Spring naar bijdragen

Aanrijding met personenauto bij Den Bosch op A2


The_knitter

Recommended Posts

  • Forumlid

Vandaag helaas met de vrachtwagen een aanrijding gehad.
Niet mijn schuld, gelukkig. Automobiliste wilde invoegen op de A2 vanaf de parallelbaan bij Den Bosch. Ik zat op de rechtdoorgaande baan.
Omdat ik al gezien had dat ik niet naar rechts kon, bleef ik op "mijn" rijstrook zitten. Er kwam (zo bleek dus) een personenauto over de linkse baan die moet invoegen, en die eindigt in "mijn" rijstrook. Gezien de werkzaamheden net voorbij waren, gaf ik net iets gas bij (net als de auto's links van mij en voor mij).
De dashcam staat bij mij erg naar beneden gericht en is eerder met het weergeven van de personenauto dan dat ik hem zag. Ik zag die personenauto uit mijn dode hoek komen, en amper een seconde later was het "boem". De auto eindigde helaas in de middenvangrail met de nodige schade.
Er waren (godzijdank) geen gewonden te betreuren, enkel blikschade.

 

Youtube:

bewerkt door The_knitter
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jeemig, schrikken dit. Het lijkt wel of de chauffeuse in de war raakt omdat haar rijbaan 'op raakt'. De baan waarop zij rijdt wordt namelijk samengevoegd en het aantal rijstroken gaat van 4 naar 3.

 

Kennelijk 'gedwongen' door de lijnen van de strook rechts van haar reed ze pardoes jouw rijbaan op zonder te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik heel eerlijk zijn?

 

Je reed het gat met je voorganger erg snel dicht, als ik naar de info onderin kijk en naar je snelheid die schiet net voor de aanrijding omhoog van 82 naar 86 en de afstand met je voorganger word snel kleiner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er waren wegwerkzaamheden op de vluchtstrook waardoor de snelheid van mijn baan lager lag, en de snelheid nam net weer toe. Ik was dus ook aan het versnellen. De vrachtauto reed voor mij steeds strak 85, dus wilde ook weer naar die snelheid.

bewerkt door The_knitter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mag ik heel eerlijk zijn?

 

Je reed het gat met je voorganger erg snel dicht, als ik naar de info onderin kijk en naar je snelheid die schiet net voor de aanrijding omhoog van 82 naar 86 en de afstand met je voorganger word snel kleiner

 

Idd mss te gefocust op het inhalen? Maar nu je nieuwe reactie gelezen te hebben zal het wel wat vertekend beeld zijn. 

 

Maar lullig nu net met je "nieuwe"auto, gelukkig geen letsel en weer een ervaring rijker, laat het je weekend niet vergallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My €0,02: Ze was jou (voor haar gevoel) voorbij, zag dat de wagen met kooiaap vertraagde, liet zelf het gas ook los/remde en ging er van uit dat het achter wel paste (zoals je zelf schrijft op Youtube) of heeft door het vertragen van de vrachtwagen voor haar, nooit meer gedacht aan wat er achter haar zat. Soort schrikmomentje? Zeg het maar...

Je schrijft op YouTube dat je haar een paar seconden niet zag, misschien heb je ook wel aangenomen dat ze naar rechts was opgeschoven en er niet op gerekend dat ze nog voor je in zou willen voegen?

 

Wat ook de oorzaak is: Het is balen maar dat er geen gewonden zijn, dát is het allerbelangrijkst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

soms heeft het iets te maken met " geven en nemen" ongeacht hoe de wettelijke regeltjes zijn

 

Zeg hier trouwens niet dat TS hier ook zo handeld !!!!

 

 

Maar in de praktijk zie je volgens mij net iets te vaak...." ik rij hier en jij zoekt het maar uit "

Soms is het best wel elegant om je poot van het gas te halen en die ander dan toch maar voor te laten

Scheeld een hoop gedoe  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Ik had het mis Er zijn veel Europese landen waar het wel zo is

Jij had de snelheid niet mogen verhogen En je had alles in het werk moeten stellen op een aanrijding te voor komen En zeker als beroepschauffeur

Huub

omdat de automobiliste een domme fout maakt, moet ik boeten? Had ik dan een noodstop PROBEREN temoeten maken, of de auto links naast mij de vangrail in duwen? Waarschijnlijk had het leed dan nog erger geweest.

De politie, marechaussee en rijkswaterstaat zeiden allen dat ZIJ niet had mogen invoegen omdat er de ruimte niet was.

Marechaussee kwam toevallig in tegenrichting langs, nog geen minuut na de aanrijding in tegenrichting. Daarna zijn ze gekeerd en vertrokken toen de hulptroepen er waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb wel eerst tot 10 geteld  LOL

 

Oja ze hebben mij wel eens verteld dat je in Frankrijk voorrang hebt als je de autoweg op komt

maar het kan ook zijn dat dit op de phédo faric (als ik het goed schrijf) is

op de rotonde´s wel

bewerkt door lambiek
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag helaas met de vrachtwagen een aanrijding gehad.

Niet mijn schuld, gelukkig. Automobiliste wilde invoegen op de A2 vanaf de parallelbaan bij Den Bosch. Ik zat op de rechtdoorgaande baan.

(..)

 

De auto eindigde helaas in de middenvangrail met de nodige schade.

Er waren (godzijdank) geen gewonden te betreuren, enkel blikschade.

 

Youtube:

 

Hè, vervelend man. Het is bij de Golf gebleven qua blikschade (en jouw truck dan).. op dat moment geen auto op de linkerbaan.. die jou aan het passeren is?

 

Zoals ik het filmpje zie.. is het volgens mij gewoon zo dat de mevrouw inderdaad 'verrast' is door de trechtervorm van haar rijbaan..          niet over haar schouder kijkt.. danwel rechts in de speigel, want de meest rechter rijstrook is gewoon vrij (zie namelijk geen verkeer daarvandaan komen net na de aanrijding.. én er is geen doorgetrokken streep.. Zij had dus gewoon naar rechts gemoeten.. ze  had helemaal niet hoeven invoegen.. waarom deed zij dat?

 

Ach, dat zie ik wel vaker bij dit type wegindeling.. jullie vast ook wel..  gedachteloos rijden denk ik dan maar.. :zegtniets:

 

Succes met de eventuele afhandeling.. zullen nog wel wat vragen komen van de verzekeringsmaatschappijen.. denk ik maar zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zat een auto naast mij. Net achter mijn bestuurdersportier zat daar de motorkap van. Die reed helemaal links op de streep. Ik kon dus ook niet verder uitwijken dan ik al deed door de tik..

Die auto is ook gestopt. Net als de auto die áchter de auto zat die ik aanreed. Beiden hebben zich als getuigen "aangemeld".

bewerkt door The_knitter
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

The Knitter, je hebt niets mis gedaan... ook niet dat je wat meer gas gaf...  dit is maar een minimaal verschil tegenover de snelheid van de personenauto.

Dit komt nu een beetje lullig uit.

Die wagen had nooit mogen invoegen, zij heeft de inhaal actie verkeerd ingeschat.. punt,

Dat zij het besluit toch maakt is gewoon stom.. of ze was met hele andere dingen bezig.

 

Als ''top / beroepschauffeur'' zoals de laatste tijd mensen het hier noemen.. :angel:  maken we allemaal wel eens fouten, dus ook een keertje die 2 seconden in de rechter spiegel niet kijken.

Waarom moeten wij chauffeurs 9/10x het overige verkeer in de gaten houden.

Vele beseffen volgens mij niet dat een vrachtwagen het merendeel de fout van een personenwagen moet goed maken, of ben ik hier de enige in ?
.

Jij rijdt immers op de leidende weg, niet de invoeger op de invoegstrook die dus GEEN voorrang heeft. Het vreemde is wel dat wanneer je moet invoegen, je rechts mag inhalen op de invoegstrook.

Iets wat ik niet helemaal begrijp, maar zal wel met snelheidsverschillen te maken hebben.

 

Afijn... het was wat blik en een hoop plastic...  En je Dashcam heeft zijn geld al opgebracht :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier is alleen geen sprake van een invoegstrook, maar een rijstrook vermindering waar geritst dient te worden.

 

Dan vraag ik mij af waar het woord invoegen voor staat bij ritsen.

Dan alsnog is de auto fout.. haar rijbaan houdt op, zij dient zich aan te passen.

Dit soort invoeg/ritsbanen word duidelijk aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier is alleen geen sprake van een invoegstrook, maar een rijstrook vermindering waar geritst dient te worden.

Kijk dan eens goed naar de belijning op de weg, blokmarkering is toch echt invoegen en niet ritsen, dus Mvr VW moet voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan waar de knitter rijd, niks meer of minder, en zij mag bij het invoegen het verkeer op de hoodrijbaan niet hinderen.
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad invoegen dus :rolleyes:

Dat haar rijstrook ophoud wordt ook aangegeven, maar hoeveel mensen kijken naar zulke borden.

Of rode kruizen boven de weg vrijdag was de afrit  Hoogvliet Pernis voorzien van rode kruizen dus ik maar doorgereden,

maar de meeste personenwagens reden gewoon de afgekruisde afrit op.....

 

Een rijbaan zijn alle rijstroken in dezelfde richting op een weg.

Als twee rijbanen samenkomen ligt het eraan of een rijstrook van de ene weg ophoud en er een blokmarkering aangeeft dat je op de andere rijbaan moet invoegen, of dat er bv één van de rijstroken van de weg die overgaat de andere doorloopt

Meestal valt dan de linker rijstrook af en de personenwagens die hier op rijden willen meestal alleen naar invoegen (terwijl er op de rechter rijstrook meer ruimte is)

Met als gevolg dat als het druk is de (dan) middelste rijstrook( waar het vrachtverkeer veelal rijdt -filmpje-) bijna stilstaat  en de linker- en rechter rijstrook wel rijden.

BV. A12  richting westen bij Waterberg en Lunetten

 

Als Knitter ( of beter de VW) thuis was gebleven was het ook niet gebeurd.......

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden