[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kastje op trailer.


Stefansnel

Recommended Posts

  • Forumlid

Goedendag heren en dames,

Ik ben Stefan en ben bezig met mijn opleiding tot chauffeur.

Ik heb even een vraagje. Ik zie onder elke trailer een kastje met een hendel. Waar dient deze hendel voor? Ik heb het opgezocht in me theorie boekje maar kon het niet vinden.

Ook heeft de ene hendel nog een paar knoppen en de andere niet.

Kan je daar de hefas mee bedienen bijvoorbeeld? Want daar ben ook erg benieuwd naar. hoe je de hefas bedient.

Ik heb een paar foto's gemaakt als voorbeeld, zoals je ziet zijn er verschillende versies.

Alvast super bedankt!

Stefan

post-10068-0-06385100-1467057392_thumb.j

post-10068-0-46238700-1467057411_thumb.j

post-10068-0-57283300-1467057430_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rode is om de trailer op de rem te zetten.. Dan heb je nog die tuimelschakelaar zitten die is voor de liftas! Vaak bij dit soort schakelaars gooit ie de as uit zichzelf omhoog als ie dat aankan qua gewicht in de trailer

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rode om de trailer op de rem te zetten, terwijl de luchtslanger er nog aanzitten. Makkelijk bij aan/afkoppelen van koeltrailers, i.v.m. de beperkte ruimte tussen kantine cabine en trailer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gooit ie de as uit zichzelf omhoog als ie dat aankan qua gewicht in de trailer

Pas als je de handel van de luchtvering weer in de rijstand gezet hebt.

Vaak kan je ook de lift as (tijdelijk) heffen door kort 3 xachter elkaar op de rem te trappen. Handig als extra weg rij hulp in moeilijke omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pas als je de handel van de luchtvering weer in de rijstand gezet hebt.

Vaak kan je ook de lift as (tijdelijk) heffen door kort 3 xachter elkaar op de rem te trappen. Handig als extra weg rij hulp in moeilijke omstandigheden.

Wie gaat er nou rijden als ze trailer niet in de rijstand staat

Dat andere wist ik trouwens niet

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan een indicatie zijn dat je de luchtvering bent vergeten, of de blauwe hendel wel hebt teruggezet, maar niet naar buiten hebt getrokken. Bij ons werkt een deel automatisch, en een deel werkt via die blauwe hendel. Dan wil je wel eens wat vergeten, omdat het altijd van zelf gaat.

Bij Schmitz werkt het in elk geval wel zo, met de rem.

Bij Bulthuis krijg je gewoon een aansluiting naar je trekker, zodat je hem altijd, ongeacht het gewicht omhoog kan doen en houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat wou ik ook al zeggen, vergeet de hendel niet aan te trekken om hem weer in rijstand te krijgen..... Wij hebben ook een deel wat vanzelf in rijstand gaat. Meestal zit hij achter bij de deuren ergens eronder verstopt. Soms zit hij ergens aan de bestuurderskant voor de voorste as.

 

Tuimelschakelaar stand 0 is automatische liftas, stand 1 is liftas naar beneden.

 

En dan heb je nog oude opleggers waarbij je de hendel niet hoeft vast te houden om de luchtvering te laten zakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze zijn er ook waarbij je de liftas niet kunt bedienen.....gaat automatisch...... enigste manier om hem naar beneden te krijgen is de stekker v/d abs eruit trekken  :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ABS moet zitten op de as die niet omhoog gaat Volgens mij is het zelfs verplicht als ABS er op zit Hier en daar loopt nog een oude oplegger rond

Veel is lease of huurkoop

Huub

 

abs zit ook gewoon op de liftas ook al zit die omhoog

 

 

en wat dat lease en huurkoop ermee te maken heeft.......... :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig niks Veel durven er niet vooruit te komen

Heel vaak zit het op de middelste as Heb ook wel eens mee gemaakt op alle assen

Huub

 

dusssss ....je remt hard en de middelste as blokkeert dan niet ivm abs.....en onder de andere 2 assen krult de rook van de banden???

 

 

Huub in jou tijd hadden ze nog geen abs.....je weet niet waar je over praat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dusssss ....je remt hard en de middelste as blokkeert dan niet ivm abs.....en onder de andere 2 assen krult de rook van de banden???

 

 

Huub in jou tijd hadden ze nog geen abs.....je weet niet waar je over praat

[/quote

Wij hadden bij Vos allemaal ABS en op de opleggers En zeker de bulk en de tank afdeling Zelfs we moesten er leren mee om gaan Een dag slep en

rem cursus gedaan En ik heb nog in een vreemden stad met een verkeerds leraar En de boorden en verkeerds teken leren dit ik altijd om de vijf

jaar Moest iedereen doen Zeker als beroeps chauffeur Zijn er bij kennen de helft nog niet

Huub

bewerkt door hwm.klaassen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

dusssss ....je remt hard en de middelste as blokkeert dan niet ivm abs.....en onder de andere 2 assen krult de rook van de banden???

 

 

Huub in jou tijd hadden ze nog geen abs.....je weet niet waar je over praat

[/quote

Wij hadden bij Vos allemaal ABS en op de opleggers En zeker de bulk en de tank afdeling Zelfs we moesten er leren mee om gaan Een dag slep en

rem cursus gedaan En ik heb nog in een vreemden stad met een verkeerds leraar En de boorden en verkeerds teken leren dit ik altijd om de vijf

jaar Moest iedereen doen Zeker als beroeps chauffeur Zijn er bij kennen de helft nog niet

Huub

 

 

 

zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

''Wij hadden bij Vos allemaal ABS en op de opleggers En zeker de bulk en de tank afdeling Zelfs we moesten er leren mee om gaan Een dag slep en
rem cursus gedaan En ik heb nog in een vreemden stad met een verkeerds leraar En de boorden en verkeerds teken leren dit ik altijd om de vijf
jaar Moest iedereen doen Zeker als beroeps chauffeur Zijn er bij kennen de helft nog niet''

 

 

Huub

 

 

 

 

 

 

De een kent de helft van de verkeersborden niet, voor de ander heeft de nederlandse taal nog veel geheimen....  :ja: 

bewerkt door perkele
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat me nog niet eens om de taal en spelvouten....kan hij misschien ook niets aan doen...........Huub moet eens leren om onzinnige dingen die er niets mee van doen hebben weg te laten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

''Wij hadden bij Vos allemaal ABS en op de opleggers En zeker de bulk en de tank afdeling Zelfs we moesten er leren mee om gaan Een dag slep en

rem cursus gedaan En ik heb nog in een vreemden stad met een verkeerds leraar En de boorden en verkeerds teken leren dit ik altijd om de vijf

jaar Moest iedereen doen Zeker als beroeps chauffeur Zijn er bij kennen de helft nog niet''

 

 

Huub

 

 

 

 

 

 

De een kent de helft van de verkeersborden niet, voor de ander heeft de nederlandse taal nog veel geheimen....  :ja: 

Klopt Ik heb het nog op een ouder wetse manier geleert in de jaren 50

 

Vandaag de dag gaar alles via de computer Een goede tekst verwerker Hoef je niks meer te kennen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden