[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mooy Logistics zet chauffeurs functieschaal terug


The_knitter

Recommended Posts

  • Forumlid

Het is wel grappig hoe ze iedere keer de functie herwaarderen en de functie (altijd) omlaag waarderen.

het blijft triest de functie net boven die van een schoonmaker gewaardeerd wordt en je niet in staat bent om met een gewone werkweek van 40uur een modaal inkomen kan vergaren. Zeker als je ziet hoe de wet en regelgeving er in het salaris heeft ingehakt.

Als ik bij Mooy zou werken ging ik gelijk weg voor D5 kun je overal werken ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De oplossing:

Werknemers die meer loon krijgen, zijn niet geneigd om hier voor harder te gaan werken. In tegenstelling tot werknemers die iets anders beloofd krijgen. Zo blijkt uit onderzoek dat het krijgen van een compliment of een pizza een betere stimulans is om meer werk te verzetten.

Bron: telegraaf.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitbetalen in pizza's dan maar. Af en toe een complimentje van de baas of een kusje van de secretaresse (op de wang natuurlijk!) en moet je eens kijken wat de chauffeurs ineens aan kilometers wegtrappen! LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

of een kusje van de secretaresse.........

.......en moet je eens kijken wat de chauffeurs ineens aan kilometers wegtrappen! LOL

Reken maar dat ze dan willen trappen. Je wil dan zo wie zo als eerste er weer zijn. Als al die "knappe" collega's je voor geweest zijn is er weinig aantrekkelijks meer aan. :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar lees jij dat ik gezegd heb dat indien er afspraken gemaakt zijn dat er geen weekenden gedraaid hoeven worden, ze je die wel kunnen laten werken. Ik heb het erover dat indien jij in de D schaal staat, en er zijn geen afwijkende afspraken gemaakt, ze jou gewoon een weekend weg kunnen sturen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar lees jij dat ik gezegd heb dat indien er afspraken gemaakt zijn dat er geen weekenden gedraaid hoeven worden, ze je die wel kunnen laten werken. Ik heb het erover dat indien jij in de D schaal staat, en er zijn geen afwijkende afspraken gemaakt, ze jou gewoon een weekend weg kunnen sturen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt helemaal, 

Wilde gewoon een punt maken je niet slaafs alles moet accepteren wat in de cao staat of wat fnv stl en/of werkgevers je voorspiegelen. Wat bij mooy gebeurt is echt te zot voor woorden dat het FNV met het STL en mooy afspraken maakt neem aan de ondernemingsraad en de achterban er wel bij betrokken zijn anders is het nog gekker dan ik denk .... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal,

Wilde gewoon een punt maken je niet slaafs alles moet accepteren wat in de cao staat of wat fnv stl en/of werkgevers je voorspiegelen. Wat bij mooy gebeurt is echt te zot voor woorden dat het FNV met het STL en mooy afspraken maakt neem aan de ondernemingsraad en de achterban er wel bij betrokken zijn anders is het nog gekker dan ik denk ....

Nogmaals. Hoe ik dit lees, is alles volgens de regels gegaan. Daar is geen OR die dat dan tegen kan houden. Zelfs geen bond die dat tegen kan houden. Ik snap ook wel dat de oude garde waarvan ik ook deel uitmaak, liever niet horen dat ze geen recht meer hebben op de E schaal. Helaas is het FUWA een achterhaald stuk papier. En ik vrees dat er veel meer werkgevers dit voorbeeld gaan volgen. Je moet je dus geen zorgen maken over het feit dat je geen recht meer op die functieschaal hebt. Je moet ervoor proberen te zorgen dat het bruto loon van die D schaal omhoog gaat. Zaterdag is er een FNV bijeenkomst. Ik ben benieuwd hoe veel er daar weer op af komen. Ik ben bang dat die op twee handen te tellen zijn. Ik jen jongens die bij bedrijven begonnen zijn waar ze bij lange na geen cao betaald krijgen, alleen voor het mooie werk. Mooi werk is voortaan belangrijker dan arbeidsvoorwaarden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogmaals. Hoe ik dit lees, is alles volgens de regels gegaan. Daar is geen OR die dat dan tegen kan houden. Zelfs geen bond die dat tegen kan houden. Ik snap ook wel dat de oude garde waarvan ik ook deel uitmaak, liever niet horen dat ze geen recht meer hebben op de E schaal. Helaas is het FUWA een achterhaald stuk papier. En ik vrees dat er veel meer werkgevers dit voorbeeld gaan volgen. Je moet je dus geen zorgen maken over het feit dat je geen recht meer op die functieschaal hebt. Je moet ervoor proberen te zorgen dat het bruto loon van die D schaal omhoog gaat. Zaterdag is er een FNV bijeenkomst. Ik ben benieuwd hoe veel er daar weer op af komen. Ik ben bang dat die op twee handen te tellen zijn. Ik jen jongens die bij bedrijven begonnen zijn waar ze bij lange na geen cao betaald krijgen, alleen voor het mooie werk. Mooi werk is voortaan belangrijker dan arbeidsvoorwaarden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oja weet hoe dat gaat heb het ook een keer mee gemaakt, baas huurde haygroup binnen voor de autoriteit die herklassificeren de functie en dan is het maar net waar ze in het functie gebouw willen uitkomen.

Bij intellectuelen worden er taken en verantwoordelijkheden bij verzonnen en wordt de functie zwaarder geclassificeerd bij werd mn functie uitgekleed en geherclassificeerd naar beneden dus. Mn loon bleef hetzelfde ook konden ze dat na een overgangsperiode aanpassen maar uit goodwill werd dat niet gedaan. Maar je voelt je genaaid en niet serieus genomen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Ik ben bang dat die op twee handen te tellen zijn. Ik jen jongens die bij bedrijven begonnen zijn waar ze bij lange na geen cao betaald krijgen, alleen voor het mooie werk. Mooi werk is voortaan belangrijker dan arbeidsvoorwaarden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Huh :confused:  Ben jij van de stoel gevallen of zoiets? Dit meen jij toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@corne64;

 

Ik weet ook voldoende transporteurs te vinden, welke niet betalen confrom cao. Die staan te springen om mensen, maar kunnen die zeer moeilijk krijgen, ook niet verwonderlijk.

 

Ook niet verwonderlijk, dat het verloop daar momenteel zeer hoog is.

 

En wat mij het meeste verbaast, dat de VNB de waakhond van de bond, daar niets aan doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@corne64;

Ik weet ook voldoende transporteurs te vinden, welke niet betalen confrom cao. Die staan te springen om mensen, maar kunnen die zeer moeilijk krijgen, ook niet verwonderlijk.

Ook niet verwonderlijk, dat het verloop daar momenteel zeer hoog is.

En wat mij het meeste verbaast, dat de VNB de waakhond van de bond, daar niets aan doet.

de vnb doet niks zonder dat er serieuze meldingen gedaan worden. En daar gaat het overgrote deel van ons de fout in. We houden zelf niet goed genoeg bij hoe het reilt en zeilt. Hoe wil je dan misstanden melden. Voorbeeldje. Ze krijgen een melding van een chauffeur dat niet alle laad/los uren betaald worden. Vnb vraagt om bewijzen. Uitdraaien boordcomputer maar ook van de tacho. En laat nou net 99,9% van ons die tacho tijdens laden/lossen op rust zetten. Daar gaat je bewijs!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Ze krijgen een melding van een chauffeur dat niet alle laad/los uren betaald worden. Vnb vraagt om bewijzen. Uitdraaien boordcomputer maar ook van de tacho. En laat nou net 99,9% van ons die tacho tijdens laden/lossen op rust zetten. Daar gaat je bewijs!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Tsja, dom dom dom, op deze manier. En roepen zonder te kunnen bewijzen, is nog dommer. Maar wie ben ik?

 

Maar het is jammer, dat deze VNB alleen na melding actie mag ondernemen. Want deze VNB weet dondersgoed, hoe het eraan toe gaat binnen het transport!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Bij Mooy lijkt mij trouwens ook dat het werk er makkelijker op geworden is. Niet meer zelf laden in NL en vervolgens in 1 streep naar Marseille en dergelijke. Het werk is 'simpeler' gemaakt dus de beloning passend.

 

Heb zelf voldoende ritten voor Mooy gereden, om te zeggen dat dit niet het geval is. Bij Mooy blijft men gewoon in NL zelfladen. Mooy heeft daar simpelweg geen personeel voor om voor te laden.

 

Maar Mooy zal de trend wel gezet hebben, en zullen er spoedig meer bedrijven volgen, met het terug schalen van chauffeurs.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb zelf voldoende ritten voor Mooy gereden, om te zeggen dat dit niet het geval is. Bij Mooy blijft men gewoon in NL zelfladen. Mooy heeft daar simpelweg geen personeel voor om voor te laden.

 

Maar Mooy zal de trend wel gezet hebben, en zullen er spoedig meer bedrijven volgen, met het terug schalen van chauffeurs.  

Die erosie is al jaren aan de gang vroeger kreeg voor ADR transport altijd E6 ben persoonlijk een paar keer wezen zeuren dat ADR buitenland een meer waarde had en eigenlijk F7 betaald moest worden en ik reed veel Rusland wat ik qua werk, formaliteiten en moeilijkheidsgraad een extra dimensie vond hebben en dus eigenlijk extra beloond.

Op een gegeven moment werd ADR voor stukgoed verplicht en gelijk de eisen die aan het ADR werden gesteld verlaagd, het ADR was veel makkelijker geworden om te halen. Kort daarna zag je container chauffeurs voor D5 met ADR rond rijden en werd het specialisme van gevaarlijke stoffen gebagitaliseerd, behalve als er wat gebeurde dan stonden de kranten vol en liep je het risico de bak in te draaien als er wat door schuld bewezen kon worden ... dat is dus nog steeds zo, de maatschappij kan niet zonder gevaalijkestoffen maar de risico's voor transport worden volledig op de chauffeur afgewententeld ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden