[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wanneer neemt robot het stuur over?


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

Speciaal voor hwm.klaassen,

 

Het systeem het DP3, Dynamic Positioning. Dynamic Positioning is wat het zegt. En heeft al helemaal niets te maken met een transit en de bijkomende navigatie.

Het systeem is ontworpen om een schip op zijn plek te laten liggen. Ondanks stroming en wind, bijvoorbeeld. Het mooie van deze schepen is dat velen, zoniet allen uitgerust zijn met Azimuth Thrusters het geen wil zeggen dat een enkele schroef 360 graden kan draaien. Dat wil zeggen dat er dus geen roer is. Doorgaans zijn deze schepen uitgerust met 2 of 3 azimuths voor voorstuwing. een aantal wat ze noemen "rectractables" oftewel schroeven die je kunt laten zakken, ook in azimuth. En deze schepen hebben vaak meer dan 1 boegschroef.

 

Deze schepen, hwm.klaassen, zijn diesel electrisch. Er zit dus geen hoofdmotor in. Er staan generators in een powerhouse aanboord. Een flink schip heeft 8 keer 2 Megawatt staan.

En een noodstrrom generator. Die 16 Megawatt of een heel groot deel hiervan zijn beschikbaar voor DP3.

 

Want de DP3 computer, ingesteld op een co ordinaat stuurt dus ook de generators aan in vermogen om de ingegeven positie te houden.

 

U heeft geen flauw benul waar U het over heeft. En praat poep.

Jij weet het beste Ga zo door Ik heb er mee gewerkt

Het schip had twee schroeven op diesel motoren

Voor kant het schip een boeg schroef Die was Electro

Via ankers kon het schip op zijn plaats blijven tot wind kracht 6

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het jaar 1972 heb ik op een duikers schip gewerkt Die had zes schroeven En die waren aan gedreven door elektro motoren  

 

Die werden weer aan gedreven door vier diesel motoren van 1000 pk ieder Plus zes motoren voor de duikers lucht en elektro en alles wat er om heen zit  

 

De duik was tussen 50 en 150 meter diep Was veel las werkzaam heden pijp leidingen

 

Het schip was altijd voor onderhoud in Amsterdam daar op de werf De eigenaar kwam uit Zwitserland

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alweer een misser Huub

 Het was de   Global Adventure tijdens de bouw van het REM eiland (1964)

en er is daar niks geboord want dat gaat niet met een kraanschip

Daar is ook niks geboord  Is over genomen door Heerema En zijn proef boringen ontwikkelt

 

Voor op een schip te bouwen Bij de IJssel werf in krimpen aan de IJssel  

 

En dat schip was de Explorer Was een oud schip wat om gebouwd is  

 

Het heeft nog allemaal in de panorama staan Met Marten van Beelen   uit IJmuiden

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1986 is er een DSV gebouwd voor Heerema,genaamd  Explorer 2. Die had geen DP3, dat bestond toen nog niet.

 

DSV, is een Dive Support Vessel. Die zijn werkzaamheden kan doen bij een booreiland bijvoorbeeld.

 

Inderdaad Huub, schepen voor het DP3 tijdperk werden op hun plek gehouden door " Anchor Handlers"  die de ankers uitlegden om een schip op positie te houden.

Kraanschepen bijvoorbeeld. Of boor of productie platforms voor het afzinken. 

 

Ik kan wel even doorgaan inderdaad hwm.klaassen. Ik ben van beroep Hoofdwerktuigbouwkundige. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit hwm.klaassen waar ik me meebezighoudt.

 

 

alhoewel deze ook al weer 6 jaar oud is? Ga jij me vertellen dat je wat weet uit de jaren 60 en 70?

 

Wat was de afmeting van die dreumes hwm.klaassen? 

Degene die ik je laat zien is dp3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben blij dat ik het ook geweest ben

 

 

Over REM | REM Eiland
www.remeiland.com/over-rem/

Het bewoog een aantal illustere pioniers waaronder Pieter Schelte Heerema en Scheepsbouwer Cornelis Verolme tot de bouw van een kunstmatig eiland in de ...

 

 

Huub

 

 

Het motor schip was een oude walvis vaarder En is verbouwd in Krimpen aan de IJssel

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar is ook niks geboord  Is over genomen door Heerema En zijn proef boringen ontwikkelt

 

Voor op een schip te bouwen Bij de IJssel werf in krimpen aan de IJssel  

 

En dat schip was de Explorer Was een oud schip wat om gebouwd is  

 

Het heeft nog allemaal in de panorama staan Met Marten van Beelen   uit IJmuiden

 

Huub

Ik heb hier het boek van Heerema 50 jaar een eigen koers uit gegeven voor het 50 jarig bestaan en niet in de boekwinkel te verkrijgen

Maar ze kunnen ze dat boek ook wel in de Noordzee plempen want daar staat het in En nee er staat geen foto van jouw in

 

Radio- en televisie-uitzendingen[bewerken]

In 1963 werd de Reclame Exploitatie Maatschappij (REM) gesticht. De voornaamste aandeelhouder was de Rotterdamse scheepsbouwer Cornelis Verolme. Andere aandeelhouders waren Reinder ZwolsmanPieter Schelte HeeremaSidney van den Bergh en de bank Teixeira de Mattos. De REM wilde commerciële radio- en televisie-uitzendingen verzorgen. Omdat de Nederlandse wetgeving dit niet toestond zouden de uitzendingen geschieden vanaf een locatie juist buiten de territoriale wateren (6 mijl uit de kust van Noordwijk). Uitzenden vanaf een basis op zee werd veiliger geacht dan uitzendingen vanaf een schip zoals een radiozendpiraat/zeezender als Veronica al deed. Bij Lloyd's of London werd een verzekering afgesloten tegen inbeslagname door de autoriteiten.

Het platform werd gebouwd op een scheepswerf in de Ierse havenstad Cork, waarna het werd versleept naar de plaats van bestemming en geplaatst door het kraanschip Global Adventurer van Brown & Root-Heerema. Op 12 augustus vond een proefuitzending plaats en op 15 augustus 1964 begonnen de reguliere uitzendingen. Op 17 december van datzelfde jaar werd de apparatuur van het REM-eiland echter door de Rijkspolitie tijdens een actie met de Koninklijke Marine geconfisqueerd. Deze actie kon worden ondernomen omdat per 1 december 1964 een noodwet was aangenomen die bepaalde dat de Nederlandse wetgeving ook gold op kunstmatige constructies die waren gebouwd op de zeebodem van het Nederlandse deel van het Continentale Plat. Hierdoor werden de uitzendingen vanaf het REM-eiland illegaal, en kon daartegen worden opgetreden. De wet trad op 12 december in werking. Zeezenders die vanaf een schip uitzonden konden hiermee nog niet worden aangepakt. Uit de REM kwam later de legale Nederlandse zendgemachtigde TROS voort. De naam TROS werd overigens reeds gebruikt toen er vanaf het REM-eiland werd uitgezonden.[1]

 

Kut nou zie ik me onderschrift dat klopt nou ook al niet meer

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou het niet geweten hebben Het is mijn eerste schip geweest bij Heerema in Den Haag

 

Wij gingen het een en ander testen op het rem eiland Toen in de tijd Zwolsma  Heerema eigenaar (Peter Schelte)  en Verolme

 

Heb er totaal 18 maanden gewerkt Om het schip op zijn plaats te brengen Is het halve stuur huis verbouwt

 

Met naar het punt van bestemming varen was het nog oude navigatie 

 

Daarbij heb ongeveer een jaar op een duikers schip gewerkt ook als wtk

 

Ben in Rotterdam naar de zeevaart school geweest

 

Maar daar gaat het niet over

 

De arme vracht wagen Ik zeg 2025 Zal er meer op de weg komen

 

2050 Dan ben ik er niet meer Maar dan zal de vrachtwagen zo als die nu rond rijdt veel gaan veranderen

 

Andere systemen Denk maar onder de grond door buizen Met hele hoge snelheid  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb hier het boek van Heerema 50 jaar een eigen koers uit gegeven voor het 50 jarig bestaan en niet in de boekwinkel te verkrijgen

Maar ze kunnen ze dat boek ook wel in de Noordzee plempen want daar staat het in En nee er staat geen foto van jouw in

 

Radio- en televisie-uitzendingen[bewerken]

In 1963 werd de Reclame Exploitatie Maatschappij (REM) gesticht. De voornaamste aandeelhouder was de Rotterdamse scheepsbouwer Cornelis Verolme. Andere aandeelhouders waren Reinder ZwolsmanPieter Schelte HeeremaSidney van den Bergh en de bank Teixeira de Mattos. De REM wilde commerciële radio- en televisie-uitzendingen verzorgen. Omdat de Nederlandse wetgeving dit niet toestond zouden de uitzendingen geschieden vanaf een locatie juist buiten de territoriale wateren (6 mijl uit de kust van Noordwijk). Uitzenden vanaf een basis op zee werd veiliger geacht dan uitzendingen vanaf een schip zoals een radiozendpiraat/zeezender als Veronica al deed. Bij Lloyd's of London werd een verzekering afgesloten tegen inbeslagname door de autoriteiten.

Het platform werd gebouwd op een scheepswerf in de Ierse havenstad Cork, waarna het werd versleept naar de plaats van bestemming en geplaatst door het kraanschip Global Adventurer van Brown & Root-Heerema. Op 12 augustus vond een proefuitzending plaats en op 15 augustus 1964 begonnen de reguliere uitzendingen. Op 17 december van datzelfde jaar werd de apparatuur van het REM-eiland echter door de Rijkspolitie tijdens een actie met de Koninklijke Marine geconfisqueerd. Deze actie kon worden ondernomen omdat per 1 december 1964 een noodwet was aangenomen die bepaalde dat de Nederlandse wetgeving ook gold op kunstmatige constructies die waren gebouwd op de zeebodem van het Nederlandse deel van het Continentale Plat. Hierdoor werden de uitzendingen vanaf het REM-eiland illegaal, en kon daartegen worden opgetreden. De wet trad op 12 december in werking. Zeezenders die vanaf een schip uitzonden konden hiermee nog niet worden aangepakt. Uit de REM kwam later de legale Nederlandse zendgemachtigde TROS voort. De naam TROS werd overigens reeds gebruikt toen er vanaf het REM-eiland werd uitgezonden.[1]

 

Kut nou zie ik me onderschrift dat klopt nou ook al niet meer

Ik heb de uitzendingen niet meer mee gemaakt Want ik ben in 1966 indienst bij Heerema gekomen

 

En wat die gasten onder elkaar hebben gedaan Dat weet ik ook niet En dat zal mij een zorg zijn Mijn inkomen was goed En daar ging het mij om

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit was weer een nieuwe aflevering van de Fabeltjes krant, ja lieve kijkbuis kindertjes, slaap zacht. :bey:

Dat mag jij schrijven Ik heb alles op gevraagd bij Heerema

 

Ik ben aan gemonsterd in het jaar 08-09-1967 Op het onderzoeking schip de Explorer de eigenaar Heerema

 

Het schip bepaalden waar boor eilanden konden staan of niet Het schip onderzocht de grond soorten

 

Je kon wel een s gelijk hebben dat er geen GPS aan boord was  Er was apparatuur aan boord     Die metingen kon doen op drie plaatsen van uit de kust  Of van een vast punt op zee

 

Moet ook zeggen ik heb nooit als Hooft werktuigkundige gevaren wel haast altijd als twee werktuigkundige

 

Hooft zakelijk wilde vaart Heb reizen gemaakt twee jaar van huis af   En bij Jumbo zwaar zee transport En bij Smit Schepen weg gebracht over de hele wereld

 

Op het Rem eiland ben ik veel op geweest in 1967 om dingen uit te proberen

 

Het is te hopen dat je nu te veerden bent

 

Hoop dat ik vandaag of morgen de foto binnen krijg

 

 

 

 

 

 

En wat zelf rijden vrachtwagens aan gaan  Is GPS niet zo belangrijk  

 

De bestuurder zal er echt niet snel uit gaan Maar krijgt wel andere taken er bij

 

De vrachtwagen wordt in de toekomst haast onbetaald baar om transport te doen  Die gaat over de twee Euro de km heen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hwm.klaassen,

 

Ik noem uw laatste posting hierboven, inzichtelijke beweging en voortschrijdend inzicht. *applaus*

 

Aanboord van uw schip was inderdaad geen GPS, dat bestond niet, DP3 ook niet. Wel was er de eerste vorm van een tautwire als techniek beschikbaar. 

De draden die overboord gaan en zich zetten op de zeebodem, dus shallow waters. Ondiepe wateren dus. Wellicht dat U deze analoge techniek hebt gezien, heden nog steeds gebruikt als referentie in DP3. 

 

Te vreden? Deelname aan een forum vraagt iets meer dan alleen het hebben van een computer en een internet verbinding.

Dan moet er zeker de bereidheid zijn kennis te delen en andere en eventuele nieuwe inzichten absorberen om tot een beeldvorming te komen.

 

Dan doe je het forum recht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap er de ballen niet meer van, we hier te maken met "werktuigbouwkundigen" waarvan eentje "Hoofd" is, prima en mooi allemaal, maar wat heeft Dhr.Huub Klaassen dan met vrachtwagens van doen?

Ja oké Huub heeft gereden en ver ook nog, een soort van Globetrotter zowel op water als over land, chapeau Huub en dat meen ik echt!

 

Ik ben van een leeftijd dat ik als kind zijnde nog wel de uitzendingen heb mogen meemaken vanaf het REM eiland gewoon met een oude breinaald als antenne dienende en verdraaid het werkte nog ook, ja wij woonden toen niet zo gek ver vanaf de kust.

Was van korte duur maar de tendens was gelegd voor commerciële TV en nu balen wij als een stekker van die commerciële TV met die vreselijke lange reclameblokken, prima hoor maar die tijd besteed ik dan ergens anders aan, ik weiger al jarenlang om naar reclames te luisteren en te kijken, zo ook via het internet, hulde aan de Ad Blockers alhoewel dat ook niet altijd opgaat helaas.

 

Maar het ging hier over oude tijden van weleer en zie hier: http://www.genealogybos.com/ZeezendersMap/zeezender_html/Rem_Eiland.html

En er staan nog meer zaken op over oude zendschepen etc.

Deze link maar even "geleend" van de welbekende "Butlerbob" die hier een permanente ban heeft gekregen maar dat terzijde. (k weet de ware reden van die ban!')

 

Grt. Henry.

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap er de ballen niet meer van,

 

Daar sluit ik me bij aan... Twee mannen die blijkbaar het nodige van de wereld gezien hebben en hier wedstrijdje verpissen houden...

 

Maar om op het topic terug te komen: Als een robot mijn stuur wil overnemen, doe ik de deur gewoon op slot. Lijkt me best wel effectief. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet maar denken het is toekomst muziek

 

In mijn tijd konden we niet voorstellen dat de oost blok landen het transport over zouden nemen Met open grenzen is er veel verandert

 

In mijn tijd was 200 of 300 pk heel normaal Nu is het al veel boven de 400 pk En ga zo maar door

 

Veel kunnen zich nog niet voorstellen Dat je zoveel hulpmiddelen in de auto hebt Dat je gerust een boekje kunt lezen?????

 

De nostalgie van chauffeur zijn Dat wordt verleden tijd  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jan : Huub verteld geen mening ,  maar een hele dot onzin de mobile telefoon was er ik meen pas in de begin jaren 90 mijn collega was er helemaal geil van

de GREEN POINT , ik heb hem mee gemaakt  !

je stilstaan bij een postkantoor of benzine pomp en niet te ver er vandaan , want dan deed hij het niet , en alleen in Nederland werkte het (een waardeloos ding in mijn ogen)

 

 

Denk eerder halverwege jaren 80.

Baaske waar ik toen reed had ook zoon ding te grote van een luxe wagen accu, en trots dat hij er op was :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet maar denken het is toekomst muziek

 

 

 

De nostalgie van chauffeur zijn Dat wordt verleden tijd  

 

Huub

En Huub zit maar te hopen dat hij dat nog meemaakt, en dan tegen ons allen kan zeggen>>> zie je wel dat ik gelijk had, en nu zitten jullie allemaal zonder werk LOL

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik gun iedereen werk

 

Maar hou wil je het tegen houden Ik zal het niet meer mee maken Kijk nu is Wat er allemaal gaat per trein

 

Als ik zie De spoor lijn Eindhoven Venlo Ben vaak in Horst America Daar komt om de 15 min een goederen trein langs met containers Die gaan haast allemaal richting Zuid Europa

 

 

Kijk is bij Arnhem de rijn De binnenvaart Wat er schepen langs komt met containers Of vol gestort als bulk lading

 

Dat is toch wat het weg verkeer mis loopt

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het er komt in het geval van de vrachtwagen? Hoe meer je jezelf verdiept in het onderwerp? Hoe onwaarschijnlijker dit lijkt, dat heeft meer te maken met de inrichting van de infrastructuur.. Dat ligt er niet aan dat het technisch niet zou kunnen. Dat is iets anders. 

 

Dat is..............als we het hebben over autonoom bestuurde vrachtwagens. En als je er bij nadenkt? En je bekijkt het filmpje? Is het op zijn minst zorgelijk dat de toezicht gewoon een boekie zit te lezen of zijn aandacht op andere zaken heeft.

 

****************************************************************************************************************************************************************************************************************

In dit voorbeeld?

hwm.klaassen rijdt met familie op de snelweg, er staat een file en de auto komt tot stilstand.

*KABANS* Glasgerinkel. hwm.klaasen stapt uit. De toezichthouder van de "autonome" vrachtwagen stapt ook uit. Vraagt hwm.klaassen aan de toezichthouder, wat is er gebeurd?

 

Zegt de toezichthouder, geen flauw idee ik zat net de krant te lezen.

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************

 

Containers die op langere afstanden per boot of trein gaan?

Dan nog komt er een vrachtauto aan te pas in de meeste gevallen. Aan voer en afvoer. Al dan niet varierend van enkele tot honderden kilometers.

 

Waarmee je verhaal alweer ontkracht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Containers die op langere afstanden per boot of trein gaan?

Dan nog komt er een vrachtauto aan te pas in de meeste gevallen. Aan voer en afvoer. Al dan niet variërend van enkele tot honderden kilometers.

 

Waarmee je verhaal alweer ontkracht is.

Beetje flauw Strator, Huub doelt hier op het langeafstandsvervoer dat wordt overgenomen door schepen en treinen en natuurlijk om bij een bedrijf te komen heb je een vrachtwagen nodig maar de afstand die de vrachtwagen aflegt is vele malen korter en daar doelt Huub op, als vrachtwagenchauffeur hoef je niet meer die lange afstanden te rijden dat is het heikele punt.

Ik zie het ook nog weleens op de IJssel die containerschepen die bij van Uden (Alphen a/d Rijn) hebben geladen/gelost en als ik het aantal containers telt dan zijn dat er maar liefst 72 bij benadering hè het juiste aantal is een gissing, reken maar uit, 72 vrachtwagens op en neer van Alphen a/d Rijn naar Rotterdam en dat 3x per week, denk dat die provincialeweg daar binnen de kortste keren verrot is gereden en de toename op de N11 richting A12, Rijkswaterstaat is allang blij dat het allemaal per schip gaat!

 

Er zal nog veel water door de Rijn/Lek stromen wat er straks in de toekomst allemaal nog gaat veranderen wat met vrachtvervoer te maken zal hebben en zeker over de weg!

En of Huub en ik dat nog bij leven zullen gaan meemaken zal de tijd uitwijzen!

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beetje flauw Strator, Huub doelt hier op het langeafstandsvervoer dat wordt overgenomen door schepen en treinen en natuurlijk om bij een bedrijf te komen heb je een vrachtwagen nodig maar de afstand die de vrachtwagen aflegt is vele malen korter en daar doelt Huub op, als vrachtwagenchauffeur hoef je niet meer die lange afstanden te rijden dat is het heikele punt.

Ik zie het ook nog weleens op de IJssel die containerschepen die bij van Uden (Alphen a/d Rijn) hebben geladen/gelost en als ik het aantal containers telt dan zijn dat er maar liefst 72 bij benadering hè het juiste aantal is een gissing, reken maar uit, 72 vrachtwagens op en neer van Alphen a/d Rijn naar Rotterdam en dat 3x per week, denk dat die provincialeweg daar binnen de kortste keren verrot is gereden en de toename op de N11 richting A12, Rijkswaterstaat is allang blij dat het allemaal per schip gaat!

 

Er zal nog veel water door de Rijn/Lek stromen wat er straks in de toekomst allemaal nog gaat veranderen wat met vrachtvervoer te maken zal hebben en zeker over de weg!

En of Huub en ik dat nog bij leven zullen gaan meemaken zal de tijd uitwijzen!

 

Grt. Henry.

Ben blij dat jij het ook inziet Het is gewoon in de toekomst kijken Nog iets Als ik bij kunne en nagel ben in Veghel Waar ze 40 opleggers per uur laden en lossen Waar geen hand aan komt

In het magazijn mag geen mens binnen komen Alles rijd kres kras door elkaar Zitten een paar mensen achter de computer alles te regelen

 

Dat gaat in de toekomst ook met de vrachtwagen zo De vrachtwagen van nu is niet te vergelijken met 20 of 30 jaar terug En dat gaat in de toekomst nog verder Want de ontwikkeling staat niet stil  En er wordt veel meer van een chauffeur gevraagd Een ongeschoolden hebben in de toekomst geen kans meer Het gaat niet alleen om het stuur vast te houden  

 

Schip en de containers  Zijn al binnen schepen die meer dan 400 containers mee nemen En van Rotterdam naar Duisburg (Duitsland)binnen 24 uur er zijn  

 

En bekijk zo'n schip is Wat voor techniek er allemaal in zit En vermogen er in ligt Je kijkt je ogen uit

 

Schroef op een Electro motoren en aan gedreven door diesel motoren verbruik gas  Haast geen CO2 uitstoot meer

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja Huub dat met die schepen vol met containers is ook al een eenmansbedrijf, hier waar ik woonachtig op een "dorp" woont zo'n schipper/eigenaar, heeft zijn schip laten verbouwen tot containerschip en vaart alleen in principe, vrouwlief is er wel bij en vaart ook regelmatig, heel soms kom ik ze weleens tegen hier in het park als we de honden uitlaten, het was voor hem pompen of verzuipen want in het vrachtverkeer met schepen was voor hem geen droog brood meer te verdienen naar zijn zeggen, maar met die containers heeft hij het financieel goed voor elkaar zoals hijzelf zegt, prima gedaan dan en goed vooruit gekeken moet ik zeggen.

 

Als ik nu voor de keuze zou staan om chauffeur te worden dan haakte ik direct al af, dan maar even langer naar school gegaan en een betere betaalde baan gezocht, heb nota bene "management" gedaan 3 jaar lang met succes overigens, maar kantoorwerk trok mij niet zo en op goed geluk ben ik in het chauffeursvak gerold, begonnen als lolletje/hobby maar toch ruim 40 jaar gedaan met ups en downs want het is niet allemaal "Hosanna" in dat chauffeursvak, maar goed men onthoud alleen de leuke dingen en de slechte ervaringen laat men snel achterwege, maar eerlijkheidshalve moet ik wel ergens toegeven "ik had het nooit willen missen" je hebt wat gezien in Europa en vooral de veranderingen van de snelwegen etc.

Kortom Huub de toekomst zal het allemaal gaan uitwijzen en wie weet mogen wij het prille begin ervan nog gaan meemaken.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden