[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vernieuwing Belgische E19 tussen Sint-Job en Brecht start 5 augustus


Tony.Macaroni

Vraag

  • Forumlid

BRUSSEL - Vanaf vrijdag 5 augustus 2016 start het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) met wegwerkzaamheden aan de E19 tussen Sint-Job-in-‘t-Goor en Brecht in de richting van Nederland. Het wegdek en de vangrails worden over een afstand van acht kilometer grondig vernieuwd. De Vlaamse overheid investeert hier 3,2 miljoen euro om het rijcomfort en de veiligheid van de weggebruikers te verbeteren.

Om de hinder voor de weggebruikers te beperken wordt er dag en nacht en in de weekends gewerkt. Doordat de aannemer niet tijdig over het juiste materieel kan beschikken wordt de fasering van de wegwerkzaamheden wel aangepast. Dit houdt in dat er de eerste week van de wegwerkzaamheden enkel aan de vangrails gewerkt wordt en er dus minder hinder zal zijn dan voorzien.

De grootste hinder start vanaf donderdagavond 11 augustus. Vanaf dan rijdt het verkeer overdag over twee versmalde rijstroken in elke richting.

's Nachts en in het weekend moet het verkeer richting Nederland over één rijstrook. Het verkeer richting Antwerpen zal in de nachten van 11 op 12 en 12 op 13 augustus ook over één rijstrook moeten rijden. Tegen 1 september moeten de wegwerkzaamheden afgerond zijn.

Grondige vernieuwing van het wegdek

Het wegdek van de E19 tussen de op- en afritten van Sint-Job-in-‘t-Goor en Brecht is dringend aan vervanging toe. AWV begint daarom op 5 augustus met de vernieuwing van alle rijstroken in de richting van Nederland, inclusief de pechstrook.

Over de hele lengte van de werfzone wordt de toplaag asfalt opgebroken en heraangelegd. Op sommige plaatsen worden ook de onderlagen aangepakt. De metalen vangrails ruimen plaats voor betonnen veiligheidsconstructies en er komen overal nieuwe wegmarkeringen.

Vanaf 11 augustus ook hinder richting Antwerpen

Vanaf donderdagavond 11 augustus start de aannemer met het plaatsen van de betonnen jerseys. Verkeer richting Antwerpen zal daardoor in de nacht van donderdag op vrijdag en vrijdag op zaterdag slechts over één rijstrook kunnen rijden ter hoogte van de werf. Tijdens de week overdag zal verkeer in beide richtingen steeds over twee rijstroken kunnen rijden, hetzij via de pechstrook en/of via een doorsteek naar een rijstrook van de tegenovergestelde rijrichting.

In de richting van Antwerpen worden de rijstroken dus ook tijdelijk versmald en over de pechstrook geleid. 's Nachts en in de weekends blijft er een beperkte doorgang voor het verkeer dat richting Nederland rijdt. Dan is er slechts één rijstrook beschikbaar in die richting. Richting Antwerpen blijven dan steeds twee rijstroken beschikbaar.

Er wordt zeker tijdens de weekenden ernstige verkeershinder verwacht. AWV roept bestuurders op de actuele verkeersinformatie te raadplegen alvorens op weg te gaan en indien mogelijk alternatieve reiswegen te kiezen. Verkeer over langere afstand (Antwerpen-Breda) kan bijvoorbeeld als alternatieve route voor de E19 via Bergen op Zoom en Roosendaal rijden (A12/A4/A58).

Bereikbaarheid op- en afritten en snelwegparking

De op- en afritten van de complexen Sint-Job-in-'t-Goor (4) en Brecht (3) worden tijdens de wegwerkzaamheden tijdelijk en gedeeltelijk afgesloten.

Oprit 3 Brecht zal steeds bereikbaar zijn tijdens de wegwerkzaamheden.

Afrit 3 Brecht: zal open zijn tot en met 12 augustus. Daarna is deze enkel open overdag op weekdagen. Tijdens het weekend en 's nachts wordt ze afgesloten voor wegwerkzaamheden.

Oprit 4 Sint-Job zal van 8 tot 15 augustus vervangen worden en is dan niet bereikbaar. Daarna zal de oprit tijdens de week overdag steeds bereikbaar zijn, maar 's nachts en tijdens het weekend niet.

Afrit 4 Sint-Job zal steeds bereikbaar zijn tijdens de wegwerkzaamheden.

Tijdens de wegwerkzaamheden geldt er ter hoogte van de werfzone een snelheidslimiet van 70 km/uur. De snelheidsbeperking is noodzakelijk om de veiligheid van de weggebruikers en de wegarbeiders niet in het gedrang te brengen. De politie zal gerichte snelheidscontroles uitvoeren om hierop toe te zien.

http://www.transport-online.nl/site/73823/vernieuwing-belgische-e19-tussen-sint-job-en-brecht-start-5-augustus/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Tjonge jonge; 3,2 miljoen euro. Dat is anderhalve dagopbrengst van de tol. Dat is nog geen 3% van wat de roofridders in België tot nu toe geïnd hebben. Beloofd was 10x zoveel. Ben benieuwd waar en wanneer ze die gaan uitgeven aan hun fantastische wegennet. Het ontbreekt er nog maar aan dat je straks op zo'n blauw bord naast de werken leest dat het project mede door steun van de EU tot stand komt. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tjonge jonge; 3,2 miljoen euro. Dat is anderhalve dagopbrengst van de tol. Dat is nog geen 3% van wat de roofridders in België tot nu toe geïnd hebben. Beloofd was 10x zoveel. Ben benieuwd waar en wanneer ze die gaan uitgeven aan hun fantastische wegennet. Het ontbreekt er nog maar aan dat je straks op zo'n blauw bord naast de werken leest dat het project mede door steun van de EU tot stand komt. :mad:

 

zit niet zo te zeuren joh ben blij dat ze de tol ingevoerd hebben en dat geld in het wegennet gaan investeren!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

iedereen is helemaal op tilt geslagen omdat belgie tol ging heffen maar toen het eurovignet, maut of peage kwam hoorde ik niemand. en het excuus om niet te willen betalen voor die slechte wegen is ook slap want als een land geen geld heeft om te investeren in de wegen dan zal het geld toch ergens vandaan moeten komen. denk dat we over een jaar of 5 pas echt kunnen oordelen of de invoering van de tol succes vol is geweest of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ze gaan beginnen en de aannemer kan nu al niet tijdig over het juiste materieel beschikken.

Dat beloofd wat

Het was er vanamiddag al chaos. ... vanaf antwerpen via bergen op zoom naar Breda was al een half uurtje sneller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

nee maar denk je dat alle miljoenen van de maut, het eurovignet en de peage wel allemaal naar het wegennet gaan?

Uh...

Als ik mij niet vergis gaat de opbrengst van de peage WEL in zijn geheel (of na aftrek van wat duistere kosten) naar de wegbeheerder. De peage is immers een bedrijf dat die wegen onderhoud en in "eigedom" heeft.

In tegenstelling tot die "algemene" heffingen zoals de maut en de begische tol, die afdracht gaat immers naar de staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is altijd al een triest land geweest.ik heb daar eenkeer een omleiding gevolgd en je gelooft het niet maar ik kwam weer op hetzelfde punt uit

de grappen van vroeger waren er niet voor niets...een hek erom heen en een tunnel eronderdoor...en mocht je het stuur loslaten bij hazeldonk,dan kom je automatisch bij kaai 355 uit...of was het 255

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden