[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verkorte weekendrust bij een feestdag


The_knitter

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo iedereen.

Ik zit met het volgende dilemma:

Ik moet morgen rond 19:10 gaan rijden ri. Duitsland. Ik zou hierdoor 24,5 uur aaneengesloten kunnen stilstaan. Dit is een 'verkorte' weekendrust volgens mij, en dan zou ik dus (opnieuw) kunnen gaan tellen met 9/11u rust.

Ben ik legaal bezig als ik nu inderdaad 24,5u ga stilstaan en dan weer 2x meer dan 13u werk? Het échte weekend heb ik gewoon een normale weekendrust, en vanaf 14 mei ga ik 3 weken op vakantie.

Zonder deze 'truc' moet ik nog 2x11u nachtrust, en zou ik vrijdag net een halfuur tekort komen.

Trappen ze er echt in als ik deze 'truc' uithaal?

bewerkt door The_knitter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo iedereen.

Ik zit met het volgende dilemma:

Ik moet morgen rond 19:10 gaan rijden ri. Duitsland. Ik zou hierdoor 24,5 uur aaneengesloten kunnen stilstaan. Dit is een 'verkorte' weekendrust volgens mij, en dan zou ik dus (opnieuw) kunnen gaan tellen met 9/11u rust.

Ben ik legaal bezig als ik nu inderdaad 24,5u ga stilstaan en dan weer 2x meer dan 13u werk? Het échte weekend heb ik gewoon een normale weekendrust, en vanaf 14 mei ga ik 3 weken op vakantie.

Zonder deze 'truc' moet ik nog 2x11u nachtrust, en zou ik vrijdag net een halfuur tekort komen.

Trappen ze er echt in als ik deze 'truc' uithaal?

Waar moet je naar toe dan??
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen mag je niet rijden in Duitsland.

 

Hij vertrekt 19.10 uur vanaf rotterdam.....dus om 22.00 uur is tie aan de grens.......geen probleem dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In principe is de dagelijkse rijtijd maximaal 9 uur. Maar tweemaal per week mag deze 10 uur zijn. Een week is van maandag 00.00 uur tot zondag 24.00

 

In principe moet de dagelijkse rust minimaal 11 uur achter elkaar zijn. Maar tussen twee wekelijkse rusttijden mag de dagelijkse rust driemaal verkort worden tot 9 uur.

 

In iedere twee weken moet een chauffeur tenminste twee wekelijkse rusttijden nemen. Een week duurt van maandag 00:00 uur tot en met zondag 24:00. Een wekelijkse rusttijd die in twee weken valt (bijvoorbeeld een rust van zaterdag tot en met maandag), mag maar in één van de twee weken meegeteld worden.

 

Het hangt er dus vanaf in welke week je de echte weekendrust mee kan tellen (die voorafgaand aan 5 mei, en die na 5 mei).

 

Maar goed, dat was vorige week ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden