[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wanneer neemt robot het stuur over?


Reindert

Recommended Posts

lambiek, op 24 Sept 2016 - 7:25 PM, zei:

En ?                      ik heb ze in die 3 jaar nog nooit gezien

 

 

Natuurlijk niet, die mensen zijn blind dus die kun je helemaal niet zien! LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier heb ik nog een stukje

 

Het kan alleen maar op fiets padden

 

Fiets voor blinden

Een fiets voorzien van ultrageluidsensoren worden bestuurd, zelfs als de persoon achter het stuur helemaal blind is. De fiets heet Ultrabike en werd onlangs voorgesteld tijdens het evenement Technology for Life vid Glasgow Science Centre. Daar mochten 30 slechtziende en blinde personen zelfstandig rondfietsen op een 150 meter lange baan.

Op het stuur is een zender die ultrageluid uitzend dat terug gereflecteerd wordt en op die manier word de afstand gemeten tussen de opgestelde hekken. De informatie over de afstand wordt getransformeerd naar elektrische signalen die naar vibrerade knoppen gestuurd worden op het stuur. De intensiteit van de vibratie toont de fietsers hoe en waar het stuur gaat bewegen om hinder te ontwijken en de baan de volgen.

Eén van de proeffietsers was paraolympiër Michael Smith.

“Ik ben verrast door hoe snel ik mij veilig voelde. Als men goed op de techtniek vertrouwd voelt alles heel intuïtief aan en men wordt een deel van de fiets”, zeg hij tegen Disability Horizons.

De fiets is bewerkt door Sound Foresight Technology en gebruikt de ultrageluidstechniek die in de witte stok Ultracane aanwezig is.

“Ons doel is om slechtzienden en blinden een mogelijkheid aan te bieden om te ontdekken hoe een nieuwe techniek hen een gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid kan geven in een gecontrolleerde fietsomgeving”, zegt Julie Davies van Sound Foresight Technologys aan Disability Horizons.

De fiets is dus niet bedoeld om in het verkeer te gebruiken maar eerder een attractie op verschillende evenementen.

“We denken dat de techniek kan worden verbeterd en onderzoeken nu de mogelijheden om de fiets te gebruiken in een velodrom”, zegt Julie Davies.

 

Bron De blinden krant

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De fiets is dus niet bedoeld om in het verkeer te gebruiken maar eerder een attractie op verschillende evenementen. Laat deze zin even goed tot je doordringen Huub.......Mogelijk besef je dan wat daar staat.......Blinde mensen als attractie op verschillende evenementen om hun product te promoten.

Als je trouwens eerst heel even nadenkt of enkel eerst leest wat je schrijft, dan post je die onzin waarschijnlijk niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of het nu een fiets of auto of vrachtauto is

 

Het staat voor de deur dat deze voertuigen met hulp middelen zonder chauffeur of stuur vast houder de weg op gaan

 

De voordelen zijn enorm Ze kunnen meer dan 30% goed koper rijden  

 

En ik begrijp ook wel Want iedere chauffeur zal alles uit de kast halen om het tegen te werken

 

Bij landbouw voertuigen wordt er al volop mee gewerkt

 

De tijd staat niet stil

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het grootste melk bedrijf van Nederland

 

Die heeft tractors boven 350 pk

 

Rijd nu volop mais Met USA wagens eigen ontwikkeling Worden veel verkocht in het buitenland

 

De Hakselaar was lange tijd de grootste van Nederland Vol automatisch ligt 1200 pk in

 

Hij gebruikt het op het land Met koeien voeren in de stallen

 

Huub    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook bij Van Bakel zit er nog gewoon een bestuurder in de cabine.

De tractor of hakselaar kan dan wel zelf zijn weg vinden over de akker, maar de machine bedienen, controleren en bij regelen moet nog steeds door een mens gedaan worden.

P.S Van Bakel is inmiddels niet de grootste melkveehouderij van Nederland meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar blijf ik buiten Weet alleen dat van Bakel met een tractor van 400 pk en een ploeg er achter met 10 scharen met GPS systeem Het land gaat in de computer bij de tractor

 

Het systeem kost 20.ooo Euro  Hij ploegt per jaar ongeveer 1000 hectare De ploeg heeft ieder jaar onderhoud nodig  

 

Is nu een nieuwe melk stal aan het bouwen  Wil naar 2800 koeien De vergunning hebben ze al in huis Alleen ontbreekt het geld nog

 

Nu Ploegmakers uit de Rips ook geen kleine jongen

 

Doet heel veel poten ook met zelf rijden machines  

 

Dan Van Dijk uit Horst America Poot ook alles met zelf rijden machines en haalt  de producten weer uit de grond   met zelf rijden machines

 

Kijk maar is wat er langs de midden peel weg staat Heeft ook eigen Daf s lopen met zijn eigen groente Heeft alles voor de Lidl winkels door west Europa

 

 

 

Die heeft zo,n 30 tractors lopen Haast alle met gps systeem er op

 

Elco Gebroeders van dr. Elzen uit de Mortel Golfbanen maaien Komt geen hand meer aan

 

Binnen kort gaat het ook op voetbal velden gebeuren

 

Gebroeders van Bakel kom ik vrij veel Was vroeger mijn buur man

 

 

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In plaats van systemen te bedenken die steeds voor meer werkloosheid zorgen lijkt het me nuttiger een systeem te bedenken dat de meeste mensen aan het werk zijn. Pas daarvan zijn de voordelen enorm, veel meer belasting inkomen, veel minder uitkeringen met de mogelijkheid om de mensen die het echt nodig hebben een fatsoenlijke uitkering te geven, mensen hebben een bezigheid en geen tijd om allerlei onzin te bedenken en uit te voeren. Mensen hebben een fatsoenlijk inkomen wat de economie weer ten goede komt en voor werkgelegenheid zorgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van Bakel start grootste melkveebedrijf van Brazilië

Joborandi - Willy van Bakel is volgens de Braziliaanse pers samen met de Nederlander Kees Koolen, de voormalige oprichter van Booking.com, bezig om het grootste zuivelbedrijf in Brazilië op te zetten. Het zou dit jaar gaan om een investering van € 500 miljoen.
 

Het bedrijf is gepland in de plaats Joborandi in het zuidoosten van de deelstaat Bahia. Een derde van het totale bedrag zal worden gefinancierd door het Ontwikkelingsfonds van het Noordoosten (FNDE), €100 miljoen door Koolen en de rest door andere investeerders. Het plan is nog dit jaar met de bouw te beginnen in 2016 te starten met de productie van 1 miljoen liter melk per dag. Later aangevuld met de productie van melkpoeder, boter en gecondenseerde melk. Voor de afzet wordt vooral op de export gemikt.

De benodigde dieren zullen worden gekocht in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft al 31.000 hectare land aangekocht. De dieren zullen in een loopstal worden gehouden die voorzien zal zijn met de meest moderne technologie om het welzijn van de dieren te bevorderen en een zo hoog mogelijke productie te halen. Koolen spreekt al over het installeren van webcams zodat de consument de productie van de melk online kan volgen.

 

 

 

Voor mensen die op de hoogte willen blijven

 

Het zijn drie gebroeders Twee werken en eigenaar in de vredepeel Het zijn melkkoeien en loonwerkers bedrijf in een Hij doet alles zelf of heeft alles in eigen beheer  Zit tussen Verba en van Hoof  In Amerika hebben ze nog stalen met 4500 koeien Daar zit van Hoof op Het is allemaal familie van elkaar

Zo nu is iedereen op de hoogte

 

Huub

 

 

 

De gaan ook in Rusland een bedrijf op zetten Ze verkopen er vrij veel USA machines wat ze in eigen beheer hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat maak jij er van

 

Hij verkoopt veel op de vrije markt

 

De melk prijs wat die nu is Kan die goed van leven Alleen de kleine bedrijven en verplichtingen aan een melkfabriek die hebben het moeilijk Zijn er bij die het niet gedaan hebben Die lachen nu

 

Moet er bij zeggen ik weet er niet zoveel van Maar ben wel altijd benieuwt naar de nieuwe ontwikkelingen En ik kom er wel eens  Het zijn nog altijd vrienden van mij

 

Het zijn ondernemers

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar we hebben het over de ontwikkeling van een vrachtwagen

 

Was net iemand bij mij die werkt bij Daf Eindhoven

 

Die zegt Pak de A 67 is Wat voor ongelukken er gebeuren Allemaal menselijke fouten

 

Een nooit knop in bouwen Met GPS en op afstand te bedienen is

 

De vrachtauto niet sneller als 70 km per uur laten lopen in colonne kunnen er meer op het asfalt Een op de rem ALLES op de rem

 

Het idee is goed Maar de chauffeur wordt wel het een en ander af genomen  Er zit nog meer gekke dingen aan te komen Gewoon een clip in de arm schieten Die alles noteert

 

De rust die je maakt  Alleen arme chauffeur

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

Voor mensen die op de hoogte willen blijven

 

Het zijn drie gebroeders Twee werken en eigenaar in de vredepeel Het zijn melkkoeien en loonwerkers bedrijf in een Hij doet alles zelf of heeft alles in eigen beheer  Zit tussen Verba en van Hoof  In Amerika hebben ze nog stalen met 4500 koeien Daar zit van Hoof op Het is allemaal familie van elkaar

Zo nu is iedereen op de hoogte

 

Huub

 

 

 

De gaan ook in Rusland een bedrijf op zetten Ze verkopen er vrij veel USA machines wat ze in eigen beheer hebben

 

Ik ben graag op de hoogte Huub. Dusgeef eens namen, plaats namen enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Huub, wat zou jij toch gelukkig kunnen zijn voor een jaar of 5 als je eens 20 jaar eerder was geboren... Wat een control freak. En hoe kunnen er meer voertuigen op de weg als alles langzamer rijd?? Sneller is de oplosing, zijn ze eerder op de plaats van bestemming, en niet meer op de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of het nu een fiets of auto of vrachtauto is

Het staat voor de deur dat deze voertuigen met hulp middelen zonder chauffeur of stuur vast houder de weg op gaan

De voordelen zijn enorm Ze kunnen meer dan 30% goed koper rijden

En ik begrijp ook wel Want iedere chauffeur zal alles uit de kast halen om het tegen te werken

Bij landbouw voertuigen wordt er al volop mee gewerkt

De tijd staat niet stil

Huub

is het zons verduistering geweest in Limburg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

huub nu heb ik een kennis die een loonwerkersbedrijf heeft.

en erg met de tijd meegaat.

maar die heeft nog geen dealer gevonden die een tractor kan

leveren die zonder bestuurder kan rijden.

dus als u misschien een paar bedrijven kun en wilt noemen.

die er al mee werken zoals u het schrijft.

dan zal die daar wel blij mee zijn.

nou dat kan wel moet de tractor wel op het land staan met GPS kan de tractor wel van de ene kant naar andere kant rijden en ploegen of iets anders maar ja heb je 2 man nodig voor keren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat maak jij er van

Hij verkoopt veel op de vrije markt

De melk prijs wat die nu is Kan die goed van leven Alleen de kleine bedrijven en verplichtingen aan een melkfabriek die hebben het moeilijk Zijn er bij die het niet gedaan hebben Die lachen nu

Moet er bij zeggen ik weet er niet zoveel van Maar ben wel altijd benieuwt naar de nieuwe ontwikkelingen En ik kom er wel eens Het zijn nog altijd vrienden van mij

Het zijn ondernemers

Huub

de melkprijs is zo laag daar kan je niet van leven man. Als hier iemand iets plaatst wat door de administratie niet door de beugel kan wordt het gewist. Maar als die rand debiel uit Venray hier die onzin uit kan krammen dan kan ALLES ik mag het eigenlijk niet zeggen en speel het niet graag op de man maar ik denk da ze bij jou daar boven HUUB in ploegen werken 😎😎😎 bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden