[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wanneer neemt robot het stuur over?


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

Ff n caravan laden in Oslo. Dan in Trondheim ff eraf want er moet nog n Trafic voor. Oja, caravan mist n wiel. Dan in Ostersund 2 motorfietsen op t bovendek en in Gavle n Golf met n kapotte versnellingsbak eronder. Succes computergestuurde truck. Wat n onzin.

Verstuurd vanaf mijn S40 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie is Er staan werk op het spel van 130.000 chauffeurs Voor een www uitkering komt het hart aan

 

En ander werk te krijgen zal in een twee drie niet lukken

 

Nog Iets

 

Waarom moet een politie een zelf rijden auto aan houden Die wordt in veel dingen ook overbodig

 

Waarom rijden nu al zelfrijdend vrachtauto's in het haven gebied Amsterdam Rotterdam Antwerpen En hier en daar op autobanen

 

Ze rijden 30% goedkoper Reken maar is uit wat het uit maakt in de transport kosten

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooie is Er staan werk op het spel van 130.000 chauffeurs Voor een www uitkering komt het hart aan

 

En ander werk te krijgen zal in een twee drie niet lukken

 

Nog Iets

 

Waarom moet een politie een zelf rijden auto aan houden Die wordt in veel dingen ook overbodig

 

Waarom rijden nu al zelfrijdend vrachtauto's in het haven gebied Amsterdam Rotterdam Antwerpen En hier en daar op autobanen

 

Ze rijden 30% goedkoper Reken maar is uit wat het uit maakt in de transport kosten

 

Huub

Dat is opzich nog niet erg Huub, Vrachtwagenchauffeurs kunnen zich laten omscholen.

Het probleem, gezien de snelheid van ontwikkeling is uiteindelijk voor de gepensioneerden. Want al die werkelozen moeten worden voorzien van een uitkering en omscholing.

                                                                                                                                                                                                                                                                                LOL

De kosten hiervan komen bij de ouderen vandaan. Een rijke groep,met  AOW en pensioen. Dus ja, erg zorgwekkend is het niet. Het kabinet haalt jouw broekriem gewoon verder aan.

 

Je ziet het, een win-win situatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ff n caravan laden in Oslo. Dan in Trondheim ff eraf want er moet nog n Trafic voor. Oja, caravan mist n wiel. Dan in Ostersund 2 motorfietsen op t bovendek en in Gavle n Golf met n kapotte versnellingsbak eronder. Succes computergestuurde truck. Wat n onzin.

Verstuurd vanaf mijn S40 met Tapatalk

Tsja.....

 

 

Zeiden we iets in die richting ook niet van die MOE kolleka's toen die deze kant uit kwamen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wereld waar geen chauffeurs zijn Reindert? Heb je ook geen CAO voor chauffeurs. Die wordt dan naar goed gebruik ontbonden.

 

Voor de FUWA telt exact hetzelfde.

 

Voor wat betreft electrisch rijden? Ik heb me niet verdiept in de techniek voor zware vrachtwagen. Echter, dit lijkt me problematisch op zijn minst om meerdere redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is opzich nog niet erg Huub, Vrachtwagenchauffeurs kunnen zich laten omscholen.

Het probleem, gezien de snelheid van ontwikkeling is uiteindelijk voor de gepensioneerden. Want al die werkelozen moeten worden voorzien van een uitkering en omscholing.

                                                                                                                                                                                                                                                                                LOL

De kosten hiervan komen bij de ouderen vandaan. Een rijke groep,met  AOW en pensioen. Dus ja, erg zorgwekkend is het niet. Het kabinet haalt jouw broekriem gewoon verder aan.

 

Je ziet het, een win-win situatie. 

Nu moet ik lachen MOETEN OMSCHOLEN En als je geen school gehad hebt wat dan Engelse taal is toch normaal lezen en schrijven Op het ogenblik op school kinderen van 6 a 8 jaar die kunnen het al

 

Voor veel staat nog heel wat te wachten

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elektrische bakwagens zijn er al toch? Voor stadsdistributie. Tot GVW 19 ton lees ik hier. http://www.emoss.biz/nl/elektrische-vrachtwagen/. Ik meen dat o.a. de Technische Unie ermee rijdt.

Er zijn er mee zelfs daarom zei ik, zware vrachtwagens.

 

Huub,

We zijn niet allemaal zoals jij, ongeschoold en laag geletterd. <-----------(helemaal niet om te lachen overigens)Subtiel verschil. Bovendien zijn generaties na jou zeker geen computer analfabeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn er mee zelfs daarom zei ik, zware vrachtwagens.

 

Huub,

We zijn niet allemaal zoals jij, ongeschoold en laag geletterd. <-----------(helemaal niet om te lachen overigens)Subtiel verschil. Bovendien zijn generaties na jou zeker geen computer analfabeten. 

Ben jij geschoold dan Daarbij ik val niemand persoonlijk aan

 

Ik ken mensen die hebben 12 jaar school gehad Maar deze mensen doen ook in de software ontwikkeling

 

Op het ogenblik een kind van 5 a 6 jaar leert al met een computer om te gaan

 

Je hebt gelijk veel oudere mensen weten er niks van En ze kunnen het niet Veel lopen al achter in de algemene ontwikkeling

 

Jij weet net zo goed als ik Als je hoger op wilt Dat je dan diploma's nodig hebt  Probeer is meer in de toekomst te kijken

 

Daarbij kijk ook is naar de ontwikkeling van de laatste jaren van de vrachtwagen Ik heb nog op een houten plank geslapen Moet je nu is mee aan komen

 

Ik heb nog mee gemaakt dat er nog overal of stukken geen autobaan was

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben jij geschoold dan Daarbij ik val niemand persoonlijk aan

 

Ik ken mensen die hebben 12 jaar school gehad Maar deze mensen doen ook in de software ontwikkeling

 

Op het ogenblik een kind van 5 a 6 jaar leert al met een computer om te gaan

 

Je hebt gelijk veel oudere mensen weten er niks van En ze kunnen het niet Veel lopen al achter in de algemene ontwikkeling

 

Jij weet net zo goed als ik Als je hoger op wilt Dat je dan diploma's nodig hebt  Probeer is meer in de toekomst te kijken

 

Daarbij kijk ook is naar de ontwikkeling van de laatste jaren van de vrachtwagen Ik heb nog op een houten plank geslapen Moet je nu is mee aan komen

 

Ik heb nog mee gemaakt dat er nog overal of stukken geen autobaan was

 

Huub

Ehm, ja Huub ik ben geschoold. Met ernstig veel tegenzin ja. En erger, tot ver in mijn latere leven bij moeten scholen En nog !. En hoe ouder je wordt? Hoe minder makkelijk het er in gaat.

Ik ook moet in sommige gevallen echt buffelen om het er in te krijgen. Ik echt geen match ben voor de jonge kerels in hun 20 die het stukken makkelijker absorberen.

 

Neemt niet weg dat nog steeds niemand te oud is om te leren. En ik helemaal geen tegenstander ben van een autonome vrachtwagen. Wat ik wel zie zijn toch nog technische beperkingen die overwonnen zullen moeten worden. Vervolgens Huub, De wetgever en de maatschappij die nog overtuigd moeten worden. Gezien de te betreuren doden ondertussen met de computer? Zie ik niet op korte termijn een autonome vrachtwagen deelnemen aan het verkeer in het publieke domien.en de komende 10/20 jaar natuurlijke afvloeiing helemaal niet zorgen voor een doemscenario die jij omschrijft. Van massa ontslagen zal dan ook geen sprake zijn. 

 

Waarbij ik op wil merken dat omscholen helemaal niet op HBO niveau hoeft te zijn, tegenwoordig bachelor en een trap hoger de kwalificatie masters..

Om of bijscholing kan heel gericht en vragen ook geen jaren lange extra studies. 

 

En dan zijn we weer aangekomen Huub op enig realisme. Er is alle reden aan te nemen dat binnen 5 jaar, of met 5 jaar zware vrachtwagens NIET deelnemen aan het verkeer op de openbare weg. De lokaties waar er verkeer is in het niet openbare domein is erg beperkt. En die invloed is niet te merken door ontslag golven.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan jou dit schrijven Ik ben nog van de oude stempel Ik was 15 jaar Ben ik op een fabriek gaan werken voor 25 gulden in de week

 

Ging bij verdienen bij boeren of een loonwerker Toen ik 20 jaar was ben ik naar zee gegaan Als leerling wtk dat was bij Heerema   

 

Ik heb op alle soorten schepen gevaren

 

De rest sla ik maar over Ging met mijn 60 jaar met de VUT is er niet meer

 

Ben toen naar school gegaan via het FNV leren alles op sociaal gebeid Heb twee maanden op een advocaten kantoor mee gelopen ook op sociaal gebied Alleen om de wet beter te leren kennen

Ga nu nog naar vrij veel bijeenkomsten toe door het hele land ook via het FNV

 

Laats nog in Amsterdam geweest  De Berucht  dat ging over werk en inkomen  en verdringing van werk

 

Dan zit ik nu nog in het bestuur FNV lokaal noord Limburg  En in de participatie raad inkomen en schuldhulp gedoe  

 

Daarom weet ik wat af van de vluchtingen

 

Ik moet zeggen ik leer vrij gemakkelijk Even goed door lezen dan heb ik het  Help nu nog veel mensen met computer problemen Help mensen die hun was machine kapot of T.V. kapot is Vaak zijn het kleine dingen wat kapot is  

Tijd terug een boer zijn arm gebroken heb ik 6 weken zijn koeien gemolken Veel weten niet dat een koe een sociaal dier is Ik was 6 jaar moest ik al koeien melken nog met de hand

 

Ben nu al meer dan 10 jaar thuis Heerlijk geniet heerlijk van mijn AOW en 2x pensioen en van mij lijfrente

 

Ben gescheiden De gevolgen wil jij niet weten Als zij nog een jaar leeft is het lang De bekenden levens gevaarlijke ziekte

 

Ik lach overal om

 

Jij weet net zo goed als ik Alles gaat naar diploma's toe Beter gezegd heel Europa

 

De modernisering van techniek gaat op volle toeren door ook de vrachtwagen Jij moet transport omlijn is lezen lees je wat anders

 

Huub   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net op de radio, per direkt is de proef gestopt, fietspad was te smal en fietsers moesten afstappen als dat ding er aan kwam.

Goed doordacht dus.

 

..of de fietsers verdomden het om met minder dan 3 naast elkaar te gaan fietsen.. :zegtniets:

 

Ik hoorde het ook op de radio..(1). Wat ik begreep, software moet opnieuw gekalibreerd worden, dan kan het apparaat wat dichter op de kant rijden.. maar ook minder snel dan 15 km/h..  Als ze dat doen.. lees je weer dat het ding voor oponthoud zorgt..

 

Wat ik echter niet begrijp.. er rijdt een steward mee op het ding.. Die zou dan toch wel kunnen bijsturen op één of andere manier??

Hij kan hem wel stilzetten, begrijp ik.

 

Veiligheid

De Rijkdienst Wegverkeer (RDW)  gaf medio juni toestemming voor de pilot aan de gemeente Ooststellingwerf. Op het moment dat de shuttles arriveren vinden de laatste keuringen plaats. Het chauffeurloze voertuig communiceert met de infrastructuur. Daarom worden er deze zomer infrastructurele maatregelen genomen op het 2,5 kilometerlange tracé in Appelscha.  Er is altijd een steward aanwezig in het voertuig die in geval van nood het voertuig stil kan zetten.  De shuttle rijdt alleen overdag en bij goed weer.

Zelfrijdende voertuig?

Het gaat om de EZ10 van Easymile. Dit zelfrijdende voertuig is volledig automatisch en rijdt op elektriciteit.  Het  voertuig heeft geen stuur en geen pedalen. Er is plek voor 10 personen en heeft een maximumsnelheid van 15 km per uur.

 

Bron: http://www.ooststellingwerf.nl/portal/nieuws_3183/item/nationale-primeur-appelscha-eerste-zelfrijdende-voertuig-met-passagiers-op-de-openbare-weg_14407.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar kan ik kort over zijn De naam chauffeur valt weg

 

Denk maar dat de planner op kantoor weg valt Die komt op zo'n auto Hij krijgt alles via de computer binnen Als die op een plaats leeg komt Kan die de korst bij zijne plaats terug vracht zoeken Die krijgt die binnen van zijn of hun bevrachting kantoor

Hij moet de computer in kunnen stellen waar die auto heen moet En de computer doet het werk

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

..of de fietsers verdomden het om met minder dan 3 naast elkaar te gaan fietsen.. :zegtniets:

 

Ik hoorde het ook op de radio..(1). Wat ik begreep, software moet opnieuw gekalibreerd worden, dan kan het apparaat wat dichter op de kant rijden.. maar ook minder snel dan 15 km/h..  Als ze dat doen.. lees je weer dat het ding voor oponthoud zorgt..

 

Wat ik echter niet begrijp.. er rijdt een steward mee op het ding.. Die zou dan toch wel kunnen bijsturen op één of andere manier??

Hij kan hem wel stilzetten, begrijp ik.

 

Veiligheid

De Rijkdienst Wegverkeer (RDW)  gaf medio juni toestemming voor de pilot aan de gemeente Ooststellingwerf. Op het moment dat de shuttles arriveren vinden de laatste keuringen plaats. Het chauffeurloze voertuig communiceert met de infrastructuur. Daarom worden er deze zomer infrastructurele maatregelen genomen op het 2,5 kilometerlange tracé in Appelscha.  Er is altijd een steward aanwezig in het voertuig die in geval van nood het voertuig stil kan zetten.  De shuttle rijdt alleen overdag en bij goed weer.

Zelfrijdende voertuig?

Het gaat om de EZ10 van Easymile. Dit zelfrijdende voertuig is volledig automatisch en rijdt op elektriciteit.  Het  voertuig heeft geen stuur en geen pedalen. Er is plek voor 10 personen en heeft een maximumsnelheid van 15 km per uur.

 

Bron: http://www.ooststellingwerf.nl/portal/nieuws_3183/item/nationale-primeur-appelscha-eerste-zelfrijdende-voertuig-met-passagiers-op-de-openbare-weg_14407.html

Heel mooi

 

De man of vrouw die er bij zit Kan het voertuig alleen maar stil zetten

 

De fietsers mogen maar met twee naast elkaar fietsen Komt er iets aan Dam moeten de fietsers achter elkaar rijden Schrijft de wet ook voor Buiten de bebouwden kom

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden