[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mag je als werkgever een sport verbieden?


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Forumlid

Typisch een opmerking van iemand, die voor eigen geld staat. Maar geeft werkgever (ster) nog geen recht van jou te verlangen, jezelf maar effe bij te verzekeren!!

En/als ik de kar zou trekken, dan toch echt trekken zonder personeel. Zit echt niet te wachten op dat gezeik van morgen vrij, of overmorgen naar de oogarts!!

Nee dat snap ik, want dat kost jou dan als baas zijnde extra geld. Denk dat je nu wel snapt waarom werkgevers het bijzonder vervelend vinden als een werknemer uit de running zijn door het uitoefenen van een sport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Jan, misschien zou u even kunnen uitleggen wat u precies bedoelt met deze opmerking. En dan in combinatie met de discussie die hier gevoerd word.

Ik snap het namelijk niet echt en dat heb ik u net in een pb ook al uitgelegd. Of misschien kan Dolf of Cor dat doen want die begrijpen het wel, zei liken u bericht namelijk.

Ik snap het namelijk niet. Of het moet natuurlijk iets persoonlijks zijn waarmee u mij een hak probeert te zetten. Dat maakt u dan gelijk tot een triest mannetje.

zal ik het dan maar weer doen???? Ik ben namelijk wel vaker de gebeten hond.

Ron jij loopt steeds (of in ieder geval, vaak) te verkondigen dat je beter verzekerd ben dan een werknemer bij ziekte.

En nu ga je hier jezelf tegen spreken dat een verzekering zelfs soms onnodig is....... Daarom "Like" ik het, maar ik begrijp wel wat jij bedoeld hoor.

Er zit namelijk nogal een verschil tussen personeel en ZZP'er......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zal ik het dan maar weer doen???? Ik ben namelijk wel vaker de gebeten hond.

Ron jij loopt steeds (of in ieder geval, vaak) te verkondigen dat je beter verzekerd ben dan een werknemer bij ziekte.

En nu ga je hier jezelf tegen spreken dat een verzekering zelfs soms onnodig is....... Daarom "Like" ik het, maar ik begrijp wel wat jij bedoeld hoor.

Er zit namelijk nogal een verschil tussen personeel en ZZP'er......

Cor. Waar zeg ik dat dat beter of slechter is?

Als werkgever heb je de keus om het wel of niet te doen en voor iedere werkgever is dat een afweging.

Dat heb ik gezegd.

Waarom er dan weer mensen denken persoonlijk te moetennworden begrijp ik niet. Het is voor iedereen een keus ook voor mij. En of dat goed of slecht is daar zeg ik niets over.

Maar dan trekt wel weer een persoon het naar het persoonlijke en die word dan gelikt door mensen die blijkbaar niet eens gelezen hebben.

En dat vind ik kansloos en heerlijk op de man. En vervolgens huilen als ze aangepakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Shompie, mijn opmerking was in feite een schot in open doel omdat U in uw betoog het niet verzekeren min of meer een beetje aan het propageren bent terwijl het verzekeren tegen ziekte bij werknemers van levensbelang kan zijn zijn voor een bedrijf. Als U vind dat ik daardoor persoonlijk in diskrediet gebracht heb is dat jammer, meer dan een opmerking was het niet en de overtrokken reactie Uwentwege is voor eigen rekening, zal wel aan het weer liggen. Ik zou zeggen neem een lekker wijntje en dan ziet de wereld er weer een stuk rooskleuriger uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,maar een teveel aan wijn kan ook leiden tot ziekmelding op de maandag, dus ook niet echt de beste oplossing.

Soms nog erger dan een blessure die je oploopt met het sporten.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie, mijn opmerking was in feite een schot in open doel omdat U in uw betoog het niet verzekeren min of meer een beetje aan het propageren bent terwijl het verzekeren tegen ziekte bij werknemers van levensbelang kan zijn zijn voor een bedrijf. Als U vind dat ik daardoor persoonlijk in diskrediet gebracht heb is dat jammer, meer dan een opmerking was het niet en de overtrokken reactie Uwentwege is voor eigen rekening, zal wel aan het weer liggen. Ik zou zeggen neem een lekker wijntje en dan ziet de wereld er weer een stuk rooskleuriger uit.

Het is goed Jan.

Je leest niet eens maar reageerd wel.

Lees de hele discussie eens zonder je op mijn postings te focussen. Kan verhelderend zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Albertvv ik weet niet in welke gemeenschap U zich beweegt met wekelijks vechtpartijen met botbreuken ??? Ik ga ervan uit dat de meeste chauffeurs een normaal gezin hebben de meeste zelfs kinderen en die mensen doen gewoon hun werk om hun gezin te onderhouden. Op Uw wedervraag is het antwoord simpel de meeste werkgevers weten waaraan ze beginnen als ze een bedrijf starten en zijn zich ook bewust van de risico's die dit met zich mee kan brengen. Eerlijk gezegd wens ik die mensen ook werknemers toe die zich in een wat beschaafder milieu begeven.

Ik zeg nergens dat ik mij in zo'n gemeenschap begeef, enkel dat ik dergelijke gevallen ken. Dat is dus een wezenlijk verschil.

En feitelijk heb je mijn wedervraag niet helemaal begrepen (anders begon je niet over ondernemersrisico). Dus ik stel hem nog maar een keer in andere bewoording. Heeft de werkgever de werknemer die risicovolle sporten beoefent gestimuleerd/aangemoedigd/voorgesteld om die sport te beoefenen? Indien het antwoord nee is waarom zou het dan wel zijn risico moeten zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Albertvv wat de wettelijke voorschriften zijn voor een werkgever daar ga jij en zeker ik niet over, los daarvan mag men natuurlijk een mening hebben daarover en uw mening is blijkbaar dat een werkgever niet hoeft te betalen in een dergelijk geval. Ik ben van mening dat een werkgever wel degelijk mogelijkheden heeft om in een geval waar het ziekteverzuim de spuigaten uitloopt (door eigen schuld)maatregelen te nemen. Vind een werkgever dat hij door die omstandigheden onterecht zwaar belast wordt staat ook voor hem de gang naar de rechter altijd open. Onze mening veranderd daar niets aan wel ben ik mij bewust dat bij een versoepeling van de regelgeving ook daar weer sommige werkgevers de grens op gaan zoeken en de meesten onder ons weten zo langzaam wel waar dat heen gaat. Trouwens ik meen me ook te herinneren dat chauffeurs over het algemeen te dik waren door ongezond, onregelmatig eten en te weinig beweging (lees sport) waarmee uiteraard niet bedoeld wordt mekaar de hersens inslaan. Neem van mij aan dat een werkgever heus wel in staat is om dergelijke figuren op een zijspoor te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Albertvv wat de wettelijke voorschriften zijn voor een werkgever daar ga jij en zeker ik niet over dat was ook niet de vraag, los daarvan mag men natuurlijk een mening hebben daarover en uw mening is blijkbaar dat een werkgever niet hoeft te betalen in een dergelijk geval.klopt Ik ben van mening dat een werkgever wel degelijk mogelijkheden heeft om in een geval waar het ziekteverzuim de spuigaten uitloopt (door eigen schuld)maatregelen te nemen.eens maar waarom de put dempen als het kalf verdronken is? Vind een werkgever dat hij door die omstandigheden onterecht zwaar belast wordt staat ook voor hem de gang naar de rechter altijd open. Onze mening veranderd daar niets aan wel ben ik mij bewust dat bij een versoepeling van de regelgeving ook daar weer sommige werkgevers de grens op gaan zoeken die zul je idd erbij hebben maar dat geld in niet mindere mate ook voor werknemers en de meesten onder ons weten zo langzaam wel waar dat heen gaat. Trouwens ik meen me ook te herinneren dat chauffeurs over het algemeen te dik waren door ongezond, onregelmatig eten en te weinig beweging (lees sport) waarmee uiteraard niet bedoeld wordt mekaar de hersens inslaan.grappig, ik had dat enkel aangehaald om aan te geven dat het niet enkel met sporten in vrije tijd gebeurd maar ook met onbezonnen gedrag. Maar blijkbaar leeft nu bij u het idee dat dit mijn maatstaf is. Neem van mij aan dat een werkgever heus wel in staat is om dergelijke figuren op een zijspoor te zetten.Eens, dat begint al bij een sollicitatie; sport u, antwoord ja en het antwoord is dat u niet in het gevraagde profiel past. Probleem opgelost zullen we maar zeggen.

In rood mijn antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Bij ons wordt sporten juist weer door de werkgever gesponsord. En ja, ook bij fitness komen blessures voor. Alleen ga je bij. Fitness niet direct de blessures opzoeken. Dat doet (mijns inziens) een boxer en dergelijke wel.

Ik zou als werkgever daar ook niet blij van worden.

Voetbal hoort natuurlijk ook een sport te zijn, waar je bij normale voorbereiding ook niet echt blessures op loopt. Het is de agressie die er tegenwoordig bij komt, die er tegenwoordig voor zorgt, dat deze vorm van sport veel "slachtoffers" maakt.

Zelf ben ik geen sporter, maar kan mij wel voorstellen dat ooit de wet veranderd, en dat een ieder zich zelf moet gaan verzekeren tegen ziekte. Uiteraard moeten we via het salaris dan wel weer gecompenseerd worden, omdat de werkgever dat risico dan niet meer heeft.

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus eigenlijk zeg je hiermee dat WIJ nu dan dus zelf het risico betalen  ;)

Welk risico, het gaat hier over risico volle sporten en veelvuldig ziekte verzuim daardoor. Niet het risico dat je thuis komt te zitten met een snotneus.

De vraagnwas of een werkgever daarnopvloed op mag uitoefenen. En ik vind van wel ja, zeker als hijndoor die sport al meerdere keren heeft thuisgezeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu wil jij het gevecht wat een werkgever heeft met het uwv verleggen na je eigen verzekering als je langer dan 2 jaar ziek bent en nog geen iva uitkering hebt.

 

ben toch bang dat daar de verzekeringen niet intrappen.

Het gaat om sportblesures. Niet over langdurige zieken. De meeste van ons kennen er wel een, eentje die op maandag eerst naar de dokter moet omdat hij met een potje zaalvoetbal weer door zijn enkel is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons wordt sporten juist weer door de werkgever gesponsord. En ja, ook bij fitness komen blessures voor. Alleen ga je bij. Fitness niet direct de blessures opzoeken. Dat doet (mijns inziens) een boxer en dergelijke wel.

Ik zou als werkgever daar ook niet blij van worden.

Voetbal hoort natuurlijk ook een sport te zijn, waar je bij normale voorbereiding ook niet echt blessures op loopt. Het is de agressie die er tegenwoordig bij komt, die er tegenwoordig voor zorgt, dat deze vorm van sport veel "slachtoffers" maakt.

Zelf ben ik geen sporter, maar kan mij wel voorstellen dat ooit de wet veranderd, en dat een ieder zich zelf moet gaan verzekeren tegen ziekte. Uiteraard moeten we via het salaris dan wel weer gecompenseerd worden, omdat de werkgever dat risico dan niet meer heeft.

Maar dan komt het toch nig bij de werkgever vandaan? Dan moet hij toch betalen omdat zijn personeel, "extreme" sporten wil uitoefenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zou je het ook kunnen lezen.

Maar ie moet wel.een duidelijk onderscheid maken tussen "gewone ziekte" en ziekte waar de werknemer zelf ook invloed op zou kunnen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus eigenlijk een soort bonussysteem als ik het goed begrijp?

Ik denk wel dat dat kan motiveren.

Maar volgens mij laat onze cao ook daar geen ruimte voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja maarja, bij die loonsverhoging moet de werkgever het dan toch alsnog betalen?

Maar bij veel bedrijven is er toch al een bonus regeling, word jij 1x oer jaar ziek ben je je bonus kwijt van een x bedrag en dan gaat er telkens een beetje meer af tot je helemaal niks meer over hebt. Denk als ze zoiets zouden doen, dat dat best een hoop verzuim scheelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maarja, bij die loonsverhoging moet de werkgever het dan toch alsnog betalen?

Maar bij veel bedrijven is er toch al een bonus regeling, word jij 1x oer jaar ziek ben je je bonus kwijt van een x bedrag en dan gaat er telkens een beetje meer af tot je helemaal niks meer over hebt. Denk als ze zoiets zouden doen, dat dat best een hoop verzuim scheelt

Een bonus regeleing buiten de cao om?

Noem maar geen namen, de verder slaapt nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, dat was niet bij onze cao, een vriend van mij was procesoperator, en bij dat bedrijf waar die werkte deden ze dat. Op 1jan stond de teller op €1000 en elke keer als je ziek thuis bleef ging er €250 vanaf. Het zure ervan is natuurlijk wel, heb je het hele jaar niets, en dan in december wel, tja dan gaat er wat van je bonus af. Daarintegen motieveert het wel in niet snel thuis te blijven ben ik van mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net als het eigen risico bij je zorgverzekering?

Het begon er mee dat je geld terug kreeg als je geen gebruik van je verzekering maakte........

ondertussen kost het ons alleen maar meer geld.

 

Daarbij krijgen we hier ondertussen een klimaat dat de jongeren goedkoop uit zijn omdat ze minder snel last van iets hebben........ als het goed is.......en dat de ouderen de dupe worden.

Ik weet niet of we daar heem moeten willen gaan.

 

 

Maar ik denk dat een werkgever zich indekt tegen hoge ziektekosten door heel selectief te zijn met personeel aan nemen.

Iemand die nooit ziek is en een goed chauffeurs is zal eerder werk vinden dan iemand die vaak op het lijstje van ziekmeldingen heeft gestaan.

Zal dat het zijn dat de ene vrij snel een vaste baan kan vinden en een ander niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net als het eigen risico bij je zorgverzekering?

Het begon er mee dat je geld terug kreeg als je geen gebruik van je verzekering maakte........

ondertussen kost het ons alleen maar meer geld.

 

Daarbij krijgen we hier ondertussen een klimaat dat de jongeren goedkoop uit zijn omdat ze minder snel last van iets hebben........ als het goed is.......en dat de ouderen de dupe worden.

Ik weet niet of we daar heem moeten willen gaan.

 

 

Maar ik denk dat een werkgever zich indekt tegen hoge ziektekosten door heel selectief te zijn met personeel aan nemen.

Iemand die nooit ziek is en een goed chauffeurs is zal eerder werk vinden dan iemand die vaak op het lijstje van ziekmeldingen heeft gestaan.

Zal dat het zijn dat de ene vrij snel een vaste baan kan vinden en een ander niet?

Van de ene kant ben ik het met jou eens

 

Ik ben een van de oudere Ik betaal gemiddeld iets meer dan 200 Euro in de maand  

 

Daar staat tegen over In mijn jonge jaren geen aanvulling had Alleen maar een basis zorg verzekering met hoog eigen risico  

 

op het ogenblik zijn er mensen die niet geopperd worden Omdat ze geen aanvulling hebben op hun basis verzekering  

 

Dat is hun keus Ik denk er anders over  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden