[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mensen de auto uit, de trein in KOST te veel....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Volgens de deense minister van verkeer (etc) KOST het te veel om de mensen uit de auto, in de trein te krijgen.

De minister gaat daarom kijken naar MEER asfalt, ipv diverse projecten te subsidieren om de mensen maar uit de wagen te krijgen.

Hoofdreden voor deze stelling is dat de automobilist de staat een hoop geld opleverd aan diverse belastingen en accijnzen en de trein hoofdzakelijk gesubsidieerd wordt....

Het zou gaan om ca 1,85 noorse kroon per kilometer per reiziger..... (ja, Noorse kroon daar het artikel in een noorse krant staat....)

Dit zullen de groenen wel niet leuk vinden :p

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Dansk-samferdselsminister---Det-koster-for-mye-a-flytte-folk-fra-bil-til-tog-8429155.html

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was van Tilburg naar Schiphol gereisd met de trein. Kost 18.80 euro... je huurt een kleine auto per dag voor 5 euro meer... Het waswel leuk, maar ja, heb sinds 1982 niet in zo een ding gezeten. Maar als je met pa ma en 2 kinderen reist is een auto toch veel goedkoper... daar hoef je geen minister voor te zijn om dat uit te rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik reis heel veel met de trein Het is voor mij nog altijd stukken goed koper als de auto

 

Heb een O.V. kaart met 40% korting En heb daluren op mijn kaart Kost 50 Euro per jaar Vaak binnen een maand terug verdient  

 

Daarbij heb ik de keuzen dagen op mijn kaart staan kost 30 Euro per jaar Reis een maal in de maand voor niks heel Nederland door

 

Maar ga de kosten van een auto per maand is berekenen met afschrijving er bij Dan weet je meteen wat die kost

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen die voor hun werk of studie met de trein reizen hebben niet veel aan een dalurenkaart of een keuze kaart. Laat staan aan een 65 + pas.

Vorig jaar op zaterdag met een groepje naar de RAI geweest.

Van Assen naar Amsterdam geweest. Dat kost € 45 per persoon voor een dag retour. Voor dat geld rijdt je ook met de auto er naar toe. Dat zijn dan puur de brandstofkosten.

Kwamen de kosten van het reizen van en naar het station nog bij (45 km) En we waren ruim een uur langer onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kunnen ze die treinen die ze nu overhouden dan niet aan de NS lenen? Die treinen kunnen tenminste tegen sneeuw en waarschijnlijk ook tegen blaadjes en de NS heeft te kort materieel. Ik zie win-win situaties. 

bewerkt door Domino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach, Ibo.

Ik rij dagelijks met het openbaar vervoer, valt best wel mee hoor LOL

Als je een bedrijf O.V. kaart hebt is het nog goed koper En aftrekbaar van de belasting

 

Mijn schoon zoon heeft die Als die naar Amsterdam moet gaat die altijd met de trein Want het parkeren is in Amsterdam vrij kostbaar

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Want het parkeren is in Amsterdam vrij kostbaar

 

Huub

Tja, als je hem zonder na te denken in een parkeergarage neer zet betaal je de hoofdprijs.

Maar je kan voor €1 de hele dag (24 ur) parkeren in Amsterdam. Maar dan moet je wel een kaartje voor de bus/tram kopen. Uiteindelijk ben je dan net zo veel geld kwijt dan wanneer je 2 uur in de parkeergarage staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, als je hem zonder na te denken in een parkeergarage neer zet betaal je de hoofdprijs.

Maar je kan voor €1 de hele dag (24 ur) parkeren in Amsterdam. Maar dan moet je wel een kaartje voor de bus/tram kopen. Uiteindelijk ben je dan net zo veel geld kwijt dan wanneer je 2 uur in de parkeergarage staat.

Klopt het is wel tijd verlies En wie betaald dat

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen die voor hun werk of studie met de trein reizen hebben niet veel aan een dalurenkaart of een keuze kaart. Laat staan aan een 65 + pas.

Vorig jaar op zaterdag met een groepje naar de RAI geweest.

Van Assen naar Amsterdam geweest. Dat kost € 45 per persoon voor een dag retour.  (..)

 

Was er geen combi ticket te koop?

 

Zoals nu voor de Keukenhof.. € 35,00 dagretour plus entree. Lijkt mij dat je daarvoor, met 2 personen, toch voordeliger uit bent, vanuit Groningen bijvoorbeeld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een idee misschien, gewoon meer auto treinen aanschaffen?

 

Ik bedoel, de dwangmatige chauffeur krijg je toch niet uit de auto, dus lijkt me dat een passende oplossing voor beide partijen.

Men kan dus gewoon lekker lui met zijn auto naar het station toe rijden, vandaar de verre reis via de trein vervolgen, lekker in de auto, en op plek van bestemming vervolgd men zijn weg weer.

 

Het leven kan toch zo simpel zijn, niet waar ?

 

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een idee misschien, gewoon meer auto treinen aanschaffen?

 

Ik bedoel, de dwangmatige chauffeur krijg je toch niet uit de auto, dus lijkt me dat een passende oplossing voor beide partijen.

Men kan dus gewoon lekker lui met zijn auto naar het station toe rijden, vandaar de verre reis via de trein vervolgen, lekker in de auto, en op plek van bestemming vervolgd men zijn weg weer.

 

Het leven kan toch zo simpel zijn, niet waar ?

 

;)

Zelfs hier doen de oudjes dat enkel aan de oost kust, van NYC naar Florida. Denk dat dat ook niet echt goedkoop is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Kan dit zeggen Als ik naar zuid Europa ga Dan pak ik het vliegtuig Kost meestal 50 Euro

Wil nu een weekend naar Rome Kost ongeveer 250 Euro met Hotel er bij En via de K.L.M. Vrijdag vertrekken en maandag terug

Daar kan een auto niet tegen op

Huub

Kijk, dit is weer eens een zinnige opmerking van Huub. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden