[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Opzegtermijn


Greppel

Vraag

  • Forumlid

Ik heb gister mijn ontslag ingediend omdat ik een nieuwe baan heb. Alleen nu is me niet duidelijk wat mijn opzegtermijn is. Volgens mij 1 maand maar mijn werkgever zegt 2 maanden. En in het cao van tln vind ik dat het niet duidelijk staat.

Voor de duidelijkheid, ik ben 28 juni 2010 in dienst gekomen en heb sinds 28 juni 2013 een vast contract gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

nou lijkt mij in dit geval duidelijk , 1 maand of 1 periode ( afhankelijk van periode of maandsalaris ) ingaande ( ! ) op de eerste dag van de nieuwe maand / periode , in geval van een maandsalaris en je hebt gisteren opgezegd kan je dus 1 oktober bij je nieuwe werkgever aan de slag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik snap heel die opzegtermijnen toch niet want ik kan in 1 week meer kapot maken als een bedrijf in 10 jaar kan opbouwen als ik kwaad zou willen. ook heb je al ander werk omdat je het bij je huidige werkgever dus niet meer naar je zin hebt want anders had je geen ander werk gezocht, dus je bent ook onbedoeld misschien een stuk minder gemotiveerd dus al met al altijd nadelig voor de werkgever zo'n uitwerkperiode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb mijn contract er even bij gepakt, en daar staat in; De opzegtermijn voor de werknemer bedraagt 1 maand. De opzegtermijn voor de werkgever bedraagt ook 1 maand, zolang het dienstverband niet langer dan 5 jaar heeft geduurd. Bij langer dienstverband word inderdaad naar de bijlage in het CAO verwezen. Dus lijkt mij een kant en klare zaak dat ik gewoon 1 maand opzegtermijn heb?

 

Mijn werkgever heeft ook niet gekeken naar mijn contract maar alleen naar het CAO over het ontslagrecht, maar dat stukje in het CAO geld voor de werkgever (dus als ik ontslagen zou worden). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden