[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daar gaat H zijn natte droom...


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Er staat duidelijk vermeld dat het een rijhulp systeem is en dat de bestuurder zelf moet blijven opletten en wanneer nodig ingrijpen.

Ik heb trouwens in de pkw (Volvo V40) ook een noodstop systeem die keurig ingreep toen een fietser die vlak voor mijn neus door het rode licht fietste. Dat was voor het eerst sinds mijn rijlessen (1981) dat ik een remingreep kreeg.

 

Dokus onze engel :angel:  :cool:  Wees achteraf maar blij, met deze automatische noodstop, scheelt jouw echt hoop problemen achteraf. Maar die fietser, is een grote eikel!

 

Lang leve de voortdenderende techniek, NOT! Ik vertrouw enkel op eigen inzicht, en niet op alle technische middelen in een PKW alsmede LKW!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet het zo zien Het is het zelfde als een stoplicht Het is ook gewoon een hulp middel

 

Dat zelf rijden Zitten nog kleine fouten in Door veel op de weg te zijn Kunnen de fouten er uit gehaald worden

 

Als dit systeem in de loop der jaar goed werkt kunnen veel ongelukken voor komen worden

 

En je moet er rekening mee houden dat een chauffeur verleden tijd wordt Er komt gewoon een heel ander soort vervoer

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hadden ze natuurlijk wel het pech dat nét op die dag dat de Tesla op die aanhanger botste, de zon scheen in the Sunshine State Florida scheen. Doet 'ie anders noooooit, hoor! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn vriendin heeft ook een nieuwe Opel gekocht Daar zit alles op en aan in Ja moet wel het stuur vast blijven houden Ik zeg er bij het is wel de goed koopster niet

 

Ze heeft die gisteren in de stad uit geprobeerd De auto kan veel En veel goed koper in het verbruik

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ze heel goed Ze werkt iedere dag En ze heeft 4 kinderen groot gebracht Ik denk waar inkomen dat zij het dubbele heeft wat jij hebt

 

Maar daar is de opleiding ook naar

 

Huub

 

Bedoelde die nieuwe slOpel waar alles op en aan zou zitten :bey:  :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IT-ers hebben allemaal 1 ding gemeen:  een schromelijke en schaamteloze zelfoverschatting.

 

Lees de berichtgeving van de afgelopen jaren m.b.t. IT-projecten er maar op na.  

Veelal een opeenstapeling van halve en hele mislukkingen, maar steevast met enorme budget-overschrijdingen.

En dan hebben we het meestal over administratieve systemen, in principe eenvoudige processen met een beperkt aantal variabelen.

 

Het aantal variabelen m.b.t. het besturen van een automobiel is echt ongekend groot.

Zelfs wij als beroepschauffeurs onderschatten wel eens wat er allemaal op ons afkomt, vaak gelijktijdig of zeer snel opvolgend en hoe we e.e.a. vervolgens razendsnel verwerken en toch (meestal...) de juiste keuzes maken.

Computercapaciteit zal het probleem niet zijn, de progammatuur des te meer.

 

Vergeet niet.....wij nemen per uur meer beslissingen dan een minister in z'n hele ambtsperiode  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neem ik een balletje met of toch een frikandel ...

haal ik dure starbucks koffie bij de shell of ga ik naar de volgende pomp die bp is ...

zet ik marco borsato op of draai ik toch dire straits..

ga ik hier links of neem ik de volgende afslag ...

zal ik die zak in z'n bmw ervoor laten of rij ik het gat dicht...

zet ik de cruise op 84 of zal ik toch 90 doen ..

bel ik m'n vrouw of toch maar niet ...

haal ik de drop uit de kast of denk ik aan m'n lijn ...

rijd ik tot 4 uur en 29 minuten of maak ik nu m'n pauze ..

 

 

5 minuten uit het leven van JP .. hehehe.

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn vriendin heeft ook een nieuwe Opel gekocht Daar zit alles op en aan in Ja moet wel het stuur vast blijven houden Ik zeg er bij het is wel de goed koopster niet

 

Ze heeft die gisteren in de stad uit geprobeerd De auto kan veel En veel goed koper in het verbruik

 

Huub

praat tie ook :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid

Ik zet hem hier maar ff bij:

 

360657.jpg?w=320&h=180&bgcolor=fafbfd

 

Artikel uit RTV-Oost:

 

De Tesla die vanmorgen op de A1 bij Bathmen met een vrachtwagen in botsing kwam, reed op dat moment op de volautomatische cruisecontrol. Dat bevestigt Blom Opleidingen, het bedrijf dat de Tesla bezit, aan RTV Oost. De automatische piloot was echter niet de veroorzaker van het ongeluk. 

De betrokken vrachtwagen week volgens het bedrijf op een dusdanig roekeloze wijze uit naar de linkerrijbaan, dat een botsing "ook zonder volautomatische cruisecontrol onvermijdelijk was". Ook getuigen hebben dat vanmorgen bevestigd aan de chauffeur van de Tesla. 

 

Vrachtwagen moest uitwijken voor collega

Het ongeluk gebeurde op de linkerrijbaan. De vrachtwagenchauffeur moest uitwijken voor een invoegende collega, zo vertelt hij aan De Telegraaf. De Tesla knalde vervolgens op de uitwijkende vrachtwagen.

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=266763&cat=1

 

 

Bij de Telegraaf staat het verhaal nét ff anders. (heb het verschil, naar mijn oordeel, ff zwart gemarkeerd.)

 

Het ongeluk waarbij alleen materiële schade was, gebeurde op de meest linkerrijbaan van de rijksweg. De vrachtwagen van transportbedrijf Van Opijnen uit Deventer reed hier omdat hij moest uitwijken voor een slordig invoegende Oost-Europese collega. Hij zag dat er achter hem een Tesla Model S reed, maar concludeerde dat de bestuurder daarvan nog tijd genoeg had om zijn snelheid terug te brengen.

’Cruise control stond aan’

Volgens Tesla-eigenaar Jan Groothuis was dit niet het geval. ,,Ik reed 130/140 kilometer per uur en hij tachtig. Ik was bij hem voor ik er erg in had. Ik heb denk ik niet eens geremd”, vertelt de automobilist.

 

Deze conclusie is opvallend want het zogeheten Autopilot-systeem zou dit soort kopstaartbotsingen moeten voorkomen. Vanaf het moment dat Tesla het in 2015 presenteerde, is Autopilot en de beperkingen die het heeft voer voor discussies. De autoproducent zelf waarschuwt dat bestuurders altijd hun handen aan het stuur en hun aandacht bij de weg moeten houden. In de praktijk gebeurt dit alleen lang niet altijd.

Verder geen onderzoek

De politie doet geen verder onderzoek naar de aanrijding omdat er alleen sprake van blikschade is. Tesla meldt het ongeluk te onderzoeken. Omdat al haar producten altijd online verbonden zijn met de fabrikant, zou de autobouwer snel moeten kunnen zien of de Autopilot wel of niet aan stond.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27978184/___Zelfrijdende_Tesla_bij_botsing___.html

~~~~

 

Goede reclame voor een bedrijf dat zelf veiligheidsopleidingen aanbiedt.. :rolleyes:  :nee:

 

https://www.blomopleidingen.nl/over-blom-opleidingen/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tesla bouwt momenteel ee raket waar je tegen betaling mee kan vliegen naar Mars...Ik blijf wel hier...

http://www.cnn.com/videos/tech/2015/01/16/spacex-rocket-crash-landing-crane-orig-mg.cnn/video/playlists/space-launches/

 

Zou die raket wel remmen voordat 'ie op Mars landt of zich gewoon te pletter vliegen?

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden