[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

100% afgekeurd, UWV, weer gaan werken.


RobdeH

Vraag

  • Forumlid

Ik zit 5 jaar thuis, heb een loongerelateerde WIA uitkering in de cat. 40 tot 80 % afgekeurd, kreeg in mei een brief van het UWV dat ik 100% ben afgekeurd en deze loongerelateerde WIA uitkering blijf behouden tot 14-07-2017 dan gaat mijn pensioen en AOW in, door omstandigheden wil/moet ik weer gaan rijden, ben zo goed als aangenomen bij een mooi bedrijf, maar vraag mij af hoe het UWV gaat reageren als ik onverhoopt toch weer ziek wordt na enkele maanden.

 

Ik heb geen zin die vraag bij het UWV te stellen gezien het feit dat je slapende honden nooit moet wekken, weet misschien iemand hier een antwoord op of heeft er iemand ervaring met deze situatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik doe het natuurlijk niet voor mijn plezier, volgend jaar ga ik de helft krijgen van hetgeen ik nu beur, de partner toeslag is opgeheven, mijn vrouw is dan 63, is altijd thuis geweest, moet dan gaan solliciteren en waarschijnlijk eindigen wij dan bij de sociale dienst met een minimum loon uitkering, dat is ook de reden dat ik maar besloten heb om weer te gaan werken, in mijn ogen riskeer ik slechts een aantal maanden eerder in deze situatie terecht te komen mocht ik het toch niet vol houden.

bewerkt door RobdeH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Staat er in de grondwet dat mijn vrouw verplicht moet werken of zo? Dat mens is gewoon huisvrouw geweest en ik heb 45 jaar gewerkt tot ik ziek werd. Geloof me, dat was vroeger normaal hoor dat je als werknemer alleenverdiener was.

Als zij niet met haar gezondheid zou tobben zoals nu het geval is zou zij best willen gaan werken mocht zij op die leeftijd ergens aangenomen worden zonder werkervaring.

Nu kan zij altijd de plee van een ander gaan reinigen maar dat zie ik niet zo zitten dus ga ik eventueel maar weer werken, en zoals ik mij nu voel denk ik er best toe in staat te zijn, het gaat mij er maar om hoe dat UWV eventueel gaat reageren mocht het niet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik denk dat het uwv dan wel wat geld terug gaat claimen want je zit dus min of meer onterecht te profiteren van hun geld. en je verliest je status van afgekeurd omdat je dus wel gewoon kunt werken en mocht je weer ontslagen worden of toch merken naar een paar maanden dat het niet gaat dan geloof ik niet dat je nog maar iets van hun hoeft te verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu klagen Je had er vroeger een verzekering voor kunnen afsluiten

 

Dan had je nu gelachen in plaats van de belasting betaler gaan leven

 

Huub

Daar heb ik 45 jaar premie voor betaald hoor om van een voorziening gebruik te maken, en ik klaag nergens dat maak jij ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik denk dat het uwv dan wel wat geld terug gaat claimen want je zit dus min of meer onterecht te profiteren van hun geld. en je verliest je status van afgekeurd omdat je dus wel gewoon kunt werken en mocht je weer ontslagen worden of toch merken naar een paar maanden dat het niet gaat dan geloof ik niet dat je nog maar iets van hun hoeft te verwachten.

Profiteren? Jij oordeelt nogal gemakkelijk is het niet, eerst waarom mijn vrouw niet werkt en nu profiteer ik ook nog eens een keer terwijl je geen zak af weet wat de reden is van mijn afkeuring. Ik stel gewoon een vraag en zit niet te wachten op ongefundeerde meningen.

 

Ik kan ook gewoon nog een jaar die WIA uitkering ontvangen en wanneer ik mijn pensioen en AOW heb af en toe gaan werken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom, mocht ik gaan werken geef ik dit keurig netjes aan bij het UWV, en dan nog iets, ik heb al 2 jaren geen contact met het UWV tot aan het moment in mei dat ik een brief in de bus kreeg dat ik in plaats van de categorie 40 tot 80% afgekeurd ineens 100% ben afgekeurd.

 

Overigens heb ik medicijnen dienen te slikken waarbij het bedienen van zware machines werd verboden en die ik nu niet meer gebruik.

 

Ook heb ik al die jaren moeten solliciteren en ook gedaan zonder resultaat in functies waar ik geen enkele ervaring in heb, dus ik zie niet in waarom ik nu niet weer zou kunnen gaan werken in mijn oude beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ten eerste ga ik dinsdag niet beginnen en ten tweede oriënteer ik mij momenteel om het wel of niet te doen, nogmaals, ik kan ook wachten tot aan het moment dat ik mijn AOW en pensioen incasseer, dan heb ik met niemand meer iets te maken, ik stel slechts hier de vraag of er mensen zijn die hier ook ervaringen mee hebben om problemen met de meest incapabele overheidsinstelling het UWV geheten te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Staat er in de grondwet dat mijn vrouw verplicht moet werken of zo? Dat mens is gewoon huisvrouw geweest en ik heb 45 jaar gewerkt tot ik ziek werd. Geloof me, dat was vroeger normaal hoor dat je als werknemer alleenverdiener was.

Als zij niet met haar gezondheid zou tobben zoals nu het geval is zou zij best willen gaan werken mocht zij op die leeftijd ergens aangenomen worden zonder werkervaring.

Nu kan zij altijd de plee van een ander gaan reinigen maar dat zie ik niet zo zitten dus ga ik eventueel maar weer werken, en zoals ik mij nu voel denk ik er best toe in staat te zijn, het gaat mij er maar om hoe dat UWV eventueel gaat reageren mocht het niet gaan.

Als ik zo over mijn vriendin praat kan ik gelijk mijn koffers pakken.

 

Verder zijn er goede tips gegeven en snap ik eerlijk gezegd niet dat u soms zo opvliegerig reageert. Schoenenreus heeft gelijk, dat het antwoord u niet aanstaat kan hij niets aan doen. Gewoon contact opnemen met het UWV is het slimste en voorkomt een heleboel financieel narigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

blablabla....waarom heeft iedereen hier gelijk een mening (afkeur) terwijl niemand het hele,echte verhaal weet dat hier speelt

 

....zielig hoor

 

De beste man heeft een vraag en zoekt een antwoord.

Zover ik weet ga je, als je na ziektewet toch weer werkt en weer ziekt wordt...gelijk weer in dezelfde ziektewet

Er wordt dan gehandeld alsof je niet tijdelijk hebt gewerkt en dus nog steeds ziek bent

 

Maar je kunt ze gewoon het beste bellen

Als je wilt en kunt werken..dan vindt het UWV dat helemaal niet erg (scheelt hun geld)

Je kunt met hun zelfs harde afspraken maken hoe ze gaan reageren als je weer ziek wordt of het niet volhoudt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat ik maandag daar maar eens langs ga @scania 1965 want met bellen naar het UWV heb ik niet zo'n beste ervaring.

 

En verder voor degene die vindt dat ik opvliegend reageer, ik stel gewoon een vraag en vervolgens wordt er gevraagd waarom mijn vrouw niet werkt wat ik behoorlijk aanmatigend vind en word ik daarna voor profiteur uitgemaakt terwijl niemand van de hoed en de rand weet.

bewerkt door RobdeH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als je verstandig bent zou ik gewoon wachten tot je pensioen en dan bij gaan werken.

je maakt dan geen slapende honden wakker en het mag gewoon

levert wel een deel van je pensioen in zeker als je fulltime gaat rijden 

en je kunt op houden wanneer je wilt , makkelijke keuze lijkt mij

maar ja ken je situatie niet of je zolang kunt wachten

veel succes en ben voorzichtig zijn heel veel regeltjes bij uvw

 

m.v.g. Rondentrucker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je gaat werken zonder het UWV c.q. de arbeidsdeskundige van te voren te raadplegen (en dus zonder toestemming van het UWV), dan ben je niet verzekerd, voor het geval je in de ziektewet zou komen (ook al is het voor een griepje).

 

Tevens ben je verplicht als je in de WIA zit, het UWV te informeren als je gezondheistoestand veranderd, dus niet alleen als die verslechterd maar ook als die verbeterd.

 

Groeten

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het UWV is er slechts bij gebaat de werkloosheidcijfers te doen dalen dus ik denk niet dat die veel bezwaren zullen maken, maar ik ga maandag wel eens even langs, of ik besluit de huidige situatie te handhaven en ga ik eventueel werken wanneer ik mijn AOW en pensioen ontvang, ik heb genoeg ellende met die instelling meegemaakt dus dat laatste is misschien wel het meest verstandige.

 

Uiteindelijk kom ik niet om van de honger en mijn spaargeld is wel minder maar nog niet geheel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Robert de H.

Heb je dit al met jouw nieuwe werkgever bebabbald?

Het zou zo maar eens kunnen zijn dat hij een "leuke" bonus krijgt om iemand uit de soos te halen en te houden!

Indien jouw werkgever zich een beetje soepel opsteld en rekening houdt met jouw eventuele beperkingen, zou het zo kunnen zijn dat je de rit wel uitzit tot pensioen.

Ik zou hem eens laten informeren hier en daar.

Sterkte en succes!

 

 

En uh, ik zou stoppen met die sigaren.

Je kunt de voorraad die nog niet op is doneren hier op het CF.

Er zijn altijd nog van die ongezonde chauffeurs hier op het forum :D

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het UWV is er slechts bij gebaat de werkloosheidcijfers te doen dalen dus ik denk niet dat die veel bezwaren zullen maken, maar ik ga maandag wel eens even langs, of ik besluit de huidige situatie te handhaven en ga ik eventueel werken wanneer ik mijn AOW en pensioen ontvang, ik heb genoeg ellende met die instelling meegemaakt dus dat laatste is misschien wel het meest verstandige.

 

Uiteindelijk kom ik niet om van de honger en mijn spaargeld is wel minder maar nog niet geheel op.

ff opletten hier met dat UWV, ik ken gevallen van afgekeurde chauffeurs die zonder overleg zijn gaan werken terwijl zij een WAO/WIA uitkering "genoten" zoals dat zo mooi heet, die kregen naderhand even de schrik van hun leven, of ze eventjes tussen de 5 en 8 maanden onterechte, volgens het UWV, uitkering  terug moesten gaan betalen aan het UWV en dat hoefde niet persé per direct maar mocht ook per maand maar wel binnen het jaar!!! en die regel van het UWV zit heel krom in elkaar.

Deze mensen kwamen van de regen in de drup terecht, dus altijd gaan overleggen en de situatie uiteenzetten, maar als ik jouw was zou ik wachten tot je pensioen dan heb je geen verantwoording meer af te leggen aan het UWV althans ook hier even goed opletten, de eerste drie maanden na je pensionering kan het UWV nog altijd aanspraak maken op bepaalde gelden, hoe dat precies zit weet ik ook niet maar het kan voorkomen.

Ze gaan ervan uit dat je voor je pensionering NIET kon werken (die WIA uitkering) en na je pensionering OPEENS wel! en kijk dat valt op en denk nou niet dat je onbekend blijft bij de ®Overheid want jouw BSN staat overal gesignaleerd, onthou dat even dat via allerlei kanalen (eenmaal je BSN ingevoerd en je complete doopceel komt te voorschijn) komen ze er toch wel achter dat je weer aan het werk bent, dus een gewaarschuwd mens telt altijd voor twee en onderschat het UWV NOOIT!

Zij gaan er dan vanuit dat je de boel al die tijd aan het belazeren was en na je pensioen kan je wel weer voor 100% werken, vergeet dat niet! ze houden je altijd in de gaten, je kan je hier in NL niet verstoppen, of je moet dood gaan dan is het echt over maar zolang je leeft houden ze je altijd in de gaten via welke weg dan ook.

Ga hoe dan ook met die UWV in conclaaf, dan wordt je hopelijk wijzer en laat het in godsnaam op schrift zetten want aan mondelinge/telefonische gesprekken heb je niets, geen bewijs van zeg maar, zet of laat het op papier zetten die afspraken met het UWV, dat is een ervaring die ik heb met een andere ex chauffeur die ook vanuit een ziektewet situatie weer ging werken, om veel ellende te voorkomen alles op papier zetten, want ik kan je nu al voorspellen een eventuele rechtszaak ga je nooit winnen van het UWV tenzij je alles op papier hebt staan en een verdomd goede advocaat hebt!

 

Grt. ex chauffeur.

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik het goed begrijp heb ik jaren een hele nare ziekte bestreden hopelijk met blijvend succes en kan ik nu mijn herwonnen energie gaan besteden aan een stelletje bureaucraten?

Je moet vooral zorgen dat het zwart op wit staat als je met (semi)overheid zaken doet. Ondertekend met naam en handtekening uiteraard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je moet vooral zorgen dat het zwart op wit staat als je met (semi)overheid zaken doet. Ondertekend met naam en handtekening uiteraard. 

 

 

ook daar kunnen ze wel weer onderuit want tegen de tijd dat het misloopt en jij een rechtszaak aanspant dan is die persoon al ontslagen of zoiets dergelijks en die heeft jou iets toegezegd wat niet kan of niet bestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden