[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Even de schulden afwentelen, en weer verder (Aloys Roemaat)!


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

Alsof het nu plots wel zal gaan lukken :confused: Onbegrensde mogelijkheden in NL, heeft u (teveel) schulden, laat de boel klappen en wentel uw schulden af, op de belastingbetaler, en start doodleuk binnen paar dagen door onder een andere naam :mad:  

 

 

 

 

Aloys Roemaattransport, maakt snelle doorstart. Binnen 3 dagen na faillissement, alweer doorgestart.

 

 

http://www.transport-online.nl/site/73099/aloys-roemaat-transport-maakt-snelle-doorstart/

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja heb die tent ook eens moeten dreigen voordat ik mijn poen kreeg 350 euro 7 maanden wachten

 

Ik was er al bang voor, dit soort berichten te gaan lezen. Als je binnen 3 dagen doorstart, flik je vaak wel meer!

 

Maar normaal is echt anders!!

 

We lezen binnenkort wel, hoeveel charters die genaaid heeft?

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke. ...en nu voor alle bovenstaande negatieve reacties. ...Als jouw baas failliet zou gaan en door starten. ....zou jij dan niet blij zijn dat je door kunt werken en een inkomen hebt? ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou eerst eens kijken of hij wel alle belastingen over t loonstrookje heeft betaald, pensioens opbouw enz. Dat soort volk behoort toch niet te ondernemen, bewust onder de prijzen rijden wetende dat ze de zaak laten klappen, en weer met een schoone lei verder gaan.

Ik vind dat ze die aan de dichts bijzijnde lantaarnpaal moeten op knopen......

 

Ze maken ook het (over)leven van een eerlijke ondernemer moeilijk tot onmogenlijk.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oke. ...en nu voor alle bovenstaande negatieve reacties. ...Als jouw baas failliet zou gaan en door starten. ....zou jij dan niet blij zijn dat je door kunt werken en een inkomen hebt? ?

 

Ligt eraan. Als de boel opzettelijk benadeelt wordt, voor eigen gewin, zit ik liever thuis met een WW uitkering!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Oke. ...en nu voor alle bovenstaande negatieve reacties. ...Als jouw baas failliet zou gaan en door starten. ....zou jij dan niet blij zijn dat je door kunt werken en een inkomen hebt? ?

Ja, maar als hij dus eerst failliet gaat, zie ik die laatste loonbetaling in rook opgaan.

Ben ik toch niet zo blij om hoor.....

Nieuw contract is wel leuk, maar blijven het diezelfde voorwaarden of wordt ik dan ook voor het gemak in een lagere loonschaal gezet?

 

Ik denk dat je dus NIET blij moet zijn met een baas die eerst failliet gaat.

Bewijs van onvermogen/onkunde.

Ik denk (maar dat is een gevoel van mij) dat er maar weinig bedrijven failliet gaan door oorzaken van buitenaf.

Een grote klant die in eens niet meer betaald is m.i. geen reden om failliet te gaan want dan is de bedrijfvoering teveel gericht op 1 klant en dat is gewoon een te groot risico!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad wat is nu aan de bedrijfsvoering gedaan bij Roemaat om de zaken wel winstgevend te krijgen? Prijzen omhoog, klanten eruit, sanering van wagenpark, dure chauffeurs eruit etc.?

In lees zojuist dat Westerman transport stopt met rijden voor Intergamma (Karwei enz.) ondanks een lopend contract. Dat geeft wel lef aan en zorgend dat het bedrijf niet failliet hoeft te gaan.

Daar heb ik meer waardering voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad wat is nu aan de bedrijfsvoering gedaan bij Roemaat om de zaken wel winstgevend te krijgen? Prijzen omhoog, klanten eruit, sanering van wagenpark, dure chauffeurs eruit etc.?

In lees zojuist dat Westerman transport stopt met rijden voor Intergamma (Karwei enz.) ondanks een lopend contract. Dat geeft wel lef aan en zorgend dat het bedrijf niet failliet hoeft te gaan.

Daar heb ik meer waardering voor.

 

Daar heb je gelijk in.......maar er gaan daar wel 15 contractanten uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oke. ...en nu voor alle bovenstaande negatieve reacties. ...Als jouw baas failliet zou gaan en door starten. ....zou jij dan niet blij zijn dat je door kunt werken en een inkomen hebt? ?

Een klein beetje aangepast, gezien door de ogen van een kleine zelfstandige die aan dit bedrijf leverde:

 

Oké. ...en nu voor alle bovenstaande negatieve reacties. ...Als jouw baas failliet zou gaan en door starten......zou dan die kleine ondernemer die met vele onbetaalde rekeningen blijft zitten, zelf daardoor failliet gaat en geen inkomen meer heeft blij zijn???

 

Failliet is failliet. Een rode kaart is toch ook het veld onmiddellijk verlaten, en niet met een spelerswissel weer het veld oprennen???

Bedrijven als het gefailleerde doen het voorkomen dat ze het niet voor zich zelf doen, maar voor al die zielige klanten die zich geen raad meer weten zonder deze vervoerder, en al die personeelsleden die nu voor een groot deel toch nog een baan hebben.

Is het niet zo dat die klanten binnen no time een andere vervoerder hebben, en door deze doorstart banen bij bedrijven die hun financiën wel op order hebben misschien in gevaar komen? Bedrijven als Roemaar zijn niet essentieel voor het aantal banen in Nederland, maar vormen een bedreiging voor een gezonde binnenlandse markt.

Al blijft het vervelend voor de werknemers die het betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als jij prive failliet gaat zou je ook nooit weer wat mogen doen.......of je gaat van je vrouw scheiden en je zou nooit meer een andere mogen hebben wat je hebt een rode kaart en een spelerswissel mag niet.....weet beetje rare vergelijking maar toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als jij prive failliet gaat zou je ook nooit weer wat mogen doen.......of je gaat van je vrouw scheiden en je zou nooit meer een andere mogen hebben wat je hebt een rode kaart en een spelerswissel mag niet.....weet beetje rare vergelijking maar toch..

Privé personen wordt hun huis onder de kont verkocht. Gaan in een huurhuis, en in de schuldsanering voor een jaar of 3. Winkelen bij de voedselbank.

Denk niet dat de eigenaar van Roemaat dit overkomt.

bewerkt door volvofh12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Westerman heeft al eerder zijn bakens verzet met de opening van een inland-terminal in Hasselt. Ook de specialisatie in warehousing en de fiets-logistiek zorgt ervoor dat men geld wil verdienen dan alleen kale wielen.

Bij Roemaat zie ik veel minder of weinig "unique selling points". Dat werk kan zo door een ander worden overgenomen denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad wat is nu aan de bedrijfsvoering gedaan bij Roemaat om de zaken wel winstgevend te krijgen? Prijzen omhoog, klanten eruit, sanering van wagenpark, dure chauffeurs eruit etc.?

In lees zojuist dat Westerman transport stopt met rijden voor Intergamma (Karwei enz.) ondanks een lopend contract. Dat geeft wel lef aan en zorgend dat het bedrijf niet failliet hoeft te gaan.

Daar heb ik meer waardering voor.

Moesten ze allemaal doen.

Klant kan niet uit, of centen erbij of doei !!

Heeft de klant de keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap het geblaat hier over doorstarten niet goed. Als Roemaat het zelf doet dan is het een kl**tzak en naait hij de maatschappij. Doet een ander de doorstart is het een held omdat hij werkgelegenheid creëert.

 

Maar het resultaat blijft hetzelfde. Bij een faillissement moet de oud eigenaar ook zijn bedrijf terugkopen en de curator (i.o.m. de rechter-commissaris) bepaald wat het beste is voor de schuldeisers. Heeft de oud eigenaar het beste bod qua financiën/werkgelegenheid/perspectief, dan mag hij doorstarten. 

 

Dus dat "even laten klappen" kan ook inhouden dat een derde ermee vandoor gaat. Heb je helemaal niets meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap het geblaat hier over doorstarten niet goed. Als Roemaat het zelf doet dan is het een kl**tzak en naait hij de maatschappij. Doet een ander de doorstart is het een held omdat hij werkgelegenheid creëert.

Maar het resultaat blijft hetzelfde. Bij een faillissement moet de oud eigenaar ook zijn bedrijf terugkopen en de curator (i.o.m. de rechter-commissaris) bepaald wat het beste is voor de schuldeisers. Heeft de oud eigenaar het beste bod qua financiën/werkgelegenheid/perspectief, dan mag hij doorstarten.

Dus dat "even laten klappen" kan ook inhouden dat een derde ermee vandoor gaat. Heb je helemaal niets meer.

moet een oude eigenaar wel zijn bedrijf terug kopen? Wat als alles geregeld is door een stille bewindsvoerder? Dat veranderd de zaak lijkt mij?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden