Spring naar bijdragen

Mooy Logistics zet chauffeurs functieschaal terug


The_knitter
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat die chauffeurs jaren zijn over betaald? Werkzaamheden kunnen veranderen. En als dat gebeurd zit er de kans in dat je te hoog ingeschaald zit. Dat is heel wat anders dan jaren teveel betaald gekregen te hebben. We weten wel dat jij geen echte vriend van de bonden bent, maar omdat te onderstrepen met ik zou haast zeggen een Huub bericht vind ik nergens over gaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, werkzaamheden kunnen veranderen, maar de grenzen zijn al een tijdje open hoor.

Dus die werkzaamheden zijn al een tijdje geleden veranderd.

Aantal overnachtingen of afstand is nooit echt een reden geweest voor een bepaalde loonschaal/trede. Dat hebben wij in het verleden zelf ervan gemaakt, binnenland D en buitenland E maar dat is NOOIT in de FUWA als zodanig omschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nogmaals. Het STL in de aangewezen partij voor dat soort onderzoeken. Het fuwa is duidelijk genoeg. Maar doordat er veel taken/werkzaamheden vervallen of veranderd zijn worden ze nu lager ingeschaald.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als dat zo is dan vraag ik me af of veel chauffeurs met een werk en denk niveau op MBO-3 / 4 nog wel op hun plaats zitten 

Misschien is het daarom veel van mijn ex collega's nu als procesoperator in de industrie rondlopen 

 

E6 kreeg je op buitenland als vergoeding voor het weg zijn, 

je kon met E6 ook geen weekenden weigeren met D5 kon dat wel 

je kon met D5 ook grensoverschrijdende ritjes weigeren E6 niet 

Daarom betaalde ze vaak E6 dan was je gewoon altijd en overal inzetbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als dat zo is dan vraag ik me af of veel chauffeurs met een werk en denk niveau op MBO-3 / 4 nog wel op hun plaats zitten
Misschien is het daarom veel van mijn ex collega's nu als procesoperator in de industrie rondlopen

 

E6 kreeg je op buitenland als vergoeding voor het weg zijn,
je kon met E6 ook geen weekenden weigeren met D5 kon dat wel
je kon met D5 ook grensoverschrijdende ritjes weigeren E6 niet
Daarom betaalde ze vaak E6 dan was je gewoon altijd en overal inzetbaar


twee keer zeg je dingen die niet kloppen! Recht op de E schaal ie echt niet alleen buitenland rijden. En weekenden weigeren in D heb je nooit gekund. Bv een lijndienst naar Portugal is altijd al D schaal werk geweest. Misschien toch eens een keer die fuwa door spitten jij?

 

 

https://cdn.salaris-informatie.nl/Sectoren/Beroepsgoederenvervoer/CAO/FUWA_wegvervoer.pdf

 

 


Leef je uit. 397 pagina's!

 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

twee keer zeg je dingen die niet kloppen! Recht op de E schaal ie echt niet alleen buitenland rijden. En weekenden weigeren in D heb je nooit gekund. Bv een lijndienst naar Portugal is altijd al D schaal werk geweest. Misschien toch eens een keer die fuwa door spitten jij?

 

 

 

https://cdn.salaris-informatie.nl/Sectoren/Beroepsgoederenvervoer/CAO/FUWA_wegvervoer.pdf

 

 

 

Leef je uit. 397 pagina's!

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb niet gezegd je op binnenland geen E6 kunt krijgen 

 

Tja als mensen dat ook doen voor D5 of minder gaan rijden 

Ik ga wel met Transavia naar Portugal lijkt me beter 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

E6 kreeg je op buitenland als vergoeding voor het weg zijn, 

je kon met E6 ook geen weekenden weigeren met D5 kon dat wel 

je kon met D5 ook grensoverschrijdende ritjes weigeren E6 niet 

Daarom betaalde ze vaak E6 dan was je gewoon altijd en overal inzetbaar

 

Dat maakte wij er zelf van ja. Aan de stamtafel.

 

In het echt zat het toch iets aanders in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien is het wel een idee om dat hele (achterhaalde)loonschalen verhaal is op de schop gaat en te gaan werken met een loongebouw waarbij de beginnende vrachtwagen chauffeur bakwagen,trekker-oplegger,aanhanger,binnen en / of buitenland begint in bv( nu huidige ) E1 en de in stappen van een jaar uiteindelijk altijd uit komt tot een voor iedereen bereikbare maximale E6 loonschaal. En voor aanvullende certificaten en specialisaties zoals bv ADR ,Lzv , uitzonderlijk vervoer maandelijks een extra toelage.

Misschien dat er dan eindelijk weer is wat instroom komt waar zoveel behoefte aan is en iedere binnen en of buitenlandchauffeur beloond wordt naar ervaring, opgebouwde kennis en vaardigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ 

 

Nou, het gaat eens tijd worden, dat bedrijven gaan snappen, dat chauffeurs alle omzet binnenrijden! En dat de bedrijven gewoon eens stoppen, met het sollen van chauffeurs!!!!

 

Een chauffeur is het visitekaartje, hetgeen je dient te koesteren!!

 

Ik heb vandaag in de wandelgangen iets heel anders gehoord :zegtniets:  Mooy mag wel oppassen met zijn gekloot.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vaak moet je er voor tekenen bij je contract : bv 26 weekende in een jaar

Nee hoor. In onze cao staat dat je tenminste 13 vrije weekenden per half kalenderjaar moet hebben. En bij dat verhaal staat nergens dat dat alleen geldt voor functieschaal E.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor. In onze cao staat dat je tenminste 13 vrije weekenden per half kalenderjaar moet hebben. En bij dat verhaal staat nergens dat dat alleen geldt voor functieschaal E.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sorry Corne nergens heb ik neergezet dat het over een E schaal ging

En 13+13 is nog steeds 26 volgens mij   :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Corne nergens heb ik neergezet dat het over een E schaal ging

En 13+13 is nog steeds 26 volgens mij :angel:

klopt. Maar ervoor tekenen is geen must. Ook zondet handtekening kunnen ze je die andere weekenden indelen als ze willen.omdat vaak gezegd word dat D chauffeurs niet verplicht kunnen worden, weekenden te werken, heb ik er dat even bij gezet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Mooy Logistics heeft bijna € 30.000,- aan nabetalingen verricht aan een aantal van zijn vrachtwagenchauffeurs. De betreffende chauffeurs zaten jarenlang in trede E4 of E5, doorgroei naar E6 was voor hen niet mogelijk. Mooy hanteerde hiermee een eigen beloningssystematiek en daarmee handelde het transportbedrijf in strijd met de cao.

 

 

 

Richard Vervoorn, regiomedewerker van FNV’s cao-bewaker Stichting VNB: ‘Eind 2015 hebben we Mooy Logistics aangeschreven om stukken aan te leveren, dit naar aanleiding van meldingen over het niet naleven van de cao. Uit controle van de ontvangen stukken is bovenstaand punt naar voren gekomen.’ De nabetalingen variëren van enkele honderden tot meer dan tweeduizend euro per persoon.

 

Functiewaarderingsonderzoek

Het starten van het dossier staat los van het door Mooy geïnitieerde functiewaarderingsonderzoek. Vervoorn: ‘Dat was naar onze informatie al ingezet vóór de start van ons dossier.’

 

bron: https://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-sectoren/transport-en-logistiek/nieuws/nabetaling_mooy_logistics/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden