[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Welke uitrusting Internationale chauffeur


jeroen1987

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Omdat ik binnenkort als (Inter)-nationaal chauffeur aan de slag ga heb ik een lijstje gemaakt met spullen welke ik mee wil nemen onderweg.

Misschien vergeet ik nog wat belangrijke spullen en kunnen jullie mij daar op wijzen?

ik had bedacht een grote sporttas mee te nemen waar schone/reserve:

-Broeken

-Shirts

-Vestjes

-Sokken

-ondergoed

-reserve klompen

-werkschoenen

-Toilettas

-toilet spullen

-Slippers

-Vuilniszakken

-handdoeken

-wc rol

-keukenrol

-tissues

-poppy luchtverfrisser

-houdbare kant en klaar maaltijd (voor nood)

-Norrit, paracetamol

En een wat kleinere sporttas voor de dagelijkse benodigdheden:

-Tomtom trucker 6000

-klembord voor papieren

-duo verloop 12V met usb punten

-oplader telefoon

-eten voor de dag

In de vrachtwagen is een koelkastje en magnetron met omvormer aanwezig!

ik wil voor noodgevallen een senseo apparaat meenemen aan boord. En 5 liter schoon water.

Zijn er nog spullen welke ik niet opgenoemd heb? En toch eigenlijk onmisbaar zijn voor de lange ritten?

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Helm, bij voorkeur wit voor het gewone klootjesvolk. Veiligheidsvestjes. Oranje en geel. Dat is tegenwoordig steeds geliefder bij allerlei veiligheids nitwitten. Veiligheidsbril, oordopjes en je VCA certificaat.

Eigenlijk dingen waar je werkkgever voor moet zorgen, maar als je hier zelf enigzins zicht op houdt kan je dat een hoop gezeur schelen als je ergens op een werk komt.

Volgens mij rijd jij ook regelmatig op bouwterreinen?

Daar zijn ze inderdaad helemaal wild van deze variatie aan pbm's!!

Waar ik momenteel werk (laatste maand uitwerken) leveren wij ook regelmatig op bouwterreinen machines af, en er is absoluut geen éénheid in te vinden.

Bij alle bouwputten hebben ze hun eigen huisregels, denk dan bijvoorbeeld aan de kleur van het Veiligheidsvestje.

Bij de een moet je een gele aan omdat de oranje gedragen worden door de uitvoerders of BHV'er...

Maar bij een andere bouwput moet je juist weer een oranje aan omdat de gele door de uitvoerders of BHV'ers word gedragen..

En met een beetje pech moet je eerst een introductievideo over de veiligheid bekijken, en pasjes met een foto aan laten maken... Pfff ik kom regelmatig bij Google bouwput in de Eemshaven en Microsoft in Middenmeer, daar weet je helemaal niet wat je meemaakt.

Dus inderdaad, die lijst PBM's zijn zeker noodzakelijk en kan je maar beter voor elkaar hebben

Het voorkomt een hoop gezeik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..)

Bij alle bouwputten hebben ze hun eigen huisregels, denk dan bijvoorbeeld aan de kleur van het Veiligheidsvestje.

Bij de een moet je een gele aan omdat de oranje gedragen worden door de uitvoerders of BHV'er...

Maar bij een andere bouwput moet je juist weer een oranje aan omdat de gele door de uitvoerders of BHV'ers word gedragen..

Oef, dat wordt nog wat met mijn kleurenblindheid.. Ik zie dat in Heteren ook.. is 'buiten' ook zo'n hesje verplicht..verschil tussen geel en oranje zie ik niet,..

Ik zal het er maar even in moeten schrijven.. denk ik.

Pfff ik kom regelmatig bij Google bouwput in de Eemshaven en Microsoft in Middenmeer, daar weet je helemaal niet wat je meemaakt.

Ja, dat heeft een Amerikaanse oorsprong.. altijd een tandje erger op sommige vlakken, naar mijn idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Pfff ik kom regelmatig bij Google bouwput in de Eemshaven 

 

Das die parallel aan de N33 toch???

 

 

Verlichting aan, zwaailamp op het dak?? pfff, mooie discussie gehad daar over veiligheid. Wij hebben geen zwaaiers op het dak, en het dak van een cf is kunststof dus daar blijft die zwaaier niet op plakken die je mag lenen, Dus mag hij op de zijkant naast de deur, kabel aan van 1,5 meter red net de 12v aansluiting. Maar dan gaat hij dus vlak voor je neus langs anders wil het niet. Heb ff geklaagd dat ik dat niet veilig vond die kabel voor me neus en dat ik dan niet me werk kan doen.  Ze willen het zo dus zo moet het. Maar veilig is het niet.  Ook niet toen ik tegen het verkeer in reed volgens hem, ik zeg ik zie geen borden ???? Ow en m'n engels is ook niet zo goed dus snap er niks van wat je zegt.... red oe d'r met.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Das die parallel aan de N33 toch???

Ja dat klopt, het is een heuze nachtmerrie om daar te moeten leveren..

Ik heb ook een zwaailamp geleend de eerste keer, en aangezien ik momenteel ook met een CF rijd had ik hetzelfde probleem.

Ik heb die zwaailamp gewoon voor op het dashboard gezet en toen mocht ik alsnog erop.

Die bouw is ook nog eens opgedeeld in verschillende zone's, en als je wel aangemeld bent maar niet voor de juiste zone.. dan moet je veel geduld hebben.

En alleen de "side" op mocht ik niet, nee ik kreeg een begeleider mee pfffff en ja alles gaat daar in het engels.

Je kan wel over een "mobile wasstraat" rijden voordat je de bouw afgaat, dat is het enige pluspuntje wat ik kan opnoemen van die ellende daar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar uiteindelijk ben ik de chauffeur, dus bepaal ik hoe ik rijd, daarom kijk ik eerst welke route de Tomtom heeft uitgestippeld want als ik het er niet mee eens ben rijd ik alsnog mijn eigen route!

Je bent erg wijs.. dat staat me aan van je.

Lekker jezelf blijven,nooit meedoen om mee te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

. Pfff ik kom regelmatig bij Google bouwput in de Eemshaven

 

Dat mag je daar nooit hardop zeggen, he? :D  Dat het van Google is. Ze hebben ze voor minder van het terrein getrapt. Wij komen er helaas ook wel eens en de regels daar zijn echt volledig doorgeslagen. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja dat klopt, het is een heuze nachtmerrie om daar te moeten leveren..

Ik heb ook een zwaailamp geleend de eerste keer, en aangezien ik momenteel ook met een CF rijd had ik hetzelfde probleem.

Ik heb die zwaailamp gewoon voor op het dashboard gezet en toen mocht ik alsnog erop.

Die bouw is ook nog eens opgedeeld in verschillende zone's, en als je wel aangemeld bent maar niet voor de juiste zone.. dan moet je veel geduld hebben.

En alleen de "side" op mocht ik niet, nee ik kreeg een begeleider mee pfffff en ja alles gaat daar in het engels.

Je kan wel over een "mobile wasstraat" rijden voordat je de bouw afgaat, dat is het enige pluspuntje wat ik kan opnoemen van die ellende daar

 

Wij mogen daar niet eens op onze auto's staan. Dat noemen ze werken op hoogte. Ik zou er dan een trapje naast moeten zetten. Maar ik sta liever op de laadbak van mijn auto dan op een trapje in de modder. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij mogen daar niet eens op onze auto's staan. Dat noemen ze werken op hoogte. Ik zou er dan een trapje naast moeten zetten. Maar ik sta liever op de laadbak van mijn auto dan op een trapje in de modder. :D

Tsja zoals zei daar zeggen: zo zijn de regels nou eenmaal!

Wij moeten normaal gesproken foto's maken van de machines die wij afleveren, dit moeten we ook doen zodra we ze weer ophalen ivm eventuele schades.

Maar daar mag dat absoluut niet, en je tekend ook voor geheimhouding... Ik heb al gevraagd wat je daar in vredesnaam geheim moet houden.. Er is niks te zien in zo'n datacentrum!

Allemaal gedoe waar niemand blij van wordt, en het kost onnodig veel geld!

Owja ik moest met de vrachtwagen een 40 meter achteruit rijden om met de laadklep op het verharde gedeelte te komen... Krijg ik me een berg gezijk over me heen, want er moet een begeleider achter lopen om mij instructies te geven...

Dus weer wachten tot er een begeleider vrij is welke jouw gaat begeleiden.

Niet dat je er wat aan hebt hoor, nee hij gaat overal staan behalve waar je hem kan zien..

Maarja regels zijn regels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Telefoon nummer van een collega (mentor) chauffeur voor als je een probleem tegen komt onderweg

Zeker als nieuwe chauffeur is dat erg handig, gelukkig heb ik al een telefoon nummer van een behulpzame collega chauffeur gekregen.. Ik kan hem bellen als ik vragen heb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, schijnveiligheid..

Tsja meer is het niet inderdaad, puur om schadeclaims te voorkomen!

Ik heb ook VCA, maar hier heb ik ook altijd mijn twijfels over gehad..

Als je geheel volgens de regels van het VCA wilt werken kan je net zo goed thuis blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Telefoon nummer van een collega (mentor) chauffeur voor als je een probleem tegen komt onderweg

Dat is een goede ja. Kregen "mijn pupillen" ook altijd mee, samen met een zeer uitgebreide filialen lijst, lijst voor alle parkeerlocaties voor de aanhanger en mijn e-mail adres 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Dat is een goede ja. Kregen "mijn pupillen" ook altijd mee, samen met een zeer uitgebreide filialen lijst, lijst voor alle parkeerlocaties voor de aanhanger en mijn e-mail adres 

 

 

Nu heb jij het wel vaker gehad over een lijst met parkeerplaatsen voor je hanger. Ik kan mezelf nog voor de geest halen dat jij daar een aparte app voor had voor op je Tom Tom. Moeten jullie daar je hanger neerzetten of mag het. Ik rij namelijk ook regelmatig met een hanger en ook regelmatig het centrum in van bijvoorbeeld Amsterddam maar ik vind eigenlijk altijd wel een plekje waar ik hem kwijt kan.

 

Ik hoef daar zeker geen collega voor te bellen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

^^^ Niets is verplicht Ron, maar we hebben bij (bijna) elk filiaal wel een plaats waar we de aanhanger legaal mogen parkeren ja. De chauffeur blijft uiteraard zelf verantwoordelijk ja, dat wel.

stel dat er morgen ineens een verbodsbord staat, kun je je uiteraard niet op deze lijst beroepen. Hij gaat zeker niet boven de wet :cool: . Zo hadden wij op Amersfoort-Fathorst een mooie plek op een vrij nieuw industrie gedeelte (achter de Citroën dealer), Marco555 weet wel waar ik bedoel, nadat "de 2e Steeg" in Hoevelaken het ook al niet meer wil, dat wij er afkoppelen.

Blijkt nu ineens ook borden te staan, dat er niet meer geparkeerd mag worden. Tja, zet je hem er dan toch, en komt er een bon, is die toch voor jou als chauffeur. (en in mijn ogen begrijpelijk). Ik probeer toch steeds weer nieuwe locaties te zoeken, waar legaal geparkeerd mag worden.

 

Jij zal in Amsterdam weinig plekken vinden waar je officieel je aanhanger mag afkoppelen. Gelukkig is de Amsterdamse politie wel een van de betere voor het vrachtverkeer is mijn mening, zolang je geen stoep, fietspad en tramrails blokkeert.....

 

Tja, wij hebben meer dan 500 winkels in Nederland en een 100 in België, niet iedereen weet gelijk alle plekken, dus vandaar onze lijsten, en ja, soms belt er dus ook wel eens een collega met een vraag ja, niets mis mee toch??? Beter 2x gevraagd dan eigenwijs doen.....

bewerkt door Marotrans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..)

Ik hoef daar zeker geen collega voor te bellen....

Dat schrijft Transploft toch ook niet? Hij geeft gewoon een pakket informatie mee aan zijn pupillen. Lijkt mij uitermate collegiaal en verstandig ;)

 

 

Ik zie weleens een Hema 'hanger' onder het A12 viaduct bij Maarsbergen staan .. Staat een beetje in het oog..dat wel. Ik snap echter wel dat je hem daar neerzet als je een rondje (Doorn)Leersum, Rhenen, Veenendaal maakt (gok ik...) vanuit Woudenberg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^^ Niets is verplicht Ron, maar we hebben bij (bijna) elk filiaal wel een plaats waar we de aanhanger legaal mogen parkeren ja. De chauffeur blijft uiteraard zelf verantwoordelijk ja, dat wel.......................

Tja, wij hebben meer dan 500 winkels in Nederland en een 100 in België, niet iedereen weet gelijk alle plekken, dus vandaar onze lijsten, en ja, soms belt er dus ook wel eens een collega met een vraag ja, niets mis mee toch??? Beter 2x gevraagd dan eigenwijs doen.....

 

Bij ons hetzelfde. We rijden met een man of 10 nu voor een keten, 1 chauffeur zat al in dit werk en kende de routes etc. We hebben een map met aanrijroutes per filiaal incl parkeerplaats voor de hanger. Daarnaast hebben we een groepsapp waar we elkaar op de hoogte houden betreffende aandachtspunten (hoogte, uitstekende luifels etc) maar ook elkaar alternatieven doorspelen als er onverhoopt niet op een vaste plek geparkeerd kan worden. Werkt zeker relaxt en het kan een uur per dag schelen met zoeken naar een geschikte plek. (probeer bijv maar eens als je centrum Berlijn 2 winkels bevoorraadt (de ene met hanger de andere zonder) om je hanger fatsoenlijk kwijt te kunnen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Juist, het bied alleen maar voordelen. Alleen zo'n groeps app, zie ik weer niet zitten. Hebben er bij ons ook hoor onderling, maar tot diep in de nacht dollen ze door, niets voor mij dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Daarom doe ik er niet aan mee, net als Facebook.

De laatste app waar ik aan mee deed, was om geld en goederen in te zamelen, voor een collega, die door een grote brand, ineens met 5 kinderen op straat kwam te staan met helemaal niets......... Maar na enkele dagen ging het daar ook al weer mis...... Dus bey voor Corretje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij als lzv elitekorps  :D  hebben ook een groepsapp.Is verrekte makkelijk voor de serieuze aangelegenheden en bijzonder goed om je humeur op peil te houden  :ja:

 

Heeft de topicstarter ruimte voor een fiets? Zoja zou je die mee kunnen nemen zodat je ook nog aan de conditie kan werken en van de omgeving genieten.

Een klapstoel/tuinstoel is ook wel handig. Kun je als je geen zin heb om te fietsen op een mooie zonnige avond lekker luieren en een boek lezen.Een loungeset geniet de voorkeur maar is zo lastig meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij als lzv elitekorps :D hebben ook een groepsapp.Is verrekte makkelijk voor de serieuze aangelegenheden en bijzonder goed om je humeur op peil te houden :ja:

Heeft de topicstarter ruimte voor een fiets? Zoja zou je die mee kunnen nemen zodat je ook nog aan de conditie kan werken en van de omgeving genieten.

Een klapstoel/tuinstoel is ook wel handig. Kun je als je geen zin heb om te fietsen op een mooie zonnige avond lekker luieren en een boek lezen.Een loungeset geniet de voorkeur maar is zo lastig meenemen.

Als hij met een kip rijdt is een kussentje genoeg😊 Onderste gril open en je hebt je eigen bankje😜
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden