[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wanneer neemt robot het stuur over?


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

Om terug te komen on topic Huub, waar de wetgever tot nu toe aan refereerde is dit.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligente_transportsystemen.

Als je verdere links volgt heb je een idee hoever de mens is met een autonome voertuigen.

Dat hoef ik niet

 

Want ik ben een paar maal in Duitsland bij Mercedes geweest en ben een maal mee geweest De techniek zegt mij veel wat er in zit

 

Alles komt op de scherm monitor die ziet alles  Ik heb er een winkelwagen voor gezet De auto gaat niet rijden  

 

Op de autobaan rijd die 80 km per uur niet harder  In het begin was ik bang in zo'n auto Gewoon dat er zou gebeuren  Je moet vast zitten. Anders zit je tegen de voor ruit aan  Die remt harder als een mens Beter gezegd remt later

Of die nog kinders ziekte had werd niet verteld Er hoef maar iets uit te vallen Dan zijn de gevolgen niet te over zien

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Teddybeer,

 

Maar ik heb nog een aardige.

De "computer" neemt dus de beslssingen. Uitgangspunt? Voorkomen. Beperken van schade..

Tot zover niets aan de hand zou je zeggen. Nou.............niet helemaal. De "computer" krijgt een situatie voorgeschoteld waarin hij zeg maar "niet kan winnen" Oftewel schade moet maken. of schade onontkoombaar is. "What if?" De keuzes, door de vangrails heen en de kans tegmoetkomend verkeer pletten?  Het ongeluk voor hem ontwijken? Maar dan bij een uitwijk manoevre een aantal auto pletten.

 

Een "computer" heeft een aantal menselijke eigenschappen zeker niet. Onder andere ervaring. (Ik laat de andere maar even buiten beschouwing).

 

Ziet de overheid zich geplaatst voor een uitdagingkje. Want, wat maakt het dan dat de "computer" aan beslissing neemt? welke commanda's worden geactiveerd? Gebaseerd op welke informatie. Ik wil niet eens meer ingaan op Huub die denkt dat een paar mensen achter een beeldscherm het wel onder controle hebben. En dat is nou juist wat ze NIET hebben.

 

Plotseling hebben we het niet meer over remmen of een beslssing (commando) van rijbaan te verwisselen. 

Is er ook de vraag, kan of mag een"computer" een dergelijke beslssing over leven of dood nemen? De gevolgen van toekenning van een dergelijke beslissing zal hele grote gevolgen hebben. Nu maak ik me inderdaad geen zorgen. Ik ben de mening toegedaan dat technisch gezien een autonome vrachtwagen nog ver van ons is.

 

En om hier boven aangegeven redenen zie ik helemaal geen autonome vrachtwagens in het publieke domein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar kan ik kort over zijn De naam chauffeur valt weg

 

Denk maar dat de planner op kantoor weg valt Die komt op zo'n auto Hij krijgt alles via de computer binnen Als die op een plaats leeg komt Kan die de korst bij zijne plaats terug vracht zoeken Die krijgt die binnen van zijn of hun bevrachting kantoor

Hij moet de computer in kunnen stellen waar die auto heen moet En de computer doet het werk

 

Huub

Sorry maar ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien.....................

 

De chauffeur verdwijn?

De planner op de auto?

En het werk komt vanzelf?

Want alleen ''hij'' kan een adres invoeren in de computer?

 

:D :D :D

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan jou dit schrijven Ik ben nog van de oude stempel Ik was 15 jaar Ben ik op een fabriek gaan werken voor 25 gulden in de week

Ging bij verdienen bij boeren of een loonwerker Toen ik 20 jaar was ben ik naar zee gegaan Als leerling wtk dat was bij Heerema

Ik heb op alle soorten schepen gevaren

De rest sla ik maar over Ging met mijn 60 jaar met de VUT is er niet meer

Ben toen naar school gegaan via het FNV leren alles op sociaal gebeid Heb twee maanden op een advocaten kantoor mee gelopen ook op sociaal gebied Alleen om de wet beter te leren kennen

Ga nu nog naar vrij veel bijeenkomsten toe door het hele land ook via het FNV

Laats nog in Amsterdam geweest De Berucht dat ging over werk en inkomen en verdringing van werk

Dan zit ik nu nog in het bestuur FNV lokaal noord Limburg En in de participatie raad inkomen en schuldhulp gedoe

Daarom weet ik wat af van de vluchtingen

Ik moet zeggen ik leer vrij gemakkelijk Even goed door lezen dan heb ik het Help nu nog veel mensen met computer problemen Help mensen die hun was machine kapot of T.V. kapot is Vaak zijn het kleine dingen wat kapot is

Tijd terug een boer zijn arm gebrokenheb ik 6 weken zijn koeien gemolken Veel weten niet dat een koe een sociaal dier is Ik was 6 jaar moest ik al koeien melken nog met de hand

Ben nu al meer dan 10 jaar thuis Heerlijk geniet heerlijk van mijn AOW en 2x pensioen en van mij lijfrente

Ben gescheiden De gevolgen wil jij niet weten Als zij nog een jaar leeft is het lang De bekenden levens gevaarlijke ziekte

Ik lach overal om

Jij weet net zo goed als ik Alles gaat naar diploma's toe Beter gezegd heel Europa

De modernisering van techniek gaat op volle toeren door ook de vrachtwagen Jij moet transport omlijn is lezen lees je wat anders

Huub

Waarom heb jij een tijd terug bij die boer zijn arm gebroken??😂😂

bewerkt door jean
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omscholen hoeft niet en we hoeven ook niet bang te zijn geen werk meer te hebben. Hoorde nl net op de radio dat de proef volgende week weer verder gaat.

Ze hebben niet de software aangepast maar er komen nu...(en niet allemaal tegelijk lachen)...mensen langs de route staan die de fietsers er op moeten wijzen dat er een zelfrijdend busje aankomt en hoe ze het beste even in de berm kunnen wachten.

Ik zie het helemaal voor me; geen bestuurders meer maar ook geen werkloosheid meer omdat iedereen langs de weg staat om te waarschuwen voor een in aantocht zijnde auto zonder bestuurder

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik neem aan dat jullie allemaal het volle verstand hebben, en als je elke dag op de weg zit en ziet  hoeveel verschillende bakwagentjes, trekker opleggers, en combi,s over S,heerenwegen scheuren, dan snapt iedere boeren l%l dat die dingen vol en leeg moeten op de gekste plekken, en de meest idiote route,s rijden.

Nou ik zie al die vehikels al rond toeren zonder piloot aan boord :bey: 

Er zullen misschien wel lijndiensten onderhouden kunnen worden over een jaar of 15/20, maar niet op korte termijn.

En zolang er in een vliegtuig zelfs 2 man zit om de controlle te houden as de auto piloot er op staat zie ik het nog niet zo snel gebeuren dat we een uitstervend ras zijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

albertvv, op 22 Sept 2016 - 8:15 PM, zei:

Ze hebben niet de software aangepast maar er komen nu...(en niet allemaal tegelijk lachen)...mensen langs de route staan die de fietsers er op moeten wijzen dat er een zelfrijdend busje aankomt en hoe ze het beste even in de berm kunnen wachten.

 

Da's nou Nederland anno 2016... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet alleen Nederland al wil die wel graag als het braafste jongetje van de klas voorop lopen.

Ik denk dat je het kunt zien als een nieuwe wapenwedloop, degene die het voor elkaar krijgt is spekkoper. En, zoals vaker, verliezen ze de werkelijkheid uit het oog bij die ratrace.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huub,

 

De test is geen autonoom voertuig. Daar voorziet de wetgever niet in. In alle gevallen zit er een chauffeur achter het stuur die verantwoordelijk is. :bey:

 

Jouw natte droom zoals het hier eerder aangegeven? Is uiteen gespat. Er vallen doden Huub. Een autonoom bestuurt voeruig is ver van ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is jou stand punt Er zullen zeker doden vallen Maar die vallen nu ook door menselijke fouten

Je moet het zo zien Vroeger hadden we postbodes Nu hebben we postbezorgers En waarom dat mag je zelf invullen

En dit gaat ook met chauffeurs gebeuren

Je hebt gelijk die voertuigen zijn nog niet vrij gegeven Want ze zijn er volop mee aan het testen Heb het een maal mogen zien van kort bij

Mercedes

Er zat geen chauffeur achter het stuur Zo als hun het vertelden Een voertuig begeleider Drie of vier voertuigen Ze zaten 20 meter achter elkaar

Kleine voertuigen lopen al tussen Amsterdam en Utrecht En grote in de haven gebieden Volgend jaar gaat Nederland de verkeer wet veranderen

Mevr. Voortman van de tweede kamer is al volop aan het voorbereiden Van groen links Heb ze vorige week nog gesproken

Nog Iets

Ik kwam vroeger wel eens bij een motoren fabriek van Opel in Hongarije Daar werkte in de nacht 5 mensen maar de productie vol door Deze mensen

deden alleen de storing verhelpen

Kun je dat voorstelen geen verlichting ga zo maar door Maar er rolden wel 50 a 60 motoren van de band af En gingen een wagon in Waar geen hand

aan te pas kwam

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omscholen hoeft niet en we hoeven ook niet bang te zijn geen werk meer te hebben. Hoorde nl net op de radio dat de proef volgende week weer verder gaat.

Ze hebben niet de software aangepast maar er komen nu...(en niet allemaal tegelijk lachen)...mensen langs de route staan die de fietsers er op moeten wijzen dat er een zelfrijdend busje aankomt en hoe ze het beste even in de berm kunnen wachten.

Ik zie het helemaal voor me; geen bestuurders meer maar ook geen werkloosheid meer omdat iedereen langs de weg staat om te waarschuwen voor een in aantocht zijnde auto zonder bestuurder

 

Deja Vu.....

Vroeger bij de eerste auto's liep er ook een man met een rode vlag voor om de omstanders/andere weggebruikers te waarschuwen....

Gaan we toch weer terug in de tijd.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is jou stand punt Er zullen zeker doden vallen Maar die vallen nu ook door menselijke fouten

Je moet het zo zien Vroeger hadden we postbodes Nu hebben we postbezorgers En waarom dat mag je zelf invullen

En dit gaat ook met chauffeurs gebeuren

Je hebt gelijk die voertuigen zijn nog niet vrij gegeven Want ze zijn er volop mee aan het testen Heb het een maal mogen zien van kort bij

Mercedes

Er zat geen chauffeur achter het stuur Zo als hun het vertelden Een voertuig begeleider Drie of vier voertuigen Ze zaten 20 meter achter elkaar

Kleine voertuigen lopen al tussen Amsterdam en Utrecht En grote in de haven gebieden Volgend jaar gaat Nederland de verkeer wet veranderen

Mevr. Voortman van de tweede kamer is al volop aan het voorbereiden Van groen links Heb ze vorige week nog gesproken

Nog Iets

Ik kwam vroeger wel eens bij een motoren fabriek van Opel in Hongarije Daar werkte in de nacht 5 mensen maar de productie vol door Deze mensen

deden alleen de storing verhelpen

Kun je dat voorstelen geen verlichting ga zo maar door Maar er rolden wel 50 a 60 motoren van de band af En gingen een wagon in Waar geen hand

aan te pas kwam

Huub

Of er door mensen fouten gemaakt worden? Ja hoor Huub, maar een non argument in de discussie aangaande een autonoom voertuig op de weg.

 

Eh nee Huub, je zou eens moeten lezen waar goedkeuring voor testen is gegeven. Dat is GEEN autonoom voertuig.

Een wetsvoorstel Huub? Je bedoelt een initiatief voorstel? Dat zou kunnen. Ik weet niet wat de inhoud is, dat horen we dan wel. En de tig nota's van wijzigingen?Niet voor morgen of volgend jaar. Voor dat het een wetsvoorstel is in de 2e kamer?

 

Een fabriek, een afgesloten terrein Huub? Alles kan. Er zijn meer als afdoende redenen die indicators zijn dat een autonome vrachtwagen decennia van ons verwijdert is. Teniminste, in het publieke domein. De stelling eerder, binnen 5 jaar? Je reinste luchtfietserij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan er dit over zeggen Onze verschillen zijn te groot Om er over in te gaan Over Europa en de politiek Wat Rutte gezegd heeft sta ik volkomen achter

Valt Europa uit elkaar De gevolgen zijn niet te over zien Want er komen dan meer dan 40 duizend mensen op straat

West Europa moet zuid Europa bij springen in heel veel dingen

Wat Engeland aan gaat Die zijn het opschuiven Want ze weten het probleem zelf niet op te lossen Want de steun van Europa valt weg

De test auto Ik heb er al bij gezeten op de autobaan Wel in Duitsland Maar Daf is ook volop bezig Ook op de autobanen En testen veel tussen

Würzburg en Kassel Dat ik het nog mee maak is de vraag?????

En een verkeerds of schade dat is niet moeilijk De eigenaar is altijd verantwoordelijk

Huub

bewerkt door hwm.klaassen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden