[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TCK Helmond 28-06-2016


Recommended Posts

  • Forumlid

mijn vorige werkgever Ton Cornelissen koeriersdiensten (TCK) uit Helmond. is op 28-06-2016 failliet verklaard..

 

de curator B.A.P Sijben uit Helmond. zat nog geen 3 dagen binnen. en ton stuurde 3 dagen later op vrijdag via e-mail . de nieuwe contracten en arbeidsvoorwaarden van zijn doorstart bedrijf Ton Cornelissen Transport (TCT) . die hij 2 jaar geleden al had opgericht. en toen al 4 chauffeurs in had gezet. 

 

in de nieuwe arbeidsvoorwaarden door. waaronder meer in stond. de eerste 3 maanden geen overuren uitbetalen. voor rustigere tijden. zijn vrouw Danielle die de loonadmistratie doet. heeft de bijnaam Roofkip. die naam heeft ze niet voor niks  Ton heeft zijn eigen C.A.O inmekaar geflanst.  dus daar trapte ik en een paar andere chauffeurs ook niet in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub als jij afspraken met een werkgever maakt en beide partijen stappen niet naar de rechter is er geen vuiltje aan de lucht, maar als een van de beide partijen het er op een gegeven moment niet meer mee eens is heb je de poppen aan het dansen.

Als jij vele jaren iets geduld hebt kan het zijn dat de rechter de werkgever in het gelijk stelt als de werkgever aangeeft dat het zo afgesproken is, maar onze CAO is AVV dus .................

 

 

Deze kans is er ook, want er bestaat nog zoiets als verjaring :D  Als de stichting VNB nu echt eens zou gaan handhaven :zegtniets:   

 

 

 

Verjaring

Een medewerker of werkgever moet vorderingen op de ander binnen een bepaalde periode indienen, opdat deze niet verjaren. Wordt een verjaringstermijn van bijvoorbeeld twee jaar overschreden, dan betekent dit dat een werknemer of werkgever zijn vordering niet meer in rechte kan afdwingen. Wordt de vordering ondanks de verjaring wel voldaan, dan gaat het evenwel niet om een onverschuldigde betaling, ook al kon die partij tot het doen van deze vordering niet meer gehouden worden.

De verjaringstermijn begint meestal te lopen vanaf het moment dat een vordering in rechte opeisbaar is. Door het gebruik van verjaringstermijnen wordt vermeden dat partijen geconfronteerd worden met oude vorderingen, met alle bewijsproblemen vandien.

 

Geeft een partij echter aan dat hij aanspraak blijft maken op zijn recht, dan begint de verjaringstermijn opnieuw. Hierbij dient het te gaan om een duidelijk schriftelijke mededeling waaruit blijkt dat de eisend partij zijn recht inroept of zal inroepen. Dit stuiten van de verjaring doet zich ook voor, wanneer de partij die tot iets gehouden is aangeeft, dat hij zijn verplichtingen zal nakomen.

Zo moet een loonvordering binnen vijf jaar ingediend worden teneinde verjaring te voorkomen. Daaruit volgt dat iedere maand nadat het loon niet wordt betaald er een verjaringstermijn gaat lopen. Brengt een medewerker later, duidelijk en schriftelijk naar voren dat hij te weinig loon heeft ontvangen waarop hij aanspraak maakt, dan begint de ingegane verjaringstermijn van vijf jaar opnieuw te lopen.

 

 

https://www.arbeidsrechter.nl/verjaring-vordering-werknemer-werkgever-loon-werk

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TCK reed toch vele jaren voor TNT? Vaak tweede hands materieel. De nieuwe striping is niet echt een vooruitgang vind ik.

Nou die striping is ook niet zo belangrijk lijkt me, al maken ze hem pimpel paars met een groen streepje, als je het eind van de maand maar netjes je uren krijgt die je gewerkt hebt :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

en T.C.K mag gewoon door rijden. onder de naam T.C.K . omdat de naam gedeponneerd is. en buiten het faillessement valt. alleen er staat nu geen ton cornelissen koeriersdiensten meer tussenin , en het personeel is onder gebracht in een andere B.V T.C.T genaamd die hij 2 jaar geleden opgericht heeft

bewerkt door jeepie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat ik niet snap.

Dat er nog stedds werkgevers zijn die de moeite nemen om aan een doorstart te beginnen, of eigenlijk uberhaupt in het transport werkzaam te willen zijn.

Je bent namelijk als werkgever altijd een dief een laailichter en zakkenvuller.

Ik was blij dat ik er vanaf was. Misschien dat ik ooit weer een auto koop maar nooit, echt nooit meer met personeel er op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je wat ik niet snap.

Dat er nog stedds werkgevers zijn die de moeite nemen om aan een doorstart te beginnen, of eigenlijk uberhaupt in het transport werkzaam te willen zijn.

Je bent namelijk als werkgever altijd een dief een laailichter en zakkenvuller.

Ik was blij dat ik er vanaf was. Misschien dat ik ooit weer een auto koop maar nooit, echt nooit meer met personeel er op.

Zet mij op de die wagen Ron, na verloop van tijd ga je mij klonen en groeit je wagenpark

Geintje makker

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot dat ook jij en je klonen iets mankeren en Ron je liever kwijt als rijk is.  ;)

 

Het is allemaal prima zolang je winst maakt, lees niet ziek wordt, en al helemaal niet zeuren om cao  :rolleyes:

Voor ziekte en zeer zou ik mezelf weer verzekeren dus daar ben ik niet bang voor.

Cao wel. Daarin heb je gelijk. Ik zou me schamen om een goede chauffeur confotm cao te betalen. Je gaat toch niet voor een fooitje aan het werk LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Gisteren een wat oudere Mercedes van TCK gestopt in Tilburg met een trailer van Barge Terminal Tilburg er achter. In de containers nu?

Heb maar ff voor je gezocht: +31492 507222. Zou tegen 8en bellen dan is er vast wel iemand om deze vraag voor je te beantwoorden.

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden