[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Welke uitrusting Internationale chauffeur


jeroen1987

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Omdat ik binnenkort als (Inter)-nationaal chauffeur aan de slag ga heb ik een lijstje gemaakt met spullen welke ik mee wil nemen onderweg.

Misschien vergeet ik nog wat belangrijke spullen en kunnen jullie mij daar op wijzen?

ik had bedacht een grote sporttas mee te nemen waar schone/reserve:

-Broeken

-Shirts

-Vestjes

-Sokken

-ondergoed

-reserve klompen

-werkschoenen

-Toilettas

-toilet spullen

-Slippers

-Vuilniszakken

-handdoeken

-wc rol

-keukenrol

-tissues

-poppy luchtverfrisser

-houdbare kant en klaar maaltijd (voor nood)

-Norrit, paracetamol

En een wat kleinere sporttas voor de dagelijkse benodigdheden:

-Tomtom trucker 6000

-klembord voor papieren

-duo verloop 12V met usb punten

-oplader telefoon

-eten voor de dag

In de vrachtwagen is een koelkastje en magnetron met omvormer aanwezig!

ik wil voor noodgevallen een senseo apparaat meenemen aan boord. En 5 liter schoon water.

Zijn er nog spullen welke ik niet opgenoemd heb? En toch eigenlijk onmisbaar zijn voor de lange ritten?

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wauw wat een hoop reacties.... Bedankt mannen!!

ouderwetse papieren wegatlas europa.

Dat is inderdaad een hele goeie! Die komt ook op m'n lijstje

Aan die houdbare maaltijd heb je weinig zonder bestek.

Ja met de handen eten krijg je zo'n zooitje van he, deze staat nu ook op het lijstje!

Echt Nederlandse snoep als je daarvan houdt, zoals drop... Ook shag kun je bijna nergens kopen in het geval je rookt.

Geld

Snoep en Geld, bedankt daar heb ik wat aan! Shag.... Ik rook niet meer!

Klompen omruilen voor normale schoenen.

Omdat ik dadelijk losgestore goederen ga vervoeren sta je regelmatig in de potgrond, compost of turf... Dus vieze werkschoenen in de cabine is als vloeken in de kerk!! en werkschoenen elke keer met in en uitstappen vast en los maken om deze vervolgens op de bovenste tray plank te zetten.... Nee dat is alles behalve praktisch! Vandaar die Sika klompjes.

Paar goeie boeken 📚

Thanks voor de tip, houd alleen niet zo van lezen... maar wat goede films op de iPad meenemen daarintegen vind ik wel leuk.

ah valt me nu pas op. slaapzakje? of gaat t zó internationaal nie worden?

Slaapzakje komt er zeker in zolang ik als spring chauffeur aan de slag ga, zodra ik een vaste wagen krijg wil ik een normaal dekbed en kussen.

En als je brildragend ben, dan zeker een reservebril meenemen

Is in sommige landen zelfs verplicht.

Ook een goede ja, ik ben dan wel niet bril dragend maar voldoende zonnebrillen is ook niet gek!

Reserve aanstekers/lucifers om de sigaren aan te krijgen....

Een multi tang/mes/hamer/schroevendraaier ding is ook wel eens handig.

Gereedschap is inderdaad ook een goede!

Bedankt allen voor de goede tips!! Hier kan ik wel wat mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid




Slaapzakje komt er zeker in zolang ik als spring chauffeur aan de slag ga, zodra ik een vaste wagen krijg wil ik een normaal dekbed en kussen

 

 

 

Zorg als springer dat je altijd een pen bij je hebt en een "eigen setje" werkhandschoenen. Ik zelf had in mijn springer tijd ook nog een rolletje papier voor de tacho bij me Want de ene collega heeft alles voor elkaar en bij de andere grijp je altijd mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

pen, papier, boekje voor adressen van klanten. In het begin word het doorgegeven, en na een tijdje is het ga maar bij die en die laden, heb je mooi het adres in je boekje, telefoonnummer erbij, en je kunt de klant nog ff bellen of je nog kunt laden of lossen........

 

Rolletjes papier digitacho, schadeformulier verstopt ook iedereen. Heb in de tas nog een bakje met lampjes, schroevendraaiers, plat, kruis, torx, handje ty-wraps rolletje ductape, veiligheidsvest, ja mijn tas zit genoeg in. Wegenkaart van nl ook wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar zeg je inderdaad wat! De dag dat ik met een chauffeur mee reed zag ik op de boardcomputer inderdaad geen adressen maar enkel de naam van de klant!

Zeer handige tip dus!!

En bij de meeste (vaste) klanten roepen de chauffeurs de "shovel chauffeur" al op via het bakkie voordat ze überhaupt op het terrein zijn.. Deze kennen ze ook bij naam, en bij elke klant wordt weer een ander kanaal gebruikt... Ook handig om te noteren dus!

Rol ducktape en tyraps liggen al in de tas, altijd makkelijk!

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klompen mogen best. Maar 'reserveklompen'?

Veiligheidsschoenen zijn noodzakelijk. Mocht nu echt 'je klomp breken' dan kun je daar wel mee thuis komen.

.

Omdat ik redelijk vaak de cabine in en uit moet stappen op een laad of los adres zijn die klompen erg handig.

Die reserve klompen heb ik dan mee mocht ik er één verliezen wanneer ze toch niet helemaal goed op de tray plank stonden.. of wanneer ze nat zijn geworden.

Dan is het wel prettig dat je een reserve setje mee hebt...

Die werkschoenen zijn nou eenmaal verplicht bij sommige klanten, wat ik zelf niet helemaal snap hoor aangezien de sika klompen ook stalen neuzen hebben en ik heb de sika flex welke uitgerust is met een stalen zool.. mja dat ter zeide

Wat betreft die Tomtom, Tsja ik kan zeker blindelings naar de grote steden rijden aangezien er met mijn topografie niks mis is.

Maar een Tomtom is een secundaire "hulpmiddel" die je (meestal) exact voor de deur van het adres begeleid, mocht er een weg afzetting zijn dan wel een file oid dan lijd deze je er net zo makkelijk omheen.

Ik heb namelijk de Tomtom live traffic en flits allert wat ik erg handig vind.

Maar uiteindelijk ben ik de chauffeur, dus bepaal ik hoe ik rijd, daarom kijk ik eerst welke route de Tomtom heeft uitgestippeld want als ik het er niet mee eens ben rijd ik alsnog mijn eigen route!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar had ik serieus nog niet eens aan gedacht haha!

En het is absoluut geen overbodige luxe nee! Bedankt voor de tip Marco

Ik heb het in het verleden zelf een keer ondervonden

Een vracht mais geladen in Duitsland,

Even de lading vlak harken om het kleed er over te doen en mijn schoenen vol maIs

Dat is met turf nog erger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het in het verleden zelf een keer ondervonden

Een vracht mais geladen in Duitsland,

Even de lading vlak harken om het kleed er over te doen en mijn schoenen vol maIs

Dat is met turf nog erger!

Ja dan ben je inderdaad blij als je een paar laarzen en een overal bij je hebt

Toen ik die eerste dag met een chauffeur mee mocht, gingen we 85 kuub turf laden bij van egmond in Amsterdam.

Hier mag je zelf laden met behulp van een stortkoker en lopende band eronder.

Na het laden reed de chauffeur een paar meter voor en achteruit en trapte vervolgens hard op de rem, dit een aantal keer herhaald en het zeil kon er makkelijk weer overheen haha

Maar naar het lossen met de vloer moet de trailer ook weer uitgeveegd worden, dan is een overal en laarzen ook aan te raden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

bij van egmond in Amsterdam.

 

 

Dan komen we mekaar misschien nog wel eens tegen, wij laden daar ook regelmatig. Maar dan zit het al in zakken.

 

 

En een overall ja, das altijd handig, Vooral als je niet al te schoon werk hebt. 

bewerkt door Schots en Scheef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan komen we mekaar misschien nog wel eens tegen, wij laden daar ook regelmatig.

Gezellig!! Die kans is inderdaad erg groot dan, wij laden er ook met grote regelmaat

En misschien een bijrijder om al je spullen te sjouwen als weer op een andere wagen springt ;-)

:D

Briljant idee!! Ik ga het gelijk even voorleggen bij m'n toekomstige werkgever

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Waarom zou de man moeten mee veranderen? Die doet zijn hele leven al zonder Tom Tom. En misschien is het wel een wijs advies aan de topicstarter om toch vooral maar te leren kaartlezen en niet afhankelijk te worden van elektronische hulpjes.

Dat navigaties slimmer worden en beter geschikt voor vrachtwagens, betekent niet dat we nu allemaal om moeten.

(overigens heb ik pas geleden mijn eerste gehaald. Maar dat is omdat ik het thaise schrift niet kan lezen en verkeersborden niet altijd tweetalig zijn hier. Dus dan geef ik de beslissing maar in handen van zo'n ding of ik links- danwel rechtsaf ga. Maar liever beslis ik zelf...)

en toch he Rob. Wij hebben (gelukkig) allemaal onze ervaring opgedaan in een tijd die totaal anders was. Minder verkeer, minder wegen, veel minder stress, ook bij de medeweggebruikers, noem zo maar op.

We leerden het met de kaart veel makkelijker, en kon je het niet gelijk vinden, dan vroeg je de weg....... Moet je nu eens om komen?

Een goed navigatie verdiend zichzelf in no time terug, al was het maar, omdat je veel minder stress heb onderweg.

Af en toe een blik op het scherm is vaak al genoeg om te zien waar je bent, en hoe te rijden. Zeker als je ergens rijd waar je nog nooit geweest bent.

En het komt de verkeersveiligheid zeker ten goede

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat is er nou mis met gebruik van een navigatie systeem in deze tijd ?

vroeger schreef je een brief of nog erger rooksignalen , en nou kan je niet zonder je mobieltje

daar kan je ook niet meer buiten , die apparatuur is er nou ,en waarom zou je het dan niet gebruiken

Of denk je dat je een betere chauffeur bent omdat je een kaart of stratenboek kunt lezen

En ga me nou niet vertellen dat zij dat niet kunnen , ze komen toch niet uit een ei of zo .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gezien het werk dat je gaat doen.. lijkt mij dat een overall  / laarzen toch wel onder de persoonlijke beschermingsmiddelen vallen... en dus verstrekt wordt door je werkgever?

Niettemin zal je dat nog wel in je sporttas moeten stoppen... thuis laten staan heeft niet zoveel zin..

 

Je gaat bij (Gert?) Vlastuin rijden, zo te zien aan je profielfoto?

 

Over een paar jaar overstappen naar de rode Vlastuin en wat meer in het speciaal transport werken? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gezien het werk dat je gaat doen.. lijkt mij dat een overall / laarzen toch wel onder de persoonlijke beschermingsmiddelen vallen... en dus verstrekt wordt door je werkgever?

Niettemin zal je dat nog wel in je sporttas moeten stoppen... thuis laten staan heeft niet zoveel zin..

Je gaat bij (Gert?) Vlastuin rijden, zo te zien aan je profielfoto?

Over een paar jaar overstappen naar de rode Vlastuin en wat meer in het speciaal transport werken? ;)

Ja normaal gesproken wordt dat door de werkgever verstrekt, maar ik kan het maar op m'n lijstje hebben staan

Goede voorbereiding is het halve werk haha.

Ik ga inderdaad voor Gert Vlastuin rijden, dit lijkt me een goede werkgever met mooi werk!

Hier in de omgeving zit nog een Vlastuin in Renswoude en Lunteren, welke bedoel jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Renswoude.

 

Ik klus bij voor van de Broek, iets verderop. Vandaar dat ik het ken.. Kom ze weleens tegen als ik van werk afkom.. met een stuk windmolen.. :eek:
 

~~~~

 

Evengoed prima lijstje hoor.. ik lees mee.. want zal het zelf ooit ook wel nodig hebben ;)

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Renswoude.

Ik klus bij voor van de Broek, iets verderop. Vandaar dat ik het ken.. Kom ze weleens tegen als ik van werk afkom.. met een stuk windmolen.. :eek:

~~~~

Evengoed prima lijstje hoor.. ik lees mee.. want zal het zelf ooit ook wel nodig hebben ;)

Ja dat is inderdaad ook een mooi transport bedrijf, zei vervoeren inderdaad net als Rijksen in Veenendaal veel windmolens... In Renswoude staan ook altijd mooie auto's bij Vlastuin voor, laatst een dikke Scania longline

Jij hebt dus ook voornemens om internationaal te gaan rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..)

Jij hebt dus ook voornemens om internationaal te gaan rijden?

 

Nou, dat niet direct..

Althans, geen volle week, week in week uit.

 

Maar goed, ook nationaal kan je door de week best een paar nachten van huis zijn.. als ik het hier zo een beetje lees..

Dan is wat zaken bij je hebben wel zo handig. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is niet dat wij regelmatig wisselen van auto, maar het gebeurt nog wel eens dat we een andere wagen (of machine)mee nemen omdat het werk dat vereist.

Voor die gevallen heeft iedereen bij ons een sporttas gekregen om alle pbm's en papieren vlot mee te kunnen nemen.

Helm, bij voorkeur wit voor het gewone klootjesvolk. Veiligheidsvestjes. Oranje en geel. Dat is tegenwoordig steeds geliefder bij allerlei veiligheids nitwitten. Veiligheidsbril, oordopjes en je VCA certificaat.

Eigenlijk dingen waar je werkkgever voor moet zorgen, maar als je hier zelf enigzins zicht op houdt kan je dat een hoop gezeur schelen als je ergens op een werk komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden