[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

USA dumper met lange dissel, maar waarom ?


minuteman

Vraag

  • Forumlid

Een kennis van mij is in de VS en kwam daar zandwagens tegen met een enorm lange dissel, hij vroeg zich af waarom dat was.

 

Ik kan mij nog voorstellen dat je zo beide kunt legen en de aanhanger even om een hoekje zet om de voorwagen te lossen, maar dat ze zo lang waren had ik ook niet gedacht. 

 

140gryd.jpg

 

25zhx5w.jpg

 

Ook had hij een betonmixer gezien met een soort van dolly achter de auto ? zou dat zijn om als tijdelijke extra as te dienen ??

 

classes-slir-w350-h325-products-trucks-3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Lange dissel kan zijn ivm aslasten, zoals dat hier in Noorwegen ook het geval is.

Wanneer er een bepaalde "afstand" zit tussen voorwagen en ahw kan de wet dit als 2 afzonderlijke voertuigen zien en kan dit een voordeel vwb laadvermogen/max (as)last zijn....

 

Die dolly is niets meer of minder dan een reserve as, die krengen willen bij die prutsers wel eens afbreken en zo heeft de chauffeur een "thuisbrenger".....

 

 

 

(blijven natuurlijk wel wannabee europeanen daar aan de overkant)

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet zozeer met de aslasten, maar die lange dissel is nodig om aan de brugformule te voldoen, hier in NL rijdt zwaar transport met een compact spul dat dus een grote massa per meter lengte op de weg zet.
Over de plas staan de asstellen ver uit elkaar om de druk per strekkende meter laag te houden zodat bij een brug nooit het hele gewicht op één brugdeel staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Vincent van Asten

Lange dissel kan zijn ivm aslasten, zoals dat hier in Noorwegen ook het geval is.

Wanneer er een bepaalde "afstand" zit tussen voorwagen en ahw kan de wet dit als 2 afzonderlijke voertuigen zien en kan dit een voordeel vwb laadvermogen/max (as)last zijn....

 

Die dolly is niets meer of minder dan een reserve as, die krengen willen bij die prutsers wel eens afbreken en zo heeft de chauffeur een "thuisbrenger".....

 

 

 

(blijven natuurlijk wel wannabee europeanen daar aan de overkant)

 

bedankt, nooit geweten waarom maar het viel mij op in Noorwegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden