[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Dashboardtafel


smetserke

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Mits jezelf in een DAF of Volvo rijdt kan je hiervan de maten overnemen van het bestaande dashboard, heb in de tijd zelf een ook een dashboardtafel gemaakt voor de Volvo waarmee ik mocht rijden/werken maar iets aangepast maar dat is geheel naar je eigen inzicht, anders even naar de dealer en vragen of je daar even wat mag opmeten.

Ik heb het toen gedaan met een dun stukje karton en deze strak over het dashboard gelegd en er lijnen opgezet zodat ik de contouren van het gewenste op het karton had staan en dan is het kwestie van improviseren, het hele spul is in die tijd vastgezet met sterk dubbelzijdig tape en absoluut geen schroeven o.i.d. want dat veroorzaakt gaten in het dashboard en dat moet je niet willen, het zit er nu nog steeds in en dat al jarenlang en tot tevredenheid van mijn opvolger en niks geld voor gevraagd gewoon laten zitten en schenk je collega eens wat, maar dit terzijde.

 

je kan ff op Google kijken daar staan dus deze foto's en groter nog dan die ik hier heb bijgevoegd, gewoon invullen: dashboardtafels Volvo o.i.d. en je krijgt een rits aan afbeeldingen en je kan ook op de grootte van de afbeeldingen nog zoeken etc. zoekhulpmiddelen en dan op groot klikken.

 

Grt.Henry.

post-9076-0-57483100-1467021091_thumb.jp

post-9076-0-21675300-1467021092_thumb.jp

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom ik toentertijd zelf zo'n dashboardtafel gemaakt heb was de prijs van een kant en klare, ik schrok me wezenloos van die absurde prijzen alsof er goud in verwerkt zat.

Gewoon een beetje knutselen en goed naar de voorbeelden kijken en wellicht wat meer energie erin stoppen, zo heb ik ook de gaatjes voor diverse snoertjes etc. erin weggewerkt dus je kan er alle kanten mee op, succes ermee daar en hout is volgens mij helemaal niet duur daar aan de andere kant van die grote plas.

 

Ik vond er hier nog eentje van een con collega die reed met een Renault Magnum, deze set wat hier ligt heeft wel zijn toenmalige werkgever voor hem betaald, maar dit terzijde.

 

Grt. Henry.

post-9076-0-94205300-1467065701_thumb.jp

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel wetshandhavers ook.

En terecht. De vrachtwagenfabrikanten doen hun stinkende best om voor een zo goed mogelijk zicht naar buiten te zorgen (nouja, de meeste fabrikanten...) en dan zal je zo'n lompe tafel in je beeld zetten. Levensgevaarlijk.

Ze worden vervolgens gewoon bij de dealers verkocht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ze worden vervolgens gewoon bij de dealers verkocht.

 

Ze mogen ze wel verkopen , daar is geen enkel verbod op

Maar de koper kan wel een probleem krijgen als hij het voor raam op het dashboard plaatst

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ze mogen ze wel verkopen , daar is geen enkel verbod op

Maar de koper kan wel een probleem krijgen als hij het voor raam op het dashboard plaatst

Ik had er een gekocht bij Scania. Dat ding heeft een week op mijn dashboard gestaan. Daarna heb ik hem in een kliko gegooid bij een Franse routier. Echt heel veel zicht naar voor neemt dat weg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel wetshandhavers ook.

 

En terecht. De vrachtwagenfabrikanten doen hun stinkende best om voor een zo goed mogelijk zicht naar buiten te zorgen (nouja, de meeste fabrikanten...) en dan zal je zo'n lompe tafel in je beeld zetten. Levensgevaarlijk.

Dat inderdaad. Een collega van mij heeft ook zo'n ding. Nou, bij mij komt hij er niet in. Ik heb voldoende aan het standaard aflegvak van de XF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden