[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

dubbelbemand en opsplitsen?


Gast tramdsm

Recommended Posts

Gast transploft

Je digipas moet je als meerijder altijd gebruiken, ook al ben je niet in dienst van de transportonderneming.

Als je zoon een keer met jou meegaat Cor of andersom.

Lekker makkelijk ook voor de administratie, gegevens van een "vreemde" pas in je systeem.

Daar moeten ze dan een aparte status aan geven, want voor iemand in dienst treed moet je dat doorgeven aan de belastingdienst

en hoe doe je dat met die gegevens van die meerijder.

ach, bij ons mogen geen "vreemde" mee op de auto, en de personen die ik als mentor mee kregen waren aangemeld.

Vroeger ging mijn zoon graag met mij mee, eerdaags kan ik weer met hem mee haha

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, zo lees ik het ook in het boek. Een bestuurder is "iedere persoon die het voertuig bestuurt, zelfs gedurende een korte periode, of die zich in het voertuig bevindt om dit, als onderdeel van zijn verplichtingen, zo nodig te kunnen besturen".

 

...als je vrijwillig als bijrijder meerijdt...heb je nergens geen verplichting voor  (behalve koffie halen voor de chauffeur  :D )

Dus hoef je als passagier niks geen pas in te voeren !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, okay. Met dat laatste ben ik iets te kort door de bocht vrees ik..

 

Inderdaad moet er van plaats & kaart gewisseld worden.. Hiervoor is eigenlijk het 21e rij-uur erbij gekomen (2x 10 uur + 1 uur voor de wisselstops onderweg).

 

 

@Transploft.. Hoe verantwoord jij dan zo'n werkdag als mentor als je de volgende dag een rit maakt en de pas gebruikt?

Is dat van dat 21ste uur echt waar? Dat er een uur bij is gekomen om de digitale kaarten te wisselen?  Jammer dat ze erg geen tijd bij hebben gedaan voor het aankoppelen en evt tanken etc. Nu maar hopen dat er binnenkort 1,5 uur bijkomt voor de nieuwe Franse interpretatie.... :(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ja, als je dan je verhaal aanpast dan moet je wel konsekwent zijn en je bij de feiten houden. Wat heeft je digipas met je boordcomputer te maken?

LOL

nou speciaal ook voor jou dan Rob. Wij hebben een GreenCat boordcomputer, deze staan gekoppeld aan de bestuurderskaart. Dus ja, ook ik moet altijd een bestuurderskaart (in 1 van de 2) lades van de tachograaf plaatsen, wil ik mijn uren geregistreerd zien........

Klinkt toch best aannemelijk achteraf, of geloof je het nog steeds niet????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

...als je vrijwillig als bijrijder meerijdt...heb je nergens geen verplichting voor  (behalve koffie halen voor de chauffeur  :D )

Dus hoef je als passagier niks geen pas in te voeren !!!

 

Dat is dan ook een verschil met de situatie welke Transploft beschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is dat van dat 21ste uur echt waar? Dat er een uur bij is gekomen om de digitale kaarten te wisselen?  Jammer dat ze erg geen tijd bij hebben gedaan voor het aankoppelen en evt tanken etc. Nu maar hopen dat er binnenkort 1,5 uur bijkomt voor de nieuwe Franse interpretatie.... :(.

 

Zo is het mij vertelt..  In de basis hebben beide bestuurders, ieder afzonderlijk, in een arbeidsweek de mogelijkheid om 2 dagen 10 uur te rijden. Samen maakt dat dus 20 bij een dubbel bemande rit. Echter, doordat er van die 10 uur tijd af gaat door het wisselen van plaats, spiegels / stuur stellen, bestuurderskaarten wisselen.. zit dat extra rij uur erbij om de verloren wisseltijd (deels) te compenseren.. 

 

Dit is de verklaring die mijn leraar voor het V2/V3 gedeelte vertelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou speciaal ook voor jou dan Rob. Wij hebben een GreenCat boordcomputer, deze staan gekoppeld aan de bestuurderskaart. Dus ja, ook ik moet altijd een bestuurderskaart (in 1 van de 2) lades van de tachograaf plaatsen, wil ik mijn uren geregistreerd zien........

Klinkt toch best aannemelijk achteraf, of geloof je het nog steeds niet????

 

Ja, als chauffeur ben je gewoon 24/7 en 52 weken per jaar.. en zoveel jaren totdat je niet meer hoeft te werken.. bezig je tijd te verantwoorden..

Te verdelen in werk, danwel rust of vakantie tijd..

Maar over een dag geen enkele verklaring hebben, is niet toegestaan...

Zover heb ik het al wel begrepen ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sterker,, bij een bedrijfscontrole kan er tot 52 weken terug gekeken worden... d8 ik.. Of was het nou al 2 jaar.. en moet dit naar 3.. is dit bij de bus al wel zo maar nog niet bij de vrachtauto... Heb er iets over gehoord tijdens de les.. weet er ff niet het fijne van..

Zal het opzoeken. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dan ben je 67 en met pensioen.......krijg je 3 weken later nog een bekeuring omdat je op je laatste werkdag te lang gereden hebt om thuis te komen

Is hij onderweg, tijdens zijn laatste rit aangehouden dan?

Als ik met OAD met zo'n goedkoop bustripje naar Salou ga, moet ik dan ook de bus-chauffeur mijn digipas aanbieden? Ik dacht het toch echt niet. Ondanks dat ik meerijd met een tachograaf-plichtig voertuig.

Gaat leuk worden als er nog 3 chauffeurs bij je in de bus zitten. Overiges zal OAD hem niet meer gaan worden.......

Schept natuurlijk wel weer mogelijkheden om die bussen vol wisselchauffeurs uit oost-europa flink dwars te gaan zittten. Mogen die ook wel een stuk of 25 tachograven aan boord hebben. LOL LOL LOL LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..)

Gaat leuk worden als er nog 3 chauffeurs bij je in de bus zitten. Overiges zal OAD hem niet meer gaan worden.......

(..)

 

Jawel hoor.. een onderdeel van busreizen is destijds doorgestart. Zag afgelopen week nog een OAD touringcar op de A28 bij A'foort.

 

https://www.oad.nl/

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is hij onderweg, tijdens zijn laatste rit aangehouden dan?

Gaat leuk worden als er nog 3 chauffeurs bij je in de bus zitten. Overiges zal OAD hem niet meer gaan worden.......

Schept natuurlijk wel weer mogelijkheden om die bussen vol wisselchauffeurs uit oost-europa flink dwars te gaan zittten. Mogen die ook wel een stuk of 25 tachograven aan boord hebben. LOL LOL LOL LOL

Wat dacht je van groente rijders 3 x in de week naar zuid Duitsland Leef je uit

 

Bij bus ondernemers gebeurd het steeds meer Ben tijd terug met de bus naar Oostenrijk geweest ook met 3 chauffeurs er op Want de bus staat haast niet meer stil Wc en koffie alles is voort in de bus

Het heeft allemaal met de prijs te maken

 

Vliegmaatschappijen vliegen voor 50 Euro naar zuid Europa Zijn er bij die nemen nog vracht mee ook

 

Tel maar uit 300 mensen nog geen twee uur vliegen Tel maar uit de winst

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je van groente rijders 3 x in de week naar zuid Duitsland Leef je uit

 

Bij bus ondernemers gebeurd het steeds meer Ben tijd terug met de bus naar Oostenrijk geweest ook met 3 chauffeurs er op Want de bus staat haast niet meer stil Wc en koffie alles is voort in de bus

Het heeft allemaal met de prijs te maken

 

Vliegmaatschappijen vliegen voor 50 Euro naar zuid Europa Zijn er bij die nemen nog vracht mee ook

 

Tel maar uit 300 mensen nog geen twee uur vliegen Tel maar uit de winst

 

Huub

 

Kregen jullie geen bloempot.....=nog sneller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Lees dit artikel maar eens dan kun je makkelijk uitrekenen dat er flink geld bij moet als je alleen maar die 300 keer  €50,00 vangt voor die vlucht.

 

 

Weet wel zeker van niet Voor 2500 Euro per uur heb ik zo'n vliegtuig Met br. stof er bij Laat het verbruik 2500 ltr per uur zijn

 

Luchthaven belasting is niet zo duur Zeker zuid Europa niet

 

Alleen een A380 Dan kom je wel met andere prijzen te doen Alleen het opstegen kost per sec 16 ltr Tel maar uit de rest

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ff zitten zoeken, het staat inderdaad nergens beschreven dat je als passagier je pas in de tacho moet doen.

Zoiets had ik gelezen, maar in de volgende reacties toen bleek dat dat alleen verplicht is als je aan het werk bent.

De fransen  verplichten je wel om de digipas bij te hebben zelfs in de vakantie, bang als ze zijn dat iemand anders ermee gaat rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook de fransen hebben zich aan het EU rijtijdenbesluit te houden.

En daarin staat dat je alleen je chauffeurspas bij je dient te hebben als je met een tachograafplichtig voertuig op de openbare weg verkeerd.

Dat je er een hoop gezeur mee kan voorkomen, is een ander verhaal. Maar als ik prive op pad ben, ongeacht waar heen, heb ik geen chauffeurspas mee. Wat je niet bij je hebt kan je ook niet verliezen, of gestolen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De man die de cursus digitach gaf heeft het zelf meegemaakt (zei hij iig) met de caravan erachter werden ze aangehouden in F,

de agent zag dat hij groot rijbewijs had en wilde de pas zien anders zou dat € 90,= kosten.

 

Weet niet de precieze reden, maar dacht dat het om fraude te voorkomen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de agent zag dat hij groot rijbewijs had en wilde de pas zien anders zou dat € 90,= kosten.

 

Mooi verhaal, maal het betekend nog niet dat jan of marie gelijk heeft.

Artikel 36

Documenten waarvan de bestuurder in het bezit moet zijn

1. Een bestuurder die rijdt met een voertuig dat is uitgerust met een analoge tachograaf, moet op verzoek van de voor controle bevoegde ambtenaar het volgende kunnen overleggen:

i)

de registratiebladen van de lopende dag en die welke de bestuurder de voorgaande 28 dagen heeft gebruikt;

ii)

de bestuurderskaart, indien hij houder is van een dergelijke kaart, en

iii)

alle handmatig opgetekende gegevens en alle afdrukken van de lopende dag en van de voorgaande 28 dagen, zoals vereist bij deze verordening en bij Verordening (EG) nr. 561/2006.

2. De bestuurder die rijdt met een voertuig dat is uitgerust met een digitale tachograaf, legt op verzoek van de erkende controleambtenaar het volgende over:

i)

de bestuurderskaart;

ii)

alle handmatig opgetekende gegevens en alle afdrukken van de lopende dag en van de voorgaande 28 dagen, zoals vereist bij deze verordening en bij Verordening (EG) nr. 561/2006;

iii)

de registratiebladen voor de in punt ii) genoemde periode waarin hij heeft gereden met een voertuig dat is uitgerust met een analoge tachograaf.

3. Een erkende controleambtenaar kan de naleving van Verordening (EG) nr. 561/2006 controleren door onderzoek van de registratiebladen, de getoonde, afgedrukte of gedownloade gegevens die door de tachograaf of de bestuurderskaart zijn geregistreerd of, bij gebreke daarvan, door onderzoek van elk ander document waarmee kan worden aangetoond dat bepalingen zoals artikel 29, lid 2, en artikel 37, lid 2, van die verordening niet in acht zijn genomen.

Dit staat in de EU verordening er over beschreven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

De man die de cursus digitach gaf heeft het zelf meegemaakt (zei hij iig) met de caravan erachter werden ze aangehouden in F,

de agent zag dat hij groot rijbewijs had en wilde de pas zien anders zou dat € 90,= kosten.

 

Weet niet de precieze reden, maar dacht dat het om fraude te voorkomen was.

Eerlijk gezegd, zit hij altijd in mijn tas. En die staat altijd thuis in de meterkast. Ik heb hem dus nooit bij mij, als ik privé onderweg ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De man die de cursus digitach gaf heeft het zelf meegemaakt (zei hij iig) met de caravan erachter werden ze aangehouden in F,

de agent zag dat hij groot rijbewijs had en wilde de pas zien anders zou dat € 90,= kosten.

 

Weet niet de precieze reden, maar dacht dat het om fraude te voorkomen was.

 

Ja, dit voorval heb ik dus ook van de week gehoord in de les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Reed de man een busje soms? Een bedrijfswagen dus, met een toegestaan totaalgewicht dusdanig hoog dat hij tachograafplichtig is?

 

Daar komen toch wel eens koeriers mee in de knoei in Duitsland, als er een trekhaak onder de bus zit?

 

Volgens mij gaf RealZeus hier ook nog wel eens aan dat hij in zijn Iveco-bus een digitale tachograaf heeft. Maar die in Nederland niet hoeft te gebruiken of zo..?

 

In de Crafter (bakwagen opbouw met trekhaak) bij het werk waar ik bij-klus zit ook een digitale tacho. Wordt niet gebruikt..  volgens mij onder het mom van 'de vrijstellingregeling' doordat beroepsvervoer niet de hoofdtaak is.. Iets soortgelijks als dat Jeroen bij zijn werkgever te horen kreeg..

 

Alleen, het voertuig wordt soms wel meer dan 12 uur gebruikt.. althans, qua 'arbeidstijd' dan.. niet qua rijtijd....en ook buiten een cirkel van 100 km van de standplaats.. Gisteravond nog de grens mee over geweest.. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De man die de cursus digitach gaf heeft het zelf meegemaakt (zei hij iig) met de caravan erachter werden ze aangehouden in F,

de agent zag dat hij groot rijbewijs had en wilde de pas zien anders zou dat € 90,= kosten.

 

Weet niet de precieze reden, maar dacht dat het om fraude te voorkomen was.

Die lui die die cursussen geven hebben altijd spannende verhalen.vooral ex politiemannen :zegtniets:

 

Ken trouwens mensen die hebben wel groot rijbewijs maar GEEN pas.... dat wordt dan spannend :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden