er ms wel achter zitten.

 

ik denk niet dat er meer ''gerommeld' word dan bij andere transportbedrijven, je kan weinig verbergen in de administratie

 

en de goede instelling is dat ze met zijn allen wat geld willen verdienen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

normaal gesproken bellen ze eens in de zoveel jaar op om te vragen of je wat wilt opsturen, of als ze in de buurt zijn komen ze wat administratie ophalen,.

dat dit met zoveel mensen gebeurt en in de media komt, zal de vakbond er ms wel achter zitten.

ik denk niet dat er meer ''gerommeld' word dan bij andere transportbedrijven, je kan weinig verbergen in de administratie

en de goede instelling is dat ze met zijn allen wat geld willen verdienen

als je een "goede" boekhouder hebt, kan die veel meer dan je denkt hoor....... (Vaak is de 2e titel "tovenaar" van deze mensen) :LOL:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Rijden op anderman's chauffeurspas of met een magneet op de versnellingsbak wordt ook beschouwd als 'fraude'.

Maar zaken 'passend maken' is wat mij betreft gewoon de ouderwetse manier van werken (willen we allemaal niet terug naar 'die goeie ouwe tijd'?) en getuigd van werklust, dus een 'juiste instelling'.

Jammer dat de 'minuten-maffia' hier ook weer grof tegenin moet.

ik begrijp jou betoog volkomen hoor Rob. Op zich ook wel een juiste instelling, echter we hebben voor alles wetten tegenwoordig waar een ieder zich aan dient te houden.

Het is het zelfde met die discussie over cabotage, "vroeger deden wij het ook" en "wij Nederlanders zijn de uitvinder ervan". Heel leuk, maar tijden veranderen. Of het er dan beter op wordt is vaak weer een andere discussie.

En nog even ten overvloede misschien hoor, maar ik ben zeker geen voorstander van alle regeltjes (al lijkt dat soms wel zo), ik vindt wel dat een ieder wetten moet respecteren, en anders op de blaren moet zitten.......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Altijd grappig. ..we moeten ons aan de regels houden maar een enkele doelgroep niet

hoho, nu wil ik Rob toch even verdedigen hoor....... Nergens schrijft hij dat die regels niet gelden voor bijvoorbeeld het bloemen transport. Hij geeft alleen aan dat het soms "iets" soepeler zou mogen, wat hem betreft.

Helaas werkt een bepaalde wet prima voor het "gros" en niet voor een enkeling....

Maar ja, elke grens zal altijd weer opgerekt mogen worden, hoe hoog je de lat ook legt......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Nee josimo, het probleem zit hem in de 'soort' van transport.

Weet niet of het nog zo is, maar als je 17.00 uur vertrekt van de veiling in het westland heb je een x aantal uren nodig om in Stockholm te komen.

Meestal kan dat eigenlijk niet.....................maar moet !! wel !

En doe jij, of jouw bedrijf dat niet (kunnen of niet is in deze niet van belang) is er wel een ander die het wel kan.

 

In de bitumen wereld exact hetzelfde.

Iedere klant wil bitumen hebben tussen 04.00 en 08.00 (nee, vrijdag aanleveren betekend dat ze die zooi een weekend lang zelf warm moeten houden, dus extra kosten maken)

Als je dan als chauffeur tussen 01.00 en 03.00 moet vertrekken mag je dank zij die 'geweldige' RTW/ATW ( Europees geregeld) niet langer als 10 uur werken (ja, je zou ook 2 man op 1 auto kunnen zetten......andere discussie)

Dus die 2e rit wordt al snel.........'creatief' opgelost....als dat al mogelijk is !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet niet of het nog zo is, maar als je 17.00 uur vertrekt van de veiling in het westland heb je een x aantal uren nodig om in Stockholm te komen.

Meestal kan dat eigenlijk niet.....................maar moet !! wel !

 

 

In de bitumen wereld exact hetzelfde.

Iedere klant wil bitumen hebben tussen 04.00 en 08.00 (nee, vrijdag aanleveren betekend dat ze die zooi een weekend lang zelf warm moeten houden, dus extra kosten maken)

 

 

^^

 

Als je om 19.00 uur wegrijdt, ben je +- 02.25 uur bij de boot Travemunde, welke om 02.30 uur vertrekt. Maar dan mag er onderweg niets gebeuren, anders kan je de pineut zijn!! (maar wel bellen met de Nordoe dat je iets later bent :D )  

 

17.00 uur vetrekken is een goddelijke tijd, en heb je tijd over om iets bij Jozef aan de B213 te eten :cool:  Maar in 35% van de ritten Scandinavie, is jou handel helaas niet op tijd, en/of mag je gaan bijladen bij van Oers (de camping) Barendrecht, en heb je de ochtendboot van 10.00 uur.

 

Hoe weet ik dit, heb 2 jaar groente/fruit bloemen/planten naar Scandinavie gebracht/getrapt :cool:

 

 

Maar alle gekheid op een stokje, leveren van groente/fruit en bloemen/planten en sommige bouwproducten, lukt gewoonweg niet binnen de huidige EU561/2006 RTW/ATW!!! De huidige wetten zijn te verstikkend, met een mogelijk onnodig faillissement als gevolg.

 

Er zit helaas niets anders op dan in deze, dan creatief te frauderen anders red je het niet. Ik ben van mening dat de huidige EU561/2006 toe is aan een renovatie!!!     

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de rijtijden wet aangepast moet worden ben ik volledig met je eens......iets van 14 uur waarin je doen en laten kunt wat je wil met in acht nemen van je pauzes en elke nacht 10 uur aan de kant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nu ben ik gelukkig geen maar je redenering dat bedrijven failliet gaan als ze niet frauderen vindt ik toch wel appartement hoor. Er is in het verleden blijkbaar elke keer weer dingen beloofd aan klanten die dus eigenlijk niet haalbaar zijn??

Die rijtijdenwet is er al een tijdje toch??? Dus dat kan de reden niet zijn.....

Kom maar op met het commentaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu ben ik gelukkig geen maar je redenering dat bedrijven failliet gaan als ze niet frauderen vindt ik toch wel appartement hoor. Er is in het verleden blijkbaar elke keer weer dingen beloofd aan klanten die dus eigenlijk niet haalbaar zijn??

Die rijtijdenwet is er al een tijdje toch??? Dus dat kan de reden niet zijn.....

Kom maar op met het commentaar

Ok Cor, gebruik die automatische aanvulling van woorden eens niet meer of lees even na wat je er neer zet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu ben ik gelukkig geen maar je redenering dat bedrijven failliet gaan als ze niet frauderen vindt ik toch wel appartement hoor. Er is in het verleden blijkbaar elke keer weer dingen beloofd aan klanten die dus eigenlijk niet haalbaar zijn??

Die rijtijdenwet is er al een tijdje toch??? Dus dat kan de reden niet zijn.....

Kom maar op met het commentaar

Ik vind dit zo'n onzin allemaal Chauffeur en bedrijven moeten zich heel gewoon aan de spel regels houden En anders met twee chauffeurs op de auto En de prijs er na maken In plaats voor een dubbeltje te rijden

Veel rijden liever met verlies of voor een kost prijs

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik begrijp jou stand punt heel goed

Maar het moet niet gaan over de rug van de chauffeur. En daarbij groette rijden is ook geen vet pot meer

Vroeger Kempers uit Tegelen daar kon ook alles. Jonge chauffeurs er op schade werd niet naar gekeken ga zo maar door

Nu is het bedrijf totaal anders Ze hebben goed en zwaar martiaal betalen goed

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Men moet eens meer naar de gesteldheid van de chauffeur kijken, dan alleen maar kijken in/naar de EU561/2006.

En hoe zie je dat dan voor je Reindert????/ Moeten de agenten dan ook al arts worden???? Sorry, maar dat is oncontroleerbaar. Dan is het huidige systeem makkelijker te controleren. 

Ja, en er zullen altijd groepen zijn, die vinden dat ze meer kunnen of mogen. Maar wees eerlijk, ergens moet je een grens zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelul, ook hun hebben zich aan de zelfde regels te houden.....

Wij moeten niet alleen tegen hun prijs concureren maar ook zij rijden steeds meer met 2 man en zodoende ook op snelheid.

Ze zijn niet dom, ook zij gaan voor de krenten in de pap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

 

Zo, na 10 uur netto slapen, (21.00/07.00 uur) kan ik weer fris en fruitig reageren, op al het berichtengeweld in het CF. :cool:

 

 

Onder die Oostblokkers zitten er echt wel, welke met dubbele kaarten rijden. Die hebben dan 18 uur legaal, en 9 uur illegale rijtijd. Daar kom je heel ver mee!!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

^^

Zo, na 10 uur netto slapen, (21.00/07.00 uur) kan ik weer fris en fruitig reageren, op al het berichtengeweld in het CF. :cool:

Onder die Oostblokkers zitten er echt wel, welke met dubbele kaarten rijden. Die hebben dan 18 uur legaal, en 9 uur illegale rijtijd. Daar kom je heel ver mee!!

ohhh, maar die zitten er ook onder Nederlanders hoor.

Wij zijn echt niet heiliger dan de Paus.

We lezen het nog regelmatig in de krant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden