[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Binnenkort 2 nieuwe vacatures bij Westdijk?


Recommended Posts

  • Forumlid

Even advocaat van de duivel spelen...

 

Deze Eric staat ergens, leest op Twitter een bericht van de politie dat net een vrachtwagen een rijverbod heeft gekregen vanwege o.a. tachograaffraude en ziet op dat moment diezelfde vrachtwagen langrijden!

Hij maakt een plaatje en reageert op die tweet van Team Hoofdwegen, waarschijnlijk zonder lang na te denken.

 

Is het zo fout om iemand te melden, die zojuist een rijverbod heeft gekregen wegens o.a. tachograaffraude? NSB, nazi... Ik vind het knap stevige begrippen die hier over de tafel gaan!

 

(..)  :rolleyes:

 

Nou, zoals ik de tijdlijn lees van dat bericht.. dan is de melding van de knakker bij van Gansewinkel gemaakt vóórdat de politie twitteraar melding maakt van het rijverbod.. Dat volgt daarop dan.. en toen is men nog een keer naar de truck gegaan..

 

Voor mij spreekt uit de eerste tweet van die van Gansewinkel knakker een soort van triomf..  Triest :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even voor de goede orde, rijden onder een rijverbod of een handeling doorzetten terwijl er een verbod op rust is voor de wet een misdrijf en geen overtreding meer.

 

Het is dus de vraag waarvoor dat rijverbod gegeven is.. Voor de lengte of voor de bestuurders pas of de begeleider of alle drie?

 

Er is een andere chauffeur gestuurd.. die zou de combinatie toch mogen rijden indien het rijverbod voor sec de bestuurders pas is uitgevaardigd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de goede orde, rijden onder een rijverbod of een handeling doorzetten terwijl er een verbod op rust is voor de wet een misdrijf en geen overtreding meer.

Er is niet gereden terwijl er een rijverbod is afgegeven. Er is een andere auto met een andere chauffeur heengestuurd voor de laatste 200 meter.

Ook zijn er twee bevoegde begeleiders gekomen voor het laatste stukje. Het hele verhaal is opgeblazen omdat die chauffeur getwitterd heeft.

Het gaat nergens over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is een andere auto met een andere chauffeur heengestuurd voor de laatste 200 meter. Ook zijn er twee bevoegde begeleiders gekomen voor het laatste stukje. 

ik kan er boos om worden shompie. voor 200 meter een andere chauffeur laten komen en 2 andere begeleiders. 200 meter, waar praten we over? al die moeite en extra kosten voor 200 meter. betuttelend is niet het juiste woord. kan er het juiste woord niet voor vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is niet gereden terwijl er een rijverbod is afgegeven. Er is een andere auto met een andere chauffeur heengestuurd voor de laatste 200 meter.

Ook zijn er twee bevoegde begeleiders gekomen voor het laatste stukje. Het hele verhaal is opgeblazen omdat die chauffeur getwitterd heeft.

Het gaat nergens over.

Dat is inderdaad een ander verhaal dan dat je uit de tweets kunt opmaken. 

Dan is inderdaad de reden van het rijverbod weggenomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volg de links van roadtrain en je ziet de volgende tweets op 22 april:

 

- 06:29 Team Hoofdwegen: "Convoi exceptioneel, .... , tachograaffraude!"

- 06:30 Eric / Glasbak: "das een hoop schrijfwerk voor je dan"

- 06:32 Eric / Glasbak: "das ook toevallig, ik zie hem net binnenkomen hier"

- 06:41 Team Hoofdwegen: Dat is zeker toevallig, ik zal eens vragen hoe dat kan want hij moest blijven staan"

Uit de foto's kan ik niet opmaken, of de trekker op de foto's dezelfde is of niet.

 

Aangezien deze foto's absoluut niet om half zeven 's ochtends gemaakt kunnen zijn, vind ik het erg vreemd.

Het lijkt alsof er "live" iets gebeurde, maar dat kan dus niet waar zijn. Was dit misschien een opzetje tussen die Eric en een bevriende agent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volg de links van roadtrain en je ziet de volgende tweets op 22 april:

 

- 06:29 Team Hoofdwegen: "Convoi exceptioneel, .... , tachograaffraude!"

- 06:30 Eric / Glasbak: "das een hoop schrijfwerk voor je dan"

- 06:32 Eric / Glasbak: "das ook toevallig, ik zie hem net binnenkomen hier"

- 06:41 Team Hoofdwegen: Dat is zeker toevallig, ik zal eens vragen hoe dat kan want hij moest blijven staan"

Uit de foto's kan ik niet opmaken, of de trekker op de foto's dezelfde is of niet.

 

Aangezien deze foto's absoluut niet om half zeven 's ochtends gemaakt kunnen zijn, vind ik het erg vreemd.

Het lijkt alsof er "live" iets gebeurde, maar dat kan dus niet waar zijn. Was dit misschien een opzetje tussen die Eric en een bevriende agent?

bij ons is het om 6:30 al licht hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je na een rijverbod ''zomaar'' door een ander het voertuig verplaatst mag worden of dat dat gemeld moet worden?

 

Er zal dan toch eerst gecontroleerd moeten worden of dan alles in orde is.

Ja dat mag. De chauffeur heeft immers een staking van arbeid gekregen en mag dan geen enkel bedrijfs voertuig meer besturen. (Heb ik zelf eens meegemaakt met mijn personenauto die toe zakelijk stond)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja dat mag. De chauffeur heeft immers een staking van arbeid gekregen en mag dan geen enkel bedrijfs voertuig meer besturen. (Heb ik zelf eens meegemaakt met mijn personenauto die toe zakelijk stond)

Maar de vergunning/ontheffing die niet in orde was ''staat'' toch op het voertuig?

 

(Convoi exceptioneel: Geen geldige ontheffing, transportbegeleider niet gecertificeerd, tachograaffraude!)

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het hele verhaal klopt geen ruk.

De quto werd aangehouden op de hardwareweg in Amsterdam. Op dat stuk heeft hij 2 rijbanen met een middenberm. De auto stond dus stil midden op straat. Erachter stond een volvo van de klpd en ervoor een busje met agenten van....?

De auto blokeerde daar de weg dus kon daar niet blijven staan. Hij moest lossen bij Daemen shipyards waarvan de ingang voor zwaar en breed transport op de tt Vasumweg zit.

Even voor de duidelijkheid. Waar de auto ston was vlak voor de kruising met de tt Vasumweg. Hij stond er 10 meter voor.

Ik ben er later nog langs gereden toen ze op het terein stonden en toen was er echt geen politie bij en de begeleiders stonden voor het hek.

En dit alles was in de middag en zeker niet 'smorgens vroeg. Er klopt geen hout van het hele verhaal en het is een heel eigen leven gaan lijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met welk doel dan Bart????

 

Geen idee... Interessant zijn? Westdijk zwart maken?  Ik weet ook werkelijk niet van ik van het hele verhaal moet denken....

 

Als het inderdaad zo is dat Westdijk, zoals Ron schreef, de chauffeur, auto én begeleiders heeft vervangen hebben ze het laatste stuk gewoon legaal afgelegd.

 

Máár: Team Hoofdwegen https://twitter.com/POL_Hoofdwegen/status/723539360054972416 beweerd dat de chauffeur op de bestuurderskaart van de begeleider reed, wat een nieuwe overtreding was.

 

bij ons is het om 6:30 al licht hoor :D

 

Hier ook, maar kijk eens naar de schaduw van de boompjes op de eerste en van de auto's op de tweede foto? Zo hoog staat de zon om 6:30 in Nederland écht nog niet!

 

Dat zou betekenen dat het op donderdag 21 april (of zelfs eerder) gebeurd moet zijn. Dat die Eric die vrachtwagen 's ochtends om 6:33 net toevallig zag binnenkomen kán gewoon niet waar zijn.

 

Wat wel zou kunnen is dat de politie meteen na het bericht van die Eric de wagen van Westdijk heeft opgezocht en de tacho heeft uitgelezen.

Om 8:50 post de politie https://twitter.com/POL_Hoofdwegen/status/723539360054972416 dat de chauffeurspas van de begeleider in de tacho zat. De enige manieren om dat te constateren zijn toch  door de auto 1) staande te houden of 2) de tacho uit te lezen?

 

Wel snel gewerkt dan, binnen goed twee uur het onderzoek afgerond en het resultaat al getwitterd. Je zou willen dat ze ook echte criminelen zo achter de broek aanzaten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

nondeju hebben die wouten niks anders te doen dan op da twitterding te zitten en iedereen te woord te staan via dat ding.

 

t word hoe langer hoe gekker hier in holland

Dat dacht ik dus ook. Er lopen boeven zat langs de weg, en ik zie iedere minuut van de dag wel iemand een verkeersovertreding maken. Waren ze daar niet voor aangenomen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de vergunning/ontheffing die niet in orde was ''staat'' toch op het voertuig?

 

(Convoi exceptioneel: Geen geldige ontheffing, transportbegeleider niet gecertificeerd, tachograaffraude!)

Ja dat klopt maar ze konden daar niet blijven staan. En het was vrij simpel om de ontheffing kloppend te krijgen. Dan hadden ze ter plekke de dolly er tussenuit moeten bouwen zodat ze binnen die 27.5 meter gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik weet niet of je na een rijverbod ''zomaar'' door een ander het voertuig verplaatst mag worden of dat dat gemeld moet worden?

 

Er zal dan toch eerst gecontroleerd moeten worden of dan alles in orde is.

Het lijkt mij, dat een ander "bevoegd" persoon best een auto mag verplaatsen. Het rijverbod is immers voor de chauffeur, en niet voor het voertuig zelf toch???

Hooguit loop je de kans, dat een politie eenheid je direct controleert als ze je weer zien rijden, wie er nu achter het stuur zit, en of er nu wel aan de verplichtingen voldaan wordt.

Zo ja, niets aan de hand dan toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Geen idee... Interessant zijn? Westdijk zwart maken?  Ik weet ook werkelijk niet van ik van het hele verhaal moet denken....

Zou de politie hier echt aan mee werken denk je????

Als het inderdaad zo is dat Westdijk, zoals Ron schreef, de chauffeur, auto én begeleiders heeft vervangen hebben ze het laatste stuk gewoon legaal afgelegd.

Je vergeet de ontbrekende vergunning nog even Bart.....

Máár: Team Hoofdwegen https://twitter.com/POL_Hoofdwegen/status/723539360054972416 beweerd dat de chauffeur op de bestuurderskaart van de begeleider reed, wat een nieuwe overtreding was.

Juist, dit is dus door de politie gecontroleerd lijkt mij

 

Hier ook, maar kijk eens naar de schaduw van de boompjes op de eerste en van de auto's op de tweede foto? Zo hoog staat de zon om 6:30 in Nederland écht nog niet!

 

Dat zou betekenen dat het op donderdag 21 april (of zelfs eerder) gebeurd moet zijn. Dat die Eric die vrachtwagen 's ochtends om 6:33 net toevallig zag binnenkomen kán gewoon niet waar zijn.

 

Wat wel zou kunnen is dat de politie meteen na het bericht van die Eric de wagen van Westdijk heeft opgezocht en de tacho heeft uitgelezen.

Om 8:50 post de politie https://twitter.com/POL_Hoofdwegen/status/723539360054972416 dat de chauffeurspas van de begeleider in de tacho zat. De enige manieren om dat te constateren zijn toch  door de auto 1) staande te houden of 2) de tacho uit te lezen?

Lijkt mij ook ja

Wel snel gewerkt dan, binnen goed twee uur het onderzoek afgerond en het resultaat al getwitterd. Je zou willen dat ze ook echte criminelen zo achter de broek aanzaten...

Ik weet ook even niet wie ik nu geloven moet, Ron of de politie........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het hele verhaal klopt geen ruk.  Amen.

 

<knip>

En dit alles was in de middag en zeker niet 'smorgens vroeg. Er klopt geen hout van het hele verhaal en het is een heel eigen leven gaan lijden.

 

Het verhaal is door Eric Glasbak en Team Hoofdwegen op Twitter bewust op deze manier de wereld ingeholpen, lijkt het.

 

Wat wél kan is dat Eric Glasbak die foto's 's middags heeft gemaakt, aan de politie heeft gestuurd en ze naar aanleiding daarvan opnieuw ter plaatse zijn gegaan.

Als dat zo is, is deze tweet https://twitter.com/Glasbak/status/723541119456436224 een leugen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden