[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wanneer neemt robot het stuur over?


Reindert

Recommended Posts

Henry,

 

Een observering of persoonlijke waarneming? 

 

http://web.minienm.nl/mob2015/3_4.html              Hier de cijfertjes.

 

Je kunt zien dat de binnenvaart in volume toeneemt. Of dat erg is? Nauwelijks, dramatisch is dat ook niet. Zeker niet in een economische crisis. De gedane voorstelling dat het allemaal vreselijk is en doomsdag voor de chauffeur ook niet. Op lange afstand is binnenvaart ook geen competitie. En het zelfs wenselijk kan zijn de wegen infrastructuur ontlast wordt op korte afstanden.

 

Gezien de hoeveelheid vacatures zien we in iedergeval nog geen nadelige gevolgen als het gaat om het aantal beschikbare banen. Bovendien is vervoer in de binnenvaart aanzienlijk kwestbaarder dan over de weg. Waterstanden bijvoorbeeld. Seizoens invloeden zeg maar.

 

Het genoemde CO2 en uistoot van CO2? Wil wel opmerking dat de hoog calorische gasverbranding fractioneel lager ligt dan dat van diesel.

http://www.ecoscore.be/info/ecoscore/co2?locale=nl

 

Per spoor Henry ik kan jouw lange afstands verhaal niet bevestigen aan de hand van de cijfertjes. Over de laatste jaren is deze marginaal toegenoemen en heeft niet de impact die jij weergeeft. Per spoor is de toename fractioneel in percentage. 

 

Over de voortgang van multimodaal vervoer kunnen we dus kritisch zijn als het gaat om vooruitgang. En op jouw opmerking de invloed van lange afstanden? Nauwelijks tot niet.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja Huub dat met die schepen vol met containers is ook al een eenmansbedrijf, hier waar ik woonachtig op een "dorp" woont zo'n schipper/eigenaar, heeft zijn schip laten verbouwen tot containerschip en vaart alleen in principe, vrouwlief is er wel bij en vaart ook regelmatig, heel soms kom ik ze weleens tegen hier in het park als we de honden uitlaten, het was voor hem pompen of verzuipen want in het vrachtverkeer met schepen was voor hem geen droog brood meer te verdienen naar zijn zeggen, maar met die containers heeft hij het financieel goed voor elkaar zoals hijzelf zegt, prima gedaan dan en goed vooruit gekeken moet ik zeggen.

 

Als ik nu voor de keuze zou staan om chauffeur te worden dan haakte ik direct al af, dan maar even langer naar school gegaan en een betere betaalde baan gezocht, heb nota bene "management" gedaan 3 jaar lang met succes overigens, maar kantoorwerk trok mij niet zo en op goed geluk ben ik in het chauffeursvak gerold, begonnen als lolletje/hobby maar toch ruim 40 jaar gedaan met ups en downs want het is niet allemaal "Hosanna" in dat chauffeursvak, maar goed men onthoud alleen de leuke dingen en de slechte ervaringen laat men snel achterwege, maar eerlijkheidshalve moet ik wel ergens toegeven "ik had het nooit willen missen" je hebt wat gezien in Europa en vooral de veranderingen van de snelwegen etc.

Kortom Huub de toekomst zal het allemaal gaan uitwijzen en wie weet mogen wij het prille begin ervan nog gaan meemaken.

 

Grt. Henry.

Wat jij aan haalt Dat zijn  wel mensen die durven te ondernemen En daarbij in de toekomst durven te kijken.

 

Vroeger hadden we families bedrijven Wat is er van over Ja hele grote bedrijven En wereld wijd aan elkaar gekoppeld. En het moet zo goed koop mogelijk Voorbeelden genoeg  

 

Want de aandeel houders op de beurs mogen geen verlies hebben

 

En gaan we de kosten bekijken van een schip of trein of vrachtwagen Het verschil is groot Reken een vrachtwagen al snel op 1,75 Euro per km  Weet alleen dat een binnen schip stukken goed koper is per km  

De trein R'dam naar Italië Novara  500 a 600 meter lang 80 a 60 Containers a 500 Euro per container Reken maar uit Daar kan geen een vrachtwagen tegen op En is er ook binnen 24 uur op bestemming  

Op het ogenblik al een paar jaar Van uit Moerdijk naar zuid Italië per zeeschip containers vervoer Doet er over 6 a 8 dagen Een dag in de haven lossen en laden en weer terug  

Laat het schip 0,60 a 0,75 cent per mijl kosten Ben bang dat ik aan de hoge kant zit

De brandstof is allemaal belasting vrij En wat verstoken ze Rotzooi

Mensen die durven te ondernemen is wel de toekomst En moderniseren  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Henry,

 

Een observering of persoonlijke waarneming? 

 

http://web.minienm.nl/mob2015/3_4.html              Hier de cijfertjes.

 

Je kunt zien dat de binnenvaart in volume toeneemt. Of dat erg is? Nauwelijks, dramatisch is dat ook niet. Zeker niet in een economische crisis. De gedane voorstelling dat het allemaal vreselijk is en doomsdag voor de chauffeur ook niet. Op lange afstand is binnenvaart ook geen competitie. En het zelfs wenselijk kan zijn de wegen infrastructuur ontlast wordt op korte afstanden.

 

Gezien de hoeveelheid vacatures zien we in iedergeval nog geen nadelige gevolgen als het gaat om het aantal beschikbare banen. Bovendien is vervoer in de binnenvaart aanzienlijk kwestbaarder dan over de weg. Waterstanden bijvoorbeeld. Seizoens invloeden zeg maar.

 

Het genoemde CO2 en uistoot van CO2? Wil wel opmerking dat de hoog calorische gasverbranding fractioneel lager ligt dan dat van diesel.

http://www.ecoscore.be/info/ecoscore/co2?locale=nl

 

Per spoor Henry ik kan jouw lange afstands verhaal niet bevestigen aan de hand van de cijfertjes. Over de laatste jaren is deze marginaal toegenoemen en heeft niet de impact die jij weergeeft. Per spoor is de toename fractioneel in percentage. 

 

Over de voortgang van multimodaal vervoer kunnen we dus kritisch zijn als het gaat om vooruitgang. En op jouw opmerking de invloed van lange afstanden? Nauwelijks tot niet.

Het gewicht van een liter diesel heeft wel met soortelijk gewicht en temperatuur te maken Ja ik heb een paar jaar op de Duts Tankers   van Pakhoed nu Broere  die waren de tijd ver vooruit  

Was voor een tijd terug op de M/S koningendam Ben in de machine kamer geweest De motoren kunje niet meer vergelijken van vroeger En zo modern allemaal

 

Een modern binnen vaart schip Wordt een maal per jaar motor onderhoud gedaan De motor gaat er uit de ander er in Schip vaart binnen een dag weer

 

De tijd staat niet stil

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gewicht van een liter diesel heeft wel met soortelijk gewicht en temperatuur te maken Ja ik heb een paar jaar op de Duts Tankers   van Pakhoed nu Broere  die waren de tijd ver vooruit  

Was voor een tijd terug op de M/S koningendam Ben in de machine kamer geweest De motoren kunje niet meer vergelijken van vroeger En zo modern allemaal

 

Een modern binnen vaart schip Wordt een maal per jaar motor onderhoud gedaan De motor gaat er uit de ander er in Schip vaart binnen een dag weer

 

De tijd staat niet stil

 

Huub

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

 

ik wil niet meer  reageren op zulke praat         :nee:  :nee:  :nee:  :nee:  :nee:      :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja................. :confused:

 

Wat een antwoord weer. Wat moeten we hiermee als bijdrage :confused:  De vraag is OF je hier op kan antwoorden. Nagenoeg onmogelijk. 

 

                                             LOL

Tegen zoveel intellecueel geweld? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lambiek,

 

Ik kom tot de conclusie dat een trent zichtbaar is. Zodra je een stelling onderbouwt en geeft er handvaten voor? Daarmee aangeeft dat zijn mening, nouja, laten we het zijn uitspraak noemen onjuist is? Dan krijg je een geweldige lading lariekoek. Een posting gelardeerd met waar hij gewerkt heeft "vroeger". Niet meer ingaat waar het wel omgaat.

 

Om het af te werken met waar hij recent heeft gekeken hoe modern het was en gooit term/toepassing over de buhne. De genoemde toepassing is ook pas 11 jaar oud. :confused:

 

Reist de vraag, wat zou je moeten zeggen tegen een forumgebruiker die continu en dat al meer dan 9000 postings lang "iets doet" :zegtniets:  :zegtniets:  :zegtniets:  op het forum.

 

Er is geen touw aanvast te knopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Go, lijkt tegenwoordig wel een volkswagen zo'n binnenvaarschip, ik ken er 1 die heeft zijn derde TSI blok er na twee jaar al inliggen, maar of die zelf kan sturen, geen idee, ik hoop zelf nog even aan die hoepel te mogen draaien, dus 2050 is een mooi jaar voor de invoering, dan lever ik toch mijn rijbewijs in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Henry,

 

Een observering of persoonlijke waarneming? 

 

http://web.minienm.nl/mob2015/3_4.html              Hier de cijfertjes.

 

Ik zie deze schepen bijna dagelijks hier langs "den Dijk" varen en naar mijn waarneming worden het er steeds meer, aangezien ik de schipper regelmatig spreekt in een weekend als we elkaar weer eens tegenkomen met de honden dan kan ik uit zijn optiek waarnemen dat het voor hem de juiste stap is geweest, jaren geleden zat hij in het bulkvervoer maar dat is gaandeweg minder geworden althans voor zijn doen dan, vandaar dat hij is overgestapt op het container vervoer en hij vertelde er ook bij dat die "ritten' naar het Duitse Ruhrgebied minder opbrachten dan die "ritjes' van Alphen naar Rotterdam en hij lachte "breed" LOL

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben blij dat jij het ook inziet Het is gewoon in de toekomst kijken Nog iets Als ik bij kunne en nagel ben in Veghel Waar ze 40 opleggers per uur laden en lossen Waar geen hand aan komt

In het magazijn mag geen mens binnen komen Alles rijd kres kras door elkaar Zitten een paar mensen achter de computer alles te regelen

 

Huub

Denk dat je alleen het lossen ( pendels ) bedoelt wat in die hoogbouw gaat vanaf mars en de boter die aan de band lossen.

Wat er uit gaat staat voor de deur en wordt met pompwagen geladen.

Loste er vorig jaar nog wel eens vanaf Sturm Vierssen en gewoon met pompwagen lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henry,

 

Ik betwijfel jouw uitspraak niet. Nog die van de schipper. Dan heb je mij in iedergeval niet begrepen. Er was een groei te zien zoals ik aangaf. Gaf er wel bij aan dat de groei niet groot is. Want het kabinet zou stevig inzetten op multimodaal transport. 

 

Tja ouwe,

Huub is wat op leeftijd en ziet het anders. (Of.............hij stond te ver weg  :p )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Heb in het transport blaad zitten lezen

Dat binnen 10 jaar geen chauffeurs meer nodig zijn

Alle vrachtauto merken zijn er heel ver in Zoals het nu loopt mogen ze binnen een jaar op de wegen Want het wordt vrij gegeven

Dus de chauffeurs gaan naar een museum toe

Huub

Prima,rijd die kar maar op zun eigen houtje die kant op. Ik kom er wel n keer uit om t gordijn open te maken kooiaap te starten en de boel te lossen.

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is fantastisch dat een en ander technisch haalbaar is maar in de praktijk zal het geen gewin geven.......

Dat kleine stukje waar je filevrij treintje kan rijden zal niet opwegen tegen de kosten en minder flexibiliteit geven dan een ervaren chauffeur dat kan. Het overgrote deel van de ladingen zal door mensen geladen gelost moeten worden. En ons kennende gaat de klant dat niet doen/betalen dus dat blijft de chauffeur doen want die moet uiteindelijk toch mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie toch wat problemen.

 

Want hoe denk je Huub bijvoorbeeld dat dit in een wet opgenomen gaat worden?

Wie is er verantwoordelijk voor het voertuig? Is dat de chauffeur? Heeft een chauffeur nog de controle over het voertuig.

Wanneer is een chauffeur aansprakelijk bij een ongeval? 

 

Buiten dat iets technisch "eventueel" kan? De openbare weg is toch andere koek dan een afgesloten terrein.

 

Want simpel gesteld Huub, ik ben chauffeur en ze zetten me op een auto. Die gaat zijn eigen gang. KADABOOOOOMMMM !

Ennuhhh wat dan? als ik als chauffeur aansprakelijk ben? Ja toedeloe zeg. Niks computer. Me rug op er mee. 

 

Moeten we vast gaan stellen welke computer eventueel een fout heeft gemaakt in een ongeval? Gaat de computer dan ook het gevang in omdat deze verantwoordelijk voor dodelijke slachtoffers? Eh Huub, jouw autonome vrachtwagen gaat naar Calais...................... met vluchtelingen aanboord? Aanboord gekropen bij een stoplicht ofzo?

 

Dus zo wat voorbeelden waarom de door jou genoemde vrachtwagens niet even de openbare weg op gaan. Maar misschien he Huub, heel misschien zou je hier natuurlijk ook zelf over na kunnen denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie toch wat problemen.

 

Want hoe denk je Huub bijvoorbeeld dat dit in een wet opgenomen gaat worden?

Wie is er verantwoordelijk voor het voertuig? Is dat de chauffeur? Heeft een chauffeur nog de controle over het voertuig.

Wanneer is een chauffeur aansprakelijk bij een ongeval? 

 

Buiten dat iets technisch "eventueel" kan? De openbare weg is toch andere koek dan een afgesloten terrein.

 

Want simpel gesteld Huub, ik ben chauffeur en ze zetten me op een auto. Die gaat zijn eigen gang. KADABOOOOOMMMM !

Ennuhhh wat dan? als ik als chauffeur aansprakelijk ben? Ja toedeloe zeg. Niks computer. Me rug op er mee. 

 

Moeten we vast gaan stellen welke computer eventueel een fout heeft gemaakt in een ongeval? Gaat de computer dan ook het gevang in omdat deze verantwoordelijk voor dodelijke slachtoffers? Eh Huub, jouw autonome vrachtwagen gaat naar Calais...................... met vluchtelingen aanboord? Aanboord gekropen bij een stoplicht ofzo?

 

Dus zo wat voorbeelden waarom de door jou genoemde vrachtwagens niet even de openbare weg op gaan. Maar misschien he Huub, heel misschien zou je hier natuurlijk ook zelf over na kunnen denken.

In Nederland wordt de verkeer wet binnen een jaar verandert Er rijden nu al volop test auto's in de ronde

 

Als de auto een fout maakt dan gaat die het gevang in Wat ga je het toch ver zoeken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland wordt de verkeer wet binnen een jaar verandert Er rijden nu al volop test auto's in de ronde

 

Als de auto een fout maakt dan gaat die het gevang in Wat ga je het toch ver zoeken

 

Huub

Ohja Huub? Ik denk dat de maatschappij wel vragen heeft.

Zelfs de wegenverkeerswet zou moeten worden aangepast.

 

Zie jij al een agent staan met zijn bonnen boekje aan de deur van een auto/vrachtwagen die te snel ging? 

Gaat de agent een opmerking maken? Dag boord computer, U maakt een overtreding van 6km/h? Ik ben erg benieuwd naar een rechter tijdens een zitting waar een fietser onder een vrachtwagen komt? Wat gaat een rechter de boordcomputer vertellen? Of spreekt de rechter de eigenaar van de boordcomputer aan? Of de fabrikant?

 

Hoe gaat een computer om met instructies van een verkeersagent, je weet wel arm onhoog.

 

Dan de wet Huub.

De door jou genoemde nieuwe wet? 

De wetgever voorziet NIET in het toelaten van een vrachtwagen ZONDER chauffeur.

De wetgever regelt het ondervoorwaarden toestaan van "computer" onder bepaalde functies. Afstand, snelheid, remmen bijvoorbeeld.

 

De wetgever voorziet NIET in de toelating op de openbare weg van een vrachtwagen ZONDER bestuurder.

 

De wetgever voorziet wel in een geschoolde chauffeur die toeziet op de functies van de "computer".

En is dus voor de wet "bestuurder"van dit voertuig.

 

:bey:  :bey:  :bey: 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

In het komende half jaar gaat er een volvo geheel zonder chauffeur in een mijn in Zweden aan het werk.

Daar GPS weinig doet onder de grond, wordt de route, incl. uitwijkmogelijkheden "opgeslagen" in het geheugen van de computer.

Deze proef zal ongetwijfeld vervolg krijgen...

http://www.at.no/transport/2016-09-13/Selvkj%C3%B8rende-Volvo-FMX-i-gruve-23045.html

 

Betreft de mijn Boliden in het zweedse Kristineberg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor vaste adressen of losplaatsen zou het miz best kunnen. ..bv winkel distributie. .....auto word vanaf dc naar supermarkt gestuurd waar de auto gelost word.... dit kan dan zelfs midden in de nacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Voor vaste adressen of losplaatsen zou het miz best kunnen. ..bv winkel distributie. .....auto word vanaf dc naar supermarkt gestuurd waar de auto gelost word.... dit kan dan zelfs midden in de nacht

Dat lijkt mij niet.

Want meerendeel van de klachten van omwonende betreft het geraas over de laadklep etc. Niet zo zeer het aan en af rijden.

 

Bij die Volvo in mijn link werd als een van de hoofdredenen genoemd: saai eentonig werk (veel heen en weer rijden over betrekkelijk korte afstanden, zoals in een mijn of bij zand/grindwinning plaats vind en/of onder "moeilijke" omstandigheden (koud, donker, stoffig al die zaken die een chauffeur niet prettig vind).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden