[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bijschrijven code 95 met spoed


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik volg van 13 juni tot en met 17 juni een all in pakket voor mijn punten. Ondertussen zijn we ook aan het verhuizen/emigreren naar Duitsland. Aangezien alles heel krap wordt qua tijd, is het dan mogelijk, dat ik na het doen van de laatste cursus op 17 juni, gelijk maandag een nieuw rijbewijs kan aanvragen met de c95 er op, of zit er nog een bepaalde verwerkingstijd in bij het ccv of cbr? In dat geval zou ik namelijk vrijdag de nieuwe op kunnen halen, en me gelijk uitschrijven uit de gemeente.

Heb natuurlijk al gegoogled, maar er is niks te vinden over de verwerkingstijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat niet zo zeer om het afhalen (dat kan 3 maanden lang) , maar om het aanvragen. Vrijdag cursus, en maandag aanvragen. Maar dan moet er al wel in het systeem staan dat ik alle uren heb gevolgd. Nu val ik namelijk nog onder de Nederlandse wetgeving, die voor mij gunstiger is dan de Duitse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb vorige week zaterdag mijn laatste code 95 cursus gehad, en maandag stond op mijn.cbr dat er bericht was verstuurd naar de gemeente. Wanneer dat verwerkt is weet ik niet. Ga komende donderdag heen voor vernieuwing en als ik het niet vergeet zal ik het even vragen. Rijbewijs duurt 5 werkdagen volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij wil bijschrijven, en dan in dld nieuw rijbewijs ophalen.

Nee, in nl aanvragen en met een Nl rijbewijs blijven rijden (kan gewoon). Over 5 jaar ga ik in dld wel mijn punten halen, al deze verlopen is.

En ik hoef niet gekeurd te worden, ga hem niet verlengen maar vervangen.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even voor de duidelijkheid alles schematisch weergegeven:

Vrijdag laatste dag c95

Maandag nieuw rijbewijs aanvragen

Vrijdag afhalen + uitschrijven gemeente + inschrijven in dld.

Zondag beginnen bij nieuwe werkgever.

Dit is in ieder geval de perfecte planning, als het gaat lukken op die maandag. Dan hoef ik bij mijn nieuwe werkgever ook geen vrij te vragen, en kunnen wij gewoon volgens planning verhuizen.

Ga komende donderdag heen voor vernieuwing en als ik het niet vergeet zal ik het even vragen.

Alvast bedankt bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aangezien er een weekend tussen zit denk ik dat maandag niet gaat lukken. Grote kans dat het CBR het zelf op vrijdag verwerkt en dat op maandag een bericht naar de gemeente gaat. Op zijn vroegst denk ik dat het dinsdag gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dank je wel voor je tip, dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht! Als s&s zegt dat ze ook op za verwerken, dan geloof ik dat meteen ;). Mocht er iets mis gaan, dan is jouw idee nog een reddingsboei voor mij, ik houd het in mijn achterhoofd.

Nou maar hopen dat de planning niet moeilijk doet over die twee dagen.

Het is allemaal wel weer lekker last-minute van mij :s

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dank je wel voor je tip, dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht! Als s&s zegt dat ze ook op za verwerken, dan geloof ik dat meteen ;). Mocht er iets mis gaan, dan is jouw idee nog een reddingsboei voor mij, ik houd het in mijn achterhoofd.

Nou maar hopen dat de planning niet moeilijk doet over die twee dagen.

Het is allemaal wel weer lekker last-minute van mij :s

In het filmpje wat hier op deze pagina staat: https://www.cbr.nl/goederenvervoer.pp

wordt gezegd dat het CBR het direct verwerkt (het examen). Dit gaat met een aai pad. Lijkt me dat het ontzettend snel gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden