[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duitsland wil drastische maatregelen vrachtwagenongevallen.


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

HOE ZULLEN WE DIT EVEN AANPAKKEN!

Het is met 1 update op de smartphone geregeld.

Alle merken zouden hier aan moeten mee doen.

Vroeg op laat moet je toch updaten.

En binnen een paar maanden is het voor iedereen weer gelijk!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zo`n systeem werkt alleen, als alle vrachtwagens in Europa, zo`n systeem zouden hebben. Maar dan nog?    

Precies, en daarom willen ze ook zo graag chauffeurloos rijden om het zo maar eens te zeggen: die auto's regelen dat wel onderling.

Hetzelfde verhaal met die PPC: de auto gaat 'van het gas' vlak voor de top van de helling omdat het brandstof bespaart, de achterligger schrikt zich de ty*** en dampt er gefrustreerd langs 

 

HOE ZULLEN WE DIT EVEN AANPAKKEN!

Alle merken zouden hier aan moeten mee doen.

Hetzelfde probleem denk ik: willen/moeten/kunnen... allemaal lastige keuzes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ze zo graag chauffeur loos willen rijden heeft daar niets mee te maken Marotrans, maar dat is weer een heel andere discussie. Het zal nog wel een paar decenia duren maar dan is de keuze niet lastig meer, dan heeft een ander ze voor je genomen.Dan heeft men alle tijd om te bellen te appen, of men het dan nog kan betalen is weer een andere vraag. En nee ik ben geen zwartkijker, maar ook niet blind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het al eerder gezegd, ik heb een afstandshouder op de wagen idd gaat hij bij plotseling in of uitvoegen in de straal van het apparaat bijremmen, maar als je alert blijf los je dit gewoon op door even een tel je voet op het gas te houden zodat hij snelheid blijft vasthouden,kijk als het te krap is dan geef je natuurlijk geen gas, ik heb het niet over gas bijgeven maar het stabiel houden van je snelheid.

moet je is door de westerschelde tunnel rijden. Dan kun je lachen. Gaat tie midden in de tunnel vol in de ankers schijnt daar ergens iets te zijn waar tie op reageert .er reden geen auto's voor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan klopt er iets niet Road train. Bij ons gebeurd het wel eens dat het rode vlak in het dashboard oplicht en dat er een zoemer klinkt, hij remt dan een seconde een beetje bij en de cruisecontrol gaat er af maar echt hard remmen dat gebeurd gelukkig niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

moet je is door de westerschelde tunnel rijden. Dan kun je lachen. Gaat tie midden in de tunnel vol in de ankers schijnt daar ergens iets te zijn waar tie op reageert .er reden geen auto's voor

Heb al meer plekken gehad dat ie spontaan remt, of alarm geeft dat je een botsing krijgt, geen mens in de buurt maarja het zal.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is heel gemakkelijk!!

Alle verkeersdeelnemers ( voetgangers, fietsers, bromfietsers, automobilisten, vrachtwagenchauffeurs en iedereen die ik vergeten ben: GEEN INTERNET BOVEN DE "7.5" km PER UUR!!!!!!!!

(Dat) Probleem opgelost!!!!!!!!!

En iedereen die ik vergeten ben!

Dat kan gewoon via een instelling in een update!!!!

Die krijg je er NIET zomaar af.

Kom op mensen!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarnaast pleit ik OOK voor afstandsmeting op alle verkeersvoertuigen!!!!!

(Zal mij benieuwen hoe gauw de wegen vol zijn)

Maarja.....

Veiligheid is het belangrijkste

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

binnenkort zijn er verkiezingen in nl . Kom meld je aan in Den Haag kunnen ze jou d'r wel bij hebben.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is heel gemakkelijk!!

Alle verkeersdeelnemers ( voetgangers, fietsers, bromfietsers, automobilisten, vrachtwagenchauffeurs en iedereen die ik vergeten ben: GEEN INTERNET BOVEN DE "7.5" km PER UUR!!!!!!!!

(Dat) Probleem opgelost!!!!!!!!!

En iedereen die ik vergeten ben!

Dat kan gewoon via een instelling in een update!!!!

Die krijg je er NIET zomaar af.

Kom op mensen!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

waar heb je al die tijd gezeten? ??
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je kan nog zoveel electronica in je auto hebben ingebouwd het blijft toch de chauffeur die de verantwoording houd

deze tijd van haasten en jagen is geen plaats meer voor respect en geduld voor de medemen

hiermee bedoel ik iedereen niemand maakt zelf een fout het is altijd een ander 

maar een gezond verstand en de huidege electronica moet het toch lukken om het op de weg veilliger te maken

maar ik zal dat wel weer verkeerd zien zoals gewoonlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar zullen de mensen die mee rijden (evt. in bus en trein) blij mee zijn.

Dat is technisch gezien vrij eenvoudig op te lossen.

Boven de 7 km/u schakelt de 3G/4G/5G whatever automatisch uit en is alleen de WiFi nog beschikbaar. Dan kunnen passagiers van bus en trein gewoon blijven internetten en in de auto, waar je over het algemeen met bekenden zit, kan je dan normaal praten.

 

Ook de navigatie is geen enkel probleem, want die werkt ook op GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is technisch gezien vrij eenvoudig op te lossen.

Boven de 7 km/u schakelt de 3G/4G/5G whatever automatisch uit en is alleen de WiFi nog beschikbaar. Dan kunnen passagiers van bus en trein gewoon blijven internetten en in de auto, waar je over het algemeen met bekenden zit, kan je dan normaal praten.

Ook de navigatie is geen enkel probleem, want die werkt ook op GPS.

Dus daarom kom ik wel eens langzaamrijders tegen........ die zijn zeker al aan het oefenen🙀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is wat met die social media men kan niet meer zonder

zelfs s,avonds onderweg als je zit te eten moet je eens proberen een gesprek te beginnen

onmogelijk want de telefoon is veel belanrijker

Ja je voelt je bijna beschaamd om een gesprek aan te knoopen, want o o o o wat belangrijk allemaal :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is technisch gezien heel makkelijk te omzeilen

Men schaffe een 4G dongel aan en men heeft WiFi in elk voertuig en kan gewoon tijdens het rijden blijven internetten.

Dan maak je wel dubbele kosten en ben je bovendien bewust bezig geweest om te kunnen internetten.

 

Wat mij betreft worden mensen die na gebruik van drank en/of drugs in de auto stappen en een ongeval veroorzaken vervolgt volgens het strafrecht (voor zover dat al niet gebeurd). Het internetten via een 4G WiFi dongel zou je volgens datzelfde strafrecht kunnen vervolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wanneer wij met de PKW onderweg zijn komt het regelmatig voor dat degene die niet rijdt even iets op het internet opzoekt of even met iemand appt. Ik denk niet dat wij de enigen zijn waar dat gebeurt. (Kijk maar eens in de PKW's die je onderweg inhalen).

Klopt, hier ook. Misschien moeten wij en jullie en anderen dan toch wat beter voorbereid onderweg gaan. Want mijn ervaring is ook dat je toch geneigd ben om even mee te kijken als je bijrijder iets opzoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus daarom kom ik wel eens langzaamrijders tegen........ die zijn zeker al aan het oefenen

Treuzelaars zouden op een andere manier aangepakt moeten worden.

 

Afschaffen van maximale snelheden en het invoeren van richtsnelheden met een marge van 10%. Op de autobaan is de richtsnelheid 130 km/u, dus moet je minimaal 117 km/u en maximaal 143 km/u rijden. En met de vrachtwagen wordt het dan minimaal 72 km/u en maximaal 88 km/u.

 

Zijn we ook gelijk van die irritante treuzelaars verlost die met 75 km/u gaan rijden waar ze 130 km/u mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is technisch toch al opgelost, er zit namelijk een knop op dat ding, daar hoef je enkel even op te drukken en stil is ie. Je passagiers kunnen dan gewoon doen wat ze willen.

Klopt. Iedere telefoon heeft een vliegtuigstand. Maar de eerlijkheid is dat ik er nooit gebruik van maak in het verkeer en ik denk velen met mij. Bovendien is het zo eenvoudig weer uit te schakelen dat het mij een vrij zinloze oplossing lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alles leuk en aardig hier die ideeen, maar ik vind het gewoon een kwestie van karakter.

Als ik rijd, staat het geluid aan, gebeld worden doe ik over de carkit (ik bel zelf zeer weinig vanuit de auto).

Maar alle geluiden van sms en internet en whatsapp en messenger, staan gewoon aan.

De telefoon ligt ook gewoon naast mij op het midden console.

 

Kijken doe ik echter pas, als ik stil sta.

Als het echt belangrijk of snel moet zijn, kunnen ze mij bellen en anders kan het wachten tot ik thuis ben.

 

Ik vind het gewoon een kwestie van karakter en serieus met de zaken/werk bezig zijn (ik neem ook de telefoon niet op, als ik met een klant sta te praten. Velen verbaasd het, maar op dat moment is die persoon ff belangrijker als een telefoontje (mensen die de aard van mijn beroep kennen, begrijpen dit wel)).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tsja, we zijn allemaal met ons beroep bezig.

Ik doe ook net als ayla, telefoon hangt aan mijn heup en blijft daar tot ik bij een halte sta o.i.d.

Maar ook ik heb collega's die (weliswaar met een lege bus) bellend aan het rijden zijn......

Ondanks dat we allemaal een oortje (blauwe toet) hebben gekregen van de baas, die meerdere telefoons aan kan sturen... ( heb de bus tele en mijn prive tegelij op hetzelfde oortje :ja: )

Maar helaas zullen er altijd collega's blijven die menen ALTIJD en DIRECT te moeten bellen/antwoorden.....

En zolang de bestuurder zich niet BEWUST is van enig gevaar...... helpt m.i. niets.

Waarschijnlijk is dit soort normvervaging normaal geworden.

Maar ik blijf erbij dat de grote fout ligt bij de opleiding tot chauffeur, ongeacht welke catagorie!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden