Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Tsja Douwe, denk dat je weinig keus hebt, en uiteindelijk de lichamelijke situatie die dingen/zaken gaan bepalen.

 

Maar wat zei jij tegen die arts, liever op een strakke p..... dan .......... je weet wel :D  Blijven lachen Douwe, tot de laatste snik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onze "nieuwe " huisarts had 3 vragen aan mij :

wil je thuis doodgaan

wil je in t ziekenhuis doodgaan

of

wil je in n speciaal stervenshuis doodgaan...

 

 

gossie zeg, ik krijg morgen mn 2e chemobehandeling maar t klinkt bijna alsof ik overmorgen dood ga.

Zijn toch wel dingen om van te voren over na te denken.

Hoe lastig dat ook zal zijn. Mijn keus zou overigens thuis zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Google 3 acres ocean front property Ger.... Daar gingen dus echt mobile homes voor weg. Maakt niet uit. Hou m'n huisje maar....

 

http://search.luxurysocalrealty.com/idx/results/listings?idxID=b010&pt=1&a_propStatus%5B%5D=ACTIVE&lp=1000000&hp=100000000

 

Het is, samen met NYC en S F de duurste stad zo een beetje.

bewerkt door corydon
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

onze "nieuwe " huisarts had 3 vragen aan mij :

wil je thuis doodgaan

wil je in t ziekenhuis doodgaan

of

wil je in n speciaal stervenshuis doodgaan...

 

Als je 3x nee zegt, ga je dan niet naar de andere zijde of was het eigenlijk maar één vraag met 3 mogelijke antwoorden.....

 

Het blijft natuurlijk geen leuk verhaal maar als je de realiteit kan blijven handelen zoals nu  is positief.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou heb ik heel veel geleerd, zeker over Chemo.

Echt Douwe, lees er maar eens wat over. 80% van al t medies personeel denkt er nog niet eens over om chemo voor zichzelf voor te schrijven.

 

Ook Beverly stopte er mee. En uit leefde de meest positiefe voor spelling met 3 maanden.

 

https://sites.google.com/site/ncfactueel/waarom-ruim-80-van-de-artsen-nooit-een-chemokuur-zal-ondergaan

 

Volgens een in de VS gehouden enquête onder oncologen, met daarin de expliciete vraag of zij na de diagnose kanker bij zichzelf of hun familieleden zouden opteren voor een behandeling met chemo, antwoordde ruim 80% van de respondenten ontkennend. Als argumenten werden daarbij aangevoerd, de uiterst geringe kans op genezing en de diskwaliteit van leven na de uiterst giftige chemo.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier niet om genezing, maar om levensduurverlenging en mogelijk pijnvermindering of het voorkomen van (veel) pijn. En dan moet iedereen zelf beslissen tussen kwaliteit en kwantiteit. Hoeveel kwaliteit wil je inleveren om langer te leven?

Een verdomd moeilijke vraag en wat zou het prachtig zijn, als niemand die vraag ooit op zijn of haar bord zou krijgen...

 

Douwe, nogmaals heel veel sterkte toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chemotherapie bij niet-kleincellige longkanker

 

als een palliatieve behandeling, om in een vergevorderd stadium van longkanker te proberen klachten te verminderen of de ziekte te remmen.

 

ik accept gewoon wat ze me aanbieden,  t lijkt er toch op dat ik weinig te verliezen heb.

 

 

 

enne, niemand, zelfs ik  kan in de toekomst kijken 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas is het verschil vaak miniem, 2 maanden....

Ik vraagde het aan de dokter toendertijd

Met chemo leefde ze tot oktober, zonder tot augustus volgens de geleerden.

Dat was in juni. Ze leefde zonder tot januarie....

ik denk dat dit per persoon verschillend is....

 

mijn moeder heeft 3 jaar extra gekregen i.p.v 3 maanden...

 

ze wilden eerst niks doen, niet de moeite........ op aandringen 1 kuur gekregen.

 

die pakte verrassend goed uit.

 

ze heeft 3 goede jaren erbij gekregen, waar wij dankbaar voor zijn...

 

op 73 jarige leeftijd ,14 augustus j.l. om 12.15 was ze ingeslapen, weinig pijn gehad.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

donderdag 2e chemo gehad, zo ver weinig bijverschijnselen behalve dat groenachtig licht wat ik nu uitstraal..

7 november de volgende mits mn bloedtest resultaten goed zijn, de witte bloedcellen blijken nogal belangrijk te zijn.

.

dat ehh enkele jaren extra kun je wel vergeten, met n beetje mazzel ben ik dr volgend jaar om deez tijd nog.

wel ehh  heb ik stappen gezet om te voorkomen dat ik de laatste 2-3 maanden als n plant in n bed lig zonder dat ik er zelf enig besef van heb.

jaa dat is dus ehh euthanasia.

ik zou dr voor in aanmerking komen en t lijkt mij de juiste weg.

  • Like 9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

donderdag 2e chemo gehad, zo ver weinig bijverschijnselen behalve dat groenachtig licht wat ik nu uitstraal..

7 november de volgende mits mn bloedtest resultaten goed zijn, de witte bloedcellen blijken nogal belangrijk te zijn.

.

dat ehh enkele jaren extra kun je wel vergeten, met n beetje mazzel ben ik dr volgend jaar om deez tijd nog.

wel ehh heb ik stappen gezet om te voorkomen dat ik de laatste 2-3 maanden als n plant in n bed lig zonder dat ik er zelf enig besef van heb.

jaa dat is dus ehh euthanasia.

ik zou dr voor in aanmerking komen en t lijkt mij de juiste weg.

tis keihard doen . Ga d'r niks meer over zeggen . Je weet het zelf het beste
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nee road train. ik weet t niet t beste, feit is dat niiemand t eigenlijk weet omdat niemand dus weet wat er zal gebeuren, is t t gezwel op mn luchtpijp zodat er n long zal worden uitgeschakelt?? is t t gezwel op mn lever, of toch die op mn ruggegraat ??

 

ik weet voor mezelf dat leven als n kasplantje niet mijn idee van leven is.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad niemand weet het !  ieder mens en geval is anders

Ik hoop en wens voor jouw dat je het maximale er uit kan halen  zonder dat je ( zoals je zelf zegt ) een kasplantje wordt

denk als het mij over komt , dat ik niet zo´n held ben.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lachen mag hoor,t leven is te kort om altijd zereneus te zijn, en ja t is legal in Canada, onder de noemer Dying With Dignity, .dr zijn twee dokters die je aanvraag goed moeten keuren, en dan heb je keus uit n injectie in t ziekenhuis of gewoon thuis als de tijd rijp is.

 

in de USA denken ze geloof ik dat zodra je de papieren hebt getekend je ehhh de pijp uit gaat, 

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap dat je er zo nuchter instaat en prachtig dat euthanasie mogelijk is. In tegenstelling tot wat mensen schijnen te denken is dat niet in vijf minuten beslist, laat staan geregeld...

Een lange lijdensweg wens je niemand toe, waarom zou je dat dat voor jezelf wel moeten willen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

t vervelendste van deze ehh kwaal is al die mensen die plotseling denken dat ik dood en dood ziek ben, en dus niet meer n 300 km auto kan rijden of tillen en me alles voor mn handen weg halen om mij maar te sparen...  t is echt goed bedoelt maar ehhhh ik ben niet ziek, ik heb alleen maar cancer...

  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden