[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verkorte rust op boot met Stoneridge SE5000 Exact Duo probleem


Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Regelmatig neem ik een boot die rond de 8 uur duurt.

Nu doe ik voordat ik de boot op rij : boot/trein en voor ik eraf rij ook.

Als ik daarna mijn rust heb afgemaakt begint mijn tacho te janken dat hij 9 uur rust wil gaan houden.

Kan iemand mij uitleggen wat ik hier fout doe?

Stel: rust voor boot 1 uur, dan boot oprijden na boot/trein te hebben gedaan (10 minuutjes). 8 uur rust op boot, dan weer op boot/trein zetten en boot af rijden (half uurtje) daarna de 11 uur verplichte rust volmaken op parkeerterrein. (2 uur) ==>> janken

Heb ook geprobeerd om totaal 12 uur vol te maken ( 11 uur rust en de Max 1 uur rijden in 2 verplaatsingen, nl. Boot op en boot af) maar toch zeuren om 9 uur rust😒

Bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zal waarschijnlijk een V7.4 hebben. De DDS functie werkt dan nog niet met de boot/trein functie.

Bij de V7.5 is dit wel het geval. In jouw geval zou ik dan tijdelijk de DDS functie uitzetten en

zodra je de 9 uur rust hebt gemaakt deze weer aanzetten zodat je weer de vertrouwde display

heb met aftellen. Zodra je de DDS functie uitzet zal het "oude display" te zien zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TT En ja, ik ben er met de DDS in de "uit" stand. Maar zodra ik na de compensatie de DDS weer aanzet, BAM! Dus weer uitgezet en de eerste dag zonder DDS gereden. Vanmorgen DDS aangezet, werkt nu weer naar behoren!

Dus het is wel een tijdelijke oplossing tot de software is bijgewerkt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TT En ja, ik ben er met de DDS in de "uit" stand. Maar zodra ik na de compensatie de DDS weer aanzet, BAM! Dus weer uitgezet en de eerste dag zonder DDS gereden. Vanmorgen DDS aangezet, werkt nu weer naar behoren!

Dus het is wel een tijdelijke oplossing tot de software is bijgewerkt......

 

De TT Repesteeltje, Peterpan en de rest hahahha aantal jaar mee gevaren ook met de Nordoe ernaast.  

 

Maar even heel goed opletten nu! Heb zelf regelmatig op deze TT gezeten, en had nooit last van dat gedeksel met compensatie. 

 

Waarom niet, omdat ik bij de TT een ticket met LANGSLAPEN boekte. (weet niet of dit nu nog kan, zomer 2015 kon het nog wel)  

 

Het is een roze ticket met langslapen erop. Met zo`n ticket ga je als laatste de kano op en sta je achteraan, en sta jij gegarandeerd 9 UREN STIL!!! En 9 uur stilstaan op de kano, is voldoende en springt de tacho weer op 0.

 

NIET de tacho op boot/trein zetten, want dan naai je jezelf een DIK OOR AAN!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom naai je je dan een oor aan? Dit is toch verplicht, eindland: Duitsland dan boot/trein stand invoeren, beginland: Zweden... Hoe verklaar je anders dat je in Zweden begint?

 

Verplicht? 9 uur stilstaan is verplicht, en doe je op mijn aangegeven manier op deze TT! Als jij bijvoorbeeld in deze 9 uur de auto moet verzetten, (mag 2 maal) ja dan ben le verplicht op boot/trein functie te compenseren tot 11 uren, anders niet.

 

Ben zelf paar maal gecontroleerd in Zweden en Noorwegen, en men zei niets van de manier waarop ik het deed. Voor hun was 9 uur stilstaan voldoende.

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij worden via een derde partij geboekt. Op de nachtboot is het geen probleem, die doet er meestal meer dan 9 uur over. De dagboten varen volgas en de snelste doet er 7,5 uur over. Ik zet em pas op boot/trein op het moment dat we de kano gaan afrijden, mocht ik dan al mijn 9 uur te pakken hebben doe ik dat natuurlijk niet! Dan staat er dus maar 1 keer boot/trein op mijn kaart......van het erop rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij worden via een derde partij geboekt. Op de nachtboot is het geen probleem, die doet er meestal meer dan 9 uur over. De dagboten varen volgas en de snelste doet er 7,5 uur over. Ik zet em pas op boot/trein op het moment dat we de kano gaan afrijden, mocht ik dan al mijn 9 uur te pakken hebben doe ik dat natuurlijk niet! Dan staat er dus maar 1 keer boot/trein op mijn kaart......van het erop rijden!

 

Het zal wel.. maar ik lees in mijn 'Verjo boek' dat alléén een normale, dagelijkse rust van minimaal 11 uur 2 keer mag worden onderbroken voor andere activiteiten. Die tezamen niet langer dan 1 uur mogen duren. Er staat niet bij dat dit ook bij een verkorte dagelijkse rust mag...

 

Verder zou ik denken.. een beetje 'snuggere' inspecteur zal bij controle (na de boottocht) vragen hoe u de boot op bent gekomen.. ;)

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is de "DDS" functie?

 

Volgens mij dit:

 

http://www.se5000.com/nl/beperkingen.html

 

DDS geeft de best mogelijke berekening om bestuurders en wagenparkeigenaars te helpen bij de naleving van Verordening (EG) 561/2006. Stoneridge kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten of tekortkomingen in deze functie.

DDS houdt bij zijn interne berekeningen over het algemeen rekening met de volgende elementen:

  • Activiteitsgegevens op bestuurderskaart.
  • Algemene voorschriften van Verordening (EG) 561/2006 m.b.t. rijtijden, pauzes, rusttijden en kalenderweken.
  • Tijd van interne klok van VU, in de UTC-tijdzone.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij worden via een derde partij geboekt. Op de nachtboot is het geen probleem, die doet er meestal meer dan 9 uur over. De dagboten varen volgas en de snelste doet er 7,5 uur over. Ik zet em pas op boot/trein op het moment dat we de kano gaan afrijden, mocht ik dan al mijn 9 uur te pakken hebben doe ik dat natuurlijk niet! Dan staat er dus maar 1 keer boot/trein op mijn kaart......van het erop rijden!

 

 

op deze manier zit je fout. als je 1 uur rust hebt voordat je de boot opgaat dan zodra je gaat rijen zet je hem op bootfunctie en dan houd je de tijd bij tot je stilstaat en weer verder rust. zodra je de boot afrijdt zet je hem weer op bootfunctie en je rijd de kade op als je dan 7,5 uur rust hebt gemaakt blijf je staan tot je 11 uur hebt + de tijd die je gereden hebt dus bijvoorbeeld 25 minuten, voor de zekerheid zou je altijd 12 uur kunnen maken. gebruik je de bootfunctie alleen met oprijden en blijkt dat je toch 9 uur kunt maken dan heb je je eigen genaaid en zal je toch weer op de bootfunctie eraf moeten rijden en de uren vol moeten maken.

als jij eindland duitsland invoert en begin land zweden snapt die agent echt wel dat je met de boot over bent gegaan maar als je dat niet vertrouwt dan houd je je ticket 28 bij zodat je die kunt overleggen tijdens een controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zal wel.. maar ik lees in mijn 'Verjo boek' dat alléén een normale, dagelijkse rust van minimaal 11 uur 2 keer mag worden onderbroken voor andere activiteiten. Die tezamen niet langer dan 1 uur mogen duren. Er staat niet bij dat dit ook bij een verkorte dagelijkse rust mag...

 

Verder zou ik denken.. een beetje 'snuggere' inspecteur zal bij controle (na de boottocht) vragen hoe u de boot op bent gekomen.. ;)

 


Als je 9 uur op de boot stil staat is het een aaneengesloten verkorte nachtrust. Dan heb je niks meer te maken met een onderbroken nachtrust. Tenzij je persé 11 uur wilt of moet maken, dan wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geldt de bootfunctie in de tachograaf allen voor je dagelijkse rust, of ook voor je pauze?

Dus om de 30 of 45 minuten vol te maken als je bv op de boot van of naar Texel staat. Daar sta je ongeveen 25 minuten op. Met de wachttijd voor je die boot er bij zou je net je pauze kunnen afronden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik lees veel tegenstrijdigheden in bovenstaande reacties en er is maar 1 waterdichte manier als je met een boot moet gaan en 2 onderbrekingen zou moeten gebruiken.

 

als je weet dat je tijdens het stilstaan op de boot zeker 9 uur kunt staan en je mag nog een verkorte dagelijkse rust maken is er niets aan de hand.( je kunt dan ook gewoon de boot functie gebruiken en begin en einde land ingeven.)

 

anders is het volgende altijd 100% waterdicht.

 

aankomen bij boot       einde land ingeven en tacho op rust zetten.

boot oprijden                tacho springt vanzelf op rijden en de tijd bijhouden die je nodig hebt om in de boot op de plek te komen waar je blijft staan = 1e onderbreking.  ( zeg even 20 min voor nodig gehad )

 

dan als ie stil staat tacho op boot/trein functie zetten ( dus in de boot zelf )

 

bij het afrijden kijken hoeveel rust ( boot trein functie ) er op staat en er af rijden       de tacho springt nu zelf op rijden en je hebt nu nog 40 min de tijd om een parking te vinden.   ( volgens de wet mag je 2 onderbrekingen hebben en samen niet meer dan 1 uur )

 

als je een parking vindt de wagen parkeren en tacho weer op rust.

nu de 11 uur rust volmaken en de tijd van de 2 verplaatsingen er bij optellen.          ( ik maakte altijd 12 uur in totaal zodat ik altijd de 11 uur had en het maximum voor 2 verplaatsingen )...was altijd correct.

 

als je tijd erop zit        dan pas begin land ingeven.

 

 

 

elke agent weet nu dat je tussen het einde land en begin land 12 uur hebt gehad en 2 verplaatsingen hebt gehad en 1x de boot functie ( op de boot zelf ) hebt gebruikt.

 

geen speld tussen te krijgen.

 

 

 

zoals ik hierboven lees wordt er soms 2x de boot functie gebruikt= allemaal verwarrend want je hebt maar 1 ticket bij je.

om discussies te voorkomen was het voor mij duidelijk dat deze manier geen vragen open liet.

 

de tacho snapte er niets van, want die was toen niet gemaakt om de chauffeur te helpen, maar meer om zo onwetend mogelijk te houden.

alles deden we zelf bijhouden en dat is misschien nu anders, maar toen de praktijk van de dag.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

dat ligt er denk ik maar aan vanaf waar je vertrekt.

kan ook zijn dat je voor de boot nog je dagelijkse rust moet maken en dan op de boot nog een keer stil staat.

 

maar dan is de voorafgaande planning niet echt goed geweest.

normaal gesproken keken ze bij mijn laatste werkgever wel of je er kon komen binnen je diensttijd. ( bij de boot waar je met mee moest )

 

natuurlijk is het ook niet verboden om zelf een beetje op te letten en te waarschuwen...heet samenwerking..

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden