[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een totaalverbod op mobiele telefoons in de vrachtwagen etc.


Henry Neycensas

Recommended Posts

  • Forumlid

Oeps. ik val in herhaling. :D

 

 dan ook inderdaad voor iedereen! Incl voetgangers en fietsers........ zie het maar voor elkaar te krijgen..

vooral dat laatste Roadtrain, het is wellicht een utopie, afgelopen week nog een voetganger aangereden hier vlakbij (nee niet door mij) omdat deze dame zo druk in de weer was met haar mobiel, ja en dan zijn de rapen gaar hè, geluk voor de autobestuurder, ze liep door ROOD!!! overigens viel de schade aan haar lijf(je)  wel mee, ook dat mag wel even vermeld worden, hopelijk heeft ze hiervan geleerd, maar ik heb zo mijn twijfels.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

SORRY!! maar ik kan hier uit deze woordelijke spagettibrei geen zinnig iets uithalen, bedoel je nou Huub dat je een tik van die te grote hagelstenen op je knar heb gekregen, je spreekt (zoals gewoonlijk bijna) wartaal namelijk!

Gelukkig niet Wat voor ervaring heb jij Nu moet ik lachen Ben je wel eens vreemd geweest Volgens mij ben je een spook die in sprookjes gelooft  

 

Mensen die zo zeker van zich zelf zijn moet je mee op passen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een onzin voorstel. Er zijn zoveel dingen die afleiden. Zullen we de radio dan ook maar verbieden? Even een andere zender opzoeken leid ook af. En de navigatie, en vrouwen in korte rokken, mooie auto's, mooie omgeving etc etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het leven is zo veel makkelijker geworden nu je overal bereikbaar ben moet dat worden afgenomen  :confused:

Wel zou sociaal media achter het stuur zou verboden moeten worden. 

Schrijven, lezen of filmpjes kijken en sturen is nooit een combinatie. 

TT instellen ook niet wat je heel veel mensen ziet doen.

Naar mijn mening gebeuren daar heel veel ongelukken door

 

 

Maar dat is niet het enigste oorzaak volgens mij hoor. De chauffeur wordt lui gemaakt.

 

Vroeger

.............moest je nog op je snelheidsmeter kijken hoe hard je ging

.............moest je nog met twee voeten bij de pedalen omdat je anders niet vooruit kwam.

.............moest je nog met twee handen aan het stuur om de wagen op de weg te houden.

Toen had je geen tijd om te Appen of filmpjes te kijken  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het leven is zo veel makkelijker geworden nu je overal bereikbaar ben moet dat worden afgenomen  :confused:

Wel zou sociaal media achter het stuur zou verboden moeten worden. 

Schrijven, lezen of filmpjes kijken en sturen is nooit een combinatie. 

TT instellen ook niet wat je heel veel mensen ziet doen.

Naar mijn mening gebeuren daar heel veel ongelukken door

 

 

Maar dat is niet het enigste oorzaak volgens mij hoor. De chauffeur wordt lui gemaakt.

 

Vroeger

.............moest je nog op je snelheidsmeter kijken hoe hard je ging

.............moest je nog met twee voeten bij de pedalen omdat je anders niet vooruit kwam.

.............moest je nog met twee handen aan het stuur om de wagen op de weg te houden.

Toen had je geen tijd om te Appen of filmpjes te kijken  :D

Zelf niet naar de mooie vrouwen kijken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een onzin voorstel. Er zijn zoveel dingen die afleiden. Zullen we de radio dan ook maar verbieden? Even een andere zender opzoeken leid ook af. En de navigatie, en vrouwen in korte rokken, mooie auto's, mooie omgeving etc etc.

Schaf dan gelijk t hele dashboard af,luchtdruk,oliedruk en snelheidsmeter leiden ook behoorlijk af.

En wat denk je van die digitale tachograaf,waarop iedereen om de 5 minuten zit te checken hoe lang ie nog mag rijden. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas Leeuw, alhoewel ik jouw postings altijd wel kan waarderen Dankjewel! bega je hier een leesfout, met ervaring bedoel ik dus ervaring door de jaren heen, ik heb geen idee hoe oud jij bent maar laat ik het anders stellen, een persoon die net de twintig is gepasseerd en op een vrachtwagen wil gaan rijden (snap niet wat ze bezielen trouwens) heeft minder (levens) ervaring dan ik en velen met mij van mijn leeftijd, dat bedoel ik ermee, die ervaring kan hij gewoonweg niet hebben, dat is helemaal niet rot bedoeld, probeer eens begrijpend te lezen Leeuw en vat niet alles zo persoonlijk op, ik praat en schrijf uit mijn (levens en chauffeurs) ervaring en ieders ervaring in het leven of beter gezegd die al jarenlang achter een stuur hebben doorgebracht is anders, maar mijn jarenlange ervaring pakt niemand van mij af en dat kan een jonger iemand ook nooit hebben en helaas voor Schoenenreus dat hij het niet sportief opvat, dat zegt alweer genoeg over de mentaliteit van bepaalde personen, ik probeer altijd vriendelijk te blijven en mocht mij dat niet lukken, dan reageer ik maar niet, tel even tot 10 of zelfs tot 20 en verwijder het bericht, dat moet je kunnen, ff doorbijten en weg ermee, maar soms........................nee toch maar niet en weg ermee, ik wil mij niet verlagen tot een bepaald soort mens, ik hou dan maar de eer aan mijzelf.

 

Grt. Henry.

 

Kortom, als er een misverstand is, dan móet dat wel aan de leesvaardigheden van de ander liggen?  Ik zou me afvragen, als twee mensen niet hebben begrepen wat ik bedoelde, of ik het beter had kunnen verwoorden... :rolleyes:

 

"Een bepaald soort mens"? Wees dan een vent en zeg wie of wat je bedoelt, dit vind ik niet van veel niveau getuigen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tijden veranderen Henry...

Maar om de zaak een beetje te nuanceren; op de eerste plaats erger jij jezelf groen en geel aan die 'gebogen koppies' boven hun iPhone. Dat doe ik ook, verschrikkelijk vind ik het. Hoe ze pontificaal met hun smartphone recht voor hun snufferd op een hectische en overvolle Antwerpse Ring

 

Toen de eerste (grote) autotelefoon werd geintroduceerd, liep jij nog rond in de pampers broekie :D  :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb liever dat ze de boordcomputer verbieden, eigenlijk.

 

De telefoon gaat handsfree maar als ik zit te bellen beginnen ze altijd op de bc te mieren en

dat leidt pas écht af want dat onding zit rechts aan het dashboard dus je moet naar rechts kijken.

 

Aan de andere kant kunnen ze handsfree bellen weer verbieden dan heb ik genoeg tijd voor de BC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb liever dat ze de boordcomputer verbieden, eigenlijk.

 

De telefoon gaat handsfree maar als ik zit te bellen beginnen ze altijd op de bc te mieren en

dat leidt pas écht af want dat onding zit rechts aan het dashboard dus je moet naar rechts kijken.

 

Aan de andere kant kunnen ze handsfree bellen weer verbieden dan heb ik genoeg tijd voor de BC.

 Dat is t probleen met instrumenten zoals een B.C.dit is n toegevoegd instrument in de cabine,zoals ook de digitach.

Er is eigenlijk nergens een goede plaats voorzien waar je zo n ding kwijt kunt.

IK had vroeger ,in mijn Volvo, de B.C. door de dealer laten verplaatsen zodat ik zonder me  te hoeven verplaatsen de B.C. kon lezen.

Sommige B.C. moet je al uit hun houder nemen om m te kunnen bedienen,zo moeilijk zijn die geplaatst,monteurs die ze plaatsen zijn dikwijls geen creatieve geesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ik dit zeggen De cabine is er zelfs niet op gebouwd  

 

Zeg maar alle toeten en bellen Kan een mens niet aan Je kunt gewoon niet naar twee dingen te gelijk kijken Daar heb je hulp middelen bij nodig

 

Heel vrachtwagen wordt in de toekomst een heel modern voertuig Waar meer bij komt kijken als veel denken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar gaat mijn navigatie op de tablet (buitenland) en op de telefoon (Google maps, binnenland). Gewoon netjes 2 houders voor aangeschaft, raak ze dus niet eens aan. Ook verbieden dus?

Daar worden in meerdere landen al boetes voor uitgedeeld, ook voor een bc die in het zicht van de chauffeur zit. In Italie kan je al een boete krijgen als 3% van je zicht wordt belemmerd, het zicht wordt dan wel gerekend vanaf recht vooruit naar beneden. Vandaar ook dat veel chauffeurs het tolkastje bovenaan het raam hebben hangen.

 

Schaf dan gelijk t hele dashboard af,luchtdruk,oliedruk en snelheidsmeter leiden ook behoorlijk af.

En wat denk je van die digitale tachograaf,waarop iedereen om de 5 minuten zit te checken hoe lang ie nog mag rijden. :D  :D

Dit zijn voertuig benodigdheden waar je het over hebt, een mobieletelefoon heb je niet nodig om een voertuig onder controle te houden. En voor die laatste, dat hoeft helemaal niet dat ding geeft 15min van te voor een melding. En persoonlijk ben ik onder normale omstandigheden nog nooit in een positie geweest om niet binnen die 15min een rustplaats te vinden. Dat betekend wel eens soms dat je van de weg af moet ja maar dat is niet anders. 

 

Toen de eerste (grote) autotelefoon werd geintroduceerd, liep jij nog rond in de pampers broekie :D  :p

Ieekkkss, ik kan mij nog de pijn in mijn armen herinneren omdat dat ding steeds mee moest van de LtG. Tering dingen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden