[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

PDU1 of E301?


thrilliej050

Vraag

  • Forumlid

ik hoop dat ik hem in de juiste topic plaats.

Hallo,

Ik heb even een vraagje waar ik momenteel niet meer uitkom.
Ik heb in 2010 2 maanden gewerkt Bij een nederlandse bedrijf op duitse voorwaarden.. postbus adres in Duitsland.
Dit is niet bekend bij de UWV, waardoor het jaar 2010 niet meetelde vorig jaar voor mijn WW en waardoor ik hierdoor niet in aanmerking kwam voor de jareneis bij de UWV.
Dit wil ik rechtzetten maar daarvoor moest ik wel een PDU 1/E301 aanvragen bij der agentur für Arbeit omdat het op duitse voorwaarden was...
Ik heb gebeld met de agentur en hier was voor de rest niks over bekend? wat ik al raar vond.
Ik heb gezocht op het bedrijf naam in de duitse ondernemingsregister en hier kwam ik uit in Walchum, net over de grens bij Stadskanaal en het was aktief.
Dezelfde Bedrijfs naam heb ik ook gegoogled en hier kwam ik uit bij een advokatenkantoor in Bocholt... maar op google maps word deze transport bedrijf wel getoond...

dus ik weet ff niet meer hoe ik nu kan aantonen dat ik in 2010 gewerkt heb voor deze bedrijf? waar moet ik nu zn formulier aanvragen als ze het daar al niet kunnen vinden.
Des betreffende bedrijf is inmiddels failliet.

Ik heb alleen deze week nog om het te kunnen aantonen zo hopende dat 2010 gaat mee tellen voor de ww....

Ik hoop dat jullie mij een beetje van goede info kunnen voorzien.

dank jullie wel

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Heb ik opgestuurd. Heb zelfs bankafschriften met daarop de loonbetalingen meegestuurd. Advocaat brieven en zelfs mijn arbeitsvertrag. Met geen van alle gingen ze akkoord.

Ik kan het niet uploaden maar ik citeer letterlijk wat er in de brief staat:

"Wij hebben met u afgesproken dat u bij het ambtsgericht in Duitsland een E301/PD U1 formulier gaat aanvragen en naar ons opsturen. Dit om u (mogelijke) arbeidsverleden in Duitsland over 2010 op te vragen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb wel een renteverzekeringsnummer, want ik heb in 2012 ook bij een kippenfabriek gewerkt in Haren, Emsland, Duitsland. dan is dat verplicht.
dit gaat over 2010. 6 jaar terug. misschien wordt het iets duidelijker als de naam van het transportbedrijf duidelijk is... ik heb toen die tijd gewerkt bij HAT.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ouwe teringzooi rijden, betalen via een vage constructie in Duitsland waarbij waarschijnlijk nooit lasten en pensioen zijn afgedragen en dan NOG failliet gaan...???!!!

 

Jeetje, wat een prutsers bij HAT!

Tja, die bedrijsbeeindiging van die kwekerij zal ook wel niet goedkoop geweest zijn.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja klopt. ik heb even contact gehad met bureau duitse zaken, en die hebben mij duidelijk gemaakt dat ik bij agentur fur arbeit moet zijn. maar de vestiging waar ik moet zijn is voor mij te ver weg om er naar toe te rijden ( Groningen - Bocholt). Dus ik ga morgen even naar afa in Meppen.
Ik neem aan dat ze dat daar ook eventueel wel kunnen nagaan, en/of desnoods ff contact op te nemen met hun collega's in bocholt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja momenteel wel. Ik zit nu met een bijstand.. van amper 600 waar ik mn vaste lasten van moet betalen en ik ongeveer 75 euro over hou om een maand van te leven..

Dat is idd bar weinig. Misschien een vriend of kennis die je wil helpen?

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden