[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vettige waas op de voorruit


Pierre

Vraag

  • Forumlid

Al enige tijd heb ik een vettige waas op mijn voorruit. Zeer hinderlijk vooral wanneer het donker is en het regent.

Ik heb van alles al geprobeerd, ruitenwissers schoongemaakt, raam ontvetten, andere vloeistof in de ruitensproeier maar niks wil helpen.

Weet iemand wat ik hier aan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast transploft

Een aardappel door midden snijden, en met de afgesneden kant over de ruit wissen. Met water naspoelen.

Kijk maar eens hoe vuil je aardappel geworden is.....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Of een iets minder biologisch middel. Ik heb in het verleden een autopoetsbedrijf gehad en daar gebruikte we glass cream van Nielsen. Dit is bij de betere automaterialenzaken te verkrijgen. Het is een dikkere substantie wat een beetje schuurt als je het aanbrengt. Laten drogen (niet in de brandende zon). Daarna uitwrijven met een schone doek. Geen vettige waas meer op de ruit aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit is bij de betere automaterialenzaken te verkrijgen. Het is een dikkere substantie wat een beetje schuurt als je het aanbrengt. Laten drogen (niet in de brandende zon). Daarna uitwrijven.

Dergelijk spul heb ik ook.

Gewoon bij een mechanisatie bedrjf gehaald.

Werkt ook perfect voor de binnenkant van je ramen, alleen oppassen dat je het niet op de bekleding krijgt. Is lastig te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met een prop krantenpapier schoon vegen schijnt ook te helpen....

Yup, de inkt in de krant heeft een ontvettende werking...

Ik heb het ook een tijdje daarmee gedaan.. Volgens mij werkt het niet op alle ruiten evengoed..

Althans, ik ben nu overgestapt op uitwrijven met een schone theedoek. Heb ik minder strepen.

Van glassex heb ik ook mijn bekomst. Heb nu wel goede ervaring met de groene Dasty fles.

Verder zou schoonmaakazijn ook kunnen helpen.

Zit de waas daadwerkelijk aan de buitenzijde of ook aan de binnenkant?

Als het vettig is.. het zou een lekkende kachelradiateur kunnen zijn..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Al enige tijd heb ik een vettige waas op mijn voorruit. Zeer hinderlijk vooral wanneer het donker is en het regent.

Ik heb van alles al geprobeerd, ruitenwissers schoongemaakt, raam ontvetten, andere vloeistof in de ruitensproeier maar niks wil helpen.

Weet iemand wat ik hier aan doen?

 

Ruit eruit slaan en n nieuwe erin??? :D

Geintje hoor Pierre,waar heb je de ruit mee ontvet? t beste gaat t met puur spiritus.

Rijkelijk op n zachte doek en de hele ruit behandelen.

 

Wat nog beter werkt is "isopropanol."

 

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/isopropanol/p/8980?gclid=CJGhzIDbr8wCFQUq0wodb30M7A

 

Maar trek daarbij wel handschoenen aan,t spul word door de huid in je lichaam opgenomen,zoals ook thinner.

 

 

OF "Glass polish "van turtle wax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De gouden tip hier Pierre... Met schotel vet in wrijven. 

 

een ei van een kip schijnt ook te werken.....ertegen aan gooien en uitwrijven.....schijnt alleen bij amerikanen te werken :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hier staan inderdaad nuttige oplossingen bij zoals kranten en ook die Dasty geel/groen werkt perfect, oppassen met andere chemicaliën zeker aan de binnenzijde, een oud collega van mij werd er doodziek van dat zijn ruit altijd een dof/vettig zicht had en heeft toen thinner gebruikt, dat is wel drastisch maar bij het aanzetten van de blower om de voorruit te ontwasemen werd hij bijkans onwel, er schijnt wat van die Thinner in de gleuven terecht zijn gekomen, dat is dus niet de oplossing, kortom opletten/oppassen ermee!

Overigens kan je van dat Italiaanse spul Dasty ook behoorlijk van het padje raken als je hier teveel van gebruikt, sommige vinden het heerlijk ruiken maar anderen daarentegen vinden het een ademafsnijder, maar dat ligt aan de hoeveelheid wat je hebt gebruikt, is maar een tip natuurlijk.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Een UI.

Gewoon in warm water doen, ff uitknijpen, en sponzen maar.

Ook voor thuis goed voor je ramen.

Voordeel, tast geen rubbers of lak aan, thuis het hout of kunstof niet en laat geen strepen achter.

Gebruik altijd een ui voor mijn ramen.

Geleerd van mijn oma.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

heb zelf glascleaner...(wit/rode bus van 1.5 liter )

 

een roze substantie, die moet je laten opdrogen,

 

en dan met een schone doek afwrijven...

 

werkt echt super....alleen weet ik niet waar je het moet halen, LOL

 

na 10 jaar de bus toch bijna leeg, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou ja zeg !!!!          Je gaat hier op zo´n forum toch niet neer zetten hoe jij aan je vette ruiten komt  :ja:

Ik weet hoe het erop komt en hoe het eraf gaat (dat is meestal gewoon de auto inleveren bij de verhuurder :p  ).

 

En pierre vraagt hier om tips en advies. Meestal kan men die alleen geven als men ervaring heeft....

En daar pierre niet verteld hoe die waas erop komt, zal hij waarsachijnlijk wel alle opties willen horen. :ja:

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een aardappel door midden snijden, en met de afgesneden kant over de ruit wissen. Met water naspoelen.

Kijk maar eens hoe vuil je aardappel geworden is.....

Cor...... het is dus wel de bedoeling dat de ruit schoon wordt ......en niet de aardappel vies..... :stom:  :stom:

 

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hebbie geen last van ouderdom staar !!!!

Dan heb je namelijk ook een wazig beeld    :eek:

Dat zou t kunnen zijn. Laatst is ie nog naar engeland geroeid, en hij keek de heele tijd de verkeerde kant op. Misschien zit er wel zo een scholletje uit de noordzee onder zijn wenk brauwen... Met zijn gezuip merkt ie daar ook niks van natuurlijk.

 

 

 

corydon feeling safe 7000 km away....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden